۱۳۹۲ مرداد ۶, یکشنبه

مهمترين خبرها

قتل عام تابستان سال 67


دستور بازداشت تعدادی از افسران ارشد امنیتی عراق

دفتر نخست‌وزیری عراق از دستور مالکی برای بازداشت تعدادی از افسران ارشد امنیتی که در ماجرای حمله به زندان‌های التاجی و ابوغریب و فرار زندانیان مقصر بودند، خبر داد.

به گزارش  تسنیم به نقل ازپایگاه المدی پرس، نوری المالکی دستور بازداشت تعدادی از فرماندهان ارشد و نیز مدیرکل امور زندان‌ها را به‌اتهام کوتاهی در انجام وظایف به‌دنبال حمله به زندان‌های التاجی و ابوغریب داد.

۸۶ درصد از دانشجویان از رشته تحصیلی خود ناراضی هستند

اصرار والدین و اقوام مبنی بر انتخاب یک رشته و اینکه اکثریت خانواده‌های ایرانی علاقه دارند فرزندانشان دکتر یا مهندش شوند، تمرکز در انتخاب رشته را از بین می‌برد و موجب شده تا ۸۰ درصد از دانشجویان در کشور در ۲۰ رشته متمرکز شوند. 

ایلنا: آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری با بیان اینكه ۸۶ درصد از دانشجویان از رشته تحصیلی خود ناراضی هستند، گفت: باتوجه به اینکه انتخاب رشته برای دانشگاه پایه اساسی تحصیلات عالی است متاسفانه جوانان ما مخصوصا در شهرستان‌ها به خاطر ضعف مهارت در رشته گزینی به رشته تحصیلی خود علاقه ندارند.

اشتغال در 13 استان منفی شد

وضعیت اشتغال 13 استان در فاصله سال‌های 84 تا 91 بدتر شده و 24 استان در پایان سال گذشته دارای نرخ بیکاری دورقمی بود. با این حال، دولت مدعی است در این سال‌ها 7 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرد اما مرکز آمار می‌گوید از ابتدای فعالیت دولت نهم تا پایان سال 91 مجموعا 542هزار و 769 نفر به شاغلان افزوده شده که اگر این وضعیت را نسبت به پایان سال 90 بسنجیم، نه تنها چیزی به شاغلان کشور افزوده نشده بلکه 108 هزار و 554 نفر نیز از جمعیت شاغل کشور کاسته و به اصطلاح رشد اشتغال منفی شده است.

اختلاس چند میلیاردی در گمرک بوشهر

یک منبع آگاه از اختلاس چند میلیاردی در گمرک بندر بوشهر خبر داد.

وی در گفتگو با جنوب نیوز گفت: این اختلاس میلیاردی در بخش ترخیص خودروهای خارجی گمرک بوشهر صورت گرفته و در این زمینه چند نفر از کارکنان گمرک بازداشت شده اند.