۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

هرانا؛ مختل کردن سیستم های ارتباطی و اطلاع رسانی در آستانه ۲۵ بهمن ماه

در آستانه راهپیمایی ۲۵ بهمن ماه (موعدی که معترضان ایرانی برای تجمع خویش اعلام کرده اند) حکومت ایران علاوه بر بازداشت فعالین سیاسی و رسانه ای اقدام به ارسال پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای، کاهش پهانی باند اینترنت، فیلترینگ گسترده سایت های اینترنتی و در برخی مواقع با حملات اینترنتی و اختلال درشبکه تلفن همراه در برخی نقاط تهران امر اطلاع رسانی را مختل کرده است.
دولت ایران طبق روال پیشین بعنوان یک رویکرد برای تضعیف یا جلوگیری از اجرایی شدن برنامه معترضان همواره جریان گردش آزاد اطلاعات را هدف حملات خود قرار داده است، اکنون در آستانه ۲۵ بهمن ماه موعدی که معترضان ایرانی برای تجمع خویش اعلام کرده اند ارسال پارازیت توسط حکومت ایران از سه روز پیش آغاز شده و کماکان ادامه دارد.
این امر موجب اختلال در دریافت شبکه های ماهواره ای شده است که در این رابطه بی بی سی فارسی با صدور اطلاعیه ای آن را تائید کرده است. این در حالی است که مکانیزم ارسال پارازیت بر روی شبکه های ماهواری علاوه بر نقض قوانین بین المللی به گواه محققان سلامت شهروندان ایرانی را نیز تهدید میکند.
هم چنین در طی روز های اخیر پهنای باند اینترنت در یسیاری از نقاط کشور به خصوص در تهران کاهش یافته و همزمان نیز کمیته فیلترینگ اقدام به مسدود کردن بسیاری از سایت ها و وبلاگ های منتقد دولت نموده است، همچنین در همین راستا برخی حملات به سایت های اطلاع رسانی وابسته به اپوزیسیون نیز مشاهده شده است.
از سوی دیگر شبکه تلفن همراه در برخی از نکات تهران نیز دچار اختلال شده است و مقامات امنیتی کلیه تماس های تلفنی مهدی کروبی یکی از رهبران معترضین را به صورت کامل مسدود کرده اند .
فارغ از اینکه تقریبا روزنامه منتقدی در سلسله برخوردهای یک سال گذشته در ایران مجوز فعالیت ندارد اما ساعاتی پیش یکی از وب سایت های متعلق به اصلاح طلبان از یورش مجدد نیروهای امنیتی به دفتر روزنامه شرق و بازداشت مازیار خسروی یکی از خبرنگاران این روزنامه خبر داد.
لازم به ذکر است پس از سخنان وزیر کشور و همینطور فرمانده سپاه محمد رسول الله از چند روز قبل موج جدیدی از بازداشت ها در ایران آغاز شده است که تا کنون بازداشت ۱۶ تن از فعالین سیاسی و رسانه ای را در بر گرفته است.
تقی رحمانی عضو ستاد مهدی کروبی، محمد حسین شریف زادگان مسوول کمیته اقشار ستاد میرحسین موسوی، صالح نقره کار خواهر‌زاده زهرا رهنورد، میثم محمدی و امید محدث مدیر و کارمند سایت بنیاد آیت الله بهشتی، دکتر مصطفی می‌راحمدی‌زاده، از مشاوران مهدی کروبی، صدرالدین بهشتی فرزند مشاور میر حسین موسوی، فریبا ابتهاج مسئول دفتر معصومه ابتکار، کوروش زعیم از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی به همراه پیمان عارف فعال حق تحصیل، حسین محمودی عضو جبهه مشارکت به همراه عباس شجاعی، مازیار خسروی روزنامه نگار، نزهت امیرآبادیان روزنامه نگار و ... از جمله بازداشت شدگان سه روز اخیر هستند.

تظاهرات 25 بهمن؛ گزارشی از فعالین در تهران

خوشبختانه این بار موسوی و کروبی تظاهرات را لغو نکردند و حتی نزدیکان آنها هم تاکید زیادی داشتند که اصلا برای تظاهرات مسالمت آمیز نیازی به دریافت مجوز نداریم. تشکل های دانشجویی در بیشتر نقاط بیانیه حمایت دادند. از همه مهمتر اینکه شوق مردم از آزادی تونس و مصر آنقدر بالا هست که فردا را به روزی تاریخی تبدیل کنیم.

- عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه امشب وارد تهران شده است. حضور ما فردا باید آنقدر پررنگ باشد که او بداند رابطه مردم ایران با این حکومت دیکتاتوری به یک مرحله بحرانی رسیده است که دست از دلال بازی بردارد.

- واکنش دستگاه های حکومتی چیزی جز دستپاچگی نیست و این بازی باخت-باخت نتیجه رفتار یک نظام دیکتاتوری است. خبرگزاری حکومتی فارس که هنوز نتوانسته تصمیمی خاص اتخاذ کند ره افسانه در پیش گرفته و این خبر را ساعاتی پیش منتشر کرده که: «25 بهمن سالروز اولين تجمع منافقين در سال 1357» بوده است!

- با بچه ها که برای فردا برنامه ریزی کردیم اولین نکته وقت شناسی بود و چون به طور حتم حکومت راه های ارتباطی ازجمله موبایل و تلفن ها را قطع می کند تصمیم گرفتیم که سر ساعتی خاص در محلی خاص جمع باشیم. اگر هم خیابان های انقلاب و آزادی در محاصره قرار گرفت در سطح شهر پخش می شویم. فردا روز نوآوری و تکنیک های فردی است.

فقط اطلاع رسانی شود که هرکسی می تواند خودروی شخصی خود را به خیابان آورد که نقش نفربر را ایفا می کند.

ما پیروزیم

25 بهمن؛ گزارش دریافتی: من افسر وظيفه قرارگاه ثارالله هستم

خواهشمندم جهت اطلاع رسانی نامه مهمم را خطاب به مردم درسايت قرار دهيد از كاربران نيز ميخواهم به سرعت اطلاع رسانی اينترنتی كنند:

.من افسر وظيفه قرارگاه ثارالله هستم. تصميم گرفته شده صحت دارد و به تمام يگانها دستور داده شده هيچ برخوردی حتی برای متلاشی كردن هسته اوليه تظاهرات25بهمن انجام نگيرد.ابتدای هفته كنترل تهران را از نيروی انتظامی گرفته و به سپاه دادند و ديشب دستور عدم برخورد صادرشد.
دستور اكيد صادرشده با هرگونه برخورد خودسرانه و تحريك مردم توسط نيروها و بسيج بشدت برخورد شود.
ضمنا امشب حتی بازرسی های شبانه بسيج نيز برداشته شده تا مردم آرام شوند و نظام فردا را به خوشی بگذراند
فردا شرايط برای حضور ميليونی شما حتی از25خرداد و روزقدس88نيز آماده تر است.
مردم شريف ايران اين فرصت تاريخی را ازدست ندهيد

پيروز و سربلند باشيد
سرباز شما ستوان دوم

آخرین گزارش ها از تهران تا ساعت 8 و نیم شب

خبرنگاز ما از تهران: این آخرین گزارش ها از تهران است تا ساعت 8 و نیم شب

اس ام اس ها و خطوط تلفن همراه (موبایل) تا این لحظه خیلی کند و با تاخیر دریافت و ارسال می شود. اما به نسبت روزهایی که در گذشته حساس بود کمتر با اختلال روبروست. پارازیت های ماهواره ای شدت زیادی دارند ولی بی بی سی و صدای آمریکا و رادیو فردا بصورت پریودی با پارازیت مواجه هستند. در برخی محلات شدت آن خیلی زیاد است اما در مناطق شرقی کمتر است و در برخی دقایق قابل مشاهده است. سرعت اینترنت تا این لحظه خوب است و سرویس های ارسال ایمیل مثل یاهو و جی میل مشکل خاصی ندارد.

آناتومی سید علی

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/34778_408328937270_108514667270_4894828_1050652_n.jpg

25 بهمن روز سرنگونی خون آشامان

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/6080_122248822270_108514667270_2819402_178449_n.jpg

در 25 بهمن،هرکی گفت نزنید،بدونید ریگی تو کفششه/ عکس محافظ مزدور احمدی نژاد

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/168296_502003642270_108514667270_6569169_2644113_n.jpg

قصد محاکمۀ وبلاگ نویس زندانی بر مبنای محاربه


بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری علیرغم محکومیت سنگین و غیر انسانی تنها زندانی سیاسی است که همچنان در فرعی 17 ایزوله بند 6 زندان گوهردشت کرج بدون داشتن هر گونه ارتباطی با خانواده اش ماه ها است که در زندان بسر می برد. خانواده او از وضعیت و شرایط وی در بی اطلاعی مطلق بسر می برند.
خانواده پورشجری برای اطلاع یافتن از عزیزشان بطور مستمر به دادستانی کرج،بازپرسی شعبۀ 2 امنیت و سایر ارگانها مراجعه می کنند که هر بار با برخودهای تهدید آمیز، توهین آمیز و تحقیر کننده آنها مواجه هستند و از پاسخگویی به این خانواده و امکان ملاقات با عزیزشان خوداری می کنند. هنگامی که فرزند آقای پور شجری از شهرستان با طی کردن مسافتی طولانی برای اطلاع یافتن از وضعیت پدرش به شعبه 2 بازپرسی امنیت کرج مراجعه کرده بود رئیس این شعبه با تهدید و توهین خطاب به فرزند آقای پور شجری گفت:تو هم مانند پدرت بی اعتقاد هستی ،بعد از عید سرش را بر باد خواهد داد ،فروردین ماه بهتون میگم.
لازم به یادآوری است وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری شهریور ماه با یورش مأمورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند سپاه زندان گوهردشت کرج شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید. او در آنجا تحت شکنجه های وحشیانۀ جسمی و روحی قرار گرفت شدت شکنجه های جسمی و روحی به حدی زیاد بود که او برای رهایی یافتن از این شرایط طاقت فرسا اقدام به خودکشی نمود. بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص بازجویی با نام مستعار محبی بارها او را تهدید به اعدام نمودند و یکبار صحنۀ نمایشی اعدام را برای وی به اجرا گذاشتند.وبلاگ نویس زندانی از بند سپاه به فرعی ایزوله 17 بند 6 زندان گوهردشت انتقال یافت و سپس از آنجا به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی منتقل شد. آقای پورشجری مدتی پیش مجددا از سلولهای انفرادی بند 1 به فرعی ایزوله شده 17 بند 6 برده شد.او از زمان دستگیری تا به حال تنها یکبار با خانواده اش ملاقات داشته است آن هم بصورت کابینی و در حضور مأمورین وزارت اطلاعات .
بازجویان وزارت اطلاعات علیه این وبلاگ نویس زندانی 2 پرونده گشوده اند. پرونده اول وی که 20 آذرماه در شعبۀ 2 بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب تشکیل شد . وی به اتهام توهین به رهبری و ارتباط با سایتهای ضد انقلاب به 3.5 سال زندان محکوم گردید .بازجویان وزارت اطلاعات پرونده دیگری علیه وی گشوده اند و قصد دارند او را به اتهام محاربه به اعدام محکوم کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری ، شکنجه و قصد محاکمه بر مبنای محاربه برای یک وبلاگ نویس زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگران بدون مرز و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه های وحشیانه و محاکمه بر مبنای محاربه برای صدور احکام ضد بشری می باشد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
24 بهمن 1389 برابر با 13 فوریه 2011

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

دوشنبه می‌خوام عکس امامو پاره کنم کسی مشکلی داره ؟!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg827FIKmdAp0Wmi6jhR3Kb51HqBUtM0F9B94sWAstpQW72SA_MBoB3ASTpPhHYeOYsGSSvVqxUoXY3wmpKImNRSAqNlHtve_zbI_B-wiLIPdrptC7uub6A9S1y-mo_fkXUfaHeLv-dR6ZF/s1600/Ariya_shah_khomeini.jpg

ترس و وحشت رژیم در آستانه 25 بهمن

رژیم از ترس و هراس کلیه کانالهای روی امواج 22000 که ازجمله صدای آمریکا ، سیمای آزادی ، بی بی سی فارسی ، پارس و.... را دچار اختلال نموده،کلمه بهمن در سرچ گوگل را فیلتر کرده به مزدورانش گفته فقط اوضاع را کنترل کنند ودر صورت ازدیاد جمعیت شلیک نکنند پس برخیزید و این رژیم هراسان را برای همیشه در زباله دان تاریخ جای دهیم .همه با هم یکدل ویکصدا با شعار مرگ بر رژیم جهنمی آخوندهای تهران پیروزی نزدیک است اگر تونس ومصر تونست ما هم می تونیم.همه خیابانهای ایران 25 بهمن حضوری دوباره و بهمنی دیگر.

تظاهرات 25 بهمن؛ احتمال تمرد سربازان از دستور فرماندهان

شورای عالی امنیت ملی در مصوبه ای تاکید کرده است که در صورت انجام تظاهرات در روز 25 بهمن به هیچ وجه نباید برخورد مستقیم صورت گیرد. بنا به خبری که توسط منابع خبری ندای سبز آزادی تایید شده است در جلسه یکشنبه شب شورای عالی امنیت ملی نسبت به نحوه برخورد با راه پیمایی 25 بهمن و همچنین میزان حضور مردم اجماع واحدی وجود نداشته است اما نظام به شدت نگران هرگونه برخورد و تند شدن فضا مانند کشور مصر است. ضمن اینکه با توجه به مدارای نظامیان در مصر و حوادث ایران، سپاه پاسداران به شدت از بی اعتبار شدن کامل خود حتی در میان رده های میانی فرماندهان این نهاد سابقاً مردمی نگران است و احتمال تمرد سربازان از دستور فرماندهان را داده است.

"جنبش سبز"، جنبش "مصون سازی نظام از سقوط و انحطاط"

حنیف حیدرنژاد

"سبزها بدنبال [..]. اجرای بدون تنازل قانون اساسی هستند. عزم ملت ما در آری گفتن به انتخابات و نه گفتن به مداخله نظامی‌ها، یک عزم اصلاح‌طلبانه برای مصون سازی نظام از سقوط و انحطاط است." جمله فوق جانمایه بیانیه "جبهه مشارکت اسلامی" با عنوان: "عزم ملت ما اصلاحات و نه گفتن به مداخله نظامی‌ها برای مصون سازی نظام از سقوط است" می باشد.

"جبهه مشارکت ایران اسلامی" از جمله  تشکلات مدافع اصلاحات در درون نظام جمهوری اسلامی می باشد. بسیاری از مسئولین و رهبران این جبهه در سالهای گذشته در رده های مختلف در دولت های مختلف در نظام جمهوری اسلامی صاحب پست و مقام بوده و به همین دلیل در ارتباط با نقض حقوق بشر، اعدام، شکنجه، سرکوب زنان و ملیت ها و اقلیت های مذهبی و اقلیت های جنسی مسئولیت داشته و همچنین از طریق دخالت مذهب و ایدئولوژی در سیاست، عملا نافی آزادی و دمکراسی و مسئول عقب افتادگی کشور بوده اند.

اگر چه این نیرو و رهبرانانش امروز خود قربانی سرکوب حکومت بوده و دفاع از حقوق بشری آنها یک ضرورت است، اما در عین حال  ضروری است تا در مورد سیاست های این نیرو و دیگرنیروهای هم سو با آن که کماکان در خدمت حفظ بقاء رژیم جمهوری اسلامی می کوشند روشنگری به عمل بیاید.

یک دلیل عمده عدم موفقیت جنبش آزادی خواهانه مردم ایران در سال های گذشته، بویژه در اعتراضات سال 1388، خودداری رهبران "جنبش سبز" از طرح خواسته های اساسی مردم همچون تغییر قانون اساسی، تغییر نظام جمهوری اسلامی، برگزاری رفراندم تحت نظارت جامعه بین المللی و یا درخواست محاکمه آمران و عاملان کشتار و سروکوب سه دهه گذشته بوده است. این رهبران و نیروهای مدافع آنان از طرح شعارهای اصلی مردم در ارتباط با جدائی دین از دولت و نشانه گرفتن علی خامنه ای به عنوان مسئول درجه یک سرکوب مردم، جلوگیری کرده و تمام تلاش خود را معطوف به احمدی نژاد می کردند. به این ترتیب آنها مبارزه مردم برای آزادی و رهائی از حکومت اسلامی حاکم بر ایران را تا حد جنگ قدرت درونی باند های نظام تقلیل داده و در تلاش بودند تا مردم و خشم و ناراضایتی آنان را وسیله قرار داده و آنانرا به عنوان نیروی پیاده نظام در جنگ قدرت برعلیه رقیب خود به کار بگیرند.

وفاداری و تاکید بر قانون اساسی رژیم و تلاش برای "مصون نگه داشتن نظام از سقوط" مرز مشخصی است که جنبش سبز و نیرو های مدافع آن را از جنبش آزادی خواهانه مردم جدا می کند. جنبش سبز در تلاش است تا نقش سوپاپ اطمینان را برای کل نظام بازی کند. این نیروها عملا مبارزه مردم ایران را به انحراف کشیده و جو ابهام برانگیزی را دامن می زنند که حاصل آن سرخوردگی، ناامیدی و یاس نسل جوان بوده که بدنبال خود، بطور گسترده ای گوشه نشینی یا خروج از کشور را به همراه می آورد. وضعیتی که رژیم از آن استقبال کرده، چرا که برایش فرجه زمانی به همراه می آورد. اینگونه تا قیام بعدی مردم، نظام چند سال دیگر بر سر پا باقی مانده و به نابودی سرمایه های انسانی، فرهنگی و طبیعی کشور ادامه می دهد.

با نفی هر گونه سیاست سازشکارانه با کلیت نظام جمهوری اسلامی، همچنان که در گذشته گفته شد، تاکید می شود: " مشخصه جنبش آزادی خواهی مردم ایران جدائی دین از دولت، به کنار رفتن نظام جمهوری اسلامی و جایگزینی آن توسط یک نظام مبتنی بر معیارهای حقوق بشری و استانداردهای جهانی است که در آن حیثیت و شرف انسانی تک تک مردم ایران ارزش داشته و همه از حقوق برابر در مقابل قانون برخوردار باشند. یک حکومت مبتنی بر حق شهروندی و حاکمیت قانون و بدون حکم اعدام. سیستمی بر پایه دمکراسی پارلمانی که در آن هیچ شخصی حاکم و سلطان و رهبر و ولی مردم نیست. حکومتی که در آن آزادی رسانه های عمومی و آزادی اندیشه و سخن و قلم و اجتماعات تضمین شده باشد. نظامی مبتنی بر عدالت اجتماعی. حکومتی غیر ایدئولوژیک که در آن ایران نه خود را آقا و سرور جهان میداند، نه خود را سخنگوی مسلمین و مستضعفان جهان، بلکه خود را یک عضو جامعه جهانی می شناسد که با ابزارهای موجود حقوقی دنبال احقاق حق خود یا دفاع از آرمانهای بشری جهان شمول خواهد بود".
آیا قابل تصور هست که این خواسته ها از طریق نظام جمهوری اسلامی، با احمدی نژاد یا بی احمدی نژاد، با این قانون اساسی، یا با تغییر در چند بند و مادۀ آن، دست یافتنی باشد؟

13.02.2011

مشاور کروبی: دیگر مجوز نمی ‌خواهیم / اصلا نیازی نیست

معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور درخواست مجوز راهپیمایی “به بهانه حمایت از مردم مصر” را نتیجه‌ی اجرای خط القای انگلیس مبنی بر تحت الشعاع قرار دادن پیروزی بزرگ ملت مصر تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران دانست. مهدی علیخانی‌صدر اعلام کرد: این عناصر به غیرقانونی بودن درخواست‌شان کاملاً واقف هستند و می‌دانند که مجوز اغتشاش دریافت نمی‌کنند

به گزارش سایت تغییر، ساعاتی پس از این اعلام، اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی اعلام کرد که اصلا نیازی به مجوز نیست. وی که به پرسش خبرنگار رادیو بی‌بی‌سی فارسی پاسخ می‌داد تصریح کرد: بر اساس اصل بیست و هفتم قانون اساسی برای .راهپیمایی نیازی به مجوز نیست و آنان که در خرداد ۸۸ آمدند هم به دعوت یا اجازه کسی نیامده بودند.

گرامی مقدم افزود:  مردم انتظار ندارند که وقتی حاکمیت از جنبش‌های آزادی‌بخش تونس و مصر حمایت کرده است در تناقضی آشکار با مردم خود برخورد کند

پیش از این، اردشیر امیر ارجمند مشاور ارشد میرحسین موسوی نیز اعلام کرده بود که درخواست مجوز، کاری حقوقی بود اما راهپیمایی ۲۵ بهمن برگزار می‌شود و برنامه‌ای برای لغو آن وجود ندارد .وی از حکومت خواسته بود که به وظیفه قانونی‌اش برای حفظ امنیت راهپیمایان عمل کند.

آخرین وضعیت نویسنده کرد در بازداشتگاه اطلاعات سنندج

با گذشت بیش از 45 روز از بازداشت سعید ساعدی، قرار بازداشت وی به مدت یک ماه دیگر تمدید شد و نامبرده همچنان در شرایط بسیار وخیم جسمانی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به سر می برد.
بنا به گزارش های رسیده از یک منبع موثق، قرار بازداشت این نویسنده کرد از تاریخ شانزدهم بهمن ماه به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.
گفتنی است که خانواده سعید ساعدی تاکنون تنها یک مکالمه یک دقیقەای با فرزندشان داشتەاند و همین امر نگرانی شدید آنها را در خصوص وضعیت نامبرده، به دنبال داشته است.
عدم امکان ملاقات و تمدید مجدد قرار بازداشت، احتمال تحت فشار بودن و شکنجەی این شاعر کرد را تقویت می کند.
بنا به برخی اطلاعات رسیده، به دلیل شکنجەهای فیزیکی، آقای ساعدی از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده است.
این منبع مطلع همچنین خبر منتشر شده از سوی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی را که در آن گفته شده بود که سعید ساعدی بر اثر شکنجه جان خود را از دست داده، به شدت تکذیب نمود.
سعید ساعدی شاعر و روزنامەنگار کرد در شامگاه یک شنبه پنجم دی ماه به همراه شماری از فعالان کرد و هشت تن از اعضای خانواده حبیب الله لطیفی بازداشت شد.
با گذشت یک هفته از این بازداشت ها، تعدادی از دستگیر شدگان از جمله خانواده لطیفی آزاد شدند. در روزهای بعد نیز برخی از بازداشت شدگان با سپردن وثیقه های سنگین آزاد شدند.
در این میان یحیی قوامی دیگر فعال کرد که در همان روز بازداشت شد در شرایط مشابهی به سر می برد و اطلاع دقیقی از وضعیت وی در دست نیست.

حمایت کاخ سفید واشنگتن از تظاهرات مردمی 25 بهمن

رادیو آلمان در گزارشی اعلام کرد، مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی بیانیه‌ای خواستار آن شد که مردم ایران از حق جهان‌شمول برگزاری تجمع و تظاهرات صلح‌آمیز برخوردار باشند.
تام دانیلونوی گفت، دولت ایران اعلام کرده است که اجازه تظاهرات به مخالفان نمی‌دهد. بدین ترتیب این دولت چیزی را که در نزد مصری‌ها نیکو می‌داند، برای ایرانیان ممنوع می‌کند.
روز شنبه وزارت کشور جمهوری اسلامی درخواست برای انجام راهپیمایی در حمایت از جنبش مردم مصر و تونس را رد کرد.
مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا در این باره گفت، از حکومت ايران می خواهيم تا به مردم اجازه دهد از حقوق جهانی خود برای تجمع صلح آميز، تظاهرات و اجتماع که در مصر به کار گرفته شد استفاده کنند.
پیش تر رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید، با اشاره به اینکه اعتراض‌های مصر «می‌تواند به ایران گسترش یابد» افزود، رهبران حکومت ایران از «اراده مردم خود می‌ترسند».
اخبار و گزارش‌ها حاکی از آن‌اند که یک بسیج گسترده برای شرکت در تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ بهمن بخصوص از طریق شبکه‌های اجتماعی اینترنتی در جریان است.

عکس؛ نشانه های ترس رژیم از تظاهرات 25 بهمن

فرستادن اس ام اس به شهروندان برای ترساندن آنها
"شهروند محترم طبق اطلاع واصله، جنابعالی تحت تاثیر تبلیغات ضد امنیتی رسانه های وابسته به بیگانگان قرار گرفته اید. در صورت ارتباط با رسانه های خارج از کشور، برابر مواد............قانون مجازات اسلامی مجرم شناخته می شوید و با شما برخورد قانونی خواهد شد"

قصد محاکمه وبلاگ نویس زندانی بر مبنای محاربه

وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری علیرغم محکومیت سنگین و غیر انسانی تنها زندانی سیاسی است که همچنان در فرعی 17 ایزوله بند 6 زندان گوهردشت کرج بدون داشتن هر گونه ارتباطی با خانواده اش ماه ها است که در زندان بسر می برد. خانواده او از وضعیت و شرایط وی در بی اطلاعی مطلق بسر می برند.
خانواده پورشجری برای اطلاع یافتن از عزیزشان بطور مستمر به دادستانی کرج،بازپرسی شعبۀ 2 امنیت و سایر ارگانها مراجعه می کنند که هر بار با برخودهای تهدید آمیز، توهین آمیز و تحقیر کننده آنها مواجه هستند و از پاسخگویی به این خانواده و امکان ملاقات با عزیزشان خوداری می کنند. هنگامی که فرزند آقای پور شجری از شهرستان با طی کردن مسافتی طولانی برای اطلاع یافتن از وضعیت پدرش به شعبه 2 بازپرسی امنیت کرج مراجعه کرده بود رئیس این شعبه با تهدید و توهین خطاب به فرزند آقای پور شجری گفت:تو هم مانند پدرت بی اعتقاد هستی ،بعد از عید سرش را بر باد خواهد داد ،فروردین ماه بهتون میگم.
لازم به یادآوری است وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری شهریور ماه با یورش مأمورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند سپاه زندان گوهردشت کرج شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید. او در آنجا تحت شکنجه های وحشیانۀ جسمی و روحی قرار گرفت شدت شکنجه های جسمی و روحی به حدی زیاد بود که او برای رهایی یافتن از این شرایط طاقت فرسا اقدام به خودکشی نمود. بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص بازجویی با نام مستعار محبی بارها او را تهدید به اعدام نمودند و یکبار صحنۀ نمایشی اعدام را برای وی به اجرا گذاشتند.وبلاگ نویس زندانی از بند سپاه به فرعی ایزوله 17 بند 6 زندان گوهردشت انتقال یافت و سپس از آنجا به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی منتقل شد. آقای پورشجری مدتی پیش مجددا از سلولهای انفرادی بند 1 به فرعی ایزوله شده 17 بند 6 برده شد.او از زمان دستگیری تا به حال تنها یکبار با خانواده اش ملاقات داشته است آن هم بصورت کابینی و در حضور مأمورین وزارت اطلاعات .
بازجویان وزارت اطلاعات علیه این وبلاگ نویس زندانی 2 پرونده گشوده اند. پرونده اول وی که 20 آذرماه در شعبۀ 2 بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب تشکیل شد . وی به اتهام توهین به رهبری و ارتباط با سایتهای ضد انقلاب به 3.5 سال زندان محکوم گردید .بازجویان وزارت اطلاعات پرونده دیگری علیه وی گشوده اند و قصد دارند او را به اتهام محاربه به اعدام محکوم کنند.

مرگ بر دیکتاتور شعار ملی شده

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/180944_199915870018735_100000009717285_833142_2739690_n.jpg

دستگیری سه فعال دانشجوئی دختر و پسر

زهرا شریف و زهرا افتخاری، دو فعال دانشجویی دانشگاه تهران دستگیر شدند. این دو دانشجو در انتخاباتی که به خیزش و اعتراضات مردمی در سال هشتاد و هشت انجامید، فعال بودند. از سوی دیگر به گزارش سایت اصلاح طلب "ندای سبز آزادی"، جاوید فخریان، فعال دانشجویی در ترهان دستگیر شد. گفته می شود جاوید فخریان، فعال دانشجویی و از مدیران "ستاد ملی هشتاد و هشت مجازی" پس از دو جلسه احضار به وزارت اطلاعات و دفتر پیگیری وزارت اطلاعات، امروز پس از حضور در این  دفتر دستگیر شد.  او  آبان سال گذشته نیز در جریان اعتراضات مردم دستگیر شده بود.

به کروبی اجازه خروج از منزل نمی دهند

تمام تلفن های مهدی کروبی و اعضای خانواده اش قطع و او از دیدار با اعضای خانواده اش نیز محروم شده است. فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی به سایت موازی حکومتی روز آنلاین گفته است:" ازصبح روز پنج شنبه آمدند جلو منزل و نگذاشتند مسئول دفتر حاج آقا وارد خانه شود. ساعت 9 حسین آمد جلو او را گرفتند و بعد علی آمد او را نیز نگذاشتند وارد خانه شود؛ تقی را هم همین طور و گفته اند که تا 25 بهمن نمی توانید وارد منزل شوید. به حاج آقا هم اجازه خروج از منزل را نمی دهند."

او در ادامه می افزاید: حتی حصر هم قواعدی دارد. خانواده و فرزندان و نوه ها را چرا محروم می کنند؟ این رفتار کاملا غیر قانونی است و اینجا شرایط خاصی حاکم است.
همسر کروبی سپس در پاسخ به این سئوال که به چه دلیل و از چه می ترسند که از حضور آقای کروبی در راهپیمایی 22 بهمن جلوگیری می کنند می گوید: "تا بدین سن رسیده ام یکبار حتی در سرما و گرما و بیماری هم از راهپیمایی 22 بهمن غفلت نکرده اما دیدید که سال گذشته چه افتضاحی بار آوردند و امسال هم که چنین می کنند. واقعا جای تاسف دارد."

احضار و محرومیت از تحصیل ۷٠ دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر

۲۰ دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر پیش از ۱۶ آذر (روز دانشجو) به دانشگاه ممنوع الورود و ۵۰ دانشجو نیز به حراست دانشگاه احضار و توسط معاونین حراست (عیسی عباسی و بهروز کرد) بازجویی شده اند. در دی ماه نیز ۶ نفر از فعالین دانشجویی این دانشگاه به نام های "آوات پورعبداللهی، رها لک، برزان محمدیانی، رضا زراعت پیشه، کامیاب گیوه¬کی و کامیار گیوه¬کی" با تماس تلفنی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و در تحت بازجویی  و شکنجه قرار گرفتند.  به گزارش سایت اصلاح طلب تحول سبز، همچنین اداره اطلاعات خانواده های این افراد را تهدید به بازداشت کرده است. همچنین ۴ دانشجوی این دانشگاه به جمعا به ۶ ترم تعلیق از تحصیل محکوم شدند این احکام در حالی صادر که در کمیته انضباطی تجدید نظر این احکام نه تنها کاهش نیافت بلکه احکام سنگین تری نیز برای این افراد صادر شد که این احکام به صورت زیر می باشد:

رها لک: دو ترم تعلیق با احتساب سنوات
آوات پورعبداللهی: دو ترم تعلیق با احتساب سنوات
علیرضا فلاح: یک ترم تعلیق با احتساب سنوات
مصطفی کوثری : یک ترم تعلیق با احتساب سنوات

در ادامه این گزارش آمده است: در این حوادث نیز بار دیگر معاونین حراست دانشگاه (عیسی عباسی و بهروز کرد، که در سرکوب و بازداشت های گسترده فعالین دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در سال گذشته نقش تاثیر گذاری داشتند) بازیگردان اصلی این سناریو بودند.
گفته می شود با روی کار آمدن ریاست جدید این دانشگاه (مجید قاسمی) فضای دانشگاه بیش از پیش دچار خفقان و تک صدایی شده است؛ افزایش فشار بر فعالین دانشگاهی این دانشگاه، صدور احکام سنگین انضباطی، عدم صدور مجوز برای انتشار نشریات منتقد دانشجویی از مصادیق آن می باشد.

کشف 87 قطعه اشيا» عتيقه دوران ساسانی

ماموران اداره عمليات ويژه پليس آگاهي استان اصفهان در بازرسي از منزلي 87 قطعه عتيقه با ارزش تاريخي و فرهنگي متعلق به دوره ساساني را کشف و ضبط کردند.
سرهنگ "حسين حسين زاده" رييس پليس آگاهي استان اصفهان در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر انتقال تعدادي اشيا» عتيقه به اصفهان توسط افرادي ناشناس موضوع به صورت ويژه در دستور کار اداره عمليات ويژه اين پليس قرار گرفت.
وي تصريح کرد:در تحقيقات انجام شده مشخص شد که اين افراد با استفاده از يک دستگاه خودروي پيکان اشيا» عتيقه را به منزلي در يکي از مناطق اصفهان انتقال و مخفي کرده اند.
اين مقام مسئول افزود : با شناسايي مخفيگاه متهمان با هماهنگي مقام قضايي ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
رييس پليس آگاهي استان گفت:در اين رابطه چهار نفر دستگير و در بازرسي از منزل مذکور 87 قطعه عتيقه جات کشف و ضبط شد. اين مقام انتظامي عنوان کرد: از اين تعداد 20قطعه شمشير، سرنيزه، انواع ظروف و مجسمه و 67 قطعه نيز سکه هاي طلا و قديمي مربوط به دوران تاريخي ساساني مي باشد .
سرهنگ "حسين زاده" در پايان با بيان اينکه عتيقه جات کشف شده در اختيار اداره ميراث فرهنگي استان قرار گرفته خاطر نشان کرد: متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

کشف جسد مومیایی شده با قدمت ۴۵۰۰ سال از قاچاقچیان

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی از کشف جسد مومیایی شده دختر ۱۰ ساله با قدمت حدود ۴۵۰۰ سال در اصفهان خبر داد.

به گزارش فارس نبی‌ا... حیدری اظهار داشت: با تلاش پلیس اطلاعات نیروی انتظامی استان مرکزی و همکاری پلیس اصفهان یک جسد مومیایی شده متعلق به یک دختر ۱۰ ساله در شهر اصفهان کشف و ضبط شد.

وی با بیان این که کشف جسد مومیایی شده واقعی در کشور طی چند قرن اخیر یک پدیده نادر است، تصریح کرد: پلیس اطلاعات نیروی انتظامی استان مرکزی با کسب اطلاعاتی مبنی بر این که عده‌ای قاچاقچی در شهر اراک و اصفهان قصد فروش یک جسد مومیایی شده به قیمت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به یکی از کشور های خارجی را دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پلیس اطلاعات استان مرکزی در مدت زمانی کوتاه اعضای باند را شناسایی و با خرید صوری در بین اعضای باند نفوذ کرد.

حیدری تصریح کرد: با نفوذ عوامل انتظامی در بین اعضای باند و شناسایی متهمان که 2نفر از آن ها اهل اراک و دو نفر دیگر اهل اصفهان بودند‌، محل نگهداری جسد در شهر اصفهان شناسایی شد که روز جمعه با نیابت قضایی پلیس اصفهان جسد کشف و متهمان دستگیر و به پلیس اطلاعات استان مرکزی انتقال داده شدند.

مردان خیابایی پدیده ای هم ردیف "زنان خیابانی"

ضربان قلب زن از دست‌هایش گذشت و با صدای قلبش آمیخت، سمفونی وحشت در وجودش نواخته شد، صدای مرد سفیدپوش‏ مثل درد توی حفره خالی سرش‏ می‌‌پیچید، مرد در هر نگاه ترس را نثار وجود زن می کرد.

چشمان زل زده‌اش، زن را می‌ کاوید، زن دستپاچه شد، هول برش ‌داشت، دوید تا آنجا که می‌توانست دوید. اما انگار صدای نفسهای مرد را پشت سرش می‌شنید، مرد ابتدا بوق زده بود و حالا در گرگ و میش خیابان دنبالش کرده بود تا او هم از خیابان سهمی را داشته باشد.

راننده تاکسی اتوبوس یا فروشنده دوره گرد، پلیس راهنمایی و رانندگی و... از آن دسته افرادی هستند که با خیابان انس می‌گیرند، اما همه انس گرفتن‌ها برای داشتن شغلی آبرومند یا حداقل داشتن دستمزدی ازعرق جبین نیست، گاهی خیابان می‌شود مامن، گاهی محل زندگی و گاهی راهی برای رسیدن به مقصد و این گونه می‌شود که "بیشترین وقت" سهم خیابان است.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که به میزان مدت زمان حضور زنان و دختران در سطح خیابانها، هریک از آنها یک تا ۲۰ بار از سوی مردان خیابانی با مزاحمتهای کلامی و فیزیکی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و مردان خیابانی نیز در زمره دیگر فجایعی قلمداد می‌شوند که طی سالهای اخیر به عنوان ”آتشی زیر خاکستر" بسیاری از خانواده‌ها را به کام نابودی کشانده ‌اند، حضور مردان خیابانی در مکانهای مختلف مانند شرکتهای خصوصی، خیابانها، سینماها، پارک‌ها، پیاده‌روها و مراکز تفریحی، زنان را نسبت به جامعه و دیگر مردان بدبین کرده است.

باید اینگونه باشد که هرجا که صحبت از زنان خیابانی می‌کنیم از مردان خیابانی هم نام ببریم، زیرا این معضل، روی دو پایه بنا شده و وقتی ما یک پایه را از صورت مسئله حذف می کنیم، بدیهی است که به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

در واقع با وجود مردان خیابانی، زنان ایرانی قربانی یک فاجعه اجتماعی می‌شوند، سمیه 25 ساله در این رابطه می گوید: یک زن در خیابان انواع و اقسام کلمات رکیک، مزاحمت‌ها، بوق زدن‌ها، چراغ زدن‌ها، ترمز کردن‌ها، تنه زدن‌ها و پیشنهادات زشت را باید تحمل کند وحتی اگر قصد برخورد و مقابله نیز داشته باشد، توسط بسیاری از مردم جامعه متهم شده یا به باد استهزا گرفته می‌شود تا جایی که دیگرهیچ زن ودختر جوان یا مسنی از این عمل ناپسند که امروز بسیار فراگیر و تبدیل به یک رفتار اجتماعی شده است، در امان نیست.

وی می افزاید: البته با توجه به محدودیت‌هایی که برای زنان و دختران در اجتماع ما به منظور عدم پیگیری توسط مراجع قضایی و انتظامی یا برخورد با پدیده مزاحمت خیابانی وجود دارد، زنان روز به روز سرخورده تر و مردان لحظه به لحظه گستاخ تر می‌شوند.

فاطمه مادری کارگر است. وی در خصوص عدم امنیت دختران در خیابان‌ها به خبرنگار مهر می گوید: حتی دختران دانش آموز نیز در مسیر رفتن به مدرسه از دست آزارهای مردان خیابانی در امان نیستند. البته فقط دختران جوان مورد آزار مزاحمان قرار نمی گیرند بلکه زنان سالخورده نیز مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند به طوری که مزاحمان خیابانی هیچ گونه تفکیکی میان افراد قائل نیستند

مینا دانشجوی کارشناسی ادبیات از این امر اظهار نارضایتی می‌کند و معتقد است درهر کجا که حضور داریم باید وجود آنها را تحمل کنیم بدون آنکه قدرت اعتراض کردن داشته باشیم ودر صورت اعتراض احترام خود را در جمع از دست می‌دهیم و اگر در محل کار نیز چنین مشکلی با همکاران داشته باشیم، با اعتراض خود متهم می‌شویم.

وی بیش از 70 درصد پسران را در رواج فساد وایجاد مزاحمت برای دختران مقصر می داند ومی گوید: در حالیکه اکثر دختران و زنان به مزاحمت‌های مردان بی‌توجهند اما شماری از پسران و مردان با خودروهای خود در مقابل هر زنی ترمز کرده و او را دعوت به هم صحبتی می‌کنند.

اگر خانمها با حجاب باشند مشکلی آنها را تهدید نمی کند

اما برخی هم نظری مخالف دارند به نظر لیلا طاهری دانشجوی کارشناسی‌ارشد جغرافیا اگردختر خانم‌های محترمه و یا خانم‌های محترمه حجاب اسلامی شان را رعایت کنند مطمئن باشید هیچکس جرات به خودش نمی دهد که مزاحمتی ایجاد کند و کافی است دختر خانم‌هایی که با حجاب اسلامی در جامعه فعالند را نگاه کنید تا به شما ثابت شود.

رضا رضایی دانشجوی 26 ساله مدیریت دولتی نیز دراین زمینه می گوید: جوانان نیازهایی دارند که نمی‌توان با آنها بی‌تفاوت برخورد کرد.

وی می افزاید: برخی از مواردی که باعث ایجاد مزاحمت برای زنان و دختران جامعه ما می‌شود، شاید در ابتدا اصلاً به قصد مزاحمت نبوده و تنها نوعی ارتباط برقرار کردن با فرد مقابل بوده است.

رضایی با اشاره به بیکاری جوانان تصریح می کند که وقت گذرانی و نیازهای عاطفی باعث می‌شود جوان بدون هیچ دلیلی ایجاد مزاحمت کند.

اشتغال و ازدواج آسان بخشی از مزاحمتهای خیابانی را حل می کند

وی راهکار اساسی برای حل این معضل را ایجاد بستری برای اشتغال جوانان می‌داند و تاکید می‌کند: این امر ازدواج را آسان تر کرده و جوانان را در مسیری سالم‌تر هدایت می‌کند.

چند دختر جوان توی پیاده رویی که پر شده از برگهای پاییزی قدم می زنند یکی از آنها که به نظر می رسد از متولدین دهه 60 باشد می گوید: هیچ نهاد یا مرجع قانونی تمایلی به برخورد با این افراد ندارد.

یک فعال حوزه زنان نیز معتقد است: روش‌ها و راهکارهایی که تا کنون برای رفع معضل زنان خیابانی اعمال شده‌اند، سلیقه‌ای، مقطعی، سطحی، کوتاه مدت و بدون آسیب شناسی واقعی و همه جانبه بوده‌اند.

ناهید نامداریان می افزاید: هرجا که صحبت از زنان خیابانی می‌کنیم باید ازمردان خیابانی هم نام ببریم زیرا این معضل مشکلی است که روی دو پایه بنا شده و وقتی ما یک پایه را از صورت مسئله حذف می‌کنیم، بدیهی است که به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی در خصوص راهکارهایی که تاکنون اعمال شده و به نتیجه نرسیده، خاطرنشان می‌کند: معتقدم اساسا تاکنون هیچ برنامه عملی و استراتژی تدوین شده‌ای در این رابطه وجود نداشته و به همین دلیل است که روز به روز شاهد پیچیده‌تر شدن موضوع هستیم.

به گفته نامداریان متولیان این امر بعضی مواقع این معضل را به صورت یک پدیده بررسی کرده و برای آن راهکارهایی اعمال کرده اند و این در حالیست که معمولا پدیده های اجتماعی، چند سببی بوده و باید علل و فرضیه های مختلف را برای آنها در نظر گرفت.

وی می گوید: فقر، بیکاری، اعتیاد و الگوهای سنتی برای جامعه در حال گذار، نپرداختن درست مسئولان به مسائل فرهنگی، اقتصاد ناسالم، فاصله طبقاتی و... از جمله عوامل موثر در ایجاد این معضل اجتماعی هستند.

این فعال حوزه زنان یادآور می شود: بسیاری از نهادهای مرتبط با مسئله زنان و مردان خیابانی به وظایف خود عمل نکرده و از کنار مسائلی مانند قاچاق دختران و زنان عبور کرده یا برای حل کردن این مسئله تنها مسیر پلیس، دادگاه و اعدام را در نظر می‌گیرند.

دکتر زهرا پیراسته روانشناس نیز در مورد مردان خیابانی می‌گوید: مردان خیابانی به کسانی اطلاق می‌شود که بیشترین وقت خود را در خیابان سپری می‌کنند، این افراد خیابان را منبع کسب درآمد تلقی می‌کنند یا به عبارت دیگر خیابان را به عنوان منبعی جهت برآورده کردن نیازهای عاطفی، روانی و جنسی خود می‌دانند.

وی می‌افزاید که این افراد کسانی هستند که به نوعی از خانواده خود طرد شده یا خانواده آنها از بافت منسجم و ساختار بهنجار برخوردار نیست و از سوی دیگر این افراد به گونه‌ای برای ارضای نیازهای خود به محیطی غیر از خانه و خانواده متوسل می‌شوند.

پیراسته می‌گوید: مردان خیابانی غالبا از لحاظ روانشناسی اجتماعی آسیب دیده و آسیب رسان هستند و این امر به دلیل آن است که این افراد از نظر جنسی نمی‌توانند راه حل مناسبی بیابند چون جایی وجود ندارد که حتی اگر بیماری جنسی داشته باشند خود را مورد مشاوره قرار دهند و از دیگر موارد آشکار فعالیت مردان خیابانی وجود برخی موسسات خصوصی است که به مرکز آسیب‌های اجتماعی و پاتوق‌های رواج فساد و فحشا مبدل شده است

مردان خیابانی عامل رشد 15 درصدی دختران فراری

یک کارشناس اجتماعی نیز با بیان اینکه میدان تقاضا است که عرضه را ایجاد می‌کند، می‌گوید: اگر دختران فراری رشد 15درصدی در سال دارند باید علت آن را در میان مردان خیابانی جستجو کرد و افرادی که بدون هیچ محدودیتی در لباسها و شکل‌های مختلف باعث فریب دختران و زنان می‌شوند و زمینه سقوط اخلاقی چند نسل را می‌توانند فراهم کنند.

وی معتقد است که اگر مردان خیابانی دستگیر شوند و با آنها برخورد قاطعی شود به طور قطع زن خیابانی هم نخواهیم داشت اما چنین موردی وجود ندارد و مسئولان حکومتی تنها با مواردی چون بدحجابی برخورد کرده و به مسائل ریشه‌ای توجهی ندارند.

این کارشناس اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج، افزایش روزافزون موانع ازدواج مانند تورم وافزایش هزینه‌های جاری چون اجاره و مسکن، بیکاری و همچنین عدم توجه والدین به فرزندان، از عوامل و مشکلاتی است که باعث می شود مسائلی این گونه ایجاد شود.


مگه ما 25 خرداد با مجوز اومده بودیم ؟!

می گویند مجوز برای راهپیمایی 25 بهمن صادر نشد . جدا ؟ راست می گید ؟ آخه ما منتظر جواب شما بودیم !

مگر ما راهپیمایی 25 خرداد را با مجوز شما آمدیم که می گویید برای 25 بهمن مجوز نمی دهید ؟ ما می آییم و بسیار پر قدرت هم خواهیم آمد .


مسیرهای مشخص شده در ۳۶ شهر  به قرار زیر است.

ساعت ۱۵ روز دوشنبه بیست و پنجم بهمن ماه در شهرهای:

رشت: خیابان مطهری

تبریز: فلکه دانشگاه - چهارراه آبرسان

ارومیه: خیابان ارومیه، از شهرجایی تا میدان انقلاب

اردبیل: چهارراه امام تا میدان شریعتی

ایلام: خیابان بیست و چهار متری ولی عرص و خیابان اشرفی اصفهانی

بوشهر: خیابان شهدا

ورامین: میدان راه آهن تا میدان اصلی ورامین

پیشوا: خیابان شریعتی

قرچک: خیابان محمد آباد

اسلام شهر: خیابان باغ فیض، بلوار امام حسین از ابتدای جاده ساوه تا میدان اصلی باغ فیض

کرج: میدان شاه عباسی تا میدان حصارک

شهرکرد: حدفاصل 4 راه دامپزشکی تا میدان انقلاب

بیرجند: خیابان مدرس

مشهد: از 3 راه راهنمايي- به سمت ميدان شريعتي

بجنورد: میدان 17 شهریور

اهواز: فلکه ساعت تا چهارراه آبادان

زنجان: خیابان سعدی، خیابان امام

گرمسار: میدان شهدا تا میدان امام

سمنان: از میدان سعدی به سمت میدان کوثر

شاهرود: خیابان 22 بهمن

شیراز: میدان نمازی به سمت دانشکده مهندسی در خیابان ملاصدرا

سنندج:د خیابان پاسداران

کرمان: میدان مرکزی (میدان آزادی)

کرمانشاه: میدان فردوسی

یاسوج: پارک ساحلی میدان استانداری

گرگان: میدان ولی عصر تا زرتشت

بروجرد: خیابان شهدا

خرم آباد: خیابان شهدای شرقی

بابل: خیابان مدرس

ساری: خیابان فرهنگ، خیابان قارن، خیابان انقلاب

آمل: خیابان امام رضا

اراک: خیابان عباس آباد، خیابان ملک، خیابان امام خمینی

همدان: میدان دانشگاه، آرامگاه بوعلی

بندرعباس: از چهارراره رسالت تا نخل ناخنا

یزد: خیابان دهم فروردین، خیابان آیت الله کاشانی از میدان مجاهدین تا میدان ابوذر

یک روز خوب - Yek Rooze Khub

آریا آرام نژاد خواننده "علی برخیز" به ۱۰ ماه حبس محکوم شد

ریا آرام نژاد خواننده آهنگ علی برخیز به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این پیغام ساعتی پیش بر روی فیس بوک شخصی آریا آرام نژاد قرار گرفت:
پس از مدتها امشب آهنگي جديدي از من با نام " يه روز خوب " منتشر مي شه و اين در حالي است که چند روز  پيش دادگاه انقلاب در اقدامي شگفت انگيز من رو به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و تباني براي براندازي نظام در پي اجراي  آهنگ "علي برخيز" !!! محکوم به تحمل 10 ماه حبس تعزيري کرده . . . . خدا رو شکر مي کنم که با تمام مشکلاتي که از 26 بهمن ماه سال گذشته در زندگي ام ايجاد شده ، هنوز هم با ايمان به روشن بودن آينده بر عهد خود با هموطنانم ايستاده ام.