۱۳۸۹ دی ۱۹, یکشنبه

Said-Soltanpour's Poem شعری از شهید سعید سلطانپور

کاریکاتوری از مانا نیستانی

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh8hmY9hqHXuLwpt7vBkw8cIffnGMB4wSULjUpsko-24zzfiESLa5s6IgJhGOrxUFqfMffonCJ6af2_BkwBdadCh12yHYeS2UNsbFQ_ydeZFqWyLLkuvjCQ25cnNTpafyCZsk1mY4KQMeo/s1600/HAMBASTEGI.jpg

حماسه اشرف

حدود یکصد مسافر، تعداد سرنشينان هواپيمای ساقط شده

يك هواپيماي مسافربري كه از مبداء تهران به مقصد اروميه در حركت بود، قبل از فرود در فرودگاه اروميه، سقوط كرد. 
  
بر اساس اطلاعات اوليه اين هواپيما درنزديكي روستاي ترمني در ساحل جنوبي درياچه اروميه سقوط كرده است.

هنوز اطلاعات دقيق از اين سقوط و دلايل آن در دست نيست اما اهالي روستاهاي همجوار از فرود يك شي نوراني در نزديكي درياچه اروميه سخن مي‌گويند.

بر اساس گزارشهاي دريافتي اين هواپيما براي فرود در موقعيت فرودگاه اروميه قرار گرفته اما به دليل شرايط نامساعد جوي موفق به فرود نشده، و پس از دور شدن از فرودگاه براي قرار گرفتن در موقعيت فرود مجدد، به ناگاه از صفحه رادار محو شده است.


94 مسافر، تعداد سرنشينان هواپيماي ساقط شده

اروميه- هواپيماي مسافربري ساقط شده در اطراف اروميه با 94 مسافر كه از مبدا تهران در ساعت 18 به پرواز درآمده بود، مربوط به شركت هواپيمايي ايران اير و به شماره پرواز 727 بوده است.
 
به گزارش ايرنا، هواپيماي مسافربري ساقط شده در اطراف اروميه كه از مبدا تهران در حركت بود، مربوط به شركت هواپيمايي ايران اير و به شماره پرواز 727 بوده است.

اين هواپيما با 94 مسافر قرار بود راس ساعت 16 بعد ازظهر پرواز كند كه به دليل بدي آب و هوا با دو ساعت تاخير در ساعت 18 فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد اروميه ترك مي‌كند.

يك منبع مطلع به خبرنگار ايرنا گفت: خلبان اين هواپيما كاپيتان دادرس، كمك خلبان آن كاپيتان توفيقي و مهندس پرواز نيز آقاي رستگار بوده است.
تا اين لحظه اخبار دقيقي از سرنوشت مسافران و خدمه هواپيما دريافت نشده است.

بر اساس اطلاعات اوليه اين هواپيما درنزديكي روستاي ترمني در ساحل جنوبي درياچه اروميه سقوط كرده است.

اهالي روستاهاي همجوار از فرود يك شي نوراني در نزديكي درياچه اروميه سخن مي‌گويند.

بر اساس گزارشهاي دريافتي اين هواپيما براي فرود در موقعيت فرودگاه اروميه قرار گرفته اما به دليل شرايط نامساعد جوي موفق به فرود نشده، و پس از دور شدن از فرودگاه براي قرار گرفتن در موقعيت فرود مجدد، به ناگاه از صفحه رادار محو شده است.







تلف شدن مشکوک پرندگان قمری در ایران

تلف شدن پرندگان قمری در گرمی تعجب اهالی را برانگیخته است .
   اسدی رئیس مرکز تحقیقات زیست محیطی گرمی گفت : در روستاي عبابيگلو در منطقه صفر مرزي گرمي مغان از چند روز پیش ، روزانه 30 الی 40 قطعه پرنده قمری به علت نا معلومی تلف شدند.

به گفته اهالی مرگ گسترده این پرنده که در اصلاح محلی یا کریم نامیده می شود تا امروز مشهود نبوده و در مزارع روستای عبابیگلو از هیچ نوع سم یا کود استفاده نمی شود.

مواردی کم از تلف شدن پرنده قمری در شهرک ولیعصر و روستای آلیله در بخش مرکزی گرمی هم گزارش شده است .

دکتر شجاع رئیس دامپزشکی گرمی گفت : در تشخیص بالینی علت حادثه مسمومیت حاد میباشد ،که برای بررسی دقیق ، نمونه پرندگان به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شده است.



جانیان حاکم بر ایران قصد دارند روز سه شنبه حکم اعدام دو زندانی سیاسی را به اجرا درآورند



خودکامگان دستگاه قضایی قصد دارند روز سه شنبه حکم اعدام جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی را به اجر ا درآورند

رژيم ولی فقيه قصد دارد حکم ضد بشری اعدام زندانيان سياسی جعفر کاظمی و محمد علی آقايی را روز سه شنبه آينده به اجرا در آورد. تمام دلايل و شواهد حاکی از آن است که اجرای حکم اعدام اين دو زندانيان سياسی قرار است روز سه شنبه 21 دی ماه به اجرا گذاشته شود. خانواده آقای کاظمی هفتۀ گذشته مطلع شدند که پرونده زندانی سياسی جعفر کاظمی به اجرای احکام دادگاه انقلاب منتقل شده است و در انتظار صدور دستور اجرا ی حکم اعدام می باشد.

آنها از هفته گذشته تابه حال خواستار پاسخگويی عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در اين باره هستند اما جعفری دولت آبادی از روبرو شدن با اين خانواده خوداری می کند و حاضر به پاسخگويی نيست و هربارکه اين خانواده پيگيری وضعيت عزيزاشان می شوند پاسخ دادن در اين باره را به روز ديگری احاله می دهد. جان اين دو زندانی سياسی در معرض خطر جدی قرار گرفته است لذا از تمامی هموطنان در داخل وبخصوص هموطنان خارج از کشور استمداد می طلبيم تا با فعاليتهای گسترده و بی وقفۀ خود مانع اجرای اين جنايت شوند و با تلاشهای خود به دفاع از جان زندانيان سياسی در ايران برخيزند.

ما وبلاگ نویسان علیه اعدام مصراً خواستار لغو احکام سنگین و بی‌پشتوانه حقوقی و قانونی ِ صادر شده علیه زندانیان بی‌گناه هستیم و صدور این احکام سنگین علیه زندانیان عقیدتی که هدف سیاسی آن ایجاد رعب و وحشت در جامعه است را بشدت محکوم می‌کنیم . ما از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین‌المللی برای نجات جان جعفر کاظمی و محمد علی آقایی تقاضای کمک می‌کنیم و خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل هستیم. ما از همه کشورهای جهان میخواهیم روابط خود را با دولت ایران تا لغو همه احکام اعدام در ایران به حال تعلیق در آورند. تمامی وبلاگ نویسان، آ زادیخواهان، و همگان را به اعتراض علیه اجرای حکم اعدام این دو زندانی سیاسی فرا می‌خوانیم.

یک نفر درشهرستان شیروان اعدام شد


یک نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر، صبح روز پانزدهم دی ماه در محوطه زندان شهرستان شیروان(استان خراسان شمالی) اعدام شد.
دادستان عمومی و انقلاب اسفراین از فرد اعدام شده با عنوان"ع.ا" یاد کرده است.

من زن ایرانیم Iran Hila Sedighi

گل مریم . هیلا صدیقی

شعر "کوچه"... از زنده ياد فريدن مشيری

استفاده گروهی از فیس بوک و تویتر در ایران ممنوع شد

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به موارد اصلاح شده در پیش‌نویس قانون احزاب گفت: با توجه به شرایط جنگ نرم، استفاده احزاب از شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت‌های خود تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: تخلفاتی که با توجه به شرایط جدید کشور بر قانون سال ۶۰ افزوده شده، استفاده از شبکه‌های مجازی و اجتماعی غیرقانونی نظیر فیس‌بوک و توئیتر است که با توجه به شرایط جنگ نرم، احزاب نمی‌توانند از این شبکه‌ها برای فعالیت‌های خود و یا هرگونه عضوگیری در این فضاها استفاده کنند و بنابراین هرگونه استفاده از این شبکه‌ها برای احزاب دارای مجوز، تحلف به حساب می‌آید.

در ادامه اعمال محدودیتها برای فعالیت احزاب، رییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: در این قانون جدید برای نظارت بر احزاب روش دقیق‌تر و بهتری طراحی شده و احزاب را وادار می‌کند که فعال‌تر در فضای جامعه فعالیت کنند به‌طوری که از رشد قارچ‌گونه احزاب که صرفا جنبه شناسنامه‌ای دارد جلوگیری می‌کند و احزاب کمتر ولی فعال‌تر در جامعه رشد خواهند کرد.

شش سال زندان برای شرکت در تظاهرات روز عاشورا

به گزارش سایت میزان خبر وابسته به نهضت آزادی، مهدی قلی زاده اقدم، عضو شاخه جوانان نهضت آزادی به اتهام "شرکت در قیام مردم در عاشورای هشتاد و هشت"، "تلاش برای بی آبرو کردن نظام جمهوری اسلامی" ،" بی حرمتی به مقدسات" و " اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به شش سال زندان قطعی محکوم شد. قلی زاده در جریان قیام مردم در روز عاشورای سال هشتاد و هشت دستگیر شد.


چهار زندانی شنبه هجده دی در اصفهان اعدام شدند

دادستان عمومي و انقلاب اصفهان گفت: چهار نفر از عوامل قاچاق و توزيع مواد مخدر، صبح روز شنبه در زندان اصفهان اعدام شدند.به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قاضي محمدرضا حبيبي با اعلام اين خبر افزود: نگهداري 940 گرم و فروش 10 گرم کراک، حمل 9 کيلو و 200 گرم کراک، حمل و نگهداري 775 کيلو و 580 گرم ترياک و همچنين حمل و نگهداري 56 کيلو و 200 گرم کراک از جمله اتهامات اين چهار نفر بود که صبح روز شنبه به دار مجازات آويخته شدند.

وي همچنين از برگزاري جلسه رسيدگي به اتهام باند هفت نفره سارقان طلافروشي در شعبه يک مجتمع قضايي بهارستان خبر داد و خاطرنشان كرد: اين هفت نفر با هويت‌هاي «ع.ف» و «م.ف» از آبادان، «د.ج» از نجف‌آباد، «س.ج» و «ا.ج» از فلاورجان، «م.گ» از فريدن و «د.ا» از اهواز در هشت مورد و در شهرهاي مختلف اقدام به سرقت مسلحانه کرده‌اند که عمل آن‌ها از مصاديق محاربه و افساد في‌الارض است.

وي در ادامه از تشديد مجازات قاچاق اسلحه و مهمات خبر داد و افزود: در خرداد ماه سال جاري تغييراتي در قانون داده شد که طبق آن سلاح‌هاي سرد جنگي و شکاري‌، سرنيزه‌هاي قابل نصب بر روي اسلحه‌هاي شکاري، افشانه‌هاي اشک‌آور گازي که منجر به اختلال تنفسي و بي‌هوشي مي‌شود، شوکرهاي الکتريکي، پرتاب‌کننده سوزن‌هاي آلوده به ميکروب‌هاي بيولوژي و تفنگ و کلت بادي از مصاديق سلاح‌هاي سرد محسوب مي‌شوند.

حکم اعدام جعفر کاظمی در دادگاه تجدید نظر تایید شد

وکیل مدافع جعفر کاظمی گفت که حکم اعدام موکلش جعفرکاظمی در دادگاه تجدیدنظر تایید شده و درخواست اعاده دارسی وی نیز توسط شعبه ۳۱ دیوان عالی رد شده است. این حکم توسط دادگاه تجدید نظر شعبه ۳۶ استان تهران به ریاست حجت السلام زرگر تایید شده است.
به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر، نسیم غنوی گفت که موکلش مدتها در زندان انفرادی بوده ولی از اینکه انواع دیگری فشار بر وی یا خانواده‌اش آمده باشد مطلع نیست.
جعفر کاظمی، ۴۶ ساله، لیتوگراف کتب درسی و جزوات دانشگاه امیر کبیر، روز ۲۷ شهریور در میدان هفت تیر دستگیر و به سلول انفرادی بند ۲۰۹ منتقل و پس از ۷۴ روز به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. جعفر کاظمی پیش از این نیز از سال ۱۳۶۰ تا اواخر سال ۱۳۶۹ زندانی بوده است. رودابه اکبری،همسر جعفر کاظمی، طی نامه‌ای از دبیر کل سازمان ملل برای متوقف کردن حکم اعدام همسرش کمک خواسته است. وی ابتدا در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شده بود.
به گفته‌ی غنوی جعفر کاظمی، متهم به محاربه از طریق هواداری گروه مجاهدین است اگرچه در هیچ یک از بازجویی‌ها اتهامات وارده را نپذیرفته است.
نسیم غنوی معتقد است که نه دادگاه بدوی به دفاعیات توجه کرده است نه تجدید نظر و دیوان هم همین طور و بحث محاربه را در مورد وی صادق دانستند. به گفته وکیل این پرونده، حکم جعفر کاظمی در اجرای احکام است و از نظر قانونی هیچ اقدامی برای نجات جان جعفر کاظمی در حال حاضر میسر نیست.

جمهوری اسلامی همچنان مقام دوم در صدر لیست جفا بر مسیحیان

خطرناک ترین کشور ها برای مسیحیان به یقین کشور های اسلامی هستند.در لیست 2011 کشور های جفا کننده بر مسیحیان، جمهوری اسلامی همچنان مقام خود را در رتبه دوم جهان حفظ كرد.
به نقل از سازمان "درهای باز" (سازمانی که حامی کلیسا های جفا دیده در سراسر جهان است) ، کره شمالی برای نهمین سال متوالی مکان نخست این جدول را به خود اختصاص داد. اما هشت کشور دیگر از این لیست کشورهایی با اکثریت مسلمان هستند. ایران ، افغانستان ، عربستان سعودی و سومالی نیز به ترتیب در رده های دوم تا پنجم جای گرفتند.
دکتر "کارل مولر" رئیس و مدیر اجرایی سازمان "درهای باز" گفت: جفا بر مسیحیان در مکان هایی مثل عراق رشد قابل توجهی داشته است بطوری که عراق با پرشی 9 پله ای از رتبه هفدهم به رتبه هشتم این لیست انتقال یافت.

مولر گفت: جهش 9 پله ای عراق در این لیست بیشتر بخاطر این است که جامعه مسحیان این کشور مورد هدف تندرو های اسلامی در نزاع های حزبی قرار گرفته اند. القاعده امسال در وبسایت خود بیان کرد که مسیحیان هدف های بحق جهاد کنندگان هستند. ما قلع و قمع کردن مسیحیان در سراسر عراق را "مذهب کشی" می نامیم.

بلافاصله پس از اینکه این لیست منتشر شد ، دولت اوباما گفت: افزایش حملات علیه مسیحیان در آفریقا و خاورمیانه بسیار نگران کننده است.

دپارتمان دولتی ایالات متحده حملات اخیر به مسیحیان و کلیسا های عراق ، مصر و نیجریه را محکوم کرد و از دول این کشور ها خواست تا عاملان این حملات را مجازات کنند.

سرایدار اداره دولتی هم -با کمک رئیسش- اختلاس می کرد

سرایدار یكی از ادارات دولتی واقع در شرق كشور با سوءاستفاده از اعتماد كاركنان و رئیس اداره، به صورت مخفیانه به مهرها و سربرگ‌های این شركت دسترسی پیدا كرده و از آنها برای كسب مال نامشروع بهره می‌برده است.
وی در مواقع مختلف، حواله‌های جعلی تهیه كرده و آنها را می‌فروخته است كه منجر به دریافت مبالغ مختلفی نیز توسط این سرایدار شده است. پس از پیگیری مسئولان حراست این شركت و نهادهای قضایی، سرایدار یادشده دستگیر و مشخص شد كارمندان این اداره، نقشی در اختلاس‌های وی نداشته‌اند و صرفا یک اعتماد نابجا بوده است.
این فرد فعلا تا پایان تحقیقات و شناسایی همدستان احتمالی در خارج از این نهاد، بازداشت است؛ هرچند لطیفه تاسف بار اختلاس یک سرایدار(هرچند خیلی كم)، در شهر پیچیده است.