۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۸, دوشنبه

انتخابات فرانسه؛ آزادی اعطا کردنی نیست، باید آنرا به چنگ آورد



با مرور انتخابات دموکراتیک فرانسه و انتقال سالم قدرت، بار دیگر از خود می پرسم: رای من کجاست؟

مقایسه حکومت ملایان با سیستم دموکراتیک حاکم بر ممالک متمدن دیگر، قیاسی کاملا نادرست و نابجا است اما مقایسه مردم فهیم و شریف ایران با دیگر ملتها، حقی است حقیقی.

به راستی این ملت با شعور که رفت تا از طریق صندوق رای قدرت را از آلوده ترین و بی کفایت ترین دولت تاریخ حداقل معاصرش بازپس گیرد، مستحق این کودتای انتخاباتی با حمایت مستقیم رهبری نظام توتالیتر اسلامی بود؟ آیا واقعا این ملت صبور مستحق آنهمه خشونت و کشتار و حبس وبند بود به جرم آنکه سراغ رایش را می گرفت؟

باید تمدن جهان را دید و یاد گرفت و آنرا برای این گوشه دنیا هم خواست. باید باور کنیم که رسیدن به چنین فضایی، هزینه ها دارد. همین ملت فرانسه که امروز این چنین متمدنانه و از طریق برگه های رای، سرنوشت خود را تعیین می کنند، سالها پیش، در آزاد سازی زندان باستیل به عنوان نماد خفقان آنزمان، سیلی از خون را تقدیم دفتر تاریخش کرده است.

باید آموخت که آزادی، حق و تمدن، اعطا کردنی نیست. باید آنرا به چنگ آورد.

پوتين خواستار روابط نزديک تر با واشنگتن شد


ولادیمیر پوتین امروز خواستار روابط نزدیک تر روسیه با آمریکا شد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ولادیمیر پوتین در شروع دوره ی سوم فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور روسیه خواستار روابط نزدیک تر با واشنگتن شد.

وی همچنین بر ضرورت وجود تضمین هایی درباره تهدید آمیز نبودن سپر موشکی آمریکا علیه روسیه تاکید کرد. 

صدور حکم شش سال زندان برای یک کشیش ایرانی



رادیو آلمان: کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرده که فرشید فتحی، کشیش ۳۳ ساله مسیحی به ۶ سال زندان محکوم شده است. بنا بر اعلام این کمپین، کشیش فتحی در دیماه سال ۱۳۸۹ در شب کریسمس بازداشت شده و در دی‌ماه سال ۱۳۹۰ به دادگاه رفته است. دستگاه قضایی ایران حکم ۶ سال حبس وی را در اردییهشت جاری به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی"، "ارتباط با کشورهای معاند" و "تبلیغ مذهبی" صادر کرده است. به نقل از کمپین یاد شده، وکیل کشیش فتحی در طول بازداشت و محاکمه وی امکان دسترسی به پرونده وی را نداشته است.

نرگس محمدی دوباره در زندان به فلج عضلانی مبتلا شد


ندای سبز آزادی: بر اثر فشارهای وارده به نرگس محمدی فعال حقوق بشر بیماری مضمن فلج عضلانی وی که در دستگیری پیشتر خود به آن مبتلا شده بود دوباره اوج گرفته است.

روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت نرگس محمدی در تماس تلفنی با خانواده خود از بازگشت بیماری عصبی و فلج عضلانی خود خبر داد. خانم محمدی در این تماس تلفنی، پس از گفت و گو با دو فرزند دوقلوی پنج ساله اش، که در غیاب پدر و مادر، نزد مادر بزرگ پدری خود زندگی می کنند، به خانم رحمانی، مادر همسرش تقی رحمانی، گفته است که در زندان گرفتار حمله بیماری شده و به دلیل طولانی شدن حمله، سه آمپول به او تزریق شده و داروهایی نیز مصرف می‌کند.

به گزارش صدای آمریکا  تقی رحمانی، فعال ملی-مذهبی و همسر نرگس محمدی می‌گوید همسرش را به عنوان گروگان و برای فشار آوردن به او گرفته‌اند. تقی رحمانی در این رابطه گفت:«نرگس را برای فشار آوردن بر من به گروگان گرفته اند و این نه اخلاقی است، نه دینی، نه جوانمردانه و نه درست. در کدام حدیث و اخلاق و عرف و مذهبی آمده که کسی را به جای کس دیگر تنبیه کنند؟ از آنها می خواهم که اگر وجدان دارند از این کار دست بردارند.» به گزارش صدای آمریکا خانم محمدی پیش تر در خرداد سال۱۳۸۹ پس از تحمل یک هفته بازجویی و زندان انفرادی در بند ۲۰۹ به این بیمار دچار شده بود که با فلج بخشی از بدن و گاه حالت بیهوشی و ناتوانی از حرف زدن همراه بود.

تقی رحمانی می گوید:« به نرگس حتی احضاریه برای اجرای حکم هم ابلاغ نشده. بازداشت نرگس اگر برای اجرای حکم بوده چرا باید دوباره بازجویی شود و به انفرادی برود؟ چرا به آن صورت تحت الحفظ بازداشت شود؟ مسلما اگر نرگس برای اجرای حکم احضار می شد خودش به بازداشت گاه مراجعه می کرد.» او نتیجه می گیرد: « همه این ها برای انتقام گیری و فشار آوردن به خانواده او و برمن است و در این میان دارند نرگس را به عنوان گروگان قربانی می کنند.»

تقی رحمانی که بیش از پانزده سال از عمرخود را در زندان های جمهوری اسلامی گذرانده است، وقتی بار دیگر حکم احضاربه دستش رسید، برای پرهیز از بازگشت دوباره به زندانی دراز مدت ، به طور غیرقانونی از کشور خارج شد و به محض رسیدن به پاریس در نامه ای دلایل خود را برای ترک ایران اعلام کرد. او در این نامه تاکید کرد که نتوانسته بود همسرش را متقاعد با خروج غیرقانونی از کشور کند. زیرا او معتقد بود که باید در ایران ماند و حضور داشت. در پی این اقدام، همسر او نرگس محمدی که به صورت نیمه تبعیدی با دو فرزند پنج ساله شان در زنجان زندگی می کرد در خانه خود توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت و به زندان اوین و سپس به بند ۲۰۹ انفرادی منتقل شد.

تقی رحمانی به صدای آمریکا می گوید:« اگر قرار بود نرگس را برای اجرای حکم زندان احضار کنند چرا دوباره از او بازجویی می کنند و او را به انفرادی می برند؟ این نشان می دهد که برای نرگس دارند پرونده جدیدی باز می کنند و بیماری او نشان می دهد که بشدت تحت فشار روحی قرار دارد.»

کیانا و علی، فرزندان تقی رحمانی و نرگس محمدی اکنون در غیاب پدر و مادر به خانه مادر بزرگ پدری خود منتقل شده اند.

در تماس تلفنی روز یکشنبه، خانم محمدی با کودکانش نیز گفت و گوی کوتاه تلفنی داشته است.

از آقای رحمانی می پرسم که آیا خود او با فرزندانش در ارتباط است؟ 

تقی رحمانی:« بله . بهشان تلفن می زنم و با آنها حرف می زنم»

ـ چه می گویند؟ 

تقی رحمانی : «می گویند بابا کجایی ، چرا نمی آیی ؟ چرا مامان نمی آد؟»

ـ شما چه می گویید؟ 

تقی رحمانی: «خوب بچه ها که تصوری از مسافت و راه دور ندارند. بهشان می گویم جای دوری هستم ولی برمی گردم…» آقای رحمانی با صدایی بغض آلود ادامه می دهد :« بهشان می گویم بر می گردم… با اسب سفید برمی گردم…»

ـ بچه ها پس از تلفن مادرشان چه عکس العملی نشان دادند؟ 

تقی رحمانی: «آنها مادرم را مامانی صدا می زنند. به مادرم گفته اند مامانی تو نمیری .اگه تو بمیری ما تنها می شیم.»

فعالان حقوق زندان در ایران و در خارج از کشور و حامیان مادران پارک لاله با انتشار دو بیانیه خواستار آزادی فوری نرگس محمدی و حمایت از حقوق کودکان زندانیان و مادران زندانی شده اند.

۳۵۰ فعال حقوق بشر و حقوق زنان در بیانیه ای مشترک خواستار آزادی بی قید و شرط نرگس محمدی شده اند. فعالان حقوق کودکان و زنان نیز در حمایت از فرزندان زندانیان نامه ای خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر – کمیته حقوق کودک – کمیته منع تبعیض علیه زنان نوشته اند.

لازم به ذکر است در دستگیری گذشته، وضعیت سخنگوی شورای ملی صلح به حدی وخیم شده بود که پزشکان زندان به مقام های زندان گفته بودند اگر نمی خواهید زهرا کاظمی دیگری داشته باشید باید او را به بیمارستان منتقل کنید. خانم محمدی از آن پس به مدت دوسال تحت درمان بود و گویا توانسته بود تاحدی سلامت خود را بازیابد. اکنون وضعیت جسمی این فعال حقوق بشر، پس از ۱۵ روز زندان در بند ۲۰۹ انفرادی، بار دیگر به حالت بروز بیماری خود بازگشته است.

نرگس محمدی پیش تر در دادگاه تجدید نظر به شش سال زندان محکوم شده و بر اثر فشارهای مقام های اطلاعاتی در حالت تبعید غیررسمی در زنجان زندگی می کرد.

افزایش حکم وبلاگ‌نویس زندانی به ۴ سال زندان

خبرگزاری هرانا - محمدرضا پورشجره (سیامک مهر)، وبلاگ‌نویس ۵۱ ساله از سوی شعبه ۱۰۹ دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی غلام سرابی به یک سال حبس تعزیزی محکوم شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، دادگاه محمدرضا پورشجره (سیامک مهر)، وبلاگ‌نویس زندانی در تاریخ ۳۰ آذر ماه گذشته در شعبه ۱۰۹ دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی غلام سرابی برگزار و به اتهام سب‌النبی و توهین به مقدسات محاکمه شده بود. این وبلاگ نویس با تبرئه از اتهام سب النبی به اتهام توهین به مقدسات بنابر ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی به یک سال حبس محکوم شد. 

این در شرایطی است که پورشجره پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال زندان محکوم شده بود. 

این زندانی سیاسی همچون پرونده قبلی خود به حکم صادر شده به خاطر عدم وجود رعایت قانون در دادگاه‌های قوه قضاییه اعتراضی نکرده است. 

محمدرضا پورشجره (سیامک مهر) در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزلش در کرج بازداشت شد. او بعد از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل و مدت هفت ماه در سلول انفرادی مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت که این فشار‌ها موجب آسیب‌های جسمی برای وی شده بود. 

وی هم اکنون در زندان قزلحصار کرج دوران محکومیت خود را پشت سر می‌گذارد.

زندان اوین از تهران منتقل میشود


به گزارش فارس محمد باقر قالیباف شهردار تهران در افتتاحیه دهمین نمایشگاه گل و گیاه گفت: ما در شهر تهران دو چالش بزرگ آلودگی هوا و آلودگی صوتی و همچنین توقف خودروها و  سیطره ساختمان‌ها در حوزه شهری را داریم.
وی ادامه داد: همه تلاش ما بر این است بر این چالش‌ها از طریق کارهای ایجابی و در صورت ضرورت کارهای سلبی مبارزه کنیم.
وی در بخش دیگر سخنانش افزود: مجموعه درکه اوین و بحث باغات کن نیز در حال پیگیری است. بر اساس توافقات اولیه برای تملک زندان اوین اقدامات اولیه صورت گرفته است تا بتوانیم آن را منتقل کنیم و آنجا را به فضای سبز تبدیل کنیم.

پرونده ملک زاده توسط خامنه ای ماستمالی شد



دادستان رژيم در تهران فاش ساخت که پرونده ملک زاده مشاور احمدی نژاد و آخوند شاهرودی با دخالت خامنه ای بسته شد. 

جعفری دولت آبادی درباره پرونده ملک زاده گفت، پرونده محمد شريف ملک زاده با صدور کيفرخواست در آستانه ارسال به دادگاه بود، که با توجه به گزارشهايی که به رهبری رسيده، مورد عفو نظام و رافت رهبری قرار گرفت. 

پيش از اين دادستان کل نظام و دادستان رژيم در تهران گفته بودند، حکم ملک زاده قطعی است و اجرا خواهد شد.

افزايش اخراج كارگران و تعطيلی واحدهای توليدی



ایلنا: نماينده كارفرمايان در شوراي عالي كار از افزايش اخراج و ورشكستگي واحدهاي توليدي در سال جاري خبر داد. 

حمزه درواري نماينده كارفرمايان در شوراي عالي كار در گفتگو با خبرنگار ايلنا وضعيت واحدهاي توليدي كشور را بحراني اعلام كرد و گفت: در صورتي كه اظهارات دولت در خصوص حمايت از واحدهاي توليدي به مانند سال هاي گذشته در حد شعار باقي بماند امسال روند بحران بيكاري و تعطيلي واحدهاي توليدي در مقايسه با سال هاي گذشته افزايش خواهد يافت. 

او با انتقاد از ادعاي دولت در خصوص ايجاد بيش از يك ميليون فرصت شغلي طي يك سال گذشته تصريح كرد: با توجه به وضعيت بحراني واحدهاي توليدي آمارهاي اعلام شده از سوي دولت شفاف نيست و دعاي ايجاد فرصت هاي شغلي جديد تنها در حد شعار باقي مانده است. 

درواري خواستار افزايش سياست هاي حمايتي دولت در سال جاري شد و گفت: طي سال گذشته دولت به وعده خود در خصوص پرداخت 30 درصدي درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها به واحدهاي توليدي عمل نكرد. امسال نيز در صورتي كه وعده هاي دولت در حد شعار باقي بماند با بحران بيكاري مواجه خواهيم شد. 

درواري سياست هاي توسعه اقتصادي را در گروي حمايت از نيروي كار اعلام كرد و گفت: دولت بايد در راستاي اجراي هداف نظام در خصوص حمايت از توليد و سرمايه ايراني سياست حمايت از واحدهاي توليدي را سولوحه برنامه هاي خود قرار دهد. 

بررسی مقدمات نشست بغداد در دیدار زیباری و بروجردی


وزیر امور خارجه عراق و رئیس کمیسیون امنیت ملی روابط خارجی مجلس شورای اسلامی مقدمات برگزاری نشست آینده جمهوری اسلامی و گروه 5+1 در شهر بغداد را بررسی کردند. 

به گزارش العالم، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق در شهر بغداد دیدار و در آن مقدمات و زمینه سازی های عراق برای میزبانی نشست جمهوری اسلامی و گروه 5+1 را بررسی کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است: زیباری با بروجردی و هیئت همراهش در وزارت خارجه عراق در حضور حسن دانایی فر سفیر ایران ملاقات و درباره تقویت روابط دوجانبه و مقدمات وآمادگی عراق برای میزبانی نشست بین ایران و گروه 5+1 در بغداد گفتگو کرد.

این بیانیه افزود: نشست ایران و گروه 5+1 از اهمیت خاصی درسطوح منطقه ای و بین المللی برخوردار است که موضوع هسته ای ایران را مورد بحث قرار خواهد داد.

زمینه‌چینی دولت و مجلس برای بنزین ۱۰۰۰ تومانی


سایت کلمه: ظاهر ماجرا این است که دعوایی بین دولت و مجلس برقرار است. رئیس مجلس به ظاهر افشاگری می کند که دولت می خواهد قیمت بنزین را به دو هزار تومان برساند. کمی بعد دولت تکذیبیه منتشر می کند و می گوید چنین قصدی در کار نیست. همزمان ارقام میلیاردی بودجه هدفمندی در کمیسیون تلفیق جا به جا می شود و فریادهای مخالفت و اصرار از دو سو شنیده می شود. اما کسی بالاخره واضح و شفاف به مردم نمی گوید که قرار است در سال جدید چه بلایی بر سرشان بیاید و چقدر افزایش قیمت سوخت خواهیم داشت.

واقع ماجرا اما اینطور به نظر نمی رسد. اگر نگاهی به ارقامی که تاکنون مطرح شده بیندازیم، مشخص می شود که همه این رفت و برگشت ها و نقل و تکذیب ها در حقیقت با هدف جا انداختن ضرورت افزایش قیمت و ارقام تازه در ذهنیت عموم مردم صورت می گیرد. به همین خاطر است که ماههای قبل وقتی از قیمت ۱۰۰۰ تومانی برای هر لیتر بنزین صحبت شد، نمایندگانی که به ظاهر و در آستانه انتخابات به چنین گرانی طاقت فرسا انتقاد می کردند و می گفتند جلوی دولت را خواهند گرفت، رقم هزار تومان را به قیمت بنزین آزاد نسبت می دادند که در حال حاضر لیتری ۷۰۰ تومان به فروش می رسد.

اما آنطور که یک عضو کمیسیون تلفیق شب گذشته گفته است، قیمت هزار تومانی مورد نظر دولت که تقریبا مورد موافقت نمایندگان اکثریت کمیسیون تلفیق هم قرار گرفته، مربوط به بنزین سهمیه ای است که هم اکنون لیتری ۴۰۰ تومان به فروش می رسد. سه فرضیه ممکن است: این به معنای یکی شدن دو قیمت و برداشتن سهیمه ها باشد، یا به معنای آزاد شدن قیمت برای خودروهای شخصی و اختصاص سهمیه به خودروهای دولتی و آژانس ها و …، و یا تعیین این قیمت برای بنزین سهمیه ای و تعیین قیمتی بالاتر – مثلا لیتری ۱۵۰۰ تومان – برای بنزین آزاد. ولی هر یک از این سناریوها که پیش برود، یک نکته از حالا مشخص است و آن اینکه تمام دعواهای ظاهری دولت و مجلس، در واقع چیزی جز هیاهو برای سردرگم کردن مردم و زمینه چینی برای افزایش ناگهانی قیمت سوخت نبوده است.

به مرگ گرفتن و به تب راضی شدن، تعبیری است که در زبان عامه برای چنین مواقعی استفاده می شود. برای نمایندگانی که نام و نان را در انتقاد از دولت می دیدند، انتخابی بهتر از این وجود نداشت که در ایام انتخابات ذکر لبشان گرانی باشد و هشدارشان متوجه دولت که: نمی گذاریم به نام فاز دوم هدفمندی، قیمت سوخت را افزایش دهید. اما حالا که وقت تصمیم و تصویب فرا رسیده، در واقع کار به همان سمتی می رود که دولتی ها می خواهند: ابتدا افزایش قیمتی بسیار بالاتر مطرح می شود، سپس این افزایش تکذیب و افزایشی محدودتر – به همان اندازه ی مقرر – مطرح می شود و در نهایت هم همین میزان افزایش که از ابتدا قرار بود باشد، با کمی پایین و بالا نهایی می شود و از تصویب مجلس می گذرد.

اینگونه است که الیاس نادران نماینده تهران امروز در گفت و گو با خبرگزاری مهر از تصویب بدون تغییر بودجه هدفمندی در کمیسیون تلفیق می گوید و به غیر قانونی بودن آن اعتراض می کند، و عباسعلی نورا نماینده زابل هم از احتمال تصویب پیشنهاد ۶۵ هزار میلیارد تومانی برای بودجه فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر می دهد که بر اساس آن، “دولت امکان افزایش صددرصدی حامل های انرژی را نیز خواهد داشت یعنی قیمت گازوئیل از ۱۵۰ تومان به ۳۰۰ تومان و قیمت بنزین از ۴۰۰ به ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا کند.”

و این یعنی همان که متحدان دولت در مجلس که ژست منتقد به خود گرفته اند، به مرگ گرفته اند تا مردم به تب راضی شوند؛ از این رو طبق وعده باهنر نایب رئیس مجلس که از آغاز فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها از ابتدای خرداد ماه خبر داده، جامعه باز هم باید منتظر موج جدیدی از گرانی های تحمل نشدنی باشد؛ گرانی هایی که از ابتدای سال به سقفی بی سابقه رسیده و تا همین جا هم طاقت مردم را طاق کرده است.

درگیری در شهرستان دورود و استقرار نیروی انتظامی


با اعلام نتایج انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان دورود در استان لرستان ،هواداران نامزدهای انتخاباتی با یکدیگر درگیر شدند که در این درگیری‌ها علاوه بر زخمی شدن دهها نفر از مردم چندین دستگاه خودرو نیز به آتش کشیده شد. معترضان، کاندیدای پیروز در انتخابات را به تقلب محکوم کرده اند. دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه دورود و ازنا بین «عباس قائد رحمت» و «حسین گودرزی» برگزار شد که قائد رحمتی به عنوان نماینده راهی مجلس شد. ناآرامی های منطقه باعث استقرار نیروی انتظامی در میادین اصلی شده است. جمعی از زخمی‌ها به بیمارستان این شهر منتقل شده اند و عده ای نیز دستگیرشده اند.

آخرین آمار کاربران اینترنت در ایران


آخرین بررسی ها از وضعیت شبکه مخابراتی کشور نشان می دهد که بالغ بر 28.5 میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود دارد و 334 دانشگاه نیز از طریق فیبرنوری به اینترنت دسترسی دارند.
به گزارش مهر، هم اکنون 26 میلیون و 362 هزار و 370 خط تلفن ثابت در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ این نوع تلفن 34.6 درصد است؛ این درحالی است که شرکت مخابرات ایران در آخرین گزارشهای خود تعداد کاربران تلفنهای همراه را 48 میلیون نفر اعلام کرده که از این میان 16 میلیون نفر مشترک سیم کارت دائمی و 32 میلیون نفر نیز مشترک سیم کارتهای اعتباری مخابرات هستند.

براساس آمار منتشر شده از عملکرد شرکت مخابرات در سال 90 ، این شرکت بالغ بر 5 میلیون و 700 هزار شماره موبایل دایر کرده که از این تعداد، موبایل های دائمی 150 شماره و تعداد موبایلهای اعتباری برابر 5 میلیون و 500 هزار شماره بوده است.

با این وجود ضریب نفوذ مشترکان موبایل مخابرات در کشور بالغ بر 63 درصد عنوان شده و 53 هزار و 306 کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی و 6 هزار و 680 کیلومتر از مسیر ریلی کشور تحت پوشش شبکه موبایل قرار دارد که براین اساس 99 درصد از جاده های اصلی، 80 درصد از جاده های فرعی و 82 درصد از مسیر ریلی کشور تحت پوشش شبکه موبایل مخابرات قرار دارد و 1163 شهر نیز دارای پوشش این نوع تلفن هستند.

آمارها نشان می دهد که تعداد روستاها و مزارع دارای ارتباط تلفنی در کشور 52 هزار و 500 روستا است و مردم 33 هزار و 136 روستا نیز دارای تلفن خانگی هستند؛ براین اساس مخابرات برای سهولت انجام امور مردم 10 هزار دفتر ICT روستایی نیز ایجاد کرده است.

نگاهی به آخرین وضعیت شبکه مخابراتی حاکی از آن است که 229 هزار دستگاه تلفن همگانی شهری و 178 هزار و 100 دستگاه تلفن همگانی راه دور در کشور نصب شده است.

همچنین در زمینه ارائه خدمات اینترنت باید گفت که یکهزار و 154 شهر متصل به شبکه دیتا شده و تعداد کاربران اینترنت نیز با محاسبه کاربران اینترنت کم سرعت دایل آپ و پرسرعت ADSL حدود 28.5 میلیون نفر تخمین زده می شوند.

هم اکنون و براساس بررسی های صورت گرفته 683 هزار و 129 پورت اینترنت پرسرعت توسط مخابرات دایر شده و شمار پورتهای نصب شده نیز یک میلیون و 426 هزار و 419 خط ADSL است.

به گزارش مهر، شبکه مخابرات کشور در ارتباطات مخابراتی فرعی و راه دور 80 هزار و 913 کیلومتر فیبرنوری و در داخل شهر نیز 20 هزار و 624 کیلومتر فیبرنوری کشیده است و علاوه بر اتصال 30 هزار و 682 شعبه بانکداری الکترونیکی، از طریق فیبرنوری نیز به 334 دانشگاه اینترنت واگذار کرده است.

هم اکنون 111 کشور از 269 اپراتور دنیا با شرکت مخابرات ایران دارای سرویس رومینگ بین الملل هستند.

9 تن دیگر صبح دیروز در ایران اعدام شدند



دستگاه قضايی جمهوری اسلامی صبح دیروز 9 تن دیگر را اعدام کرد. اتهام این افراد قاچاق مواد مخدر عنوان شده است.

سایت حکومتی خبرآنلاین نوشت: 9 قاچاقچی مواد مخدر صبح دیروز به دار مجازات آویخته شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، احکام اعدام این 9 قاچاقی در جریان رسیدگی به دو پرونده جداگانه صادر شده بود. در پی صدور احکام یاد شده ، محکومان مذکور تقاضای عفو داشتند که پس ار رسیدگی تقاضای عفو آنان نیز رد شده بود.

هند واردات نفت از ایران را کاهش می دهد


خبرگزاری فارس: یک پایگاه اینترنتی هند اعلام کرد پالایشگاه های این کشور تحت فشارهای آمریکا در حال کاهش واردات نفت خود از ایران هستند و به موازات آن واردات از عربستان و عراق افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اینترنتی بیزینس لاین، هر چند هند اعلام کرده که واردات نفت خود از ایران را کاهش نخواهد داد، اما آمار مربوط به واردات نفت این کشور در سال های 2011 و 2012 گویای حقیقتی دیگر است.

بر اساس این گزارش، خرید نفت هند از عراق و کویت با افزایش قابل توجهی همراه بوده و عربستان همچنان جایگاه خود به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت هند را حفظ کرده است. تا کنون، ایران با برآورده کردن 12 درصد نیاز هند به نفت، پس از عربستان، دومین تامین کننده بزرگ نفت هند محسوب می شد، اما اکنون عراق جای ایران را گرفته است.

پالایشگاه های داخلی هند نظیر شرکت نفت هندوستان، شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی مانگالور و شرکت نفت اسار، اعلام کرده اند که واردات نفت خود از ایران را حداقل به میزان 10 درصد کاهش می دهند. شرکت نفت بهارات نیز واردات نفت خود از ایران را به کلی متوقف کرده است.

به عقیده ناظران، عراق در حال مطرح ساختن خود به عنوان تامین کننده عمده نفت پالایشگاه های هند است. تامین نفت از ایران ممکن است پس از ماه ژوئن بیش از این نیز کاهش یابد، مگر اینکه یک توافق دیپلماتیک موجب برداشته شدن تحریم ها علیه این کشور گردد.

این گزارش حاکی است، پالایشگاه های هند، در سال 12-2011، حدود 171.41 میلیون تن نفت خام وارد کرده اند، که از این میزان، 32.63 میلیون تن آن از عربستان، 24.5 میلیون تن از عراق، 17.67 میلیون تن از کویت و 15.79 میلیون تن نیز از امارات تامین شده است.

تحریم ها همچنین موجب سخت تر شدن پرداخت پول نفت خریداری شده از ایران شده است. پالایشگاه های هندی پول نفت خریداری شده از ایران را از طریق هالک بانک ترکیه پرداخت می کنند. اما، این نگرانی وجود دارد که این روش پرداخت نیز به دلیل تحریم های جدید آمریکا مسدود شود.

تهدید به محدودیت بیشتر بند امنیتی گوهردشت


        کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: در پی برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت)، زندانیان این بند توسط مدیریت این زندان به اعمال محدودیت های بیشتر تهدید شدند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، در پی برگزاری روز جهانی کارگر (دوازدهم اردیبهشت ماه) در سالن دوازده بند چهار زندان رجایی شهر، محمد مردانی مدیر این زندان، زندانیان محبوس در این سالن را به دلیل برگزاری مراسم روز کارگر و به زعم وی خواندن اشعار اعتراضی، به آغاز محدودیت های بیشتر طی هفته جاری تهدید کرد.

از هنگام انتقال زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به سالن 12 بند 4 این زندان که پیشتر محل نگهداری نوجوانان بزهکار این زندان بود بدین سو، زندانیان این بند از بسیاری از امکانات و اختیارات معمول برای دیگر زندانیان این زندان از جمله امکان تماس تلفنی و ملاقات حضوری با اعضای خانواده محروم گردیده اند.

خاطر نشان می گردد، زندان رجایی شهر کرج معروف به قتلگاه و تبعیدگاه زندانیان سیاسی می باشد که به علت شرایط نامناسب بهداشتی، ضرب و شتم سازمان یافته زندانیان سیاسی، محدودیت ملاقات های حضوری و عدم ارائه حداقل خدمات درمانی، محدودیت تردد در سطح زندان و ... توسط مسئولان این زندان و با هماهنگی دستگاه قضائی و مقامات امنیتی، از آن برای تحت فشار گذاردن و حتی حذف فیزیکی زندانیان سیاسی استفاده می شود.

تماس تلفنی کامرون، مرکل و اوباما با فرانسوا اولاند



به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی پیروزی فرانسوا اولاند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، رهبران سه کشور انگلستان، آلمان و آمریکا ضمن تماس تلفنی با اولاند برای تبریک این پیروزی، از وی دعوت کردند به این کشورها سفر کند. 

دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان در تماس با اولاند خواستار حفظ روابط نزدیک بین دو کشور شد. 

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز از اولاند دعوت کرد به آلمان سفر کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز رئیس جمهور منتخب فرانسه را به کاخ سفید دعوت کرد و خواستار همکاری نزدیک واشنگتن با پاریس در زمینه مسایل مهم بین المللی شد.

فولاد هرمزگان را فروختند یارانه دادند


خانه ملت: در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نادر قاضی‌پور در اخطار اصل ۵۳ قانون اساسی درباره اینکه کلیه دریافتی‌های دولت باید در حساب‌های خزانه متمرکز شود یادآور شد: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی فولاد هرمزگان در ازای ۱۴۵۰ میلیارد تومان به فولاد مبارکه واگذار شد که براساس ماده ۲۹ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی پول واگذاری باید به ۸ طرح نیمه تمام فولادی افزوده می‌شد در حالی که بر خلاف قانون به حساب یارانه‌های نقدی واریز شده است. 

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در واگذاری شرکت بازرگانی پتروشیمی که میلیارد‌ها تومان ارزش تومانی و ارزی دارد مشخص نشده است مبنای قیمت گذاری شکر که برند جهانی دارد چیست؟ 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون تخصصی اصل ۴۴ از وزارت خارجه موضوع را پیگیری کرده ولی هیچ پاسخی بر مبنای قیمت گذاری اعلام نشده است و هنوز مساله بلاتکلیف است. 

قاضی‌پور از رئیس مجلس درخواست رسیدگی موضوع را داشت و گفت: از رئیس مجلس می‌خواهم این اخطار را به قوه قضائیه ارسال کنند تا خارج از نوبت بررسی شود.

فعال سیاسی و روزنامه نگار به ۴ سال حبس محکوم شد


خبرگزاری هرانا - میثم محمدی، فعال سیاسی و روزنامه نگار از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۴ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت اجتماعی محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، قاضی صلواتی به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی این روزنامه نگار را به ۴ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها و فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ای و مطبوعات محکوم شد. 

میثم محمدی از کارمندان بنیاد شهید بهشتی که اسفند سال ۸۹ بازداشت در پی حمله نیروهای اطلاعات به دفتر بنیاد بهشتی به همراه امید محدث دستگیر شده بود پس از موافقت مراجع قضایی و شکسته شدن قرار بازداشت موقت وی و صدور قرار کفالت پس از ۲ ماه از زندان آزاد شده بود.