۱۳۹۲ خرداد ۱۶, پنجشنبه

زوزه هاي خامنه اي در سالمرگ خميني درباره مهندسي انتخابات و سياهنمايي كانديداها

هرالد تريبون: اشاعه دروغ عليه پناهندگان ايراني در کمپ ليبرتي در عراق، زمينه سازي براي قتل عام آنها

همکاری با رژیم اسد؛ هشدار آمریکا به رژیم تهران

ایالات متحده آمریکا حمله ارتش سوریه به شهر قصیر را محکوم و اعلام کرد که نیروهای بشار اسد در تسخیر این شهر به پشتیبانی نیروهای حزب‌الله لبنان و رژیم ایران نیاز داشته‌اند. وی از سپاه پاسداران و حزب الله خواست فورا از سوریه خارج شوند.

به گزارش رادیو آلمان، جی کارنی، سخنگوی رئيس‌جمهوری آمریکا، حمله نیروهای هوادار بشار اسد برای بازپس‌گیری شهر قصیر از شورشیان سوریه را سخت محکوم کرد و گفت این تهاجم "قربانیان غیرنظامی بیشمار و رنج فراوان" به همراه داشته است.

اعتراضات ترکيه روز به روز ابعاد گسترده تری پيدا می کند

اعتراضها علیه دولت اسلامگرای ترکیه در سراسر این کشور رو به روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند. 

به گزارش شبکه بین المللی تلویوزیون فرانسه، گروههای سازماندهی شده هر روز به جمع معترضان افزوده می شوند .علاوه بر گروههای چپگرا، اتحادیه های کارگری و احزاب طرفدار آتاترک ، آموزگاران و دانشجویان و برخی گروههای مسلمان نیز به جمع معترضان پیوسته اند. 

کشور غربی: اعدامهای دهه ۶۰ جنایت علیه بشریت

پارلمان کانادا با تصویب لایحه‌ای، اعدام زندانیان سیاسی ایران در تابستان ۱۳۶۷ را «جنایت علیه بشریت» خواند و آن را محکوم کرد.
در این لایحه، که تایید هر سه حزب اصلی در پارلمان کانادا را به همراه داشت، همچنین آمده است: پارلمان کانادا «در بزرگداشت یاد آنهایی که در گورستان دسته‌جمعی خاوران و دیگر گورهای دسته جمعی ایران به خاک سپرده شده‌اند، روز اول سپتامبر را روز همبستگی با زندانیان سیاسی ایران اعلام می‌کند».

فضای امنیتی در نقاط مختلف شهر کرج

خبرنگار ما از تهران: از ساعات اولیه امروز خودروهای نیروی انتظامی در مناطق مختلف شهر کرج از جمله سه راه گوهردشت، رستاخیز و باغستان مستقر شدند و رفت و آمدها را زیر نظر داشتند و خودروهای عبوری را مورد بازرسی قرار می دادند. 

بیست زندانی سیاسی سنی در معرض خطر اعدام

یک سازمان حقوق بشری می‌گوید که ۲۰ نفر از زندانیان سنی مذهب در ایران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با حکم محاربه روبرو شده است. این گزارش می‌افزاید این زندانیان در وضعیت نامناسبی نگهداری می‌شوند. 

به گزارش رادیو آلمان، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران به نقل از برخی منابع خود گزارش داد که ده‌ها زندانی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج در شرایط نامناسب قرار دارند و برای ۲۰ نفر نیز حکم اعدام صادر شده است.

تحریم؛ کاهش بی ‌سابقه صادرات نفت خام از ایران

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفت که میزان عرضه نفت به بازار جهانی توسط سایر کشورهای صادرکننده نفت به اندازه‌ای است که می‌توان تحریم‌های سختگیرانه علیه خرید نفت خام از ایران را ادامه داد. 

در همین حال رویترز هم از کاهش بی‌سابقه صادرات نفت خام از ایران خبر داده است.