۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

محاکمه مجدد فعال حقوق بشر و روزنامه نگار خوزستانی


ابوالفضل عابدینی نصر روزنامه نگار و فعال حقوق بشر جهت محاکمه مجدد در خصوص عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به شعبه سوم بازپرسی احضار و مورد بازپرسی قرار گرفت.
 کیانمنش بازپرس شعبه سوم مستقر در زندان اوین یک شنبه هفته گذشته ابوالفضل عابدینی را جهت بازپرسی و کسب آخرین دفاعیات در خصوص پرونده 11 اسفند ماه به این شعبه احضار نمود.

این در حالی است که شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز این فعال حقوق بشر را پیشتر در خصوص عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به 5 سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

برادر این زندانی سیاسی در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کرد در ملاقات کابینی که روز یکشنیه با برادرش داشته است این موضوع به وی منتقل شده است وی هم چنین در خصوص آخرین وضعیت جسمی برادرش گفت: پس از انتقال ابوالفضل به زندان اوین وضعیت جسمی ایشان رو به بهبود بوده است اما کماکان از مشکلات قلبی رنج می برد.

وی در ادامه افزود: تماس های تلفنی وی به مانند سایر زندانیان محبوس در بند 350 قطع است و امکان ملاقات حضوری با وجود هفت درخواست تا کنون میسر نبوده است.

وی هم چنین در خصوص وکلای برادرش گفت: وکلای ابوالفضل آقایان جهانگیر محمودی و محمد اولیایی فرد نیز همچنان تحت فشار و یا در بازداشت هستند و مسئولین قضایی از وارد شدن وکیل سوم به پرونده وی مخالفت کردند.

ابوالفضل عابدینی، مسئول سابق روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در پی یورش سازمان یافته اطلاعات سپاه پاسداران به فعالان حقوق بشری در 11 اسفند در شهر اهواز بازداشت شد وی در زمان بازداشت از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تبلیغ علیه نظام و ارتباط با دول متخاصم در مجموع به 11 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

کشته شدن پناهجویان باعث افزایش فشار بر دولت استرالیا


خبرگزاری «ریانووستی»/ کشته شدن 28 پناهجو به دنبال حادثه غرق شدن کشتی در جزیره "کریسمس" در اقیانوس آرام، باعث افزایش فشار بر "جولیا گیلارد" نخست وزیر استرالیا برای تسهیل سیاست های این کشور در زمینه پناهجویان شده است. این مطلب را خبرگزاری "رویترز" گزارش داد.

گیلارد روز پنجشنبه اذعان نمود که یکی از جنجالی ترین مسائل سیاسی استرالیا که در انتخابات گذشته سرنوشت ساز بود بار دیگر داغ شده است. اما وی اظهار کرد تلاش می کند از تجدید دوباره بحث در مورد پناهجویان که در گذشته با مسئله "بیگانه گریزی" همراه شده بود ممانعت کند و از حامیان کلیدی دولتش دلجویی نماید.

گیلارد که برای بررسی این حادثه تعطیلات کریسمس خود را نیمه کاره گذاشته و به سر کار برگشته بود در این مورد گفت: "بحث های عمومی در مورد پناهجویان و مهاجران اجتناب ناپذیر است. من طرفدار صداقت و گفتگوی آزاد مردم در باره سیاست دولت هستم".

گیلارد همچنین در یک اقدام غیر متعارف اعلام کرد که یک گروه سیاسی دو حزبی تمامی گزارشات را در مورد این حادثه تاسف بار مرور خواهد کرد و در صورت نیاز به تغییر در سیاست مهاجرتی، توصیه خود را ارائه خواهد نمود.

یادآوری می شود روز چهارشنبه یک کشتی حامل ده ها پناهجو به صخره ای در جزیره "کریسمس" در اقیانوس آرام برخورد کرد و منجر به کشته شدن 28 نفر پناه جوی ایرانی و عراقی گردید.  این کشتی حامل حدود 70 مسافر بود که 42 نفر از آنها نجات داده شدند. اکثر مسافران ایرانی و عراقی بودند که برای پناهندگی به استرالیا می رفتند. علت این حادثه خرابی اوضاع جوی، باد و موج های بلند بوده است.



احضار مادر جانباخته راه آزادی اشکان سهرابی به دادستانی

 به گزارش کانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها طی دو روز اخیر,مادر اشکان سهرابی ,یکی از جانباختگان اعتراضات سال گذشته به دادستانی انقلاب فراخوانده شده است و برای وی احضاریه ای در رابطه با معرفی خود به دادستانی ارسال گردیده است.

دستگيري 40 نفر در نجف آباد به جرم دادن شعار عليه ولي فقيه جنايتكار نظام

مردم نجف آباد امروز در میدان اصلی شهر به شعار دادن علیه ولي فقيه جنايتكار نظام پرداختند,امروز در نجف آباد نیرو های انتظامی جو را پلیسی کرده بودند, همین امر حساسیت مردم را برانگیخت و بعد از نماز ظهر عاشورا در چند نقطه شعار مرگ بر ولایت فقیه رسا و واضح شنیده میشد.
به گفته شاهدان تاکنون بیش از 40 نفر بازداشت شده اند و این بازداشت ها خشم مردم را برانگیخته است , به برخی هیئت ها اعلام شده برای مراسم شام غریبان حق ورود به شهر را ندارند .

وحشت رژیم از برپایی مراسم مذهبی توسط مردم


جعفر پویه
وحشت رژیم جمهوری اسلامی از برپایی مراسم مذهبی توسط مردم

رژیم جمهوری اسلامی که نعره های اسلام خواهی پایورانش گوش فلک را کر کرده، مراسم روز عاشورا را تعطیل و از ترس مردم در شهرهای بزرگ کشور حکومت نظامی اعلام نشده‌‌ای را برقرار کرده ‌است. از تهران خبر می رسد، نیروهای انتظامی به همراه نفربرهای پلیس در خیابانهای مرکزی مستقر هستند. پرواز هلیکوپترها بر فراز شهر از اولین ساعات روز شروع شده و همچنان ادامه دارد. گله های اوباش بسیج و سرکوبگران سپاه و نیروی انتظامی با انواع و اقسام وسایل در سطح شهر حضور دارند. آنها بسیاری از مسیرها را بسته و از حرکت دسته های عزاداری جلوگیری می کنند. نیروها مسلح حاضر در خیابانها با متوقف کردن شهروندان آنان را به دلیل حضور در خیابان بازخواست می کنند.

این همه درحالی اتفاق می افتد که در اولین ساعات روز گذشته (پنج شنبه) خانواده زندانی اعتصاب غذا کرده، محمد نوری زاد در برابر زندان اوین دستگیر و روانه بازداشتگاه می شوند. قابل ذکر است که به همراه همسر و سه کودک نوری زاد، پدر و مادر و همچنین برادران و دیگر افراد فامیل او که برای اعتراض به وضعیت زندانی خود در برابر اوین حضور یافته بودند، به طور دستجمعی دستگیر شده اند.

همچنین روز قبل از آن، اوباش وزارت اطلاعات با حمله به منزل صباغیان از برگزاری مراسم تاسوعا جلوگیری کرده و صاحبخانه و چند تن از حضار را به جرم برپایی مراسم مذهبی دستگیر کرده اند.

طبق خبرهای منتشر شده، وزارت اطلاعات رژیم ولایت فقیه با تهدید خانواده های کشته شدگان در مراسم عاشورای سال گذشته، آنان را از برگزاری هرگونه مراسم سالگرد عزیزانشان چه در بهشت زهرا و یا در مکان دیگری منع کرده است.

رژیم ولایت فقیه و آخوندهای دزد و چپاولگر حتا از برگزاری مراسم حکومتی مذهبی ترسیده و کلیه نمایش های حکومتی خود را نیز تعطیل کرده اند. سازمان حکومتی تبلیغات اسلامی که هرساله نمایشهای پر سر و صدایی برپا می کرد، از ترس مردم هیچ گونه مراسمی برگزار نکرده است.

به زبان ساده، رژیمی که خود را اسلامی می نامد و نعره های اسلام خواهی آخوندهای حکومتی گوش فلک را کر کرده است، از ترس مردم به جان آمده از ظلم و ستم حکومت دینی، کلیه مراسم مذهبی مربوط به عاشورا را تعطیل کرده و هر کس که اقدام به برپایی مراسم مذهبی کند را دستگیر و به شدت مجازات می کند.

عمله ظلم علی خامنه ای به خوبی می دانند که مردم با شبیه سازی ولی فقیه حاکم به یزید در اینگونه مراسم او را خطاب قرار می دهند و با به میدان آمدن دسته های عزاداری، ممکن است هر آن مردم به جان آمده شعارهای ضد حکومتی سر دهند. به همین دلیل بنا به مصلحت حکومت دینی و ترس سردمداران دین فروش آن، یکی از معروفترین مراسم مذهبی مسلمانان، ضد امنیت ولی فقیه تشخیص داده شده و برپا دارندگان آن را به جرم اقدام علیه علی خامنه ای، یزید زمان بازداشت می کنند.

این عجیب نیست که رژیم اسلامی از برپایی مراسم مذهبی مردم مسلمان ترس و وحشت داشته باشد؟