۱۳۹۱ دی ۲۶, سه‌شنبه

جاسوسي و همكاري قربانعلي حسين نژاد با قاتلان عراقي و مأموران نقابدار نيروي تروريستي قدس-اشرف-24 سپتامبر2012

جاسوسي و همكاري قربانعلي حسين نژاد با قاتلان عراقي و مأموران نقابدار نيروي تروريستي قدس-اشرف-24 سپتامبر2012


دادن اطلاعات به حيدر عذاب(قاتل ساكنان اشرف در ژوئيه2009 و آوريل 2011) 
همكاري با مامور نقابدار سپاه تروريستي قدس  


 در اضلاع اشرف همراه با ساير مأموران اطلاعات ملايان
در گورستان اشرف - اخبار شبكه 1 تلويزيون ملايان
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

       تخريب قبرهاي مجاهدين در اشرف و انتشار تصاوير در تلويزيون دولتي رژيم ايران و خبرگزاري سپاه پاسداران     



                 
                                                                                                                           
  ديدار مخفيانه و همكاري با قاتل شناخته شده مجاهدين صادق محمد كاظم     
مزار خانم فاطمه عضدانلو (مادر خانم مريم رجوي) دراشرف
تحت تعقيب در دادگاه اسپانيا در كمپ ليبرتي (25آوريل2012)

ندامتنامه منتشر شده در  سايت  شهر ميانه در ايران براي اطلاع عموم-11 ژوئن2012   



 













اعزام مأموران جديد به فرانسه براي اجراي طرحهاي گشتاپوي آخوندي



رژيم ملايان غرقه در بحرانهاي داخلي و منطقه يي و بين المللي به دنبال خروج مجاهدين از ليست تروريستي آمريكا، براي اجراي طرحهاي خود عليه مقاومت ايران و آلترناتيو دموكراتيك، مأموران جديدي به فرانسه اعزام مي كند.
يكي از مزدوران افشاشده كه  به تازگي به پاريس فرستاده شده قربانعلي حسين نژاد نام دارد كه  از آوريل 2012 به استخدام اطلاعات ملايان درآمده است. گشتاپوي فاشيسم ديني، براي اعتبار دادن به اين مأمور، او را در همان زمان در بغداد با عنوان ساختگي « مترجم ارشد عربي مسعود رجوي» معرفي كرد.
حل و فصل مسايل قانوني و اقامت و دريافت پناهندگي سياسي براي اين مزدور به جهانگير شادانلو، مأمور رسواي اطلاعات آخوندها در پاريس سپرده شده است. شادانلو از اين پيشتر در كتاب «واواك در خدمت آيت الله ها» نوشته آقاي ايو بونه، رييس پيشين د.اس.ت  افشا شده است. مزدوري اين فرد براي گشتاپوي ملايان در حكم 22بهمن90  (11 فوريه 2010 ) در يك دادگاه در پاريس مورد تأييد قرار گرفته است.
گزارش مشترك كنگره و وزارت دفاع آمريكا در ديماه91 (دسامبر2012 ) درباره عملكرد وزارت اطلاعات رژيم ايران و شيوه هاي آن تصريح مي‌كند: «وزارت اطلاعات به جوامع ايراني خارج از ايران از طريق انواع روشها نفوذ ميكند. به عنوان مثال، يك انجمن به نام «حمايت از پناهندگان ايراني» در پاريس جهت عضوگيري پناهجويان ايراني براي جاسوسي ايرانيان در فرانسه به كارگرفته ميشود».
 گزارش خاطرنشان مي‌كند: «دولت ايران مجاهدين خلق را سازماني كه بيشترين تهديد را براي جمهوري اسلامي ايران ايجادكرده، تلقي ميكند. يكي از اصليترين مسئوليتهاي وزارت اطلاعات انجام عملياتهاي مخفي عليه مجاهدين خلق و شناسايي و از بين بردن اعضاي آن است...اين وزارتخانه داراي بخش دروغپراكني است، كه مسئول توليد و انجام جنگ رواني عليه دشمنان جمهوري اسلامي است».
قربانعلي حسين نژاد كه در آوريل گذشته خود را به نيروهاي عراقي تحت امر مالكي تسليم كرد و عليه ساكنان اشرف به همكاري تمام عيار با مأموران اطلاعات رژيم و افسران جنايتكار عراقي روي آورد كه در دو قتل عام ساكنان اشرف شركت داشتند (عكسها ضميمه است) .
اطلاعيه 3مهر91 (24سپتامبر 2012) دبيرخانه شوراي ملي مقاومت در اين باره گزارش كرده است: « ظهر امروز 9تن از مأموران اطلاعات و نيروي تروريستي  قدس و مزدوران استخدامي رژيم در بغداد به اشرف فرستاده شدند تا با كمك نيروهاي عراقي به تحريك و ضرب و شتم ساكنان بپردازند. چند تن از اين مزدوران عبارت بودند از: محمدكريم فنودي و محمد اكبرزاده، عبدالكريم ابراهيمي، قربانعلي حسين نژاد، حسن شرقي و مريم مرتضايي سنجابي. اين مزدوران كه توسط نيروهاي عراقي اسكورت مي‌شدند به مقر معين، كه در قتل عام فروردين ماه90 (آوريل2011)  به اشغال نيروهاي عراقي درآمد، رفتند و به برگزاري شوهاي مسخره و تهيه عكس و فيلم پرداختند. آنها سپس در ميدان لاله با كمك نيروهاي عراقي به سنگ پراني به سمت ساكنان پرداختند كه بر اثر آن مجاهد خلق حسن جباري از ناحيه سر وگردن مورد اصابت قرار گرفت و مجروح شد» (عكس ضميمه است).
اين مزدور همكاري و پيوستگي تمام عيار خود به رژيم ملايان را پنهان نمي‌كند. در صفحه اول فيس بوكي كه وزارت اطلاعات براي او ساخته است عكسهاي خميني و دادستان خون آشام او آخوند صانعي در دهه80  به چشم مي‌خورد. ندامت نامه قربانعلي حسين نژاد در همين فيس بوك گذاشته شده كه در آن  به خانه شاگرديش براي ”شهيد دکتر باهنر” و  همكاري در ترجمه کتاب «مرحوم آيه الله مشکيني» در مورد نفي تکامل در قرآن (!) اذعان مي كند.
اطلاعات ملايان سپس قربانعلي را براي شكنجه رواني و جداسازي دخترش «زينب» به كار گرفت. زينب 34ساله از ساكنان ليبرتي،  از اعضاي مجاهدين خلق در اين باره در 30مهر 91( 21 اكتبر 2012 )در يك شكايت سرگشاده به دبيركل بان كي مون و مقامات هيأت همياري ملل متحد در عراق (UNAMI) و كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد (UNHCR) نوشت: « من در 15 سپتامبر 2012  در يك جابه‌جايي اجباري و غيرداوطلبانه به كمپ ليبرتي منتقل شده‌ام. به رغم اينكه جديداً  وارد كمپ شده بودم اما به‌طور غيرمعمولي بدون اينكه مرحله اولِ پروسه نفرات جديدالورود به كمپ يعني ثبت نام را گذرانده باشم، در روز چهارشنبه 17 اكتبر توسط كميسارياي عالي پناهندگان براي مصاحبه فراخوانده شدم. در دفتر كميساريا  متوجه شدم علت فراخونده شدنم، دروغهاي قربانعلي حسين‌نژاد است كه به‌عنوان پدرم طبق نامهاش به آقاي كوبلر كه در سايتهاي وزارت اطلاعات رژيم ايران نيز درج شده، نوشته است: دخترم زينب حسين‌نژاد (يعني من) نزد مجاهدين گروگان گرفته شده‌ام. من به كميساريا گفتم اين همان اتهامات دروغين  وزارت بدنام اطلاعات است كه هدف آنها جز زمينه سازي براي كشتار ساكنان، چيز ديگري نيست. من مي‌خواهم بدينوسيله  به اطلاع شما برسانم كه  من در سال 1995 آگاهانه خودم از فرانسه به عراق آمده و به مجاهدين پيوستم و هرگز نخواسته و نمي‌خواهم  آنها را ترك كنم. چرا كه در سازماني هستم كه براي آزادي مردم ايران با يك رژيم فاشيستي مبارزه مي‌كند. در ضمن تأكيد كردم از آنجا كه قربانعلي حسين‌نژاد، اكنون به‌عنوان يك مزدور  و عامل وزارت اطلاعات ايران عمل مي‌كند و به خدمت آنها درآمده است، مطلقاً هيچگونه ارتباط و  تماس تلفني با او را تا آخر عمر نمي‌پذيرم».
در روز 28خرداد91 ( 17 ژوئن 2012 ) وزارت اطلاعات كه محاسبات خود براي متلاشي كردن نيروي اصلي اپوزيسيون ايران را نقش بر آب يافته به نقل از قربانعلي حسين نژاد در راديو و تلويزيون و مطبوعات حكومتي ادعا كرد: «سرکردگان منافقين به اعضاي كميساريا رشوه مي‌دهند تا هنگام مصاحبه با اعضاي اين گروهک براي ثبت درخواست پناهندگي خواسته آنها را براي جدايي از اين فرقه و بازگشت به ايران در نظر نگيرند» .
گشتاپوي ملايان  اكنون اين مزدور خود فروخته را پس از همه خوش خدمتيها، براي جاسوسي و ادامه كارزار  شيطان سازي عليه مجاهدين و مقاومت ايران، به فرانسه فرستاده است.
از اين پيشتر سازمان مجاهدين خلق ايران براي قربانعلي حسين نژاد سه بار حكم اخراج صادر كرده و در آوريل  و اوت 2010 و ژوئن 2011 اسم او را براي ترك اشرف به يونامي و مقامات آمريكايي داده بود .
مقاومت ايران خواستار اجراي مصوبه شوراي وزيران اتحاديه اروپا در آوريل 1997 درباره تعقيب و محاكمه و اخراج مأموران اطلاعات ملايان در خاك اروپاست.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
26دي1391 (15 ژانويه 2013)

تلفات آلودگی هوا حتی از زلزله هم بیشتر است

رئیس شورای شهر تهران گفت: زلزله و سکته قلبی، مرگ‌های آنی و لحظه‌ای است اما داشتن هوای ناپاک مرگ تدریجی است. مرگی که کسی هم متوجه آنها نشده و حتی شاید بیشتر از زلزله تلفات به بار بیاورد.
به گزارش خبرآنلاین؛ مهدی چمران امروز در جلسه شورای شهر تهران گفت: در هفته هوای پاک قرار داریم در حالی که عموما هوای ناپاک داریم و این موضوع نشان دهنده آن است که اسم و شعار مشکلی را حل نمی کند، سال‌هاست که این هفته را با همایش و سخنرانی برگزار می کنیم اما به آن عمل نکرده و به جایی نمی‌رسیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که هوای پاک نیاز اولیه هر انسانی است، گفت: مردم تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور باید در هوای ناپاک زندگی کنند چرا که عزم جدی برای از بین بردن آلودگی هوا وجود ندارد.

چمران گفت: بارها عنوان کرده ایم که این مسئله عملی و قابل حل است، به طور ضربتی نمی توان عمل کرد اما باید مدت زمان اجرای آن را کوتاه کنیم و مانند کشورهایی که در این راه موفق بودند آن را پیش ببریم.

او گفت: ما در مقابل نسلهای آینده مسئول هستیم. هوای ناپاک بر جسم و روح و حافظه نسل آینده تاثیر منفی می‌گذارد و ما همه اینها را می دانیم اما آن را رها کرده‌ایم و اقدامی انجام نمی‌دهیم.

چمران اظهار امیدواری کرد که کسانی که برنامه‌های این هفته را برگزار می کنند به ظاهر و اسم آن بسنده نکرده و در عمل کاری انجام دهند.

چهار ايرانی تبار در فهرست « ۳۰ چهره موفق زیر ۳۰ سال در فناوری»



رادیو فردا  : مجله آمريکايی «فوربز» که معمولا فهرست هايی از افراد سرشناس، با نفوذ و يا ثروتمند را منتشر می کند اخيرا فهرستی را منتشر کرد تحت عنوان «۳۰ چهره موفق زير سن ۳۰ سال.» اين فهرست افرادی را دربرمی گيرد که در سال های اخير در زمينه فناوری های ارتباطی و يا صنايع وتحقيقات مربوط به کامپيوتر و رسانه های جديد نقش ويژه و مهمی ايفا کرده اند.

در اين فهرست، در کنار مارک زاکربرگ، بنیادگذار فیس بوک و راس بلیک، از خالقین مرورگر فایرفاکس، چهار جوان ايرانی تبار زير سن ۳۰ سال نيز به چشم می خورند به نام های: پريسا تبريز، آرش فردوسی ، بابک پهلوان و داريان شيرازی.

پريسا تبريز، از کارشناسان ارشد گوگل در زمينه ايمنی و حفاظت برنامه ها و محصولات اين شرکت است. وی مدير بخش مهندسی ايمنی شرکت گوگل است و به نوشته وب سايت اين شرکت پريسا تبريز، مسئول اصلی بهبود ايمنی محصولات آن است.

وی از جمله گروهی از هکرهای حرفه ای بود که چند سال پيش توسط شرکت گوگل استخدام شدند تا با سنجش کيفيت ايمنی و حفاظتی شبکه گوگل و محصولات آن به بهبود کار و محصولات اين شرکت کمک کنند.

پريسا تبريز با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه « ايلينوی» فارغ التحصيل شده و معلومات خود را زير نظر يکی از کارشناسان برجسته ايمنی کامپيوتر « نيکيتا بوريسف» تکميل کرده است.

آرش فردوسی متولد سال ۱۹۸۴ از بنيانگذاران و مديرکل بخش فنی يک موسسه اشتراک فايل های کامپيوتری به نام دراپ باکس، Dropbox است.

آرش فردوسی در سال ۲۰۰۷ همراه با شريک و همکار خود « درو هوستون» اين شرکت را راه اندازی کرد. آنها چندی بعد شرکت خود را به سانفرانسيسکو منتقل کرده و با جلب سرمايه گذاری از چند موسسه مالی و سرمايه گذاران خصوصی توانستند فعاليت آن را گسترش دهند.

سرویس اشتراک فايل های کامپيوتری دراپ باکس اکنون بيش از یکصد ميليون مشترک و کاربر دارد و ارزش مالی آن سال گذشته به مرز ۴ ميليارد دلار رسيد. در سال ۲۰۰۱ مجله «اينک» آرش فردوسی را در فهرست « ۳۰ پيشرو اقتصادی برجسته زير سن ۳۰ سال » معرفی کرد و مجله « فورچون» نيز وی را در فهرست «چهل شخصيت موفق زير سن چهل سال » در عرصه نوآوريهای اقتصادی قرار دارد.

بابک پهلوان از طراحان يک نرم افزار و سرويس تلفن های موبايل « آی فون» به نام « آرتور» است که به کاربران فهرستی از مناسبت ترين و بهترين رستوران هاو بارها را معرفی می کند.

بابک پهلوان در همين حال از بنيانگذاران و مديرعامل يک شرکت توسعه تکنولوژی جديد به نام clever sense است. او مديريت پروژه های متعدد طراحی و توسعه ابزارها و نرم افزارهای کامپيوتری گوناگون برای شرکت هايی نظير گوگل ، اپل و اينتل را برعهده داشته است.

وی از سال ۲۰۰۸ تمام انرژی خود را به طراحی و توسعه تکنولوژی برای تلفن های موبايل اختصاص داده و بخشی از طراحی و محصولات وی اکنون در محصولات شرکت اپل و يا موبايل های مجهز به سيستم اندرويد مورد استفاده هستند. وی فارغ التحصيل دانشگاههای برکلی و استنفورد است.

داريان شيرازی فارغ التحصيل رشته فلسفه در مرحله دکترا از دانشگاه برکلی است و در سانفرانسيسکو زندگی می کند . وی از سنين نوجوانی کار با وب سايت ای بی (ebay) را شروع کرد و پس از چند سال به عنوان مهندسی نرم افزار به فيس بوک پيوست.

وی در سال ۲۰۰۸ شرکت ارائه خدمات تجاری و فن آوری های کامپيوتری خود را به نام «ریديوس» (Radius ) تاسيس کرد. اين موسسه اطلاعات تجاری ، ارزيابی و تحليل از شبکه های اجتماعی و حتی بررسی های ميدانی را برای بيش از پانزده ميليون موسسه اقتصادی کوچک و متوسط در آمريکا تامين می کند.

تجمع اعتراضی کارگران نساجی خامنه مقابل مجلس

کارگران نساجی خامنه به دلیل عدم پرداخت حقوق، تعطیلی کارخانه مذکور و عدم رسیدگی به بیمه بازنشستگی خود مقابل درب شمال مجلس تجمع کردند.
به گزارش ایلنا امروز حدود ۵۰ نفر از کارگران کارخانه نساجی خامنه مقابل درب شمال مجلس تجمع کردند و خواهان حقوقشان بودند.
یکی از این کارگران گفت: چند ماه حقوق ما پرداخت نشده است و از سوی دیگر هم کارخانه نیروهای تعدیلی زیادی داشته است. طبق مصوبه هیئت وزیران سازمان تامین اجتماعی موظف بود که امکانات را برای حقوق بازنشستگی کارگران فراهم کند اما اقدامی صورت نگرفته است.
این کارگر بازنشسته تصریح کرد: شغل ما جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود اما تامین اجتماعی هیچ توجهی به این مساله ندارد.

یک نماینده سنی پارلمان عراق در انفجار انتحاری کشته شد

به گزارش خبرگزاری رویتر از بغداد، منابع بیمارستانی و پلیس عراق اعلام کردند یکی از قانونگذاران سنی این کشور امروز در اثر یک انفجار انتحاری کشته شده است.

حمله علیه "عفام العیساوی" از اعضای حزب لائیک العراقیه و مخالف دولت شیعه مالکی که مورد حمایت سنی هاست، در بحبوحه تنش های روزافزون در عراق و همزمان با تظاهرات سنی ها علیه دولت مالکی صورت گرفته است.

تظاهرکنندگان سنی از ماه گذشته اعتراض هایی را علیه دولت مالکی آغاز کرده اند .

تظاهرات هفته های اخیر باعث شده است تا نخست وزیر شیعه عراق با چالشی جدی روبرو شود.

مقامات سنی عراق می گویند نیروهای امنیتی از قوانین ضد تروریسم برای هدف قرار دادن جامعه سنی ها استفاده می کنند.

دولت نوری مالکی در عراق مورد حمایت جمهوری اسلامی است و سنی های عراق دولت او را دست نشانده رژیم تهران می دانند.

گفتنی است یکی از سرکردگان سپاه پاسداران روز گذشته گفته بود، اگر تا دو ماه دیگر وضعیت در ایران و سوریه و عراق همین گونه که حال است باشد، غرب ما را دعوت به همکاری می کند.

دیپلمات ارشد آمریکايی: آخرین فرصت اوباما به رژیم تهران

مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا گفت: اوباما پس از ادای سوگند در ابتدای دوره جدید ریاست جمهوری اش در ماه جاری به سران رژیم تهران خواهد گفت که در مقابل دو گزینه قرار دارند: دست برداشتن از برنامه اتمی یا حمله نظامی به تاسیسات هسته ای شان.

به گزارش سایت عصر ایران به نقل از روزنامه کویتی الوطن، دنیس راس یک سال پیش از سمت مشاور رئیس جمهور آمریکا کناره گیری کرد. او قبل از این سمت های مشاور ویژه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خلیج فارس و کشورهای جنوب غرب آسیا" و "دستیار ویژه اوباما و مدیر ارشد منطقه مرکزی (شامل خاورمیانه، خلیج فارس، افغانستان، پاکستان و جنوب آسیا) در شورای امنیت ملی" را برعهده داشت.

وی به نقل از اوباما گفته است: اگر هم اکنون و در زمان مناسب علیه برنامه هسته ای رژیم تهران کاری نکنیم در آینده قادر نخواهیم بود برای توقف برنامه اتمی آنها دست به اقدامی بزنیم.

به گفته مشاور سابق اوباما، سال جاری میلادی به سه دلیل برای برنامه اتمی رژیم تهران سالی متفاوت خواهد بود. این دلایل عبارتند از: دست یابی جمهوری اسلامی به توانمندی حساس هسته ای، عزم اوباما برای منع رژیم تهران از کسب بمب اتمی و شرایط سیاسی اجتماعی ایران.

به گفته این دیپلمات ارشد آمریکایی، اوباما آخرین فرصت و پیشنهاد خود را به رژیم تهران ارائه خواهد کرد. اوباما قصد دارد به جهانیان نشان دهد که بیش از توان خود برای حل این مسئله تلاش کرده است.

رژیم تهران در 2014 بمب هسته ای دارد

به گزارش رویتر، گروهی از کارشناسان هسته ای در آمریکا مدعی شدند، رژیم تهران در سال 2014 قادر به ساخت بمب هسته ای خواهد بود

سایت خبری شبکه روسیا الیوم نوشت: کارشناسان هسته ای آمریکا در تازه ترین گزارش خود که روز دوشنبه منتشر شد، مدعی شده اند که رژیم تهران تا سال 2014 به ذخیره کافی از اورانیوم غنی‌شده برای ساخت یک یا چند بمب هسته‌ای دست می‌یابد.

دیوید آلبرایت مسئول گروه کارشناسی تهیه کننده گزارش مذکور و مدیر مرکز پژوهشی دانش و امنیت بین المللی معتقد است که رژیم تهران فرصت کافی برای اجرای برنامه ای سری به منظور نصب تعداد زیادی دستگاه سانتریفیوژ در اختیار دارد.

در این گزارش از آمریکا و متحدانش خواسته شده است پیش از آنکه رژیم تهران به آن نقطه برسد، تحریم‌های شدیدتری علیه این رژیم وضع شود.

نویسندگان این گزارش از باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هم خواسته‌اند که صراحتا اعلام کند که اگر لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی رژیم تهران به سلاح هسته‌ای، حاضر است از گزینه نظامی استفاده کند.

نفت نروژ بزودی تمام می شود؟

دنیای صنعت: مقامات انرژی نروژ گفتند که تولید نفت این کشور (هشتمین صادر‌کننده بزرگ نفت جهان) در سال 2013 به پایین‌ترین سطح خود طی 25 سال گذشته خواهد رسید.

وزارت نفت نروژ گفت: تولید نفت به دلیل خالی شدن میادین دریای شمال به پایین‌ترین سطح خود از سال 1988 تاکنون خواهد رسید و نتیجه دادن اقدامات جدید زمان می‌برد.

اما سرمایه‌گذاری بی‌سابقه، اکتشافات عظیم و قیمت‌های بالای نفت و اقدامات قاطعانه در آب‌های قطب شمال باعث خوشبینی به این صنعت می‌شوند و این‌ انتظار می‌رود که تولید نفت از سال 2014 در این کشور مجددا بهبود پیدا کند.

بنت نیلاند رییس اداره نفت نروژ‌ در یک کنفرانس خبری گفت: چندی قبل ما درباره‌ پایان این صنعت صحبت می‌کردیم و مسائل تغییر کرده و اکنون خوشبینی زیادی وجود دارد.

اداره نفت نروژه اعلام کرد: تولید نفت نروژ از 561 میلیون بشکه در سال 2012 به 538 میلیون بشکه در سال 2013 کاهش خواهد یافت و پس از آن به آرامی تا سال 2017 افزایش خواهد یافت.

هم‌چنین تولید گاز نروژ (دومین صادر‌کننده گاز جهان از طریق خط لوله) کاهش خواهد یافت و از 114 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 106 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

اما اداره نفت نروژ پیش‌بینی خود را برای منابع کشف‌نشده نفت از 15 میلیارد و 400 میلیون بشکه به 16 میلیارد و 300 میلیون بشکه افزایش داد و اعلام کرد که با افزوده ‌شدن مناطق جدید قطب شمال برای اکتشاف که امسال انجام خواهد شد، این افزایش بیشتر خواهد شد.

نیلاند گفت: افزایش برآوردها درباره ذخایر و کشف‌های بزرگ جدید نشان می‌دهد که هنوز امید باقی است و دلیل خوبی برای خوشبینی وجود دارد.

رفتار وحشیانه و بازداشت پدر یک زندانی در بندرعباس

زندانی کردن  پدر یک زندانی بی دفاع به صرف دفاع از فرزندش و اعتراض به توهین های دادستان ولی فقیه در زندان بندرعباس.

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روز سه شنبه ۱۵ دی ماه آقای عبدالحسین محسن زاده برای پیگیری پرونده فرزندش و تقاضای مرخصی برای وی به دادستان ولی فقیه در بندر عباس بنام سرحدی مراجعه نموده و عاجزانه می خواهد طبق قانون با فرزندش رفتار شود و نسبت به اعطای مرخصی به وی موافقت شود تا  پس از ۲ سال  بتواند چند روزی  در کنار خانواده اش  تجدید روحیه و تقویت بدنی نماید.
اما دادستان ولی فقیه با رفتاری وحشیانه و غیر انسانی به این پدر بی دفاع یورش می برد و او را مورد توهین قرار داده و  به طرز تحقیر آمیزی او را به بیرون از دفترش هل می دهد. آقای محسن زاده  نسبت به رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی او اعتراض می کند و به آنها می گوید این است کرامت انسانی و عطوفت اسلامی که خامنه ای در سخنرانی هایش از آن نام می برد.
دادستان ولی فقیه نسبت به اعتراض و واکنش آقای عبدالحسین محسن زاده به طرز جنون آمیزی خشمگین می شود و دستور زندانی کردن وی را صادر می کند و او را به بند ۷ الف زندان مرکزی بندر عباس منتقل می کند حتی  به او اجازه داد نمی شود که در کنار  فرزندش احمد محسن زاده در بازداشت بسر برد. اتهامی که دادستان ولی فقیه به این پدر نسبت می دهد و بدون محاکمه او را زندانی می کند تهدید و فحاشی علیه نظام عنوان می شود.
در حال حاضر این پدر و پسر در ۲ بند جداگانه نگهداری می شوند.
شکنجه گران ولی فقیه  تحت نام دادستان و قاضی مشغول توهین، تعدی و زندانی کردن مردم بی گناه در ایران می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، رفتارهای وحشیانه علیه خانواده های زندانیان که به صرف پیگیری حقوق فرزندانشان مورد توهین و اذیت وآزار افرادی که خود را دادستان و قاضی می نامند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۶ دی ۱۳۹۱ برابر با ۱۵ ژانویه ۲۰۱۳
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

کشیش دربند ایرانی - آمریکايی بزودی محاکمه خواهد شد

«سعید عابدینی» کشیش ایرانی آمریکایی که در جریان سفری  «برای بازدید از خانواده» از حدود سه ماه پیش توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است سرانجام تاریخ برگزاری دادگاه وی اعلام شد.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری فاکس نیوز، به گفته وکلای این کشیش ایرانی امریکایی، تاریخ دادگاه ایشان ابلاغ و در هفته اول بهمن ماه 1391 به اجرا در خواهد آمد .

گفته می شود سعید عابدینی به اتهام فعالیت های مسیحی در داخل ایران و ایجاد گسترش و راه اندازی کلیساهای خانگی و اقدام علیه امنیت ملی روبرو خواهد بود.

همچنین وکیل سعید عابدنی معتقد است که اتهامات وارده به ایشان قابل اثبات نیست و بیم آن می رود که وی به دلیل تغییر دین از اسلام به مسیحیت که در سال 2000 میلادی صورت گرفته به «ارتداد» محکوم شوند.

عابدینی که ۳۲ سال دارد، در سال ۲۰۱۰ شهروند آمریکا شد. وی در طی مدتی که در ایران بوده مدتی در حبس خانگی به سربرده و چندین بار نیز  به دلایلی که اعلام نشده، متهم شده است.

ویکتوریا نولند روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود با اشاره به بازداشت امیر حکمتی و سعید عابدینی در ایران، از جمهوری اسلامی درخواست کرد تا به مقام‌های سفارت سوئیس، حافظ منافع آمریکا در ایران، اجازه بدهد با این دو شهروند آمریکا دیدار کرده و از وضعیت آنها مطلع شوند.

ویکتوریا نولند همچنین با اشاره به گذشتن بیش از سه ماه از زمان بازداشت سعید عابدینی، کشیش ایرانی‌‌تبار ساکن آمریکا، توسط ایران، گفت: «می‌دانیم که دادگاه او به زودی برگزاری خواهد شد و ما از مقام‌های ایران می‌خواهیم تا به قوانین خود احترام بگذارند و به آقای عابدینی اجازه دسترسی به وکیل را بدهند.»

بر طبق گزارش‌ها سعید عابدینی همچنان در زندان اوین نگهداری می‌شود و دست‌کم تا سه هفته پیش از داشتن وکیل محروم بوده است.

پس از بازداشت " سعید " همسر وی که ساکن امریکا است در این باره گفته بود : « سعید زمانی که در ایران بسر می بُرد با ایمان و گرویدن به مسیحیت از منظر جمهوری اسلامی خود تبدیل به یک مجرم شد».

" سعید عابدینی " در ماه جولای 2012 ، در جریان سفری که «برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه» به ایران داشته است، از حدود سه ماه پیش بازداشت شده است

به گفته همسر  این کشیش ایرانی‌آمریکایی، نیروهای حکومتی او را پس از ورود به ایران از مرز ترکیه، از اتوبوس پیاده کرده‌اند و گفته‌اند که باید برای فعالیت قبلی‌اش در ایران، مجازات شود.

جردن سکولو، مدیر «مرکز آمریکایی قانون و عدالت» که نهادی غیردولتی است، می گوید وزارت امور خارجه آمریکا تلاش زیادی برای نجات سعید عابدینی نکرده است. اتهام و شرایط عابدینی مشابه یوسف ندرخانی است که به اتهام گرویدن به مسیحیت سه سال زندانی بود .

اسناد ارتباط باند موتلفه اسلامی با سفارت انگلستان


بر اساس اسناد منتشر شده از سوی وزارت خارجه انگلستان، اسدالله عسگراولادی حدود 18 ماه پس از ثبت شرکت HASSAS در لندن، در تاریخ 15 سپتامبر 1981 ( 24 شهریور 1360 ) مهمان ایان مکردی دبیر اول اقتصادی سفارت انگلیس در تهران بوده است. بر خلاف آنچه تصور می شود مذاکرات انجام شده به هیچ عنوان اقتصادی نیست ... 

شبکه ایران - اسدالله عسگراولادی برادر کوچکتر حبیب الله عسگراولادی و از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه  یکی از ثروتمندترین افراد ایران است. ماهنامه فوربس  ده سال پیش ثروت او را بالغ بر 1200 میلیارد تومان برآورد کرده بود. ثروت 1200 میلیاردتومانی اسدالله عسگراولادی در شرایطی به دست آمده که بنا به گفته عزت الله شاهی،  خانواده عسگراولادی به هیچ عنوان خانواده متمولی نبودند تا آنجا که در اوایل دهه 20 به دلیل فقر مالی ناچار به سکونت در دماوند و ترک تحصیل می شوند.

اسدالله عسگراولادی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، یکی از مخالف خوانهای دائمی علیه دولت احمدی نژاد است. انتقادات وی از احمدی نژاد مربوط به سالهای اخیر نیست. او از آغاز فعالیتهای دولت احمدی نژاد، صراحتا دولت نهم را "فشل" می خواند، اما در مقابل دائما بر طبل تجلیل از عملکرد دولتهای میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و خاتمی می کوبد و کاسبی خود در این دولتها را بهتر از دولت احمدی نژاد می داند.

به بخشهایی از مصاحبه وی با روزنامه جام جم به تاریخ 4 مهر 1387 توجه فرمایید: «معتقدیم  دولت احمدی نژاد و سیاست‌های اقتصادی‌اش به تمام معنی فشل است. شما ببینید در دولت میرحسین موسوی نفت بشکه‌ای 12 تا 15 دلار بود و کشور اداره شد. شما اگر آن قیمت را با قیمت 120 دلاری فعلی مقایسه کنید به یک واقعیت تاسفبار می‌رسید که سطح فقر الان با سطح فقر آن زمان فرقی ندارد. چرا باید این‌طور باشد؟ آن زمان نفت به 20 دلار نرسیده بود، اما جنگ و کشور بخوبی اداره شد و هرچند مشکلات حاد وجود داشت، اما احساس تورم و فقر تا این اندازه نبود. در دولت ‌هاشمی نیز با وجود خرابی‌های جنگ، توانستیم دوران سازندگی را ایجاد کنیم و در زمان خاتمی روابط‌مان با دنیا را اصلاح کنیم و اقتصاد بین‌المللی‌مان را گسترش دهیم.  دولت خاتمی توانست در دنیا خیلی کارها برای ما بکند، ببینید، من یک تاجرم که در سیاست دست دارم، اما دید و نگاهم در سیاست و عمل سیاسی بر پایه‌های اقتصادی استوار است، چرا که معتقدم سیاست را اصلا اقتصاد تعیین می‌کند، لذا قبل از انجام هر عمل سیاسی باید صراحتا از خودمان بپرسیم آنچه باقی می‌ماند فایده‌اش برای کشور چیست؟ چه منافعی را تامین می‌کند. سودش برای مردم چیست؟ اگر این سوالات بدرستی پاسخ داده شد، پس عمل سیاسی ما هم درست است، اما رک بگویم، سیاست‌های دولت دکتر احمدی‌نژاد به این بعد مهم هیچ پاسخی نداده است. من شاید اکثر کشورهای دنیا را دیده‌ام و الان نیز زیاد سفر می‌روم. در این سفرها واکنش‌های مردم را نسبت به ایران می‌سنجم. واقعیت این است که ملت‌ها ما را دوست دارند و دولت‌ها دوست ندارند. این دوست‌داشتن چیز خوبی است اما چیزی از آن درنمی‌آید! چون دولت‌ها که تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستند بعضا ما را دوست ندارند. بنابراین منافع اقتصادی ما در دنیا به خطر افتاده است و این حلقه دارد تنگ‌تر می‌شود. واقعا ما باید در تامین منافع اقتصادیمان سود و زیان عمل سیاسی را در نظر بگیریم و با تکنیک سیاسی خطرها را به در کنیم. حرف من این است که دولت دکتر احمدی‌نژاد در داخل دارد ما را دچار یک خودتحریمی می‌کند. »

اسدالله عسگراولادی پس از شدت گرفتن تحریمهای غرب در زمستان 1390 ، به اظهارنظر عجیبی پرداخت که با استقبال گسترده رسانه های غربی و ضدانقلاب مواجه شد. وی همسو با تحریم کنندگان اعلام کرد:«تا 6 ماه دیگر در ایران قحطی می شود!»  البته وی پس از اعتراضات گسترده دلسوزان کشور حرف خود را اصلاح کرد و گفت که منظورش از قحطی، قحطی مدیریت بوده است و نه قحطی کالا!

ثبت شرکت در انگلیس

اسدالله عسگراولادی در 27 مارچ سال 1980 (9 فروردین 1359) با شراکت محمدحسن شمسی فرد، رییس کنونی اتحادیه خشکبار ایران، شرکت HASSAS را در لندن با سرمایه 100000 پوندی و با شماره 01486705 به ثبت رساند. گفته می شود نام HASSAS از حروف ابتدای اسامی حبیب الله- اسدالله- عسگراولادی تشکیل شده است: ‎(Habibollah‎-ASSadollah‎-ASgaroladi‎).

حوزه فعالیت شرکت HASSAS تجارت مواد غذایی ، مشروبات غیرالکلی و دخانیات اعلام شده و آخرین آدرس آن در لندن به شرح زیر است:
FLAT 1 KENBROOK HOUSE 
KENSINGTON HIGH STREET 
LONDON
اطلاعات مربوط به شرکت HASSAS در نشانی اینترنتی زیر موجود است:
http://www.companiesintheuk.co.uk/ltd/iran-hassas-london

علاقمند به رابطه

اسدالله عسگراولادی به ارتباط با انگلستان بسیار علاقمند است. بر اساس اسناد منتشر شده از سوی وزارت خارجه انگلستان، اسدالله عسگراولادی حدود 18 ماه  پس از ثبت شرکت HASSAS در لندن، در تاریخ 15 سپتامبر 1981 ( 24 شهریور 1360 ) مهمان ایان مکردی دبیر اول اقتصادی سفارت انگلیس در تهران بوده است.

بر خلاف آنچه تصور می شود مذاکرات انجام شده به هیچ عنوان اقتصادی نیست و این دو به بررسی مسائل «سیاسی-امنیتی» ایران می پردازند و در حین همین مذاکرات، اسدالله عسگراولادی اطلاعات دست اولی از تحولات سیاسی داخل ایران را در اختیار دیپلمات کارکشته انگلیسی می گذارد. به این بخش از اسناد وزارت خارجه انگلستان  به نقل از سایت تاریخ ایرانی توجه فرمایید: «در آستانه انتخابات سومین دوره ریاست جمهوری در ایران، روز 15 سپتامبر 1981/ 24 شهریور 1360، ایان مکردی دبیر اول اقتصادی دفتر حفاظت منافع بریتانیا در ایران، پذیرای دیدگاه‌های سیاسی و اقتصادی اسدالله عسگراولادی معاون اتاق بازرگانی او برادر حبیب‌الله عسگراولادی وزیر بازرگانی ایران بود. در گزارش این دیدار، از قول اسدالله عسگراولادی ضمن تاکید بر این که انتخاب یک رییس جمهوری روحانی مغایرتی با قانون اساسی ایران ندارد آمده است: "او [اسدالله عسگراولادی] گفت که دو جناح در حکومت وجود دارد. روحانیان بنیادگرا و غیرروحانیان میانه‌رو. او بدون تردید در این قسمت مشخصا برادرش را در نظر دارد. آنان (غیرروحانیان) سعی می‌کنند تا روحانیان را در امور حساس اقتصادی سیاسی هدایت کنند، ولی همواره در این راه موفق نیستند. عسگراولادی برای مثال به ناخوشنودی درباره سفر حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی به کره شمالی اشاره کرد. او افزود، روابط نزدیک‌تر با کره شمالی نتیجه دخالت و تلاش جاسوسی کره جنوبی به دستور آمریکا بود."
به گفته معاون اتاق بازرگانی ایران، دولت جدید ایران سه وظیفه اصلی را پیش روی خود خواهد داشت: "پایان دادن به جنگ"، "سرکوب مجاهدین خلق" و "پاکسازی دولت و ادارات از چپ گرایان" ... او (عسگراولادی) مذاکره برای صلح را منتفی ندانست. او به طور تاکتیکی گفت که امکان پیروزی در جنگ وجود ندارد و هزینه جنگ در حال سنگین شدن است و علاوه بر آن، موجب ضعف ایران و امکان دخالت اتحاد شوروی خواهد شد."در این دیدار معاون اتاق بازرگانی ایران نظر دیپلمات بریتانیایی را درباره راه‌های بهبود روابط دو کشور سوال کرد. مکردی در پاسخ گفت که اروپا از آمریکا مستقل عمل می‌کند و آزادی اندرو پایک بازرگان زندانی بریتانیایی در ایران ممکن است به بهبود روابط کمک کند. در پایان گزارش این دیدار درباره اسدالله عسگراولادی آمده است: "سوال او از بهبود روابط با بریتانیا نشانه خوبی از آن است که دست کم جناح‌های میانه رو در حکومت دریافته‌اند که به دوستان غربی نیاز دارند."»
اسدالله عسگراولادی، هیجگاه این گزارش را تکذیب نکرده است.

محورهای مذاکره اسدالله عسگراولادی(عضو شورای مرکزی موتلفه) با مامور سفارت انگلستان بسیار تامل برانگیز است:
1- ترسیم جناح بندی داخل نظام از سوی عسگراولادی
2- تلاش غیر روحانیون عضو موتلفه برای کنترل روحانیون
3- ابراز ناخشنودی عسگراولادی از نزدیکی روابط ایران و کره شمالی:بهبود روابط ایران و کره شمالی نتیجه نفوذ جواسیس امریکاست!
4- تشریح برنامه های دولت آتی جمهوری اسلامی برای مامور انگلیسی
5- ارائه تحلیل از وضعیت جنگ ایران و عراق توسط عسگراولادی:امکان پیروزی ایران در جنگ وجود ندارد!
6- تلاش عسگراولادی برای دریافت پیامی از مامور انگلیسی پیرامون بهبود روابط ایران و انگلیس
7- تحلیل سفارت انگلیس از مذاکره با عسگراولادی: "سوال او(اسدالله عسگراولادی) از بهبود روابط با بریتانیا نشانه خوبی از آن است که دست کم جناح‌های میانه رو در حکومت دریافته‌اند که به دوستان غربی نیاز دارند."

ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته به پاسداران برای خروج از سوریه


ایسنا: :آنچنان که خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داده است، رییس ستاد مشترک فرماندهی ارتش آزاد سوریه اعلام کرد: ایرانیان مقیم سوریه 24 ساعت وقت دارند که این کشور را ترک کنند در غیر این صورت ارتش آزاد سوریه درباره جان آنها هیچ مسوولیتی برعهده ندارد.

وی مدعی شد: برخی از ایرانیان مقیم سوریه از سوی ارتش آزاد سوریه به گروگان گرفته می‌شوند و حکومت ایران اعلام می‌کند که آنها نظامی نبوده بلکه شهروند عادی هستند. برای جلوگیری از این امر نیاز به اعلام این ضرب‌الاجل احساس شد.

ادریس در ادامه ادعاهایش افزود: برخلاف تصور همگان مبنی بر کاهش حمایت ایران و روسیه از دولت سوریه این حمایت‌ها افزایش یافته است. حکومت اسد در زمینه‌های امنیتی از کارشناسان ایرانی و روسی استفاده می‌کنند.

رییس ستاد مشترک فرماندهی ارتش آزاد سوریه مدعی شد که برخی از اسیران آزاد شده در معاوضه اخیر که از سربازان ارتش آزاد سوریه بودند اعتراف کرده اند که از سوی ایرانی‌ها مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.


در باره محل اختفای بشار اسد

منابع اطلاعاتی یک نشریه عربستان مدعی شدند که بشار اسد همراه با خانواده‌اش هم اکنون در یک کشتی جنگی که روسیه تامین امنیت آن را به عهده دارد، زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، روزنامه الوطن عربستان گزارش داد که خانواده و مشاوران بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در یک کشتی جنگی در دریایی مدیترانه سکونت دارند و بشار اسد برای دیدارها و نشست‌های رسمی با هلی‌کوپتر به سوریه سفر می‌کند.

بنا به گفته این منابع خبری هنگامی که بشار اسد به کشورش سفر می‌کند در مکان‌های فاش نشده فرود می‌آید و تحت حفاظت شدید به کاخ ریاست جمهوری منتقل می‌شود.

بر طبق این گزارش، در حالی که اسد اعتماد خود را به دستگاه‌ امنیتی‌اش از دست داده است، کشتی جنگی محافظت شده توسط روسیه محیط امنی را برای وی به وجود می‌آورد.

بنا به گزارش روزنامه عربستانی حضور بشار اسد در این کشتی جنگی نشان‌دهنده این است که وی از سوی روسیه پناهندگی سیاسی دریافت کرده است اما هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مسکو ارائه نشده است.

روزنامه عربستانی مدعی است این شرایط اظهار نظر روز یکشنبه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را مبنی بر این که حذف بشار اسد از قدرت غیر قابل اجرا است، تقویت می‌کند.

در این گزارش تاکید شده است: حضور بشار اسد در این کشتی ممکن است نشانه‌ای از مذاکرات قریب‌الوقوع در خصوص جنگ در سوریه باشد.

حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربایجان

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

روز دوشنبه ۲۵ دیماه ۹۱ شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز طی حکمی ۲۰ نفر از داوطلبانی را که در جریان کمک رسانی به زلزله زدگان شهرهای اهر، هریس و ورزقان به این مناطق رفته بودند، به زندان محکوم کرد.
"عباس جمالی"، وکیل مدافع تعدادی از محکومین به زندان در گفتگو با خبرنگار سرویس حقوق بشر خبرگزاری موکریان - کمال حسینی، در این باره تصریح کرد:
به هنگام دستگیری تعداد بازداشت شدگانی که در حال کمک رسانی به زلزله زدگان آذربایجانی بودند، ۳۵ نفر اعلام شد، که ۲۱نفر از آنان را محاکمه کردند و ۱۴نفر مابقی را در مرحله دادسرا بدون محاکمه آزاد کردند.
وی با بیان اینکه اتهام اصلی آنها "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی" بود، ادامه داد:
این ۲۱نفر پس از گذشت یک ماه بازداشت، همگی با سپردن وثیقه های ۶۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند منهای آقای حسین رونقی ملکی که در تهران محکومیتی ۵ ساله داشتند و آقای نوید خانجانی که ایشان هم در تهران به ۱۲ سال زندان محکوم بودند.
جمالی افزود: البته نامبرده به دلیل اینکه در پی اخطاریه دادگاه، مسولان زندان رجایی شهر از آوردن ایشان به دادگاه انقلاب تبریز سر باز زدند و خانجانی در جریان دادگاهی نتوانست در دادگاه حاضر شود، لذا پرونده ایشان کماکان مفتوح مانده است.
این وکیل دادگستری با بیان این که  شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز برای ۲۰ نفری که محاکمه شدند احکام متفاوتی صادر کرده است، ادامه داد: حسین رونقی ملکی، واحد خلوصی، بهرام شجاعی، حمیدرضا مسیبیان و بهروز علوی هرکدام در رابطه با اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به تحمل دوسال حبس محکوم شدند. همچنین آقایان حمیدرضا مسیبیان به اتهام توهین به رهبری و بهروز علوی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام هرکدام اضافه بر محکومیت دوساله ای که اشاره شد، به ترتیب به ۶ ماه و ۳ ماه دیگر زندان محکوم شدند.
جمالی اضافه کرد: آقایان؛ حسن رونقی ملکی، وحید روحانی، میلاد پناهی پور، شایان وحدتی، محمد ارجمندی راد، اسماعیل سلمانپور، هومن طاهری، سپهرداد صاحبان، مسعود وفابخش، محمدعلی صالحی، محسن صامعی، مرتضی اسماعیل پور، دانیال حسنی، علی محمدی و امیر رناسی همگی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، به ۶ ماه حبس محکوم شدند.
جمالی خاطرنشان کرد: بنده و همکارانم به عنوان وکیل مدافع این چند نفر به احکام صادره از طرف دادگاه معترضیم و امیدواریم که دادگاه تجدیدنظر این احکام را نقض کند.
وی با بیان اینکه افراد محکوم به زندان، هرگز در آن گیر ودار قصد سوئی از کمک رسانی به زلزله زدگان شهرهای اهر، هریس و ورزقان را نداشتند، ادامه داد: هیچ دلیل و مدرکی دال بر اینکه موکلین ما قصد چنین اقداماتی را داشته باشند، وجود ندارد . افراد بازداشت شده صرفا به صورت داوطلبانه قصد کمک به آسیب دیدگان زلزله را داشتند.
این وکیل پایه یک اظهار داشت: ما معتقدیم کمک کردن به عده ای زلزله زده در هیچ جایی جرم نیست و دستگیر کردن داوطلبان کمک رسان توجیه قانونی ندارد.
ایشان با بیان اینکه افراد دستگیر شده، عده ای جوان بودند که از شهرها و نقاط مختلف ایران جمع شده بودند تا بلکه بتوانند به یاری هموطنان آسیب دیده خود بشتابند، ادامه داد: بسیاری از آنان برای اولین بار همدیگر را در این کمپ (داوطلبان کمک های مردمی به زلزله زدگان آذربایجان) شناختند. جمالی همچنین اضافه کرد:داوطلبان حاضر در کمپ توانسته بودند در مدت زمان کمی کمک های مردمی زیادی برای زلرله زدگان جمع کنند که اقدام به دستگیری آنان،  کمک رسانی داوطلبانه مردم را نیز مختل کرد.
عباس جمالی، وکیل مدافع ۷ نفر از این متهمان در پایان این گفتگو بیان کرد: افراد محکوم شده اتهام های دیگری هم مبنی بر، تهدید علیه بهداشت عمومی و تمرد از دستور ماموران به هنگام دستگیری، داشتند که از طرف دادگاه انقلاب به علت عدم صلاحیت به دادگاه عمومی فرستاده شده و فعلا در مورد این اتهام ها پرونده این افراد مفتوح مانده است.

ای شیر که روباه به دام افکندت - م.سحر

ای نسل   
طوفان عدم به چار فصل افتاده ست
گویی شرری به جان نسل افتاده ست
دی زاسب نیفتاد و گذشت از آتش
آن نسل که امروز ز اصل افتاده ست

ای نسل، ارادهء جهانگیرت کو؟
وآن سینهء سوزان و دلِ شیرت کو؟
مشتی که برآهیخته بودی از جان
تا درشکند دهان تقدیرت کو؟

ای شیر که روباه به دام افکندت
افیونِ خدا و دین به جام افکندت
از اسب شرف به خاک کین افتادی
خود یا دگری؟ بگو کدام افکندت؟

ای نسل که راهت همه پرخون بینم
رنج تو ز حدّ و حصر بیرون بینم
ای آنکه شکست مردِ راهِ تو نبود
اینگونه شکستن تو را چون بینم؟

ای نسل که نالان و پریش افتادی
چون شد که چنین به بندِ ریش افتادی؟
خود می‌گویی: طناب غیر آزردت !
من می‌گویم: به دامِ خویش افتادی !

ای نسل اعاده چون کنی حرمت خویش
با راه دراز و بار پر محنت خویش؟
هان تا به دکان رهزنان پا ننهی
زینگونه که خود، شکسته‌ای قیمت خویش !

ای نسل که آبرو به خون پروردی
شور از غم و عشق در جنون پروردی
تسلیم به جهل را نگفتی آخر
در ساحتِ ناکجات چون پروردی؟

ای نسل که پاره پاره‌ای چون جگرت
جان آن دگرت خورد و روان آن دگرت
سهراب تویی و نوشدارویی نیست
پهلوی ترا دریده تیغِ پدرت !

ای نسل که ابرت هوسِ دریا داشت
همواره «من» تو جان و دل با ما داشت
دردا که به پاس نور در جنگ ظلام
دشمن به میان سنگرت مأوا داشت

ای نسل چه شد که نامرادی بُردت
آزار زمانه بی‌دریغ آزردت؟
اسماعیلی شدی که ابراهیمت
قربانی کرد و گرگ یوسف خوردت !

ای نسل که زینگونه غریب ا فتادی
کودک وشی از اوج به شیب افتادی
دروازه به شبروان گشودی، درداک
دانستی و در دامِ  فریب افتادی

ای نسل مرا با تو زبان گله نیست
بی‌نقص کسی بود که در قافله نیست
ما مرحله‌ایم و درمراحل محصور
تاریخ مراحل است، یک مرحله نیست !

ای نسل رهی که در بلاطی کردی
در خاره و خون، بریده پا طی کردی
ره گر به امید ناکجا طی کردی
اندوه مبر  که  « خود چرا طی کردی ؟»

ای نسل که ساده لوح و مسکین بودی
سرباز پیاده ء رهِ دین بودی،
بی‌وقفه به تیشهء ملامت مشکن
خود را که نهالِ  نسلِ پیشین بودی !

ای نسل که آرمان، صلیب تو شده ست
وان لوحِ صفا، نقشِ فریبِ توشده ست
فرزند تو آشنای تیمار تو نیست
سوداگر حزن تو طبیب تو شده ست !

ای نسل که جان چراغدانت بوده ست
رؤیای تو شهرِ بی‌نشانت بوده ست
شب راه تو بوه است و یکرنگی چاه
شبرو به میان کاروانت بوده ست !

ای نسل، زقصه‌های دی کمتر گوی
ورمی گویی، نه پیشِ ناباور گوی
راه دگری به آهِ دیگر می‌زن
راز ره رفته با دلی دیگر گوی !


م. سحر

کارشناسان: رژیم تهران در 2014 بمب هسته ای دارد


به گزارش رویتر، گروهی از کارشناسان هسته ای در آمریکا مدعی شدند، رژیم تهران در سال 2014 قادر به ساخت بمب هسته ای خواهد بود

سایت خبری شبکه روسیا الیوم نوشت: کارشناسان هسته ای آمریکا در تازه ترین گزارش خود که روز دوشنبه منتشر شد، مدعی شده اند که رژیم تهران تا سال 2014 به ذخیره کافی از اورانیوم غنی‌شده برای ساخت یک یا چند بمب هسته‌ای دست می‌یابد.

دیوید آلبرایت مسئول گروه کارشناسی تهیه کننده گزارش مذکور و مدیر مرکز پژوهشی دانش و امنیت بین المللی معتقد است که رژیم تهران فرصت کافی برای اجرای برنامه ای سری به منظور نصب تعداد زیادی دستگاه سانتریفیوژ در اختیار دارد.

در این گزارش از آمریکا و متحدانش خواسته شده است پیش از آنکه رژیم تهران به آن نقطه برسد، تحریم‌های شدیدتری علیه این رژیم وضع شود.

نویسندگان این گزارش از باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هم خواسته‌اند که صراحتا اعلام کند که اگر لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی رژیم تهران به سلاح هسته‌ای، حاضر است از گزینه نظامی استفاده کند.

هدفمند سازی عوامفریبی، مرحله دوم


منصور امان
 

جدال مجلس و دولت بر سر اجرای مرحله دُوُم حذف یارانه ها، یک شاهد بی مثال از بی ارتباطی کشمکشهای درون گروهی باند حاکم با نیازها و خواسته های مردُم ارایه کرده است. آنچه که به این شفافیت کُمک سزاواری می کند، اصرار دو طرف نزاع در مُعرفی انگیزه های دلسوزانه به حال جامعه برای کشیدن یقه یکدیگر است.

آقای احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر منصب ریاست جمهوری، بار دیگر با بُشکه نفت کنار سُفره مردُم پدیدار شده و می گوید که می خواهد "پول در جیب ملت بگذارد، عده ای اجازه نمی دهند". او مبلغ "پول" وعده داده شده را نیز "پنج برابر" یارانه نقدی فعلی (حُدود 45 هزار تومان) چُرتکه انداخته است.

در مُقابل، اعضای گروه رقیب دولت دست بر دست می کوبند که دود این اقدام به چشم مردُم می رود و تورُم و گرانی سر به فلک خواهد کشید. رییس مجلس مُلاها، آقای علی لاریجانی، با ژست نگران می گوید "مصلحت نمی داند امروز فشار بیش از این به مردم وارد شود". مُعاون او، آقای باهنر در سوگ سُفره موکلانش یقه چاک داده که "با ایده احمدی نژاد نان سنگک 15 هزار تومان می شود" و یک مُدعی دیگر به نام نادر قاضی پور، عٌضو کُمیسیون صنایع مجلس که در این مُشاجره داغ شده، در انتقاد از حرکت رقیب، میز "هدفمندی یارانه ها" و هر دو مرحله آن را باهم واژگون کرده و می گوید: "فکر می کنم اگر دولت هزار تومان دست مردُم بگذارد، ده هزار تومان از جیب آنها برمی دارد."   

نزدیک به دو سال پیش دو گروه درگیر کنونی، دست در دست یکدیگر و با ادعای گذاشتن پول در جیب مردُم، "نظام" را از وظیفه ارایه خدمات و یارانه های دولتی به جامعه مُعاف کردند. صدقه 45 هزار تومانی دولت و مجلس مُنتخب آقای خامنه ای که در عوض خلع ید جامعه از خزانه ملی داده شد، در همان نخُستین ماه های اجرای "طرح هدفمندی" به کام تورُم و چند برابر شدن بهای کالاهای پایه ای فرو رفت.

اینک نیز چنین نمی نماید که مُشکل واقعی دو طرف نزاع، اصل حذف یارانه ها و غارت مردُم برای گُذران امور "نظام" باشد. اگر دو سال پیش این سیاست یک طرح پیشگیرانه بود، اکنون که شریانهای مالی حُکومت مسدود گردیده، ضرورت روز و چشم پوشی ناپذیر همه دسته بندیهای تشکیل دهنده اش به حساب می آید.

مساله فقط زمانی به میدان کشمکش تبدیل می شود که فراکسیون نظامی - امنیتی دولت، دامن را برای مُصادره ادعای دروغ "هدفمندی" به کمر می بندد و به قصد بهره برداری و عوامفریبی انتخاباتی، آن را در دست می چرخاند. این تاکتیک نمی تواند موجب برآشُفتگی شریکهای پیشین دولت در امر "هدفمندی یارانه ها" نشود. از این رو آنها برای خُنثی کردن ترفند رقیب اصرار دارند که دست درازی دوباره به سُفره مردُم پس از انتخابات سال آینده انجام بگیرد.

آخرین بار هفته گُذشته و در اوج ریزش اشک تمساح برای وضعیت وخیم جامعه در صورت اجرای "مرحله دُوُم هدفمندی یارانه ها"، رقیبان دولت اطلاع دادند: "یکی از برنامه های مطرح در مجلس این است که اجرای طرح را پس از سه ماهه اول سال 92 پیشنهاد بدهیم که شُبهه سیاسی بر آن وارد نباشد."

گروه های رقیب در هرم قُدرت جمهوری اسلامی، با هر اختلافی که با یکدیگر داشته باشند، در خرج و هزینه از حساب مردُم منافع مُشترکی دارند. در گودال جدالهای خُصوصی آنها بر سر قُدرت و ثروت، منافع عام شهروندان در بهترین حالت، لگدمال می شود.