۱۳۹۱ فروردین ۲۰, یکشنبه

کارگران: مشكلات مثل تاولی چركين سرباز كرده است


ایلنا: حدود ۸۰۰ نفر از کارگران کارخانه صنایع فلزی ایران صبح امروز به دليل عدم دريافت مطالبات قانونی‌شان در مقابل ساختمان ریاست جمهوری تجمع کردند. 

تجمع کارگران کارخانه صنایع فلزی ایران که در سال گذشته چندین بار در داخل محوطه کارخانه و همچنين در مقابل وزارت صنایع و ساختمان ریاست جمهوری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و سایر مطالبات قانونی‌شان به وقوع پیوسته بود، با عدم تحقق وعده‌هاي دولت در سال جديد هم ادامه پيدا كرد. 

به گزارش خبرنگار اعزامي ایلنا به اين تجمع اعتراضي، حدود۸۰۰ کارگر صنایع فلزی که با روپوشهای متحد الشکل، درحد فاصل میدان پاستور تا مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند، خواستار رسیدگی به وضعیت حقوق، عیدی، سنوات و سایر معوقات و مطالبات خود هستند. 

یکی از کارگران که اصرار داشت نامش فاش نشود، گفت: مشکل ما سالهاست که مانند یک تاول چرکین وجود داشته، اما اينك سر باز کرده است. 
مشکل آنجاست که قانون کاری که به این خوبی نوشته شده از جانب کارگران عملی می‌شود اما متاسفانه با اینکه وظيفه دولت اجراي قانون است، به هر طريق از وظايفش شانه خالي مي‌كند. 

یکی دیگر از کارگران که مرتبا به میان حرفهای همكارش می‌پرید، گفت: ما را از مرکزیت خارج کرده‌اند، کارگر نمی‌داند از چه کسی پیروی کند، صنف خاصی نداریم، نداشتن مرکزیت دست و پای ما را بسته است. 

کارگر دیگری گفت: من ۴ فرزند دارم که یکی‌شان ۱۰ سال پیش با بیماری سرطان فوت کرد و علت مرگ زود هنگامش وضعیت بد اقتصادی و مالی من بود که در ادامه معالجه‌اش کم آورده بودم و همیشه خودم را مقصر می‌دانم. 

همسرم هم بیمار بود و نیاز به عمل داشت که از توانم خارج بود. بار‌ها از مسئولین کارخانه درخواست پرداخت معوقاتم را برای معالجه همسرم داشتم اما اهمیتی نمی‌دادند،. خوشبختانه همسرم با قرض گرفتن از دوستانم جراحي شد اما هنور بدهی آن عمل پرداخت نشده است. 

كارگر ديگري گفت: با آنکه سالهاست کارگر قراردادی هستم، امسال هنوز با ما قراردادی امضاء نشده است و ما نگران آینده هستیم. 

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز ایران



رادیو فرانسه: به نوشتۀ واشنگتن‌پست، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، از سه سال قبل به عمق خاک ایران نفوذ کرده‌اند و از جمله توانسته‌اند از تأسیسات اتمی "فردو" عکس بگیرند و سپس به پایگاه خود بازگردند.  حدود چهارماه قبل، یک هواپیمای تجسسی آمریکایی در ایران سقوط کرده بود.

روزنامۀ آمریکایی واشنگتن‌پست می‌نویسد که سه سال پیش، هنگام نخستین پرواز یک "درون"٭ آمریکایی در عمق خاک ایران، تحلیل‌گران سازمان سیا و همچنین دیگر کارشناسان دستگاه اطلاعاتی آمریکا، با وسواس به دنبال نشانه‌هایی بودند که حاکی از کشف هواپیما توسط ایرانیان باشد. اما یکی از مسئولان پیشین سیا به نشریۀ آمریکایی می‌گوید که کوچک‌ترین نشانه‌ای دال بر خبردار شدن ایرانی‌ها دریافت نگردید و سیستم دفاع ضدهوایی ایران هیچ واکنشی نداشت.

به نوشتۀ واشنگتن‌پست از آن زمان به بعد، ده‌ها مرکز و تأسیسات ایران توسط "درون‌"های آمریکایی، طی صدها پرواز، شناسایی و بررسی شده‌اند. تا این که در زمستان گذشته یک "درون‌" مدل RQ170 در خاک ایران سقوط کرد. دلایل این سقوط معلوم اعلام نشد. روشن نیست که مسئولان ایرانی در این واقعه نقشی داشته‌اند یا خیر.

پرواز منظم "درون‌"های تجسسی در چارچوب یک برنامۀ اطلاعاتی گسترده صورت می‌گیرد که بر محور فعالیت‌های اتمی ایران بنا شده است. این برنامه علاوه بر شناسایی از طریق هوا، سیستم‌های شنود الکترونیکی را نیز در برمی‌گیرد. یک گروه تحلیل‌گر تصاویر ماهواره‌ای و همچنین یک شبکۀ جاسوسی، بخش‌های دیگر این برنامۀ اطلاعاتی هستند.

یک مسئول بلندپایۀ امنیتی آمریکا به واشنگتن‌پست می‌گوید که با اتکا به این شبکۀ گسترده، آمریکا از کوچک‌ترین فعالیت‌های ایران در زمینۀ اتمی باخبر خواهد شد.

واشنگتن‌پست می‌افزاید که برنامۀ اطلاعاتی آمریکا، به موازات برنامه‌های خرابکاری در ایران جریان داشته است.

تعلیق اورانیوم 20درصدی و بستن فردو را نمی پذیریم


ایسنا: رييس سازمان انرژي اتمي جمهوری اسلامی امروز در پاسخ به اين سوال كه برخي تحليل‌ها بر اين اساس است كه در مذاكرات آينده ايران و 1+5، آن‌ها درخواست تعليق توليد اورانيوم با غناي 20 درصد و نيز تعليق كار در سايت فردو را درخواست خواهند كرد، تصريح كرد: ما هيچ توجيهي براي چنين درخواستي از سوي كشورهاي 1+5 نمي‌بينيم. 

این در حالیست که روزنامه آمریکایی "نیورک تایمز" به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی در گزارشی نوشت، ایالات‌متحده و دولت‌های غربی در نظر دارند در مذکرات پیش‌رو از جمهوری اسلامی بخواهند تا هر چه سریع‌تر تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی "فردو" را که به تازگی تکمیل شده، تعطیل کند.

به گزارش رادیو آلمان، این روزنامه با ذکر سخنان این دیپلمات‌ها که نامشان فاش نشده افزود، دولت‌های غربی همچنین خواستار متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد از سوی ایران و انتقال اورانیوم غنی‌شده به خارج از این کشور هستند.

مذاکرات ۱+۵ با رژیم تهران در استانبول برگزار می شود


رادیو آلمان: به گزارش شبکه تلویزیونی "پرس تی‌وی" مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران در شهر استانبول برگزار خواهد شد. پیشتر در پی تشدید اختلافات میان تهران و آنکارا، برخی مقام‌های ایرانی خواستار برگزاری این مذاکرات در بغداد یا دمشق شده بودند.

شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان "پرس تی‌وی" متعلق به جمهوری اسلامی ایران، به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده، گزارش داده است که شهر استانبول میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خواهد بود.

در این خبر که همزمان در سایت خبرگزاری فارس نیز منتشر شده، آمده است که طرفین مذاکره همچنین موافقت کرده‌اند که در صورت پیشرفت گفت‌وگوها در ترکیه، دور دوم این نشست در بغداد برگزار شود. تا کنون کشورهای غربی نسبت به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

میزبانی استانبول برای مذاکرات هسته‌ای ابتدا از سوی خود ایران پیشنهاد شده بود. با این حال مقام‌های ایرانی به‌رغم این موافقت، پس از آنکه ترکیه نشست "دوستان سوریه" با شرکت وزیران امور خارجه بیش از ۷۰ کشور جهان را در این شهر برگزار کرد، در اعتراض به این حرکت خواستار برگزاری مذاکرات در بغداد یا دمشق شدند.

یک روز پس از اعلام این خبر، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، در یک کنفرانس خبری در آنکارا٬ در نکوهش تصمیم مقام‌های جمهوری اسلامی مبنی بر تغییر محل برگزاری مذاکرات از استانبول به دمشق یا بغداد٬ این اقدام را "ریاکارانه" خواند و گفت، چنین درخواستی فقط تلاش برای "اتلاف وقت" است.

اردوغان با انتقاد شدید از ایران، این امر را به معنای "عدم برگزاری این مذاکرات" تعبیر کرده و گفته بود: «ایرانی‌ها می‌دانند که طرف‌های مذاکره (گروه ۱+۵) به دمشق یا بغداد نخواهند آمد.»

سخنان نخست‌وزیر ترکیه با انتقاد شدید چهره‌های سیاسی در ایران، از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی و چند تن از نمایندگان مجلس، روبرو شد.

در همین رابطه اسماعیل کوثری، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر مقام‌های ترکیه را "عامل استکبار جهانی" خوانده و مدعی شد که نخست‌وزیر ترکیه "جایگاه سیاسی خود را از دست داده" است. زمان این مذاکرات هنوز مشخص نشده است.

روزنامه آمریکایی "نیورک تایمز" روز شنبه (۷ آوریل / ۱۹ فروردین) به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی در گزارشی نوشت، ایالات‌متحده و دولت‌های غربی در نظر دارند در مذکرات پیش‌رو از جمهوری اسلامی بخواهند تا هر چه سریع‌تر تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی "فردو" را که به تازگی تکمیل شده، تعطیل کند.

این روزنامه با ذکر سخنان این دیپلمات‌ها که نامشان فاش نشده افزود، دولت‌های غربی همچنین خواستار متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد از سوی ایران و انتقال اورانیوم غنی‌شده به خارج از این کشور هستند.

در همین حال ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، نیز روز یکشنبه (۸ آوریل) در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی ان‌ان اظهار داشت که این کشور به "دوستان آمریکایی و اروپایی‌اش" اطلاع داده که انتظار دارد تا گروه ۱+۵ "صریحا" از ایران بخواهد تا غنی‌سازی‌اورانیوم را متوقف کند.

دوران طلایی امام کذاب و ازدواج به روایت تصویر











دهن کجی آشکار احمدی نژاد به خامنه ای و رفسنجانی

احمدی نژاد در يک دهن کجی آشکار به خامنه ای و رفسنجانی، از شرکت در اولين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در سال جديد خودداری کرد و به بهانه افتتاح پروژه به مشهد رفت. 

خامنه ای در حکم انتصاب اعضای جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام، از سران سه قوه رژيم خواسته بود به طور فعال در جلسات مجمع شرکت کنند.

يک رسانه حکومتی درباره خودداری احمدی نژاد از شرکت در اين جلسه گفت، پرسش خبرنگار از مسئولان دبيرخانه مجمع که آيا احمدی نژاد در اين جلسه حاضر شد يا نه؟ با پاسخ منفی مواجه شد تا غيبت های رئيس جمهور در اين نهاد هم چنان استمرار داشته باشد. رئيس جمهور، قبل از آغاز جلسه مجمع، راهی خراسان شد... و اگر رئيس جمهور می خواست می شد آن را با يک روز تعجيل يا تأخير برگزار کرد.

لغو نشست روسای مجالس رژیم، عراق تركيه و عربستان

مور بين‌الملل رياست مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نشست روساي مجالس جمهوری اسلامی، عراق، تركيه و عربستان گفت: اين نشست به دليل كارشكني‌هاي عربستان و عدم موافقت با محل برگزاري اين نشست لغو شد.

حسين شيخ‌الاسلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به لغو اين نشست گفت: اين نشست كه قرار بود در بغداد و در سال جاري انجام شود به دليل كارشكني‌هاي عربستان لغو شد.

وي با بيان اينكه عربستان موافق برگزاري اين نشست در بغداد نبوده و بر خلاف پذيرش دعوت رييس مجلس عراق در اين زمينه كارشكني كرده است اظهارداشت: با كارشكني‌هاي عربستان كه در اجلاس سران عرب نيز شاهد آن بوديم اين مذاكرات به نتيجه اي نخواهد رسيد.

گفتني است؛ شيخ الاسلام پيش از اين از موافقت لاريجاني براي نشست روساي مجالس ايران، عراق، عربستان و سوريه در بغداد خبر داده و زمان آنرا نامعلوم اعلام كرده بود. 

استیضاح وزیر کار روز چهارشنبه

سحام نیوز: روز چهارشنبه استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس انجام می‌شود. به گزارش فارس، محمدرضا باهنر در گفت‌وگو گفت: طبق جدول زمانبندی شیخ‌الاسلامی باید روز چهارشنبه برای پاسخگویی به نمایندگان در مجلس حضور یابد.
وی با تأکید بر این موضوع که حدود ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس نامه استیضاح وزیر را امضا کرده‌اند، گفت: نامه را تحویل هیئت رئیسه داده و اعلام وصول شد.
وی ادامه داد: حال برخی سؤال می‌کنند این استیضاح منتفی می‌شود یا خیر؟ این باز می‌گردد به استیضاح‌کنندگان.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قاعدتاً چهارشنبه هفته جاری و حداکثر یکشنبه هفته بعد وزیر باید در جلسه استیضاح حضور پیدا کند.
باهنر با بیان اینکه موضوع استیضاح فقط بحث انتصاب مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: استیضاح‌کنندگان در مورد خود وزیر مطلب قابل توجهی را اعلام نکردند فقط سؤال بابت این انتصاب است.
وی در پاسخ به این پرسش که بالاخره مرتضوی از این سمت برداشته می‌شود یا خیر؟ گفت: برخی نمایندگان پیگیری کردند و برای رئیس جمهور پیغام دادند که این مسئله کدخدامنشی حل شود بهتر از این است که در صحن علنی وزیر استیضاح شود.
وی ادامه داد: این موضوع بستگی دارد به استیضاح‌شوندگان که موضوع کدخدامنشی و غیررسمی حل شود یا خیر.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حل این مشکل به استیضاح‌کنندگان برمی‌گردد و نمی‌دانیم نتیجه چیست.
وی در پاسخ به این پرسش که رایزنی‌هایی برای برداشتن مرتضوی صورت نگرفته است، گفت: قبل از استیضاح این اقدام صورت گرفت، استیضاح‌کنندگان به مسئولان پیغام دادند و جلساتی گذاشتند. حتی قبل از عید نیز متن استیضاح آماده بود اما در سال جاری آن را ارائه دادند.
باهنر در پاسخ به این پرسش که اخیرا با وزیر در این باره جلسه‌ای نداشته‌اید گفت: خیر جلسه‌ای نداشته‌ایم و موضوع استیضاح روز چهارشنبه بررسی می‌شود.

موج تازه اخراج کارگران با افزایش شاخص فلاکت


رادیو آمریکا: در سالی که آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، آن را سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی » نام گذاری کرده است. منابع خبری در ایران از «موج جدید اخراج کارگران» خبر می دهند.  روزنامه جهان صنعت، روز شنبه ۱۹ فروردین ماه، با اشاره به اخراج ۶۵۰ کارگر شهاب خودرو خبر داده است، نوشته است:«از تعداد ۶۵۰ کارگر اخراجی تعداد ۳۵۰ نفر روز مزدی و ۳۰۰ نفر باقی مانده قرار دادی هستند که هر شش ماه یکبار قرار داد کاری شان با کارخانه خاتمه می باید.» 
نماینده کارگران اخراجی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: «سابقه کار و فعالیت این عده از کارگران اخراجی از ۸ تا ۲۲ سال است که در قسمت های مختلف تولیدی و پشتیبانی اداری و خدماتی فعال بوده اند.» 
«موج جدید اخراج کارگران» به شهاب خودرو محدود نمی شود. به گزارش منابع خبری در ایران، تمامی ۲۰۰ کارگر کارخانه تولید شمش چدن شرکت ذوب آهن کوره بلند نیز با اخراج مواجه شدند.
نماینده این دسته از کارگران اخراجی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: «پس از تعطیلات نوروز و مراجعه کارگران جهت ادامه کار از ورود تمامی کارگران توسط نگهبانی ممانعت به عمل آمد و تنها به سه نفر از مهندسین اجازه ورود داده شد. و تنها عنوان شده که به دلیل ورشکستگی، این کارخانه توجیه اقتصادی ندارد و زیانده است.» 

به نوشته روزنامه جهان صنعت، « اخبار واصله از سایر کارخانه ها از جمله کارخانه داروگر حاکی است که این کارخانه نیز از سال گذشته بر سر پرداخت حقوق کارگران خود دچار مشکل شده تا جایی که پرداخت حقوق ها با ماه ها تاخیر رو به رو بوده و حتی خبر رسیده که کارگران قراردادی این کارخانه که بعضا تا ۲۵ سال سابقه کاری در این واحد تولیدی دارند در وضعیت معلقی قرار گرفته به طوری که زمزمه ها حکایت از آن دارد که در سال جدید با آن ها قرارداد کاری بسته نمی شود.» 
این روزنامه با تاکید بر این موضوع، که «بسیاری از کارگران سایر واحدهای تولیدی هم در وضعیتی مشابه این وضعیت کارگران قرار دارند » این موضوع را «بیانگر موانع تحقق شعار سال حمایت از کار و تولید ملی» ارزیابی کرده است. 

در حالی که برخی از فعالان اقتصادی، ریشه آشفتگی موجود را، در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها عنوان می کنند، هادی ابوی، سخنگوی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران فعالان کارگری، «بی توجهی دولت به تولید و صادرات» در کنار «واردات بی رویه» در ورشکستگی تولید سهیم می داند. 
دولت در این زمینه سکوت اختیار کرده است ، هر چند خبرگزاری مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با امضای عبدالرضا ترابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، نوشته است: «بیشتر صاحبان صنایع و کسانی‌که در بخش 
تولید کار می‌کنند، با حجم عظیمی از بدهی بانکی، مواجه شده‌اند. وام‌هایی را که دریافت کرده‌اند، چون به‌موقع نتوانسته‌اند پرداخت کنند، با جریمه‌های دیرکرد مواجه شده و بعضاً حتی تا میزان صددرصد روی اصل پولی که به‌عنوان وام از بانک‌ها گرفته‌اند، اضافه شده است. به‌همین دلیل، بسیاری از کارخانجات تولیدی تعطیل شده، کارگرانشان را اخراج کرده و بعضاً بانک‌ها خود کارخانه را به‌دلیل بدهی، توقیف و مصادره کرده‌اند. وارد متعددی در این زمینه از شهرهای مختلف به نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند. متأسفانه این وضعیت ادامه پیدا کرده و تشدید شده است.» 

این نمانیده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این موضوع که دولت سهم تولید را در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نپرداخته است، افزود: «لازم است وام‌های جدید به صاحبان صنایع و تولید‌کنندگان، بدهند چرا که نقدینگی در اختیار آنها نیست. در غیر این‌صورت یک فاجعه بزرگی به‌وجود خواهد آمد که صنایع ممکن است یکی پس از دیگری کلاً تعطیل شوند یا بانک‌ها آنها را مصادره کنند.اگر دقت نشود و تدبیر صورت نگیرد و یک برنامه‌ریزی ضربتی نداشته باشیم که اینها را از این وضعیت نجات دهیم، قطعاً صنایع ما آسیب جدی خواهند دید.»
در این میان سیروس برنا بلداجی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس، روز شنبه ۱۹ فروردین ماه در گفت و گو با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، مدعی شده است که «دولت برای اجرای قانون بیکاری پولی ندارد.» 

این در حالی که هم زمان خبر آنلاین، «بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران »اعلام کرد: شاخص فلاکت (MISERY INDEX) دوباره سیر صعودی پیدا کرده است.
طبق این آمار رسمی، شاخص فلاکت که حاصل بیکاری و تورم است از سال ۱۳۸۲ تا پایان پاییز ۱۳۹۰ در یک دوره ۹ ساله، حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

نقشه جغرافیائی وحشت




گزارش سالانه عفو بین‌الملل در مورد اعدام
اکبر فلاح‌زاده

 اکبر فلاح‌زاده ـ سایت اینترنتی مجله آلمانی "اشترن" بر اساس آخرین گزارش سازمان عفو بین‌الملل در مورد اعدام، یک نقشه جغرافیایی منتشر کرده است.
 
در این نقشه کشورهایی که هنوز در آنها مجازات اعدام اجرا می‌شود (با رنگ زرد)، از کشورهایی که اعدام در آنها منسوخ شده است (با رنگ آبی) متمایز شده‌اند. از ۱۹۳ کشوری که عضو سازمان ملل هستند فقط در۲۰ کشور مجازات اعدام اجرا می‌شود.
 
به نوشته "اشترن"، کشور کوچک "سن مارینو" از نخستین کشورهایی بود که در سال ۱۸۶۵ مجازات اعدام را ممنوع کرد. "لتونی" نیز آخرین کشوری است که همین امسال به این اقدام انسانی مبادرت کرده است. آخرین مورد اعدام در لتونی به ۱۶ سال پیش بر می‌گردد، اما حالا لتونی نودوهفتمین کشور دنیاست که مجازات اعدام را لغو می‌کند. با این حال مجازات اعدام روی هم رفته هنوز در ۹۵ کشور صورت می‌گیرد.
 
در اروپا کشور بلاروس (Weißrussland) هنوز از اعدام دست نکشیده است. بر اساس آمار سازمان عفو بین‌الملل از زمان فرو ریختن اتحاد شوروی تاکنون بالغ بر چهارصد نفر در این کشور که زیر سلطه "الکساندر لوکاشنکو" قرار دارد، اعدام شده‌اند. سال گذشته از شمار کشورهایی که اعدام در آنها اجرا می‌شود کاسته شد، در عوض بر شمار کل اعدام‌ها و همچنین سرعت اجرای آنها افزوده شد.
 
چین تا به امروز بیشترین شمار اعدام‌ها را داشته است. در چین چندهزار نفر اعدام شده‌اند و به گفته فعالان حقوق بشر شمار اعدام‌ها در این کشور بسیار بیش از رقم رسمی است. براساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، چینی‌ها آمار اعدام را جزو "اسرار دولتی" طبقه‌بندی و آن را فاش نمی‌کنند.
 
بنا بر آمار رسمی سال گذشته میلادی در جمع ۱۴۹ نفر بیش از سال قبل اعدام شدند. در سال ۲۰۱۱ دست کم ۱۸، ۷۵۰ نفر در زندان‌ها منتظر اجرای حکم اعدام بودند.
 
 بدون در نظر گرفتن چین، در سال ۲۰۱۱ دست کم ۶۷۶ نفر (سال ۲۰۱۰: ۵۲۷ نفر) در بیست کشور (سال ۲۰۱۰: ۲۳ کشور) اعدام شدند. روی هم رفته تقریبا دوهزار نفر در ۶۳ کشور (سال ۲۰۱۰: ۶۷ کشور) محکوم به اعدام شدند.
 
 به گفته الیور هندریش (Oliver Hendrich) کارشناس مسئله اعدام در سازمان عفو بین‌الملل، ده درصد کشورهای جهان مجازات اعدام را اجرا می‌کنند. هرچند از تعداد کشورهای مجری اعدام کاسته شده، اما شمار اعدام‌ها به‌خصوص در خاورمیانه پنحاه درصد افزایش پیدا کرده است. در این مورد ایران، عراق و عربستان سعودی نقش عمده داشته‌اند.
 
در ایران دست کم ۳۶۰ نفر (سال ۲۰۱۰، ۲۵۲ نفر)، در عربستان ۸۲، در عراق ۶۸ و در یمن ۴۱ نفر اعدام شده‌اند.
این ارقام همه ارقام حداقل است، چون کشورهای مزبور از ارائه آمار دقیق خودداری می‌کنند.
 
قاره آسیا همه نقاطش مرگ‌آور نیست. در ژاپن و سنگاپور سال گذشته میلادی هیچکس اعدام نشد. این خبر مایه مسرت فعالان حقوق بشر شده، چون این نخستین‌بار در بیست سال گذشته بوده که کسی در ژاپن اعدام نشده است.
 
بنا بر آمار رسمی سال گذشته میلادی در جمع ۱۴۹ نفر بیش از سال قبل اعدام شدند. در سال ۲۰۱۱ دست کم ۱۸، ۷۵۰ نفر در زندان‌ها منتظر اجرای حکم اعدام بودند.
 
بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل این سازمان نسبت به مراحل قبل از اعدام، از جمله روش‌های شکنجه و اعتراف‌گیری در پاره‌ای از کشورها نیز اظهار نگرانی کرده است.
 
گزارش عفو بین‌الملل با تصریح اینکه پرونده دو سوم اعدام‌شدگان در ايران در سال ۲۰۱۱ در پیوند با قاچاق مواد مخدر بوده، از اعدام در ملاء عام اظهار نگرانی کرده است. ايران از نظر شمار اعدام‌ها بعد از چین در رده دوم جهانی قرار دارد. سازمان عفو بين‌الملل همچنین تاکید می‌کند که اخبار موثقی در اختيار دارد که نشان می‌دهد علاوه بر رقم اعلام شده رسمی، ۲۴۷ نفر هم به‌طور پنهانی در ايران اعدام شده‌اند.
 
 در همین زمینه اداره گمرک آلمان به تازگی از صادرات دو و نیم کیلو "تیوپنتال" (Thiopental) به ایران جلوگیری کرد. این محموله که قرار بود تحت عنوان دارو راهی ایران شود، از جمله می‌تواند در بازجویی و اعتراف‌گیری مورد استفاده قرار گیرد. این دارو مشمول بخشنامه "مقابله با شکنجه" در آلمان می‌شود و فروش آن به کشورهای خارجی به مجوز ویژه‌ نیاز دارد.
 
به گفته گرد پرینتس (Gerd Plinz) سخنگوی اداره گمرک شهر کلن در گفت‌وگو با روزنامه فرانکفورتر روند شاو، داروها قرار بود روز ۱۹ مارس راهی ایران شود، اما چون این ماده دارویی در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار دارد، برای صدور آن باید حتماً مجوزنامه گرفت و چنین مجوزی برای کشورهایی که نقض کننده شدید حقوق بشر هستند صادر نمی‌شود.
 
آمریکا نیز به این ماده دارویی علاقه دارد. چون از آن برای آماده کردن محکومان به اعدام برای تزریق ماده مرگ‌آور استفاده می‌کند.
 
با این حال به گفته هندریش در آمریکا نیز مخالفت با اجرای اعدام بی‌نتیجه نبوده و ایالت ایلینوی (Illinois) شانزدهمین ایالت آمریکاست که مجازات اعدام را از سال گذشته ممنوع کرده است. بر اساس گزارش‌ها در آفریقا، نیجریه نیز به طور رسمی اجرای مجازات اعدام متوقف شده است.
 
گزارش عفو بین‌الملل با تصریح اینکه پرونده دو سوم اعدام‌شدگان در ايران در سال ۲۰۱۱ در پیوند با قاچاق مواد مخدر بوده، از اعدام در ملاء عام اظهار نگرانی کرده است. ايران از نظر شمار اعدام‌ها بعد از چین در رده دوم جهانی قرار دارد. سازمان عفو بين‌الملل همچنین تاکید می‌کند که اخبار موثقی در اختيار دارد که نشان می‌دهد علاوه بر رقم اعلام شده رسمی، ۲۴۷ نفر هم به‌طور پنهانی در ايران اعدام شده‌اند.
 در سال گذشته میلادی دست کم سه متهم که در زمان ارتکاب جرم در سنین زير ۱۸ سال بوده‌اند، در تهران اعدام شده‌اند و چهار نوجوان نيز در نقاط ديگر ايران اعدام شده‌اند.
 
 

ترکیه رژیم اسد را تهدید کرد: وارد عمل می شویم


نخست وزیر ترکیه در سخنانی تهدید کرد که اگر سوریه آتش بس را نادیده بگیرد، آنکارا خود وارد عمل می شود.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه هاآرتض، "رجب طیب اردوغان" در ادامه گفت: ترکیه صبورانه منتظر می ماند تا ببیند که آیا سوریه به آتش بس عمل می کند یا نه، اما گر دمشق آتش بس را نادیده بگیرد ما آماده اقدام هستیم.

نخست وزیر ترکیه در سخنان خود هیچ اشاره ای به اینکه کشورش چه اقداماتی را علیه سوریه انجام خواهد داد نکرد.

آنکارا پیشتر پیشنهاد تشکیل "یک منطقه امن" را برای دخالت در امور سوریه داده بود و پیش از آن نیز خبرهای متعددی درباره آموزش شورشیان سوری در داخل ترکیه برای انجام عملیات های خرابکاری منتشر شده بود.

پیشتر نیز راشاتودی به نقل از منابع اسرائیلی نوشته بود : چهار مرکز عملیاتی در شهر حمص آماده شده و نیروهایی نیزدر آنها مستقر هستند. وظیفه این چهار مرکز آماده کردن مقدمات عملیات ارتش ترکیه در سوریه است. 

احضار هواداران آیت الله بروجردی به دادگاه ویژه روحانیت


هشت تن از هواداران آقای کاظمینی بروجردی که اکثرا بصورت تلفنی به دادگاه ویژه روحانیت احضار شدند. 

بنابه گزارش رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران "، همزمان با احضارهای تلفنی فوق ، دادگاه ویژه روحانیت با ضامنین آنها تماس گرفته و آنها را مورد تهدید قرار داده اند در صورت عدم معرفی ضمانت شدگان مبلغ و یا سند به ضمانت گذاشته شده به اجرا گذاشته خواهد شد. 

تاریخ این فراخوان برای روزهای 21 و 23 فروردین می باشد که طی آن خانم ها رویا عراقی، مریم عظیمی، طیبه حسینی، نرگس غفارزاده، فروغ همت یار، زهرا عبدالله وند، زهره شریفی، مریم قاسمی به دادگاه ویژه روحانیت واقع در تهران خیابان زعفرانیه احضار شده اند .

قابل ذکر است از آبان سال 89 فشار و تهدید و اذیت و آزارهای عوامل حکومت و وزارت اطلاعات بر آقای بروجردی و خانواده اش به شدت افزایش یافته است. همچنین پیروان و هواداران ایشان امنیت جانی ندارند عوامل رژیم چندین بار تلاش کرده اند تا باروش های مرموزانه اقدام به حذف فیزیکی این روحانی سکولار و مخالف ولایت فقیه کرده وایشان را در داخل زندان از بین ببرند.

آخرین بار چند روز قبل از سال نو مورد سو قصد قرار گرفت و توسط عوامل رژیم مسموم گردید و در حال حاضر دچار خونریزی داخلی می باشد که علیرغم پیگیریهای خانواده، مورد درمان قرار نگرفته است و در تعطیلات نوروز در همین شرایط بدون هیچ گونه مرخصی در زندان بوده است.

اسامی احضار شدگان به شرح ذیل است:

۱-  دکتر رویا عراقی ۴۲ ساله، استاد سابق دانشگاه دارای مدرک دکترای شیمی فیزیک، نامبرده تاکنون دو بار بازداشت شده ومورد شکنجه قرار گرفته است. آخرین بار پس از ۶ ماه حبس در سلول انفرادی بند ۲۰۹ سرانجام با قید وثیقه موقتا آزاد گردید که مجددا به دادگاه احظار شده است.

۲- طیبه حسینی ۴۰ ساله، متاهل و دارای یک فرزند، وی  معلم و کارشناس زبان انگیسی میباشد. تاکنون دوبار بازداشت شده و آخرین بار در آبان ۸۹ دریورش وحشیانه ماموران امنیتی به منزل مسکونی اش دستگیرشد و سپس پس از ۵ ماه با قید وثیقه موقتا آزاد گردید.که مجددا به دادگاه احظار شده است.

۳- نرگس غفارزاده، ۵۵ ساله، دارای مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی می باشد. ( کارمند شرکت خصوصی) وی سابقه ۴ بار بازداشت توسط دادگاه ویژه روحانیت را دارد. و به سه سال حبس تعلیقی متهم شده بود ولی پس از آن و در آخرین مرتبه در آبان ماه ۱۳۸۹ دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. نیروهای مهاجم در حین دستگیری به ضرب و شتم پرداختند ، وی را مجروح و بازوی او را شکستند. و پس از ۵ ماه با قرار وثیقه ازاد شد.

۴- فروغ همتیار،۳۱ ساله، متاهل و دانشجوی زبان انگلیسی است. وی در سال ۸۹ در طی یورش وسیع نیروهای اطلاعات به منازل هوادران آقای بروجردی دستگیر و مورد شکنجه واقع شده بود و پس از سی و پنج روز با قید وثیقه موقتا آزاد و منتظر حکم دادگاه بود.

۵- مریم عظیمی، ۵۳ ساله، دارای کارشناس ادبیات فارسی است. این بانوی مبارز با داشتن سابقه طولانی و فعالیت های سیاسی در راه آزادی و عدالت و تحمل زندان های دهه ۶۰، ادامه مبارزات خود را در گروه و همکاری آقای بروجردی ادامه داد و از سال ۸۵ تاکنون سه بار بازداشت شده است. وی آخرین بار به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد. نامبرده در سال ۱۳۸۹ برای سومین بار بازداشت و ۵ ماه در سلول انفرادی تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفت و با قید وثیقه موقتا آزاد شد و اکنون با وجود بیماری شدید و عوارض ناشی از زندان های طولانی و شکنجه مجددا به دادگاه احضار شده است. ( مدیر مجتمع ورزشی)

۶- زهره شریفی متاهل دارای یک فرزند خانه دار، ( دیپلمه ) که در نیمه مهرماه ۸۵ به همراه آقای بروجردی و سایر دوستان وی دستگیر شده بود و همچنین در سال ۱۳۸۷ نیز در تحصنی مقابل دادگاه ویژه روحانیت که در اعتراض به تداوم نقض حقوق قانونی و انسانی آیت الله بروجردی برگزار گردید، دوباره همراه همسر و فرزند ۵ ساله اش بازداشت شد. وی پس از تحمل ۲۱ روز حبس و شکنجه در سلول انفرادی با قید وثیقه آزاد شده بود، لیکن در فروردین ماه جاری به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شده است.

۷- مریم قاسمی ۳۴ ساله متاهل دارای دو فرزند. خانه دار، ( دیپلمه) ایشان هم در جریان تحصن سال ۱۳۸۷ مقابل دادگاه ویژه روحانیت دستگیر و یک ماه مورد شکنجه و بازجویی های شکننده قرار گرفت و پس از آزادی موقت با سپردن وثیقه در فروردین ماه سال جاری مجددا به دادگاه فرا خوانده شد.

۸- زهرا عبدالله وند ۳۳ ساله، ( دیپلمه) ،متاهل صاحب دو فرزند، کارمند مجموعه ورزشی ، فعال حقوق بشر و مدنی، وی در راه تبلیغ دین غیر سیاسی و حکومت غیر دینی بسیار فعال و سال ها است که به طور بی وقفه تلاش می نماید. وی تاکنون در این راه چندین بار مورد تهدید و حملات عوامل حکومت و اراذل و اوباش لباس شخصی قرار گرفته است و یک بار در اثر این حملات به شدت مجروح شد و در بیمارستان بستری گردید. شدت جراحات دست این بانوی مبارز به قدری بود که هنوز هم انگشت دست چپ وی قادر به حرکت نمی باشد. نامبرده در سال ۱۳۸۷ نیز در تحصن مقابل دادگاه ویژه دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفت و اکنون برای چندمین بار فراخوانده شده است. ( پس از یک ماه حبس و شکنجه در سلول انفرادی با قرار وثیقه آزاد شد).

هشت بانوی احضار شده قرار است توسط آخوندی بنام نصرت آبادی تحت عنوان قاضی دادگاه ویژه روحانیت مورد محاکمه قرار گیرند.این فرد تقریبا تمامی هوداران اقای بروجردی را مورد محاکمه قرار داده است.نماینده دادستان دادگاه ویژه روحانیت ولی فقیه آخوندی بنام جعفر قدیانی می باشد که پرونده سازی علیه هوداران آقای بروجردی را به عهده دارد.

بازداشت بازیکن تیم فوتبال در بین دونیمه


بازیکن تیم فوتبال سپاهان اصفهان که در دیدار برابر ملوان فرصت حضور در میدان را پیدا نکرده بود به خاطر شکایتی که چهار سال قبل از وی صورت گرفته بود، عصر امروز شنبه توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد. 

به گزارش خبرنگار مهر، حدود 4 سال پیش زمانی که حسن اشجاری بازیکن تیم ذوب آهن بود پس از دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن و پگاه گیلان در ورزشگاه عضدی رشت با یکی از ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی درگیری فیزیکی پیدا کرد که این درگیری منجر به شکسته شدن دست مامور یگان ویژه شده و باعث شد که اشجاری به طور موقت بازداشت شود. 

با وساطتت مسئولان باشگاه ذوب آهن اشجاری از بازداشت خارج شد اما ماموری که دستش آسیب دیده بود به طور رسمی از این بازیکن به دادگستری شکایت کرد و متعاقب این شکایت احضاریه هایی توسط دادگاه برای حضور اشجاری در دادگاه برایش فرستاده شد. 

به گفته یکی از مسئولان یگان ویژه استان گیلان حتی اخیرا این احضاریه ها به باشگاه سپاهان نیز ارسال شد که با بی توجهی مسئولان سپاهان را در پی داشت و خود اشجاری نیز از حضور در دادگاه مربوطه امتناع کرد. 

همین موضوع باعث شد زمانی که در دیدار تیمهای سپاهان با ملوان ماموران نیروی انتظامی که حکم جلب وی را در اختیار داشتند وی را بازداشت کرده و در انزلی به کلانتری منتقل کنند. این درحالی است که اشجاری به دلیل سه کارته بودن در جریان بازی بین تماشاگران حضور پیدا کرده بود و زمانی که بین دو نیمه به رختکن سپاهان می رفت توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد. 

رسول خوروش سرپرست تیم فوتبال سپاهان اصفهان شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید اتفاقات روی داده در انزلی در مورد آخرین وضعیت بازیکن بازداشت شده سپاهان گفت: بازداشت حسن اشجاری به دلیل یک مشکل قضایی سالهای گذشته بود که وی باید دیه ای را پرداخت می کرد اما بنا بر دلایلی این اتفاق نیفتاد و وی در جریان بازی با ملوان بازداشت شد که البته پس از ساعاتی حضور وی در کلانتری و پرداخت دیه، این بازیکن آزاد شد و به همراه تیم به اصفهان بازگشت.

معاون انرژی اتمی: تا 1500 سال سوخت داریم


خبرگزاری فارس: معاون سازمان انرژی اتمی در خصوص معادن اورانیوم کشور گفت: در کشور ما  نیز مانند سایر کشورها معادن اورانیوم وجود دارد. امروز ۱۶ درصد برق دنیا از نیروگاه هسته‌ای تأمین می‌شود و اگر به همین صورت مصرف کنیم برای ۱۰۰ سال دنیا کافی است اما اگر بتوانیم سوخت را دوباره به کارگیری کنیم تا ۱۵۰۰ سال سوخت خواهیم داشت.

قنادی در خصوص امنیت راکتورهای کشور نیز گفت: هر صنعتی استانداردهای ایمنی خاص خود را دارد و استانداردهای ما نیز بسیار بالاست.

وی با اشاره به حادثه فوکوشیما گفت: برخی موارد غیرقابل پیش‌ بینی است مانند حادثه فوکوشیمای ژاپن که برای زلزله ۸ ریشتری پیش‌بینی شده بود اما آنها فکر سونامی را نکرده بودند.

تجمع کارگران اخراجی شهاب خودرو مقابل وزارت كار



 پس از تجمع بی‌نتيجه‌ی كارگران اخراجي شهاب‌ خودرو در مقابل ساختمان رياست جمهوري در روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، اين كارگران صبح روز گذشته در اعتراض به اخراج‌شان در آغاز سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" در مقابل وزارت کار ،رفاه و تامین اجتماعی تجمع کردند.

كارگران اخراجی پيش از عزيمت به تهران، بامداد روز شنبه، نوزدهم فروردین ماه در مقابل درب کارخانه تجمع كرده بودند اما در پی بی توجهی به اعتراض آنان، عازم خيابان آزادی شدند و با تجمع در مقابل وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی از وزیر کار و سایر مسئولین درخواست پیگیری دليل اخراج و بازگشت به کار كردند. 

نماینده‌ی كارگران معترض، به خبرنگار ایلنا گفت: "اخراج کارگران در آغاز سال جدید، با توجه به شعار امسال با عنوان حمایت از کار و تولید، کارگران را غافلگیر و متعجب کرده است."

او افزود: "ما از دولت و نمایندگان مجلس و سایر دست اندرکاران می‌خواهیم نسبت به بازگشت به کار و پرداخت سایر مطالبات ۶۵۰ کارگر اخراجی اقدام کنند."

رجزخوانی سرلشکر بسیجی: اسرائیل را شخم خواهیم زد


خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر اسرائیل دست از پا خطا کند ما بسیاری از نقاط مهم سرزمین‌های اشغالی را که محمل صهیونیست‌های غارتگر و جنایت‌کار است، شخم خواهیم زد.

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار مقامات، مسئولان و کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تاکید بر تحقق فرمایش رهبری درباره تولید ملی سخنانی مطرح کرد که بخش‌هایی از آن در زیر آمده است:

ما سربازان ولی امر در نیروهای مسلح، وظیفه ذاتی داریم که دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و حفظ و دفاع از سرزمین اسلامی و برقراری امنیت و آسایش عمومی است. این وظیفه ذاتی برای ما تغییر ناپذیر است و حرکت نیروهای مسلح همچنان پرشتاب در امتداد سال‌های گذشته به حول و قوه الهی در جهت تولدی ملی، اقتدار دفاعی و تقویت بنیه دفاعی و آمادگی رزمی نیروهای مسلح و بازدارندگی دشمنان کور دل و کج فهم جمهوری اسلامی به پیش خواهد رفت.
تولید ملی در زمینه اقتدار و قدرت دفاعی و بازدارندگی حامی همه صحنه‌های تولیدی از اعم، دانش و فناوری، کشاورزی، علوم دینی، صنایع مدرن و فناوری‌های روز است.
پیشرفت کشور، اقتدار اقتصادی کشور، ارتقاء تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی موجبات اقتدار بیشتر نیروهای مسلح را فراهم می‌کند، یعنی آثار مستقیمی در اقتدار دفاعی و امنیت کشور دارد بنابراین امروز ما یک گام بالاتر از سال‌های قبل بر می‌داریم و آن گام بالاتر این است که مؤلفه‌های قدرت ملی را در پشتیبانی هم قرار می‌دهیم.
خدا را شکر واقعاً از دست و زبان که برآید که از عهده شکرش به درآید، این همه عنایت، این همه برکت، این همه لطف الهی و توجهات بزرگان دین به این ملت ما باید سپاسگزار باشیم و شکرانه سپاسگزاری ملت اتحاد و انسجام زیر فرمان امام زمان و رهبری عزیز است.
شرایط جهان و منطقه و اقتدار و بازدارندگی جمهوری سالامی ایران، ‌اهریمن جنگ را از فضای این کشور عبور داده است سخن از جنگ جز هذیان صهیونیست‌های اشغالگر قدس که در صف مرگ بسر می‌برند از کسی شنیده نمی‌شود.
ما به عنوان سربازان ولی امر و سیاستگذاران دفاع از سرزمین ایران و اسلام ناب محمدی(ص) ضمن اینکه باور داریم اهریمن جنگ از محیط امنیتی ایران بزرگ دور شده است لیکن به همه اعلام می‌کنیم نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران همیشه بر اساس وظیفه ذاتی خود در حال آمادگی بسر می‌برند و ما دائماً حیله‌ها، توطئه‌ها و اتاق‌های فکر و هرزه‌گویی‌های جنگ طلبان را رصد می‌کنیم بهتر است مقامات صهیونیستی، به حرف رئیس خود گوش بدهند و دست از هذیان‌گویی بردارند اگر اسرائیل دست از پا خطا کند ما بسیاری از نقاط مهم سرزمین‌های اشغالی را که محمل صهیونیست‌های غارتگر و جنایت‌کار است شخم خواهیم زد.

بازداشت پنج شهروند در کردستان توسط نیروهای امنیتی


پنج شهروند سقزی توسط نيروهای امنيتی در اين شهر بازداشت شدند. بنا به گزارش رسیده ، اسامی اين پنج شهروند نامق محمودی و سه فرزندش به نام های منوچهر، بهزاد و بهنام محمودی و عثمان قادری اعلام شده است. همچنین خبرهای رسیده حاکی از آن است که مأمورین روز پنج شنبه هفدهم فروردین 90 پس از بازداشت نامق محمودی منزل وی را بازرسی و مقداری وسائل را با خود برده اند. براساس همین گزارش، این افراد اهل روستای ایرانشاه (تیلکو) از توابع شهر سقز واقع در استان کردستان می باشند. تا لحظه تنظیم خبر علت یا علل بازداشت این افراد و مکان نگهداری آنها، از سوی مراجع قضائی کردستان اعلام نشده است. 

فینال رسوایی انتخابات با اعلام نتیجه آن از سوی سرکرده سپاه




منصور امان


سرکرده سپاه پاسداران با اعلام پیروزی فراکسیون ولی فقیه در جدال انتخابات مجلس و "حذف" رُقبا، به گونه ناخواسته بر دخالت مُستقیم ابواب جمعی نظامی و شبه نظامی آقای خامنه ای در نمایش مزبور و بیرون کشیدن نتایج مطلوب از صندوقهای آن تاکید کرده است.

آقای مُحمد علی جعفری در نشست سرکردگان و اعضای ارشد سپاه پاسداران از "حذف جریانهای انحرافی در انتخابات مجلس شورای اسلامی" خبر داد و آن را "از مُهمترین تحولات سال گذشته کشور" دانست.

وی همچنین در این نشست - که چنین می نماید با هدف جمع بندی اقدامات این نیرو در سال گذشته تشکیل شده بود - برای برجسته کردن جایگاه این اُرگان نظامی در کسب نتیجه مزبور، "کُمک بسیجیان در تامین و برقراری امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی" را "از اهم اقدامات داخلی سپاه در سال 90" شمرد.

اگر چه ظاهر شدن پاسدار جعفری برای اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس را بیشتر می توان یک خطای فاحش سیاسی ارزش گذاری کرد که اتهام دخالت "نیروهای غیبی" در نمایشات این چنینی انتخاباتی و "مُهندسی" نتیجه آن را تقویت می کند، اما پیشینه نمایش اخیر نشان می دهد که این انتخاب مُجادله انگیز نه فقط از تمایُل بازوی نظامی حُکومت به قُدرت نمایی بلکه، همچنین از آثار جانبی و ناگُزیر روند ادغام قُدرت سیاسی با قُوه قهری سرچشمه می گیرد.

هنگامی که آیت الله خامنه ای کشمکش بر سر کُرسیهای مجلس نُهم را "چالش امنیتی" خواند، در حقیقت نیروهایی که آقای جعفری سرکردگی آنها را دارد را بر جایگاه مُهمترین عوامل دخیل در روی صحنه بردن مراسم رای گیری نشاند و سطح تاثیرگذاری آنها را به گونه علنی فراتر از مرزهای قراردادی علامت گذاری کرد.

خودنمایی نابجای سرکرده سپاه پاسداران، رُسوایی خیمه شب بازی ای که آقای خامنه ای و همدستان اش زیر تابلوی انتخابات مجلس نُهُم درآوردند را تکمیل کرده است. بعد از اشتباهات ناشیانه آماری، بی دست و پایی در جمع و تفریق ارقام ساختگی، بلاهت شگفت انگیز در مُحاسبه درصد آمار خود و جُز آن، بالا رفتن پاسدار جعفری با پوتینهایی چند شُماره بُزُرگ از نردبان برای اعلام نتیجه را می توان فینال این مضحکه به شمار آورد.