۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

دستگیری یک شهروند دیگر در رابطه با شرکت "آچیلان در"

یک شهروند ساکن مشهد به نام "مجید مجیدی" بیش از دو هفته است که توسط نیروهای اطلاعات سپاه، بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.
 خبرگزاری حقوق بشر ایران، نامبرده مدیر یکی از شرکت های اقماری وابسته به شرکت "آچیلان در" تحت نام "شاخص شرق" بوده است.

گفته می شود این دستگیری متعاقب بازداشت مدیر عامل و ۴ نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره شرکت مزبور در تاریخ ۲۷دی ماه می‌باشد.

شایان ذکر است با آنکه بیش از یک ماه از بازداشت افراد فوق الذکر می‌گذرد تاکنون ایشان هیچ ملاقاتی با خانواده‌های خود نداشته و مسئولین دادسرا و اطلاعات مشهد اتهام ایشان را اقدام علیه امنیت نظام ذکر کرده‌اند.

لازم به یادآوری ست که بازداشت این افراد پیرو انتشار خبری در خبرگزاری دولتی فارس مبنی بر ممنوعیت استفاده از درب‌های اتوماتیک ساخت شرکت "آچیلان در" به دلایل امنیتی و وارد کردن اتهام وابستگی شرکت مزبور به بهائیان صورت گرفته بودند.

دانشجوی دربند از زندان اهواز به مکانی نامعلوم منتقل شد

خبرگزاری هرانا - گزارش ها حاکی از آن است که روز پنجشنبه پنجم اسفندماه، چند تن از نیروهای امنیتی، ضیاءالدین نبوی دانشجوی ستاره دار محبوس در زندان اهواز را به مکانی نامعلومی منتقل کرده اند.

یک منبع "مطلع" در گفتگو با دانشجونيوز در این زمینه گفته است که روز پنج شنبه مامورین امنیتی به همراه مسئولین زندان اهواز از ضیاء نبوی خواستند تا وسایل خود را جمع آوری کند و بدون بیان علت این موضوع، اقدام به انتقال وی به مکان نامعلومی نمودند.

گفتنی است تاکنون مسئولین امنیتی و زندان اهواز حاضر به پاسخگوئی در قبال انتقال این فعال دانشجویی نشده اند.

طی ماه های اخیر فشارها از سوی مسئولین امنیتی و قضایی اهواز به ضیاء نبوی افزایش یافته است به گونه ای که طی آخرین ملاقات این فعال دانشجویی با خانواده اش مسئولین زندان اهواز به دستور مقامات قضایی تنها به مدت چند ثانیه اجازه ی ملاقات حضوری و چند دقیقه ملاقات کابینی داده اند. طی این ملاقات برخورد نامناسبی از طرف مسئولین زندان با این فعال دانشجویی صورت گرفته و وی را دوبار مورد بازرسی شدید بدنی قرار داده بودند.

ضیاء نبوی سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل که به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان کارون اهواز  محکوم شده بود از ۲۵ خرداد ۸۸ تا کنون بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می برد. شایان ذکر است عاطفه نبوی، دختر عموی ضیاء نبوی در شرایط مشابه، بدون مرخصی از ۲۵ خرداد ۸۸ درحال اجرای حکم ۳ سال حبس تعزیری در زندان اوین به سر می برد.

در ادامه ی فشار ها به خانواده ی نبوی چندی پیش علیرضا نبوی همسر عاطفه نبوی در سمنان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. این عضو دیگر خانواده نبوی به ۲ سال حبس و یک سال تبعید به خارج از سمنان محکوم شد.

بی خبری از وضعیت دانشجوی دانشگاه شریف

خبرگزاری هرانا - از وضعیت حسین سالمکار دانشجوی بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف و عضو سابق شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیر هیچگونه اصلاعی در دست نیست.

این فعال دانشجویی در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش از بازداشت خود خبر داده است وی به خانواده ی خود گفته است که به او اجازه نمی دهند که محل نگهداری خود را بگوید.

به گزارش دانشجو نیوز، در پی مراجعه خانواده ی حسین سالمکار به دادسرای انقلاب و دادستانی تهران به آنها گفته شده است که نام فرزند شما در میان ۶۵۴ نفر بازداشت شده ای که در زندان اوین نگهداری می شوند وجود ندارد و پرونده ای از وی در هیچکدام از شعب دادسرای انقلاب موجود نیست.

با توجه به اینکه این فعال دانشجویی یک روز پس از تجمع ۲۵ بهمن و با گزارش حراست و بسیج دانشگاه صنعتی شریف بازداشت شده و اینکه به وی اجازه داده نشده است که محل نگهداری خود را بگوید احتمال آن می رود که او توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده و هم اکنون در بند ۲- الف سپاه پاسداران زندان اوین نگهداری می شود.

شایان ذکر است که حسین سالمکار در تاریخ ۲۶ اسفند و پس از برگزاری تجمع ۲۵ بهمن در حین خروج از دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

فحاشی به دختر رفسنجانی و نیروگاه بوشهر؛ نظر خوانندگان

موضوع ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر و همینطور تولید پودر کیک زرد در کارگاه گجین بندر عباس با الودگی های بزرگی که در خلیج فارس و دقیقا در سواحل نزدیک نیروگاه بوشهر وهمینطور معدن گجین هرمزگان بی ربط نیست ورژیم برای سرپوش گذاشتن بر نشت مواد اتمی والوده کردن ساحل بوشهر لوله نفت را منفجر کرد تا دنیا متوجه این جنایت نشوند و در موضوع سواحل بندر عباس همه شاهد بودند که چطوری تمام موجودات زنده ان ساحل از بین رفتند وهزاران هزار ماهی مرده در سطح آب شناور شدند. من متخصص امور محیط زیست نیستم ولی از هموطنان متخصص در این مورد تقاضا دارم که این دو حادثه را پیگیری کنند. چرا که اعتراف جدید نماینده رژیم آقای سلطانیه میتونه گواه گفته هایم می باشد.
خالد

****

فیلمی عبرت انگیز از رفتار جوجه بسیجیها با دختر شخصی که سالها پشت سرش نماز جمعه خوانده اند و ستون خیمه نظامی بوده است که آنها بی ارزشترین پادوهایش نیز به حساب نمی آیند. یک عمر پول می گرفته اند تا گلوهایشان را با نعره هاشمی پاینده باد پاره کنند و اگر مواجب مزدوریشان قطع شود پول خرید شلوار پایشان را هم ندارند. آدمهای بی نام و نشانی که گوش به زنگ خبر صداوسیما و تیتر کیهانند تا لباسهایشان، شعارهایشان و حتی افکارشان برای امروز را تعیین کند. فکر کنید خامنه ای در این کشور زنده بماند و قدرت از کف بدهد، گمان می کنید این جماعت سالوسی که امروز دم خانه فرزندان خمینی و هاشمی عربده می کشند با دختران او چه خواهند کرد؟
باور دارم که این سگهای هار خانه زاد از خود دیکتاتورها آلوده تر و زیان بارترند. از دم تکان دادنها و خاکبوسیهای آنهاست که استبداد در اندیشه و کردار هر صاحب قدرتی ریشه می دواند، و به روز واقعه نه تنها ولینعمت خود را تنها می نهند، که دستش را هم گاز می گیرند. کاش دیکتاتورها چشمهایشان را بیشتر می گشودند تا ذات این فداییان قدرت را ببینند و فریادهای آنان مستشان نسازد. که یکروز جاویدشاه می گویند و یکروز مرگ برشاه، بسته به اینکه کلید آخورشان در دست که باشد

****

ملت ایران فقط یک نکته را در مورد توهین به دختر رفسنجانی در نظر بگیرند،این اراذل و اوباش که با نام حزب الهی به دختر رئیس شورای تشخیص مصلحت رژیم آخوندی اینچنین توهین میکنند، و کلمات رکیک به کار میبرند،دختر کسی‌ که زمانی رئیس مجلس آخوندی بوده،مدت هشت سال رئیس جمهور بوده،و حال هم در کنار رهبری می‌نشیند،و از بنیان گزاران همین سیستم جنایت و خون است.فقط به این بیندیشیم که اینها با زندانیان وکسانی که در دستشان اسیر هستند چه جنایتی را مرتکب میشوند.

احمد منتظری: دین‌گریزی و حتی دین‌ستیزی رو به افزایش است

سایت ندای سبز آزادی: احمد منتظری در نامه ای به خامنه ای با هشدار به ریزش بیشتر نیروها نوشت : لابد استحضار دارید که بر اثر برخوردهای ناشایست عده‌ای که به نام اسلام و جمهوری اسلامی انجام می‌شود اعتقادات بسیاری از مردم و بخصوص جوانان سست شده و دین‌گریزی و حتی دین‌ستیزی رو به افزایش است.


متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

  خدمت حضرت آیت الله آقای خامنه‌ای (زیدعزه) رهبر محترم جمهوری اسلامی ایران

قال الله تبارک وتعالی: «ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ . وَ مَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَ مَا يُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ»

پس از عرض سلام، در مورد حوادث و جریانات اخیر، اینجانب بنابر احساس وظیفه شرعی بر خود لازم می‌دانم مواردی را به عرض برسانم:

1- طبق اصول 8 و 9 و23 و 24 قانون اساسی جمهوری اسلامی که آزادی بیان  و آزادی قلم در آن تصریح شده است زندانیان سیاسی هیچگونه گناهی مرتکب نشده‌اند تا مستحق زندان و محکومیت‌ باشند. اجازه ندهید و نخواهید که بیش از این آزادی آنان که حقی خدادادی است سلب شود و قضاوت اسلامی زیر سؤال رود. جنابعالی قبول دارید که مسئولین کشور معصوم نیستند و تخلفاتی دارند و اقدامات بسیاری از زندانیان سیاسی، انتقاد از آن تخلفات و پیشنهاد راه‌ برای اصلاح امور بوده و از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است. بدیهی است انتقاداتی که وارد و مقبول هم نباشد از نظر عقل و شرع و قانون پیگرد ندارد.

جنابعالی توجه دارید که در حکومت‌های پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) با وجود مخالفان بسیار، زندانی سیاسی وجود نداشت و حضرت علی(ع) حتی با پیشنهاد و اصرار بعضی مبنی بر زندانی نمودن خوارج مخالفت فرمودند.

آزادی همه زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده آنان و تمامی خانواده‌هایی که عزیزان خود را در جریانات اخیر از دست داده‌اند موجب همدلی آحاد ملت خواهد شد.

2- آقایان مهندس میر‌حسین موسوی و حجةالاسلام والمسلمین مهدی کروبی از همفکران و همکاران قدیمی و دوستان واقعی جنابعالی و نظام بوده و هستند. اینکه این آقایان حاضر نیستند برخلاف عقیده خود حرفی بزنند و یا عملی انجام دهند بسیار قابل تقدیر است. این اخلاق و رفتار را با شیوه کسانی مقایسه فرمایید که در ظاهر خود را علاقه‌مند و مطیع جنابعالی جلوه می‌دهند ولی در واقع دوست و خیرخواه شما نیستند و فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند. کسانی که حاضرند آسایش خود و خانواده خویش را در جهت عقیده و مرام خود فدا کنند ارزشمند و قابل احترامند. حصر و سلب آزادی و متهم نمودن آنان به مواردی که تاکنون شرعاً و قانوناً ثابت نشده است، در کشوری که اسلامی بودن و پیروی از امام علی‌(ع) را افتخار خود می‌داند، علاوه بر این که موجب نارضایتی قشر وسیعی از مردم می‌شود، قابل توجیه نیست و هیچ کمکی هم به حل مسائل موجود نمی‌کند.

جنابعالی که اکنون بسط ید دارید، به راحتی می‌توانید با یک تصمیم تاریخی این مسأله را حل نمایید و موجب همدلی اقشار مختلف مردم گردید.

آقایان موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی رفسنجانی و حضرتعالی طی این سی سال نخست‌وزیر و رئیس مجلس و رئیس جمهور بوده‌اید. تشکیل یک جلسه 5 نفره و گفتگوی مستقیم و دوستانه بسیاری از مسائل را حل می‌کند و نور امیدی در قلب همه ملت می‌افکند. این اقدام قدرت و موقعیت شما را بالا برده و نظر دیگران را نیز نسبت به یک حاکم اسلامی بسیار مساعد تر می‌سازد. لابد استحضار دارید که بر اثر برخوردهای ناشایست عده‌ای که به نام اسلام و جمهوری اسلامی انجام می‌شود اعتقادات بسیاری از مردم و بخصوص جوانان سست شده و دین‌گریزی و حتی دین‌ستیزی رو به افزایش است. جنابعالی با یک تصمیم انقلابی یأس و سرخوردگی از اسلام و حاکمیت دینی را تبدیل به امید خواهید نمود.

اگر روند کنونی ادامه یابد باعث ریزش بیشتر نیروهای متعادل و بالا آمدن نیروهای رادیکال و تندرو خواهد شد و چه بسا در آینده ابتکار عمل از دست جنابعالی نیز خارج شود.

مرحوم والد (رضوان الله تعالی علیه) همواره نسبت به سرنوشت انقلاب و نظام نگران بودند و اکنون در فقدان ایشان اینجانب این تقاضا را از شما دارم. امیدوارم با قبول آن، نوروز 1390 را عیدی پر از شادی و امید برای همه ایرانیان گردانید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

1389/12/7

بازار سکه امروز ملتهب شد

بانک مرکزی امروز نه تنها سکه‌‍ای نفروخت بلکه قیمتی برای انواع سکه اعلام نکرد و همین امر بازار سکه را دچار التهاب کرد به نحوی که قیمت سکه ها در مناطق مختلف، متفاوت اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه در بازار 435 هزار تومان شد که نسبت به روز پنج شنبه هفته گذشته 5 هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید هم امروز در بازار 381 هزار تومان با دو هزار تومان افزایش نسبت به روز پنج شنبه گذشته شد، نرخ نیم سکه 190 هزار تومان و ربع سکه 100 هزار تومان شد که هر یک با افزایش هزار تومانی مواجه شده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای زرد 18 عیار امروز به 39 هزار تومان افزایش یافت اما قیمت آن در روز پنج شنبه گذشته 38 هزار و 500 تومان بود.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز هم با 4 دلار افزایش به 1412 دلار رسید.

فعالان بازار طلا و سکه دلیل افزایش قیمتها را عدم فروش سکه و همچنین نرخ گذاری توسط بانک مرکزی در روز جاری اعلام کردند، این در حالی است که اگر بانک مرکزی سکه بفروشد، نرخها بر اساس آن تعیین خواهند شد اما امروز بانک مرکزی قیمتی را برای سکه ها اعلام نکرده است.

در عین حال، برخی فعالان بازار طلا و سکه عنوان می کنند که تقریبا در ماه پایانی هر سال و هفته های آخر سال بازار سکه و طلا دچار التهاب می شود و این موضوع تا شب عید ادامه دارد.

امروز قیمتها در بازار سکه دارای نوسان بود و قیمتها در مناطق مختلف متفاوت اعلام می شد، همچنین قیمت فروش دلار در بازار هم افزایش یافت به طوریکه صرافان قیمت فروش آزاد هر دلار را 1112 تومان و هر یورو را 1515 تومان اعلام کردند.

تعرض به عرصه ميراث جهانی سازه های آبی شوشتر

به دنبال تخريب پل بندگرگر و انسداد تردد از آن، مديريت شهري در سطح شهرستان شوشتر اقدام به احداث پلي جديد در كنار بند ميزان كرده است. ساخت اين پل در عرصه سازه هاي آبي شوشتر مي تواند، اين اثر جهاني را در فهرست آثار در معرض خطر يونسکو قرار دهد. در حال حاضر ماشين آلات سنگين راه سازي در اين محل مشغول به کارند.

خبرگزاري ميراث فرهنگي ـ گروه ميراث فرهنگي ـ در پي آغاز عمليات احداث پل در عرصه اثر ثبت جهاني شده بندميزان شهرستان شوشتر اين اثر جهاني به احتمال زياد به عنوان اثر در معرض خطر در يونسكو قرار مي‌گيرد. در حال حاضر ماشين آلات سنگين راه سازي در اين محل مشغول به کار شده اند.


به دنبال تخريب پل بندگرگر و انسداد تردد از آن، مديريت شهري در سطح شهرستان شوشتر اقدام به احداث پلي جديد در كنار بند ميزان كرده است و از چند روز پيش نيز در اين باره دست به اقداماتي زده است كه اين امر باعث مي‌شود تا اين اثر تاريخي و ثبت جهاني شده در معرض خطر قرار بگيرد.


از دو سال گذشته كه پل بند گرگر به دلايل نشت تاسيسات آب شهري تخريب شد و هيچ اقدام عملي تا يك هفته پيش براي مرمت اين پل از طرف ميراث فرهنگي خوزستان انجام نشد مديريت شهري شوشتر ناخواسته براي ايجاد مسير تردد مردم دست به احداث پلي جديد در كنار بند ميزان زده است.


به گزارش خبرنگار ما قرار است در مسير رودخانه نيمه خشك گرگر چند حلقه لوله با قطر400 قرار گيرد و سپس از روي آنها مسير تردد اتومبيل‌هاي مردم به صورت جاده خاكي احداث شود.


احداث چنين پلي بي‌شك بدون هماهنگي با متوليان امر ميراث فرهنگي و آثارجهاني است ولي سكوت بسيار معنادار اين دستگاه‌هاي متولي پس از گذشت كمتر از يك هفته از آغاز احداث اين پل براي دوستداران ميراث فرهنگي بسيار باعث شگفتي شده است.

ریزش گسترده مخاطبان سینما در ایران

سایت خبرآنلاین: سینمای ایران در سال​های اخیر با ریزش مخاطب گسترده​ای مواجه بوده است.

امیر حسین علم الهدی کارشناس اکران که مهمان برنامه سینمایی«هفت» بود با بیان این مطلب گفت« در سال ۱۳۶۸ حدود ۸۰ میلیون نفر به سینما رفته بودند اما در سالجاری این رقم به ۱۲ یا ۱۳ میلیون نفر رسیده است.»

بخشی از برنامه «هفت» که جمعه شب روی آنتن رفت به موضوع اکران و معضلات آن اختصاص داشت.علم الهدی افزود:«این آمار نشان می​دهد که مردم ایران در سال ۶۸ سالی دوبار به سینما می رفتند،اما در حال حاضر هرچند سال یکبار به سینما می​روند.»

۵۲میلیارد دلار واردات کالا و تراز منفی با ۱۰۳ کشور دنیا

طی 10ماه گذشته واردات کالا به ایران بیش از 52میلیارد دلار بوده است.

براساس آمار گمرک تراز بازرگانی خارجی طی 10ماهه سال ۱۳۸۹ با کسری 23میلیارد و 880میلیون یورو معادل 31میلیارد و 508میلیون دلار مواجه بوده است.

ارزش کل واردات نیز در این مدت، نزدیک به 40میلیارد و 272میلیون یورو (معادل 52میلیارد و 979میلیون دلار) بوده است.

بنا بر‌ این ارقام در مدت مذکور، ارزش واردات، ۷۱.۱۶درصد از ارزش کل مبادلات خارجی را به خود اختصاص داده است.

طی این مدت، تراز بازرگانی خارجی (بدون احتساب نفت، گاز و خدمات) با 103کشور دنیا، منفی بوده است.

گزارش یک دانشجو از شکنجه در زندان بابل

دانشجونیوز: در پی حوادث روزهای ۲۵ بهمن و ۱ اسفند، نیروهای امنیتی در شهرستان بابل اقدام به دستگیری چندین تن از فعالین جنبش سبز و دانشجویان نموده اند.

دانیال زرگریان و میلاد طاهری دو تن از فعالین جنبش سبز بابل توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. دانیال زرگریان در تاریخ ۲۵ بهمن و میلاد طاهری در تاریخ ۱ اسفند در خیابان شریعتی ( مقابل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

یک منبع محلی در گفتگو با دانشجو نیوز از شکنجه های وارده از سوی نیروهای امنیتی به فعالین بازداشت شده خبر می دهد. این فعال جنبش سبز که به تازگی از زندان آزاد شد و خواست نامش فاش نشود تصریع کرد پس از بازداشت، نیروهای امنیتی و انتطامی، ما را با چشمان بسته به مکان نامعلومی منتقل کردند و در آنجا ما را تحت شدید ترین شکنجه ها  قرار دادند. این فعال بازداشت شده حوادث اخیر در ادامه گفتگو با دانشجونیوز اعلام می کند که در هنگام بازداشت، نیروهای امنیتی و انتظامی از افراد بازداشت شده بدون اینکه حتی سوالی بپرسند، با باتوم و مشت و لگد تا صبح ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که بازجویانی که در دوران بازداشت خود را مامورین اداره اطلاعات بابل معرفی کردند در هنگام بازجویی ما را تحت فشار قرار می دادند که علیه چند تن از فعالین سیاسی و دانشجویی بابل اعتراف کنیم.

گفتنی است در حوادث اخیر بیش از ۱۵ تن از فعاین دانشجویی و جنبش سبز دستگیر شده اند. تا کنون محسن برزگر، ایمان صدیقی، سارا باقری، علی یزدان پناه ، حسین ضامن ضرابی ، رامتین مقدادی ، میلاد طاهری، دانیال زرگریان و چند تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

ایتالیا: قذافی ديگر کنترل امور را در ليبی در دست ندارد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، سیلیو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا روز شنبه در یک تجمع سیاسی در شهر رم اعلام کرد، به نظر می رسد معمر قذافی دیگر کنترل امور را در لیبی در دست ندارد.

همزمان ساکنان شهر طرابلس پایتخت لیبی گفتند، مزدوران مسلح قذافی در طرابلس جولان می دهند و معترضان را هدف قرار می دهند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شاهدان می گویند، قذافی، شبه نظامیان طرفدار خود را به انواع سلاحهای جنگی مسلح کرده است تا مردم بی دفاع را سرکوب کنند.

مردم طرابلس روز شنبه در تماسهای تلفنی با آسوشیتدپرس گفتند هم اینک شبه نظامیان طرفدار قذافی با کامیون در حال گشت زنی در سطح شهر طرابلس هستند.


مزدوران قذافی به کودکان هم رحم نمی کنند 

حتی کودکان در خانه های خود در شهر البیضاء با گلوله نیروهای قذافی کشته شده اند.


به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، خبرنگار این شبکه طی گزارشی از البیضاء در شرق لیبی، در مورد افراد بی گناهی که در خانه های خود، هدف گلوله های نیروهای نظامی و امنیتی لیبی قرار گرفته اند، گفت، فقط کسانی که عمداً مورد هدف نیروهای قذافی قرار گرفته بودند، در این شهر کشته و زخمی نشدند، بلکه رهگذران و حتی کسانی که در منازلشان مخفی شده بودند نیز مورد اصابت گوله های نیروهای قذافی قرار گرفته اند.

یکی از ساکنین این شهر گفت، دختر یازده ساله برادرم به نام رقیه در خانه بود که نیروهای قذافی شروع به تیراندازی به سوی خانه های مردم در این محله کردند و تیری که پنجره را شکست و وارد خانه شد، به رقیه اصابت کرد و او را کشت.

محمد افزود، این همان کاری است که قذافی در طول چهل و یک سال گذشته انجام می داده، یعنی وی با استفاده از تفنگ و سلاح های گرم، مردم خودش را می کشته است.

محمد اضافه کرد، رقیه که با صدای تیراندازی در خیابان، از خواب بیدار شده بود، با اصابت چنین گلوله ای (وی گوله ای پانزده سانتیمتری را که در دست داشت به خبرنگار اسکای نیوز نشان داد) به سرش کشته، و مغز او متلاش شد.

محمد افزود، برادرم که بزرگترین فرزندش را بدین گونه از دست داد، از وحشت و غم و اندوه نزدیک است دیوانه شود.

محمد در خاتمه تأکید کرد، هرچند غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت است، یک از برکات نهضت مردمی در لیبی این بود که همگان قذافی و هوادارانش را شناختند و علیه آنان متحد شدند و در غم و اندوه از دست رفتن جوانان، با یکدیگر شریک شدند.

وی افزود، تنها هدف مردم، آزاد کردن کشورشان از دست این حاکمان مستبد و همدستانشان است.

خبرنگار این شبکه تأکید کرد، نیروهای قذافی با توجه به برتری شدید نظامی که نسبت به مردم داشتند، هرگز تصور نمی کردند، شهروندان معمولی لیبی به چنین مقابله جدی با آنان برخیزند. این در حالی است که می بینیم مردم در خیابان ها، درهای تانک های ارتش قذافی را باز کرده و سربازان را از آن بیرون کشیده اند.

کارت های هویت برخی از نیروهای قذافی که در درگیریها کشته شده اند نشان می دهد، برخی از آنان، از مزدوران خارجی (غیرلیبیایی) بوده اند.

صف‌های طولانی عابربانک‌ها و تداوم اختلال در شبكه شتاب

در حالي كه از هفته گذشته خدمات رساني دستگاه‌هاي خودپرداز و پايانه‌هاي فروشگاهي برخلاف گفته‌هاي مقامات بانكي با اختلال همراه بوده و اين وضعيت كماكان ادامه دارد، مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات بانك مركزي توضيح در اين باره و ارائه گزارش دلايل اختلال در شتاب را به روز شنبه موكول كرد.
به گزارش فارس همزمان با آغاز برداشت دومين مرحله يارنه‌هاي نقدي و همچنين سپري شدن روزهاي پاياني سال جاري حجم تقاضا براي استفاده از دستگاه‌هاي خودپرداز و پايانه‌هاي فروشگاهي طبق روال سال‌هاي گذشته افزايش قابل توجهي پيدا كرده است.
از همين رو مسئولان مربوطه و مقامات بانك مركزي از ماه‌هاي قبل در اظهاراتي متفاوت ولي با مضمامين مشترك از آمادگي شبكه بانكي به خصوص عابربانك‌ها براي ارائه خدمات به مردم خبر مي‌دادند و با تأكيد بر برنامه‌ريزي‌هاي لازم در اين خصوص اعلام مي‌كردند: طبق برنامه ريزي بانك مركزي اكثر دستگاه‌هاي خودپرداز در ماه‌هاي پاياني سال مجهز به اسكناس‌هاي نو خواهند بود.
مسئولان بانكي دراين خصوص بارها تأكيد كردند كه هيچ مشكلي درباره وجود اسكناس در عابربانك و همچنين شبكه شتاب وجود نخواهد داشت اما حال كه زمان موعود فرا رسيد و آخرين روزهاي سال 89 به سرعت در حال سپري شدن است، اين حقيقت پررنگ‌تر مي‌شود كه عابربانك‌ها و پايانه‌هاي فروشگاهي برخلاف اظهارات مديران مربوطه آمادگي چنداني براي پاسخگويي به نيازهاي مردم (خريداران شب عيد) ندارند.«عمليات انجام نشد”،”دستگاه قادر به خدمت رساني نيست”،”شبكه مشغول است”،”عدم ارتباط با مركز”،”كارت شما فاقد اعتبار مي‌باشد”،”لطفا منتظر بمانيد”،”دستگاه قادر به پرداخت وجه نقد نمي‌باشد” و ...جملات فوق پيغام‌هاي متفاوت اين‌روزهاي دستگاه‌هاي ATM و POS است كه اكثر مردم هنگام خريد از فروشگاه‌ها و كشيدن كارت بانكي و همچنين برداشت وجه نقد از عابربانك از مركز دريافت مي‌كنند.صف‌هاي طولاني و متعدد در مقابل عابربانك‌ها علاوه براينكه يكي از نشانه‌هاي افزايش تقاضا براي دريافت اسكناس از اين دستگا‌ه‌هاست مي‌تواند بيانگر ضعف و اختلال در شبكه شتاب نيز باشد.
درحالي كه وضعيت شبكه بانكي يا اگر بخواهيم جزئي‌تر بگوييم شبكه شتاب در اين شرايط قرار دارد، مهران شريفي مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات بانك مركزي از توضيح در اين باره خودداري و ارائه گزارش دلايل اختلال در شتاب را به امروز موكول كرد.وي گفت: براي اينكه گزارش مربوط به روزهاي اخير بيرون بيايد بايد تا شنبه صبر كرد؛ تا اين گزارش نهايي نشود نمي‌توان دليل قطعي اين وضعيت را بازگو كرد. مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات بانك مركزي درباره زمان بهبود وضعيت موجود، گفت: بايد تا شنبه صبر كرد.



چهارشنبه سوری در راه است؛ افزایش ترس پاسدار رادان

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور گفت: نيروي انتظامي با مزاحمان و حادثه‌آفرينان چهارشنبه آخر سال برخورد جدي خواهد كرد و اين افراد تا پايان تعطيلات نوروز مهمان ما خواهند بود.

احمدرضا رادان گفت: در ابتداي چهارشنبه آخر سال ساختن مواد دستي خطرناك و تلفات حاصل از آن وجود دارد و در طول اين روز استفاده از اين مواد و صدمات جبران‌ناپذير حاصل از آن وجود دارد كه برخورد نيروي انتظامي با مزاحمان جدي خواهد بود.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور خاطرنشان كرد: در اين روز با متخلفان به صورت جدي برخورد مي‌شود و به صورت محله‌ محور برنامه‌هاي چهارشنبه‌سوري اجرا خواهد شد و افرادي كه در چهارشنبه آخر سال مزاحمت يا حادثه‌آفريني كنند با هماهنگي قوه قضاييه تا پايان تعطيلات مهمان ما هستند .

تائید شد؛ نیروگاه بوشهر از نظر فنی امن نیست

خبرگزاری فرانسه خبر زیر را در گزارشی فوری از تهران مخابره کرده است.

ایسنا: نماينده دائم جمعوری اسلامی در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: براساس درخواست روسيه كه مسوول تكميل نيروگاه اتمي بوشهر است، سوخت داخل قلب رآكتور براي انجام برخي آزمايش‌ها و اقدامات فني براي مدتي از قلب خارج مي‌شود.

علي‌اصغر سلطانيه در پاسخ به اين كه دليل خارج كردن مجدد سوخت از قلب رآكتور نيروگاه بوشهر چيست؟ اظهار كرد: براساس درخواست روسيه براي انجام برخي آزمايش‌ها و اقدامات فني، سوخت از داخل قلب رآكتور خارج و پس از انجام آزمايش‌ها مجددا در قلب رآكتور قرار مي‌گيرد.

او گفت: اين درخواست روسيه مورد موافقت ايران قرار گرفته است و با توجه به نظارت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در روند راه‌اندازي و بهره‌برداري نيروگاه بوشهر، اين موضوع از سوي ايران به آژانس نيز اطلاع داده شده است و آژانس بر اين روند نظارت كامل دارد.

سلطانيه تاكيد كرد: مسووليت كامل تكميل نيروگاه اتمي بوشهر با ايمني بالا، روسيه است و ايران همواره ايمني نيروگاه را با بالاترين استانداردهاي جهاني در اولويت و مورد تاكيد قرار داده است.

اداره راه ‌و ترابری اهواز پلمپ شد

ایسنا: رییس اداره راه و ترابری شهرستان اهواز با اشاره به اینکه این اداره از بعد از ظهر روز چهارشنبه، چهارم اسفند، با حکم دادگستری پلمپ شده است، گفت: این اداره توسط معارض خصوصی پلمپ شد؛ البته ما نیز اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده‌ایم.

"اتابک زراسوندی"، اظهار کرد: زمین اداره راه و ترابری این شهرستان مشاع بوده و از 40 سال پیش تاکنون در اختیار این اداره قرار داشت.

وی افزود: همچنین با اجرای این حکم، سند مالکیت این زمین باطل شده است، اما ما معتقد هستیم این زمین دارای سند است.

زراسوندی تصریح کرد: برای پیگیری و بررسی حقوقی این مسأله وکیلی برای اداره راه و ترابری اهواز در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در هر صورت نظر ما این است که اگر حق با معارض است حق به آن‌ها داده شود اما این زمان، زمان مناسبی برای رسیدگی به این مسأله نیست و بهتر بود حداقل در 45 روز آینده مورد بررسی قرار می‌گرفت.

زراسوندی در ادامه به فعالیت‌های این اداره درباره ورود راهیان نور، مسافران نوروزی، انجام عملیات راهداری و زیباسازی ورودی‌ شهرها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام این اقدامات متوقف شده است.

وی افزود: با مکاتباتی که با رییس قوه قضاییه داشتیم، اجرای این حکم متوقف اعلام شد اما اجرایی شدن این حکم در حال حاضر جای سئوال است.

زراسوندی با اشاره به اینکه این اداره یک ارگان دولتی است و خدمات اجتماعی به مردم ارایه می‌دهد، خاطرنشان کرد: اجرای این حکم در این زمان به صلاح نیست و انجام آن کار اشتباهی بود.

قوت گرفتن شایعه بازداشت موسوی و همسرش در تهران

گزارش خبرنگار ما از تهران: در تهران شایعه بازداشت زهرا رهنورد و میرحسین موسوی به شدت قوت گرفته است. شنیده ها حکایت از آن دارد که این دونفر در روز چهارشنبه 4 اسفند به نقطه نامعلومی که گمان می رود از خانه های امن سپاه پاسداران باشد منتقل شده اند و علت حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان که آنروز بخش ای زیادی از تهران را دربر می گرفت انتقال آنها از کوچه اختر (خیابان پاستور) به نقطه ای نامعلوم بوده است.

تاکنون هیچ منبع رسمی یا غیر رسمی بازداشت موسوی و همسرش را تایید نکرده است اما تعدادی از وکلای سرشناس کشور که وکالت زندانیان سیاسی را برعهده دارند خبر بازداشت آنها را تایید می کنند.

شهروندان تهرانی که در نزدیکی خانه موسوی سکونت دارند نیز احتمال انتقال این دو راچندان دور از ذهن نمی دانند چرا که به گفته آنان حدود 48 ساعت است که از میزان مامورین مستقر در اطراف منزل موسوی کاسته شده و تردد نیروهای امنیتی نسبت به گذشته کمتر شده است.

همچنین برخی از فعالین اصلاح طلب که گاه و بیگاه موفق می شدند به صورت تلفنی با زهرا رهنورد تماس بگیرند نیز طی 48 ساعت گذشته به هیچ عنوان نتوانسته اند این ارتباط را برقرار کنند. اهالی محل نیز تایید می کنند که در این مدت هرگز برق خانه این دونفر شب ها روشن نشده و آثاری از زندگی در آن خانه دیده نمی شود.

ابتلاء زندانیان سیاسی به تومورهای سرطانی

ابتلاء مرموزانۀ زندانیان سیاسی به تومورهای سرطانی و عدم درمان آنها
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"دانشجوی زندانی حسن ترلانی از 2 ماه پیش مبتلا به توموری در قسمت پایینی شکم شده است و در شرایط بد جسمی بسر می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.
دانشجوی زندانی حسن ترلانی 23 ساله که برای طی کردن دورۀ محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی 10 ساله خود به زندان کرمان  تبعید شده است، از 2 ماه پیش در قسمت پایینی شکمش دچار توموری دردناک شده و از درد شدید رنج می برد. او حتی قادر به استراحت نیست و در شرایط سخت و غیر انسانی جسمی قرار داده شده است.
هنوز از ماهیت نوع تومور که بد خیم و یا خوش خیم است اطلاعی در دست نیست. علت نامشخص بودن نوع  تومور عدم معاینه و انجام آزمایشات لازم برای تشخیص نوع تومور می باشد.دانشجوی زندانی به بهداری زندان احاله داده می شود در صورتیکه بهداری زندان اعلام کرده است به دلیل عدم داشتن امکانات لازم نه قادر به تشخیص نوع تومور است و نه امکانات درمان آن را دارد.
پدر این زندانی سیاسی که ناچار است هر ماه از تهران برای ملاقات کابینی فرزندش با صرف هزینه های زیاد مالی و طی مسافتهای طولانی به زندان کرمان مراجعه کند تا بتواند  20 دقیقه ملاقات کابینی با فرزندش داشته باشد.او تنها در آن زمان امکان پیگیری درمان فرزندش را دارد.برای درمان فرزندش و انجام آزمایشات لازم جهت اطلاع از نوع تومور به ارگانهای مختلف مراجعه کرده  ولی تا به حال جز شنیدن وعده های دروغین و عدم انجام هرگونه اقدامی مواجه بوده است.این خانواده در نگرانی فزآینده ای بسر می برند.
تا به حال حداقل سه زندانی سیاسی به طرز مشکوکی در زندان مبتلا به تومور شده اند که تومور 2 تن از آنها بدخیم وسرطانی بوده است زنده یاد ناخدا یکم البرز قاسمی بدلیل عدم درمان سال گذشته در زندان جان باخت و در حال حاضر بازاری زندانی محسن دگمه چی از 6 ماه پیش دچار چنین توموری گردیده و لی بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی به مدت 4 ماه مانع درمان وی شدند این زندانی سیاسی همچنان با عدم درمان و مرخصی استعلاجی مواجه است و در بستر مرگ قرار دارد.
سر بازجویان وزارت اطلاعات که با نام های مستعار علوی و سعید شیخان در مورد وضعیت این دانشجوی  زندانی تصمیم می گیرند از درمان این دانشجوی زندانی ممانعت می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به ابتلاء زندانیان سیاسی به سرطان انهم به شکلی کاملا مرموز و عدم درمان آنها را هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اشکال مختلف جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

7 اسفند 1389 برابر با 26 فوریه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

امروز مردم لر به میدان خواهند آمد

ماموران ویژه سرکوب با لباسهای مخصوص ، برای جلوگیری از مراسم هفتم دانشجوی جانباخته دانشگاه شیراز حامد نورمحمدی تمام منطقه مرکزی شهر خرم آباد را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده اند . بر اساس اخبار رسیده از شهر خرم آباد برای جلوگیری از مراسمی ک...ه به مناسبت هفتم شهید آزادی حامد نورمحمدی در خرم آباد توسط جوانان لر و یک جنبش به نام رهایی بخش لرستان 7+4 فراخوان داده شده بود در روز شنبه 7اسفند 1389 در خرم آباد میدان و خیابان شهدا تا دوازده برجی و چهارراه بانک از ساعت 5 غروب تا پاسی از شب برگزار کنند ، این گونه رژیم به وحشتی بی پایان دچار شده است و از یک فراخوان در یک مرکز استان بر خود میلرزد . جوانان لر در پیام خود آورده اند که به امید و اطمینان به اشک پیروزیی که در راه است .
مراسم شب هفت و چهلم شهید راه آزادی حامد نورمحمدی عزیز را ما فرزندان لر
در شهر خرم آباد لرستان ،محل زندگی او درکنار همه یارانش و همه آرادیخواهان که اعضای این جنبش سراسری هستند هر چه باشکوهتر برگزار می‌کنیم
چگونه میتوان سکوت کرد؟چگونه میتوان سکوت کرد؟

تخم مرغ شانه اى ۶ هزار تومان شد

روزنامه ابرار: معاون وزير جهاد كشاورزى علت نوسانات قيمتى در بازار تخم مرغ را بروز عوارض تنفسى در واحدهاى مرغدارى اعلام كرد و گفت : اين وضع در روزهاى گذشته تشديد و موجب افزايش قيمت تخم مرغ شد . «سيد محسن دستور » درعين حال برخى اخبار مبنى بر افزايش ۱۰۰ درصدى قيمت تخم مرغ را رد كرد وگفت: وزارت جهاد اقداتى را براى تامين كمبودها در نظر گرفته تا اين افزايش قيمت جبران شود . اقدامات پيشگيرانه در واحدهاى مرغدارى رييس سازمان دامپزشكى همچنين از تداوم اقدامات پيشگيرانه براى جلوگيرى از شيوع بيمارى در واحدهاى مرغدارى خبرداد . وى گفت: هم اكنون با مواردى از بيمارى هاى تنفسى در واحدهاى مرغدارى مواجه هستيم و اقدامات پيبشگيرانه اى را نيز در دستور كار قرار داده ايم اما اقدامات انجام شده به معنى شيوع بيمارى دراين واحدها نيست. معاون وزير جهاد كشاورزى ، دليل بروز بيمارى هاى تنفسى در واحدهاى مرغدارى را تغييرات آب وهوايى و همچنين مهاجرت پرندگان مهاجر به كشور عنوان كرد و گفت : سازمان دامپزشكى براى جلوگيرى از شيوع اين بيمارى در واحدهاى مرغدارى جنبه هاى احتياطى را رعايت مى كند . گفتنى است در روزها اخير قيمت تخم مرغ به دانه اى ۲۰۰ تومان افزايش پيدا كرده است .

بودجه، 8 هزار ميليارد تومان كسري يارانه‌ دارد

ايلنا :‌محمدرضا تابش عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه امسال به 61 میلیون نفر یارانه از محل قانون هدفمندسازی پرداخت شده است ، گفت: تاکنون 72 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند که بنا به اظهارات مسئولان دولتی باید از ابتدای سال آینده به آنها یارانه پرداخت شود.
به گزارش ايلنا ، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 1390 عواید حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها به میزان 56 هزار میلیارد تومان منظور شده است، افزود: اگر 60درصد آن به خانوارها اختصاص یابد و مبنای محاسبه دولت پرداخت ماهیانه 405000 ریال برای هفتاد میلیون نفر در سال آینده باشد مبلغی در حدود 33.6 هزار میلیارد تومان خواهد شد.عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: اگر روند تولید و فروش پنج فرآورده اصلی نفتی و گاز طبیعی که تامین کننده منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در سال 1390 است به روال سالجاری و با احتساب نرخ ارز 10500 ریال پيش بيني شده در بودجه سال 90 باشد مجموعا حدود 27 هزار میلیارد تومان عایدی دولت خواهد بود ، در حالیکه اگر بخواهیم به 72 میلیون نفر ثبت نامی ماهیانه 405000 ریال پرداخت نمائیم به مبلغی حدود 35 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تنها سهم خانوار احتیاج است که در حدود 8 هزار میلیارد تومان کمتر از آن چیزی است که در لایحه بودجه سال 1390 دیده شده است.این عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس در خصوص کسری اعتبار بوجود آمده می افزاید:مگر آنکه دولت بخواهد در میزان پرداختی یارانه نقدی یا تعداد نفرات یارانه بگیر تغییراتی را بوجود آورد و یا اینکه قیمت حاملهای انرژی مشمول قانون هدفمندسازی یارانه ها را افزایش دهد که این موارد در کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات در حال بررسی است.نماینده مردم اردکان تصریح کرد: در صورت لزوم کمیسیون ویژه هدفمند سازي يارانه ها نیز به این موارد رسیدگی خواهد نمود.
وی اظهار داشت: طبق بند الف ماده 1 قانون هدفمندسازی یارانه ها می بایست همه ساله مالیات و عوارض عواید حاصله ناشی از هدفمندسازی یارانه ها کسر و به حساب خزانه واریز گردد که در سال گذشته این امر انجام نگرفته است و امسال نیز برای این مبلغ که در حدود 1000 میلیارد تومان است پیش بینی واریز به خزانه نشده است و در عوض مقرر شده کل عواید حاصله از این طریق به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها واریز گردد که این موضوع محل اختلاف است و ابهامی در قانون وجود دارد که در مجلس باید مورد بررسی قرار گرفته و رفع گردد.
تابش در خصوص یارانه کالاهای اساسی و نان نیز افزود:2500 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده برای یارانه کالاهای اساسی درنظر گرفته شده است که این مبلغ جزو منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه ها نیست.همچنین یارانه نان طبق لایحه بودجه تقدیمی توسط دولت 3500 میلیارد تومان منظور شده است که با در نظر گرفتن تعداد 70 میلیون نفر یارانه بگیر مورد محاسبه توسط دولت به هر نفر ماهیانه در حدود 4 هزار تومان پرداخت خواهد شد.
وی یارانه اعمال شده برای برق در بودجه سال 1390 را 4000 میلیارد تومان ذکر کرد که با توجه به مابه التفاوت قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق تولیدی به میزان 64 تومان و میانگین قیمت فروش به مردم هرکیلووات ساعت 43 تومان، مستقیما این مبلغ به وزارت نیرو و شرکت توانیر پرداخت خواهد شد.
نماینده مردم اردکان در پایان تصریح کرد: به اعتقاد من علیرغم کم لطفی ، تخلف و تاخیر بی سابقه دولت در تقدیم لایحه بودجه به مجلس، مناسب است همکاران عزیز نماینده با وقت گذاری بیشتر حق قانونی خویش را در بررسی لایحه و ارائه پیشنهادات اصلاحی ؛ در فاصله زمانی کمتر اعمال کنند و هیات رئیسه محترم نیز با برنامه ریزی مطلوب زمینه بررسی پیشنهادات نمایندگان و گزارش کمیسیونهای تخصصی را در کمیسیون تلفیق و نهایتا صحن علنی مجلس به نحوی تنظیم نمایند که کار رسیدگی لایحه بودجه تا پایان اسفندماه سالجاری به پایان برسد تا اخلالی در روند امور اجرایی کشور در سال آینده پیش نیاید.
وی درخصوص برخی اظهارات مطرح شده درخصوص تصویب بودجه 90 بصورت چند دوازدهم نیز گفت: تصویب بودجه چنددوازدهم علاوه بر اشکالات و مغایرتهای قانونی که بوجود خواهد آورد کشور را دچار نوعی بلاتکلیفی می نماید و زیبنده نیست کشور كه یکسال بدون برنامه جدید پنجم توسعه اداره شده و چندماه نیز بدون بودجه اداره گردد. اینها نشانه ها و علامتهای خوبی به مردم و سایر کشورهایی که با ما در ارتباطند نمی دهد و اختلال در نظم و امور جاری کشور بوجود خواهد آورد که اصلا پسندیده نیست.

سفير ليبی در تهران هم به مردم پيوست

به گزارش عصر ايران به نقل از شبکه العربيه،‌ سفارت ليبي در تهران در بيانيه اي از معمر قذافي رهبر اين کشور خواست با کناره گيري از قدرت، مانع از خون ريزي شود.

ليبي از حدود دو هفته پيش تاکنون با سرکوب شديد و خونين اعتراضات مردمي از سوي نيروهاي نظامي دولتي و مزدوران خارجي روبه رو است. تاکنون بيش از دو هزار نفر در اين ناآرامي ها کشته شده اند.

سفارت ليبي در تهران اضافه کرده است مردم در مقطع کنوني مي توانند مسئوليت اداره ليبي را برعهده بگيرد.

تاکنون نمايندگان ليبي در سازمان ملل متحد، اتحاديه عرب و سفراي اين کشور در واشنگتن، پاريس، پکن، دهلي نو، رباط و پايتخت هاي ديگر ضمن اعلام حمايت از خواسته هاي مردم ليبي ، خواستار کناره گيري قذافي شدند.

هم اکنون شرق ليبي و شهرهايي از غرب اين کشور در اختيار مردم معترض است.

واگذاری دو پروژه جدید میلیارد دلاری به پاسداران

سایت کلمه: معاون وزیر نفت خبر داد که ساخت دو خط لوله انتقال نفت و فرآورده نفتی در مجموع به طول یکهزار و یکصد کیلومتر و به ارزش تقریبی ۱٫۳ میلیارد دلار به صورت ترک تشریفات به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) وابسته به سپاه پاسداران واگذار شده است.

علیرضا ضیغمی در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به واگذاری ساخت دو خط لوله انتقال فراورده های نفتی و نفت خام به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، گفت: این پروژه های نفتی به صورت ترک تشریفات مناقصه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه برای ساخت این دو خط لوله نفتی تامین منابع مالی توسط قرارگاه خاتم الانبیا انجام می شود، تصریح کرد: علاوه بر این پیشتر قرارداد طرح توسعه بندر نفتی ماهشهر و ساخت مخازن جدید فرآورده نفتی هم به این مجموعه واگذار شده است.

به گزارش مهر، بهمن ماه امسال قرارداد ساخت دو خط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی به ارزش تقریبی ۱٫۳ میلیارد دلار به طور رسمی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده است.

بر این اساس ساخت خط لوله انتقال نفت خام ترش از منطقه سبزآب به ری و همچنین عملیات ساخت خط لوله انتقال فرآورده های نفتی از آبادان – اهواز – اراک به ری در مجموع به طول یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر توسط این مجموعه انجام می شود.

از سوی دیگر پیش بینی می شود هفته جاری قرارداد ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به اروپا به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بین شرکت ملی گاز، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و بانک پارسیان امضا ‌شود.

در همین حال اخیرا قرارداد ساخت فاز دوم خط لوله هفتم سراسری (خط لوله گاز پاکستان) به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده است.

سردار عبداللهی معاون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هم اخیرا از اجرای هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله جدید انتقال نفت و گاز در بخشهای مختلف کشور توسط متخصصان این مجموعه خبر داده است.

این در حالی است که سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از واگذاری قرارداد ساخت خط لوله پتروشیمی اتیلن مرکز به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبر داده و به مهر گفته است: ارزش تقریبی قرارداد ساخت خط لوله اتیلن مرکز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان (۵۰۰ میلیون دلار) برآورد می شود.

با توافق بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و قرارگاه خاتم الانبیا، قرارداد ساخت این خط لوله اتیلنی به صورت EPCCF شامل مهندسی، تدارکات، نصب، راه اندازی و تامین منابع مالی امضا شده است.

تفهیم اتهام دو زندانی در سقز

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

دو زندانی به نام های مطلب احمدیان و صلاح مصطفایی که هم اکنون در زندان مرکزی شهر سقز بسر می برند، به شعبه 2 بازپرسی دادگاه این شهر احضار و تفهیم اتهام شدند.

به گفته خبرنگار آژانس خبری موکریان،این افراد که حدود 4 ماه پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی را در سلول انفرادی بسر برده اند ، دارای وکیل تسخیری می باشند.

گفتنی است تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این شهروندان از سوی مراجع قضائی در سقز اعلام نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که احمدیان اهل بانه و مصطفایی اهل سقز به همکاری با یکی از احزاب مخالف در کردستان متهم شده اند.

اعلام حمایت چاوز از جلاد لیبی در برابر معترضان

العربیه: هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا روزشنبه 26-2-2011 اعلام کرد از معمرقذافی رهبر لیبی در مقابله با معترضین آن کشور حمایت می کند.

چاوز در وبلاگ شخصی خود نوشت " زنده باد لیبی ، زنده باد استقلال لیبی، قذافی با جنگ داخلی رو در روست."

روابط ونزوئلا ولیبی طی سال های گذشته در بخش های مختلف شاهد پیشرفت گسترده ای بوده است.

چاوز هنگام دیدار از لیبی درسال 2009 گفته بود : " کشورهای ما متحدند و در مبارزه علیه امپریالیزم آمریکا سرنوشتی مشترک دارند."

پیش از این هنگام گسترش ناآرامی ها در لیبی گزارش های مختلفی در مورد فرار قذافی به ونزوئلا منتشر شده بود اما با ظاهر شدن قذافی این گزارش ها منتفی شد.

تا کی می‌توان چنین حکومت کرد؟

در سه دهه گذشته همواره مجهولی به نام «خواست مردم» در معادلات سیاسی وجود داشته است. ولی در یک محاسبه ساده، اگر جنبش به راه افتاده در کشورهای عربی برای آزادی و دموکراسی است، پس خواست مردم ایران که برای پشتیبانی از اعراب به خیابان‌ آمده‌اند، نمی‌تواند درجا زدن در جمهوری اسلامی و «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» یک دیکتاتوری دینی باشد! با این همه  همین روزها آن بزنگاه تاریخی است که دمکرات‌های ایران باید التزام عملی خود را به حقوق بشر، با دفاع از امنیت جانی و سیاسی آقایان موسوی و کروبی ثابت کنند.
*****

کیهان لندن 24 فوریه 2011
الاهه بقراط
www.alefbe.com
www.kayhanlondon.com
 
تا کی می‌توان چنین حکومت کرد؟
گاه رویدادهای اجتماعی چنان شتابی می‌گیرند که حتا نمی‌توان مطمئن بود عنوان مقاله‌های هفتگی در زمانی که منتشر می‌شوند، هنوز جای مطرح شدن داشته باشد. لیکن آنچه در حال روی دادن است، همزمان دست در کار ساختن آینده ایران است و از همین رو باید هر چه بیشتر در آن تعمق و تأمل کرد حتا اگر به زودی به گذشته پیوسته باشد.
 
خواست مردم
در تمامی سی و دو سال عمر جمهوری اسلامی و حتا پیش از آنکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و نظام دینی در ایران تأسیس شود، همواره مجهولی به نام «خواست مردم» در معادلات سیاسی وجود داشته است.
گذشته از برخی توهمات شخصی که برخی از سیاست‌ورزان در مورد نظر و نقش و موقعیت خویش دارند، این دیگر به یک عادت همگانی تبدیل شده که علاوه بر حکومت که خود را در جایگاه سخنگوی «ملت ایران» می‌بیند، منتقدان و مخالفانش نیز از سوی «مردم» و «خواست مردم» سخن بگویند بدون آنکه این مردم هیچ امکان آزادانه‌ای برای سخن گفتن و ابراز نظر داشته باشند. حتا تظاهرات و اعتراضات خیابانی و جنبش سبز را که تردیدی نیست از همان آغاز بیانگر متنوع‌ترین خواست‌های جامعه بوده و هست، هر فرد و گروهی به حساب خود می‌نویسد و از سوی آن سخن می‌گوید.
اصولگرایان همان گونه فکر می‌کنند از «خواست مردم» با خبر هستند که اصلاح طلبان برای این خواست «کف» و «سقف» تعیین می‌کنند. طرفداران تغییر رژیم و عبور از جمهوری اسلامی همان گونه معتقدند این همانا «خواست مردم» است که معتقدان به نگهداری جمهوری اسلامی بر این باورند که «خواست مردم» همانا اجرای قانون اساسی نظام ولایت فقیه و برگزاری یک «انتخابات آزاد» بین خودی‌های رژیم است. چرا می‌گویم یک «انتخابات آزاد» در جمهوری اسلامی فقط می‌تواند بین خودی‌های رژیم برگزار شود؟ زیرا ظرفیت قانون اساسی جمهوری اسلامی و خواست «اجرای بدون تنازل» این قانون، فراتر از این نیست. اگر کسی مدعی است که چنین نیست، باید ادعای خود را با ارائه اصول و موادی از قانون اساسی که متضمن یک انتخابات واقعا آزاد باشد، مستند سازد وگرنه با حرف و ادعا تنها می‌توان به تبلیغات برای خط سیاسی خود پرداخت و خاک در چشم مخاطبان پاشید.
این است که باید پرسید، آیا اصرار آقایان کروبی و موسوی بر «احیای ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام راحل»، «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» و پایبندی به «عهد و میثاق خود با مردم و خواسته‌های ملت و امام که در آرمان‌های انقلاب اسلامی 57 تجلی یافت» قابل درک است؟ آری، هست. اعتقادشان است!
آیا این اصرار عقیدتی تا کنون بازده مثبت و تأثیری در به سر عقل آمدن زمامداران داشته و کمکی به مهار خشونت افسارگسیخته ذوب‌شدگان در ولایت فقیه کرده است؟ خیر! نه تنها این اعتقاد با گذشت زمان بیش از پیش با بن بست روبرو شد بلکه هیچ تأثیری در رفتار رژیم نداشته و آن را هارتر ساخته است به گونه‌ای که به نظر می‌رسد زمامداران نظام واقعا به این باور نابجا رسیده‌‌اند که صبر توأم با امید به «سازش» سران جنبش سبز، نشانه ضعف آنهاست و آنان نمی‌توانند جنبش سبز را به طور متشکل و سازمان‌یافته به گونه‌ای به حرکت در آورند که برای نظام خطری اساسی ایجاد کند.
از سوی دیگر، آیا اعتقاد امیدوارانه آقایان موسوی و کروبی به نظام‌شان و قانون اساسی آن، به جنبش سبز در فراگیرترین معنا و به «راه سبز امید» آنها زیان نرسانده است؟ چرا، رسانده است! بخشی از این زیان را خانواده و بستگان خود آنها متحمل شده و می‌شوند، و بخش دیگر بر شانه مردمی قرار گرفته که همچنان باید به خیابان‌ها بیایند و زخمی و زندانی و کشته بدهند.
آلودن صحن مجلس با شعار زننده «مرگ بر...» توسط سرسپردگانی که عنوان «نماینده مردم» را به ننگ آغشته‌اند و تبدیل خانه موسوی و کروبی به زندان و تبلیغ برای اعدام و نابودی آنها حتا از سوی رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی، حاصل تردید و تعللی است که «سران جنبش سبز» بر اساس همان اعتقاد خویش در مورد «خواست مردم» و پشتیبانی میلیونی آنها در تابستان و پاییز 88 به خرج دادند و هزینه‌اش هر چه زمان بیشتر گذشت، سنگین‌تر شد و اینک خود آنها با شعاع بیشتری (به همراه رفسنجانی و خاتمی) مورد هدف مستقیم قرار گرفته‌اند.
این تردید و تعلل از همان اعتقاد نادرست «اصلاح‌طلبانه» به «دوران طلایی امام» سرچشمه می‌گیرد که محمد خاتمی را در استفاده از پشتیبانی بی‌همتا و میلیونی مردم، سرانجام به یک «تدارکاتچی» تبدیل ساخت.
یک راه غلبه بر این تردید و تعلل این است که نه به «خواست» خود بلکه واقعا به خواست مردم مراجعه کرد. این مجهول با وجود همه محدودیت‌هایی که بر سر یک نظرسنجی علمی و بی‌طرفانه در جامعه ایران وجود دارد، دست کم در دو سال گذشته بیش از پیش روشن شده است و در هفته‌های اخیر جنبش آزادی‌خواهانه اعراب نیز به یاری آن شتافت تا آن را شفاف‌تر سازد.
اگر جنبش به راه افتاده در کشورهای عربی برای آزادی و دموکراسی است، پس خواست مردم ایران نمی‌تواند درجا زدن در جمهوری اسلامی و «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» آن باشد که حتا فقط به یک دلیل هم شده از رژیم‌های کشورهایی مانند تونس و مصر بسی سرکوبگرتر، واپسمانده‌تر و غیرانسانی‌تر است: جمهوری اسلامی یک دیکتاتوری دینی است! چگونه ممکن است مردم ایران از یک سو به پشتیبانی از مردم مصر و تونس برخیزند و از سوی دیگر «خواست» آنها حفظ نظام ولایت فقیه و «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» یک دیکتاتوری دینی باشد؟!
خوشه‌های خشم
پرسش بعدی اما این است که آیا اصرار و پایبندی سران جنبش سبز بر آنچه اعتقاد سیاسی (و شاید مذهبی) آنان را تشکیل می دهد، سبب می‌شود که نیروهای دمکراسی‌خواه و مدافع حقوق بشر آنها را تنها بگذارند؟ درست برعکس! همین روزها آن بزنگاه تاریخی است که دمکرات‌های ایرانی باید ثابت کنند تا چه اندازه به ادعاهای خود باور داشته و حاضرند به آن عمل کنند.
بی‌تردید زندگی سران جنبش سبز و خانواده آنها بدون پشتیبانی مردم و نیروهای دمکراسی‌خواه در خطر جدی قرار دارد. جمهوری اسلامی در زمینه بلعیدن فرزندان خود و یورش به جان و خان و مان وابستگان و دلبستگان خود که جرأت انتقاد و مخالفت به خود داده‌اند، مانند همه حکومت‌های ایدئولوژیک و تمامیت‌خواه، کارنامه ننگینی از خود به جای گذاشته است. ترفندهای خشن جمهوری اسلامی از همان آغاز که در پی تثبیت قدرت خود بود، بر کسی پوشیده نیست. گذشته از زندان و اعدام، باید گفت بمب‌گذاری و ترور و مسموم ساختن و حصر خانگی و دق‌مرگ کردن معترضان «خودی‌» به بخشی جدایی‌ناپذیر از تلاش رژیم برای بقای آن تبدیل شده است.
نمایندگان سرسپرده‌ای که مجلس را از درون به توپ بستند و صحن آن را به ننگ شعارهای خونین آلودند و مسئولانی که ماههاست از مرگ «فتنه» سخن می‌گویند و «سران فتنه» را به دستگیری و مجازات تهدید می‌کنند، آمران بلاواسطه غائله‌سازانی هستند که به نام «مردم» وارد عمل شده‌اند تا رژیم را به آخر خط برسانند. خطی که دست درازی به «سران فتنه» را برای آنها به یک تصمیم سرنوشت‌ساز تبدیل کرده است.
روزهای گرم خشم در کشورهای عربی نمی‌توانست به رسیده‌تر شدن خوشه‌های خشم در کشوری نیانجامد که تجربه‌ خونین‌اش چون درسی گرانبها به رایگان در اختیار آنان قرار گرفته است. با به جوش و خروش در آمدن اعراب در خاورمیانه، انقلاب اسلامی در ایران به مثابه تجربه‌ای ناکام به زبانزد و الگوی بی‌مثال تبدیل شده است! سران جمهوری اسلامی حق دارند از جمهوری اسلامی به عنوان «الگو» سخن بگویند. الگویی که تنها بر اساس برهان خُلف و به مصداق «ادب از که آموختی، از بی‌ادبان» قابل استفاده است. جمهوری اسلامی الگویی شد تا کسی از آن پیروی نکند و هیچ کس یک بار دیگر نسخه مرگبار «حکومت اسلامی» برای کشورهای مسلمان‌نشین نپیچد. در عین حال، ثباتی که نه تنهاغرب، بلکه خود جوامع عرب نیز از آن سود می‌برند، تنها زمانی می‌تواند پایدار باشد که بر شانه مردمان آنها قرار داشته باشد و نه اسلام‌گرایان و یا حکومت‌هایی که هر بار اتفاقا قربانی سودجویی‌های پشتیبانان فرنگی خود می‌شوند.
امروز انقلاب و دگرگونی در کشورهای عربی، گذشته از آنکه به کدام سوی کشانده شوند، بار دیگر فرصتی تاریخی در اختیار همه مدافعان دمکراسی در ایران قرار داده است. استفاده از این فرصت اما نیازمند یک شناخت چندجانبه است: نخست شناخت خود، سپس شناخت موقعیت، و همزمان درک خشم و خواست مردم.
تنها آن کسانی می‌توانند خوشه‌های خشم مردم را به سود آزادی آنان و دمکراسی برای کشورشان بچینند که خواست دیرینه و ناگزیر جامعه را برای آزادی و دمکراسی دریافته باشند. امروز نه تنها سرنوشت آقایان موسوی و کروبی بلکه بسیاری از وابستگان و دلبستگان سیاسی و نظامی رژیم با سرنوشت مردم گره خورده و راه نجات آنها با مردم ایران یکی شده است. مردم راهشان روشن است: تا ابد می‌توان به خیابان آمد و اعتراض و اعتصاب کرد و دیر یا زود به مقصود رسید، ولی تا کی می‌توان چنین حکومت کرد و تا کی می‌توان به چنین حکومتی هنوز امیدوار بود؟!
18 فوریه 2011

تجمع اعتراضی علیه تخریب یک مکان تاریخی

کمیته بین المللی نجات پارسارگاد

سلطان اسحاق یا سلطان سهاک (675-798 هجری) یکی از دانشمندان و عرفای کرد بوده است که  کردها او را پیامبر صلح و آشتی می  دانند. او موسس مسلک یارسان  اهل حق است. اصطلاح یارسان در دوره سلطان اسحاق بوجود آمده . آن ها حدود چهارصد سال با عرب ها رویارو بودند و سعی داشتند که آیین ها و سنت های ایرانیان را احیا کنند. گفته می شود که آیین هایی چون آیین بابک خرمدین، یا ارمتیان از دل یارسان بوجود آمده است در حال حاضر نیزسلطان اسحاق  برای مردم کردستان و استان های همجوار مورد احترام بسیار است. آرامگاه او که اکنون به بهانه عملیات عمرانی در خطر نابودی قرار دارد در مسیر جاده پاوه به نودشه در نزدیکی روستای نیسانه و در کنار ساحل رود سیروان قرار دارد. متاسفانه د ر این سال های گذشته به دلیل شدت تبعیض های فرهنگی و مذهبی مرتب آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی مورد تهاجم قرار گرفته و به بهانه ی عمران و سازندگی گرفتار تخریب و نابودی هستند. یکی از این آثار آرامگاه سلطان اسحاق، بزرگ یارسان اهل حق است که گذشته از جنبه مذهبی یکی از آثار تاریخی سرزمین به حساب می آید.

روز ششم اسفند ماه مردمان بسیاری در اعتراض به اقدام مسئولین دولتی که تدارک نابودی این آرامگاه را می بینند در اطراف این آرامگاه جمع شده و  علیه این اقدام ضد ملی و ضد انسانی اعتراض کردند. در زیر گزارشی از این تجمع اعتراضی را که در سایت کردونه منتشر شده است را ملاحظه می کنید. کمیته بین المللی نجات پاسارگاد گزارش این اعتراض را به یونسکو خواهد فرستاد .

روز جمعه 6/12/1389 راس ساعت 10 صبح یک راهپیمائی و تجمعی اعتراضی در مکان مقدس پردیور به خاطر جلوگیری از تخریب ابن مکان تاریخی و مقدس یارسان(اهل حق) برگزار شد. درابن حرکت تعداد زیادی از مردم کرد شرکت نمودند آنها به کسانی که به بهانه ساخت و ساز و تعمیرات قصد تخریب ابن بنای تاریخی و مقدس (مقبره حضرت سلطان اسحاق) واقع در هورامان را دارند هشدار دادند که انان نخواهند گذاشت به بهانه واهی این مکان تاریخی کرد که در نوع خود منحصر بفرد است خراب نمایند.

وضعیت جسمانی اسانلو وخیم گزارش شده است

خبرگزاری هرانا - وضعیت جسمانی منصور اسانلو، زندانی سیاسی و رییس سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه، وخیم گزارش شده است.

به گزارش جرس، این فعال سندیکایی که نزدیک به پنج سال است در زندان به سر می‌برد اکنون با مشکلات حاد قلبی مواجه شده و به گفته پزشکان باید هرچه سریعتر در خارج از زندان تحت درمان قرار گیرد. به گفته پزشکان زندان، سه رگ قلب اسانلو مسدود شده و وضعیت جسمانی نامناسبی دارد.

گفتنی است هفته گذشته این فعال کارگری به بیمارستانی در کرج با پابند و دستبند منتقل شد، اما بدون هیچ‌گونه درمان یا معالجه ای به زندان برگردانده شد.

منصور اسانلو پیش از این نیز دچار حملات قلبی شده و مجبور به انجام جراحی قلب بوده است، اما با این وجود مسئولین قضایی از دادن مرخصی به وی خودداری می کنند و هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای عدم ارائه مرخصی نگفته‌اند.

این فعال سندیکاییِ زندانی، اکنون در زندان رجایی‌شهر کرج زندانی است و به دلیل عدم امکان استفاده از تلفن، خانواده وی اطلاعی از وی ندارند و این باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت وی شده است.

بیانیه؛ دانشجویان: به مبارزات خویش ادامه خواهیم داد

به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس ضمن تاکید بر داخلی بودن ریشه همه مبارزات مردم، گفته اند که باید صبورانه به مبارزات ادامه داد و در دام خشونت کودتاچیان نیفتاد.

متن کامل بیانیه که در اختیار دانشجونیوز قرار داده شده به شرح زیر است:

حضور آرام، پر صلابت و شجاعانه مردم ایران در راهپیمایی اعتراضی 25 بهمن خط بطلانی بود بر بیش از یک سال هجمه سنگین امنیتی و تبلیغاتی حکومت کودتا علیه جنبش سبز مردم ایران. رژیم ظلم و جور عمومی حاکم که تصور می کرد با اعدام های گسترده، تبلیغات سنگین و صرف همه امکانات کشور برای ارعاب معترضان توانسته است به جنبش اعتراضی مردم پایان دهد، با این راهپیمایی در شوک فرو رفت و در واکنشی سراسیمه اقدام به حصر دو رهبر جنبش سبز یعنی آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی نمود.از آن پس رفتارهای هیستریک حکومت کودتا ادامه داشته است؛ از نعره های سبعانه « اعدام باید گردد » نمایندگان مجلس کودتا گرفته تا حملات وحشیانه عمال استبداد به خانه بی دفاع مهدی کروبی.

رژیم ظلم و جور عمومی حاکم بر ایران تصور می کند که می تواند با این اقدامات غیر انسانی جنبش سبز مردم ایران را سرکوب کرده و آب رفته را به جوی را بازگرداند. اما زهی خیال باطل! آنچه امروز در ایران می گذرد ریشه در نارضایتی عمیق مردم از روند هایی دارد که در سال های گذشته بر کشور حاکم بوده است: گسترش شکاف طبقاتی و نابرابری علی رغم شعار های عوام فریبانه، انحصار منابع اقتصادی به دست نظامیان، سرکوب گسترده سیاسی ، رواج گسترده دروغ و ریا و استفاده ابزاری از دین. اینها رانه دیالکتیک عمل مردم در مبارزه موجود هستند. البته کودتاچیان حاکم بر ایران برای حفظ انسجام اقلیت هوادار خود، همچنان می کوشند اعتراضات مردم را به تحریکات بیگانگان نسبت داده و ریشه های داخلی نارضایتی از وضع موجود را انکار کنند. اما حقیقت این است که این گونه دروغ پردازی ها دیگر تاثیری در قضاوت مردم ندارد و اکنون برای اکثریت مردم آشکار شده است که رسانه های دروغ پرداز از جمله صدا و سیما جزء ارگانیک استبداد حاکم بر ایران هستند.

ما امید چندانی به اصلاح روند های موجود به وسیله حاکمان نداریم چرا که نیک آگاه هستیم که رفتار های غیر انسانی انها نه ناشی از عقاید ایدئولوژک و دینی، بلکه ریشه در منافع باد آورده اقتصادی دارد که انحصار قدرت سیاسی برای آنها فراهم آورده است.بنابراین برای ما در این شرایط آنچه اهمیت دارد و آنچه حقیقت دارد عمل تاریخ ساز "مردم" است. تا جایی که به مردم مربوط می شود هدف کوتاچیان از یک سو گرفتن امید از مردم نسبت به نتیجه مبارزه و از سوی دیگر به خشونت کشاندن مبارزات است.بنابراین باید صبورانه به مبارزه ادامه داد و تحت هیچ شرایطی به دام خشونت که منش و خواست سرکوبگران حاکم بر ایران است نیفتاد.

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس ضمن هشدار به کودتا چیان حاکم نسبت به ادامه روند های موجود،و ضمن گرامیداشت یاد شهیدان به خون خفته جنبش مردمی ، همبستگی خود را با خانواده زندانیان سیاسی و رهبران در حصر جنبش سبز اعلام کردو و با اعتقاد راسخ به این که در شرایط سرکوب افراطی ترین کار سکوت کردن است، آمادگی خود را برای شرکت در تجمع اعتراض به حصر رهبران جنبش سبز اعلام می کنیم.

یک زندانی سیاسی کرد در وضعیت وخیم جسمی قرار دارد

کمپین"دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی "

بنا به خبری که به ستاد مرکزی کمپین رسیده ،زندانی سیاسی کرد فاضل احمدی که حدود ۵
ماه پیش از بند زندان مرکزی شهر ارومیه به سلول انفرادی انتقال داده شد که بعد از
یک ماه در سول انفرادی دوباره به زندان بازگردانده شد از آن زمان تا حلا در وضعیت
وخیم جسمی قرار دارد و دو مورد به بهداری زندان منتقل شده است.

فاضل احمدی اهل شهر بوکان و به ۱۳ سال زندان به اتهام همکاری با احزاب کردی مخالف
رژیم محکوم شده است که حدود ۵ ماه پیش به خاطر درج اخبار داخل زندان به بیرون به
سلول انفرادی منتقل شده بود که بر اثر شدت بیماری و وضعیت وخیم جسمانی نامبرده ، سه
روز پیش به بهداری زندان انتقال داده شد که بعد از مداوای سطحی دوباره به زندان
بازگردانده شد.

شایان ذکر است این زندانی مریضی قلب دارد و از شدت این مریضی رنج میبرد که پس از
بارها درخواست وی برای مداوایش هنوز هیچ گونه مداوای صورت نگرفته است.

گسترش روز افزون نفوذ سپاه و بسیج در ورزش

شهرزاد نیوز: با گسترش نظامی کردن خزنده همه عرصه های اجتماعی، فضای ورزش نیز به تسخیر سپاه پاسداران و نیروی شبه نظامی بسیج در می آید.

به گزارش رسانه ها، قرار است که در هر یک از تیم هاى فوتبال لیگ برتر ایران ، یک پایگاه بسیج ایجاد شود. سید محمد حسین نعمتى، سرپرست کانون بسیج فوتبال تهران، در گفتگویی با خبرگزارى جمهوری اسلامی، ایرنا، اظهار داشت: "ایجاد پایگاه بسیج، خواسته خود باشگاه ها بوده است".

نظامی کردن فضای ورزش ایران، به ویژه عرصه فوتبال، با صدها هزار تماشاچی و درآمد هنگفت از طریق آگهی های تبلیغاتی، در پی دراختیار گرفتن بیش از 60 درصد اقتصاد کشور و پروژه های بزرگ ساختمانی و جایگزین کردن استانداران و بسیاری از مقامات دیگر با سرداران سپاه و بسیج، صورت می گیرد.

به گزارش ایران بریفینگ، سردار اکبر غمخوار در اوایل دهه 80 نخستین مدیر عامل نظامی پر طرفدارترین تیم فوتبال ایران، پرسپولیس، شد و راه را برای ورود دیگر نظامیان به فوتبال ایران باز کرد. وی اکنون رییس کانون هاى مسافرتى و جهانگردى ایران است.

دیگر سرداران عبارتند از: مصطفى آجرلو، مدیر عامل سابق پاس و استیل آذین؛ کریم ملاحى، مدیر عامل پاس همدان؛ احمد شهریارى، مدیر عامل صباى قم؛ سردارمحمد حسین جعفری که به تازگی جانشین سردار ناصر شفق شده است، سرهنگ جعفرى، مدیر عامل فجر سپاسى شیراز؛ سردار عزیز محمدى؛ رییس سازمان لیگ ایران و هر دو تیم ابومسلم و پیام مقاومت مشهد که زیر نفوذ سرداران على صلاحى، استاندار کنونى خراسان، هاشم غیاثى راد، جانشین کنونى فرمانده سپاه امام رضا استان خراسان و سردار شاکرى، نایب رییس هیات مدیره باشگاه پیام مشهد، هستند.

سازمان شبه نظامی بسیج، تحت فرماندهی محمد رضا نقدی، نیز در حال گسترش نفوذ این نهاد در دانشگاه ها، مدارس، ادارات و میان اقشار و اصناف مختلف و در عرصه ورزش، به ویژه فوتبال، است.

کشته و زخمی شدن 19 نفر در شهر کلار کردستان عراق

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

شمار کشته ها و مجروحین شهر کلار در کردستان عراق به 19 نفر رسید.
به گزارش شبکه تلویزیونی پیام در کردستان عراق، در جریان تجمع معترضین در مقابل شاخه 22 پارت دموکرات در شهر کلار براثر تیراندازی نیروهای مسلح حزبی، تظاهرات مردمی به خشونت کشیده شد.
گفته می شود در نتیجه این درگیری ها چهار نفر کشته و دست کم 15 نفر دیگر نیز مجروح شده اند
شایان ذکر است کوچه ها و معابر شهر کلار تا لحظه تنظیم خبر همچنان صحنه تعقیب و گریز معترضین و نیروهای پارت دموکرات می باشد.

مصلحی در تلویزیون و موتورسوارها در خیابان چکار می کردند؟

منصور امان
اگر میان برقراری حُکومت نظامی اعلام نشده و مصاحبه وزیر اطلاعات رابطه ای بوده باشد، بدینگونه که این دو رویداد، اجزای یک سناریو را تشکیل می داده اند، بنابراین باید گفت سناریوی مزبور در آخرین لحظات با به جا گُذاشتن خسارات سنگین بر هم خورده است.

فاکتهایی که گُمانه همداستانی شوی تلویزیونی حُجت الاسلام مُصلحی و آرایش جنگی نیروهای نظامی و شبه نظامی در خیابانهای تهران را پُشتیبانی می کند، قوی تر از آن است که بتوان آنها را نادیده گرفت.

از میانه ی روز، ابزارهای رسانه ای "نظام" به طور سراسری و به گونه غیرعادی به تبلیغ حُضور شبانه وزیر اطلاعات در صدا وسیما پرداختند. بُزُرگنمایی مُصاحبه این مقام امنیتی که در وسایل تبلیغاتی حُکومت حُضوری نزدیک به دایمی دارد و از این زاویه، رویداد تازه ای به شمار نمی رود، با "اسناد مُهم" ی که گویا وی قرار بود "افشا" کند، توجیه می شد.

ساعاتی پس از آغاز حرکت برای زمینه سازی روانی جامعه و مُخاطبان، هزاران فرد مُسلح در سطح شهر تهران چیده شدند. اونیفورمها و تسلیحات و تدارُکات گوناگون این افراد، نشان از گردآوری تمام استعداد نظامی – امنیتی حُکومت از لایه ها و دستگاه های مُختلف سرکوب داشت.

هر گاه "نظام" (همچون 25 بهمن یا 1 اسفند) در واکُنش به اعتراضات از پیش اعلام شده، به بسیج سراسری نیروهای خود در سطح دستگاه روی آورده و این حجم از نیرو را به خیابان ریخته بود، در این صورت این لشکرکشی نیز امری غیر معمول به حساب نمی آمد. بنابراین، با توجه به آنکه روز گُذشته قراری مبنی بر شکل گیری احتمالی اعتراضها وجود نداشت، حرکت مزبور نیز فقط می توانست با یک رویداد مُهم دیگر در ارتباط باشد. بُلندگوهای حُکومتی پیشتر با تمرکُز فوق العاده، این رویداد را نمایش تلویزیونی آقای مُصلحی اعلام کرده بودند.

اما آنچه که وزیر اطلاعات در شوی خود عرضه داشت، به هیچ عُنوان با سطح این تدارُکات همخوانی نداشت؛ بیشتر از همه به این دلیل که نه از نظر اطلاعاتی که وی "افشا" کرد و نه از حیث نتیجه ای که از آن گرفت، پیامد بی واسطه ای برای نُقاط مورد حمله اش در بر ندارد. به بیان دیگر، آقای مُصلحی که چنین می نماید برای روشن کردن چراغ سبز به روی اقدامات حذفی گُسترده در "بالا" به پُشت دوربین فرستاده شده بود، در میانه راه ناچار به قیچی سیم برق شد و به همراه وی، موتور سوارهای حاضر در خیابان که برای اجرایی کردن این سیاست و حمایت از آن به خط شده بودند، ناگهان به سطح بازیگران یک سیرک درهم ریخته کاهش مقام یافتند.   

هر کس یا باندی که روز پنجشنبه توانست سوت عقب نشینی را به گونه مُوفقی به صدا درآورد، یک نُکته کلیدی که بر فراز این رویداد قرار گرفته را نیز یادآور شد و آن اینکه نیروهای نظامی مُشخصی که در تهران برای اجرای این سناریو مُستقر شدند را کُنترُل نمی کند.

به همان اندازه که روشن نیست چه هزینه ای و با کُدام میزان خسارت برای کشیدن این نیروها به عقب پرداخته شده، موضوع توان و کفایت نیرو برای پرداخت هزینه دور بعدی به حرکت آمدن موتوریزه شده ها نیز در ابهام قرار دارد.

لیبی؛ قطعنامه شورای امنیت و گزینه های کاخ سفید

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از دیپلماتهای مستقر در سازمان ملل نوشت، در پیش نویس قطعنامه ای که در مورد لیبی در دست تهیه است، گفته شده که خشونتهای اعمال شده علیه مردم معترض می تواند به عنوان جنایت علیه بشریت تلقی شود.

در این پیش نویس قطعنامه، شورای امنیت سازمان ملل، رژیم قذافی را تهدید کرده که این موضوع را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع خواهد داد.

همزمان کاخ سفید واشنگتن اعلام کرد، همه گزينه ها برای مقابله با خشونتهای ليبی مطرح است.

سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت، آمریکا هیچ گزینه ای را برای پاسخ دادن به خشونتهای لیبی از جمله اقدام احتمالی نظامی عیه رژیم قذافی بعید نمی داند.

از سوی دیگر سفیر لیبی در سازمان ملل با اعلام جدا شدن خود از رژیم قذافی گفت، معمر قذافی امروز مزدورانش را در طرابلس جمع کرد و به آنان گفت لیبی را آتش می زنم، سلاح را میان قبائل توزیع می کنم و حمام خون به راه می اندازم.

وی که در نشست روز جمعه شورای امنیت سخن گفت، افزود، ما خواهان قطعنامه ای، سریع و سرنوشت ساز هستیم. ما از سازمان ملل می خواهیم لیبی را نجات دهد.