۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

درختی که میوه اش به شکل اندام زن است+تصویر


انجمن حق زنان
ناریپول Nareepolنام درخت عجیبی است در تایلند
واژه ناری Naree به زبان تایلندی به معنی دختر است و پول pol نام درختی است به تایلندی. این درخت به دلیل اینکه میوه اش کاملا به اندام زنان شبیه است مورد توجه گردشگران تایلندی قرار گرفته است.  اهالی روستایی که این درخت در آن قرار دارد، این میوه رو عجیب نمی دانند و معتقدند که دلیل شکل این میوه به قصه ای بر می گردد که در میان آهالی این روستا دهن به دهن می گردد. می گویند در زمانهای دور دختری در محلی که درخت رشد کرده به قتل رسیده است. بعدها بیگناهی دختر ثابت  می شود.  مردم روستا معتقدند که این درخت به بیگناهی دختر که مظلومانه کشته شده است، شهادت داده است.
این درخت در روستائی در تایلند در منظقه ای بنام «petchaboon» که حدود نیم کیلومتر از بانکوک فاصله داره قرار دارد. صدور این درخت و میوه اش به خارج از تایلند ممنوع است.  
تصاویر درخت



تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی مقابل زندان اوین

تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین - آرشیو
تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین
صبح روز دوشنبه حدود ۷۰نفر از خانواده‌های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین تجمع کرده و پیگیر وضعیت بستگان بازداشتی خود بودند.

سه نفر به اتهام عضویت در گروه جندالله دستگیر شدند/دو جوان بلوچ به قتل رسیدند

سه نفر در زاهدان به اتهام عضویت در گروه جندالله دستگیر شدند. اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان طی انتشار گزارشی ادعا کرد این 3 نفر در جریان انفجار مسجد جامع زاهدان نقش داشته اند.  در این گزارش، به نام این سه نفر اشاره‌ای نشده است.  به ادعای مدیرکل اداره اطلاعات رژیم در سیستان و بلوچستان، آنها چند بار به‌صورت غیرمجاز به یکی از کشورهای همسایه رفته و آموزش دیده‌اند.

ماموران پاسگاه انتظامی بمپور دو بلوچ را بقتل رساندند

انجمن دمکراتیک فعالان بلوچ:  روز یکشنبه دوم آبان ماه ماموران پاسگاه انتظامی بمپور با آتش گشودن به طرف یکدستگاه خودروی سواری پژو 405 حامل مقداری گازوئیل که از دلگان عازم ایرانشهر بود دو نفر سرنشین خودروی فوق به نامهای الیاس بامری 47 ساله و محمد بامری 20 ساله را بقتل رساندند.
به گزارش انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان، هنگامی که ماموران این پاسگاه متوجه عبور این خودرو میشوند ضمن تعقیب به سمت آن شلیک میکنند در نتیجه خودرو منفجر و محمد بامری در شعله هاي آتش جزغاله و الیاس بامری از داخل خودرو به بيرون پرت و بشدت زخمی میشود
بستگان الیاس پس از اطلاع , وي را به زاهدان به بیمارستان امام علی منتقل ميکنند اما بعلت تاخير و شدت زياد سوختگي او هم جان خود را از دست ميدهد و جنازه او بعد از ظهرامروز دوشنبه در محل زندگی او دامن ایرانشهر دفن شده است
گفتنيست جوانان بلوچ بدلايل تبعيضات قومي و مذهبي از شغلهای مختلف محروم هستند, بهمين بدليل تعداد زيادي برای امرار معاش خود و خانواده به حمل و فروش مواد سوختی روي آورده اند و متاسفانه صدها تن آنها در اثر تيراندازي نيروهاي انتظامي در اين راه جان خود را از دست داده اند

بخشنامه محرمانه شرکت نفت: خبر وارد کردن سوخت از خارج نباید علنی شود


بخشنامه محرمانه شركت نفت: خبر وارد كردن سوخت از خارج نبايد علني شود
بنا به یک گزارش رسیده از تهران، شرکت نفت، طی یک بخشنامه از کارکنان این شرکت خواسته است که به هیچوجه نباید خبر وارد کردن سوخت از خارج از کشور توسط دولت، و دور زدن تحریمها، علنی شود. در این بخشنامه تاکید شده که به طور خاص مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام از این موضوع باید بی خبر بمانند!

هشدار در مورد اعدام قریب الوقوع بیش از ششصد زندانی در مشهد


هشدار در مورد اعدام قريب الوقوع بيش از ششصد زنداني در مشهدبه گزارش رادیو صدای آمریکا نگرانی در باره اجرای احکام اعدام بیشتر در زندان وکیل آباد مشهد افزایش یافته است.
صدای آمریکا از بیانیه ای خبر می دهد که روز دوشنبه به دریافت گزارشهای معتبری مبنی بر اعدامهای دسته جمعی و ناگهانی زندانیان در زندان وکیل آباد مشهد هشدار داده است که بیش از ششصد زندانی در انتظار اجرای احکام اعدام در این زندان هستند.
یک سازمان مدافع حقوق بشر در بیانیه خود نوشته است ده زندانی در ١٢ اکتبر سال جاری در زندان وکیل آباد اعدام شده اند. یکی از زندانیان پیشین زندان وکیل آباد به کمپین حقوق بشر گفته است نه تنها خانواده، وکلا و حتی خود زندانیان حکمی مبنی بر صدور حکم اعدام دریافت نکرده اند، بلکه از زمان اجرای آن نیز اطلاعی نداشته اند و پیکر زندانیان یک روز پس از دریافت هزینه طناب اعدام به خانواده آنها تحویل داده میشود.
براساس این بیانیه، اکثریت زندانیان بازداشتگاه وکیل آباد محکومان جرمهای مربوط به مواد مخدر هستند و برخی از گزارشها از شکنجه و اخذ اعترافات اجباری از زندانیان حکایت میکنند.
براساس آمار سازمان عفو بین الملل، در سال ٢٠٠٩ حداقل ٣٨٨ نفر در ایران اعدام شدند.
به گزارش صدای آمریکا این بیانیه یادآوری کرده است: ایران پس از چین، دومین کشور جهان است که بیشترین تعداد سالانه اعدام شهروندان این کشور را به خود اختصاص داده است و بالاترین رقم سرانه نرخ اعدام را داراست. از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد در سال ٢٠٠٥، تعداد اعدامها به طور چشمگیری افزایش یافته اند.

خانواده های کشتته شدگان جنگ ایران عراق سالن سخنرانی را به هم ریختند

خبر ها حاکی از  آن است که خانواده های کشته شدگان جنگ ایران و عراق به احمد اسماعیلی رئیس "بنیاد شهید و امور ایثارگرا" اجازه سخنرانی ندادنذ  سایت اصلاح طلب ندای سبز آزادی در این باره می نویسد:  احمد اسماعیلی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در جلسه ای در سالن منطقه 2 شهر تهران با حضور خانواده های شهدا و جانبازان 70درصد و خانواده های آنها در جلسه ای شرکت کرده بود که با اعتراض شدید خانواده های شهدا و جانبازان مواجه شد

گفتنیست وی موفق به قرار گرفتن پشت تریبون و سخنرانی نشده اند و هربار که قصد صحبت داشته است با صلوات،فریاد،سوت،کف و هو کشیدن مردم مواجهه شده است. در همین حال یکی از خانواده های شهدا در جمع فریاد سر داد و گفت: شما همگی خائن هستید،به خون شهدا خیانت کردید،مردم و خانواده های شهدا را ذلیل و خوار کردید حالا برای چه سخنرانی می کنید. همسر یکی دیگر از شهدا با فریاد اظهار داشت: من همسر شهید هستم و 3 فرزند معلول دارم،خدا شما را لعنت کند،سر پل صراط جلوی شما و احمدی نژاد و خامنه ای را خواهم گرفت ، جواب خون شهدا را باید بدهید.

شایان ذکر است فضای جلسه آن چنان متشنج و اعتراض آمیز بوده است که شهردار منطقه 2 تهران نیز نتوانست فضا را آرام نماید تا جلسه برگزار شود ، پس از درگیری های لفظی و فیزیکی شدید بدون هیچ سخنرانی ای مراسم خاتمه یافت.
در همین حال چند روز پس از این مراسم خانواده های شهدای شهرک فجر واقع در اتوبان کردستان روبروی پارک ملت تمام شیشه های ساختمان بنیاد و جانبازان در شهرک را شکستند و شیشه های ساختمان بنیاد شهید در خیابان طالقانی را به دلیل اعتراض به عملکرد بنیاد شهید شکستند.
گفتنیست درگیری خانواده شهدا در شهرک فجر با بنیاد شهید همچنان به شدت ادامه دارد به شکلی که امام جماعت آن مسجد را که مورد تائید و منتخب بنیاد شهید بوده است ، از مسجد و شهرک اخراج کرده اند.

محکومیت فعال سیاسی به حبس و شلاق

کمیته گزارشگران حقوق بشر - شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، منصور فرجی فعال سیاسی را به سه سال حبس تعلیقی، ۳۰ ضربه شلاق و پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

این فعال سیاسی حزب دموکرات ایران، به اتهام «اقدام علیه امنیت» به دو سال حبس تعلیقی، به اتهام «تبلیغ علیه نظام با انتشار بیانیه و تشکیل حزب دموکرات ایران و عضویت در آن» به یک سال حبس تعلیقی به مدت پنج سال و ۱۰ میلیون جزای نقدی و به اتهام «خروج غیرقانونی از کشور، استفاده از سند مجعول و نگهداری تجهیزات دریافت از ماهواره» به تحمل ۳۰ ضربه شلاق و پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

پیش از این، شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب، این فعال سیاسی را به یک سال حبس تعزیری و پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده بود.

منصور فرجی، ۱۸ شهریورماه سال ۸۶ بازداشت شده و پس از تحمل ۸۰ روز حبس، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

دکترای رئیس هلال اهمر و رئیس سابق بهزیستی هم جعلی..

دکترای رئیس جدید هلال اهمر و رئیس سابق بهزیستی هم جعلی از کار درآمد

رییس سابق سازمان "ب" و رییس جدید سازمان "ه" كه عنوان دكتر در حكمش از طرف احمدی‌نژاد قید شده متهم به جعل مدارک حضور در جبهه واخراج از دانشگاه شده است.

افكارنیوز نوشت: یكی از مدیران جوان دولتی كه در ۱۲/۲/۸۹ طی حكمی از سوی محمود‌احمدی‌نژاد تغییر مسئولیت داد، به جعل مدرك جبهه برادرش به نفع خود متهم شده است.

وی از این راه توانسته معافیت سربازی بگیرد و در رشته پزشكی قبول شود. البته مسأله مذكور توسط برخی نمایندگان مجلس هفتم پیگیری می‌شد و این مسئول درصدد انصراف آنها بود.

در حال حاضر نهاد نظامی كه به این مدیر معافیت داده از وی به خاطر ارتكاب به جعل مدرک شكایت كرده است و با محرز شدن این مسأله وی نه تنها باید سربازی برود بلكه مدرک تحصیلی اش را نیز از دست می‌دهد.

پرونده این مدیر دولتی در كمیسیون اصل ۹۰ مراحل پایانی خود را می گذراند و نمایندگان پیگیری كننده از وی خواسته اند تا از مسئولیت خود استعفا دهد چون با رو شدن واقعیت ممكن است به سرنوشت كردان دچار و با شرایط بد اعتباری در جامعه مواجه شود
لازم به ذكر است این مدیر جوان در عرض مدت اندكی كه از تصدی سمت جدیدش می‌گذرد تمام مسئولان واحد های خارج از كشور خود را عوض كرده است.

پنج تن دیگر اعدام شدند؛ اعدامها ادامه می یابد

 دادستان تهران از اعدام 5 نفر در دو- سه روز اخیر به جرم ورود و توزیع مواد مخدر خبر داد و اذعان کرد که این سیاست ادامه خواهد یافت.

عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸تصریح کرد: «این احکام باید اجرا شود. توصیه شده که تمام کسانی که دارای احکام قطعی هستند، حکم‌شان اجرا شود.