۱۳۹۱ اسفند ۱۶, چهارشنبه

توقیف سه نشریه و دستگیری سه روزنامه نگار در ایران



دانشجونیوز: گزارش های رسیده از تهران حاکی از آن است که چهارشنبه سه نشریه ''آسمان''، ''تجربه'' و ''مهرنامه'' توقیف شدند. همچنین مدیر مسئول و دبیر سرویسی سیاسی روزنامه ''مغرب'' توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در دفتر روزنامه بازداشت شده اند.

بحران اتمی؛ هشدار غرب در مورد فریبکاری رژیم تهران


آمریکا و اتحادیه اروپا در اجلاس حکام آژانس با ابراز نگرانی در مورد "فریب‌کاری‌ها، کارشکنی‌ها و تاخیرهای همیشگی" رژیم ایران هشدار دادند که ادامه این رویکرد در بحران هسته‌ای، تشدید فشار و انزوای جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

دانشجویان یک بسیجی فضول را گوشمالی دادند

جهان نیوز: دیروز سه شنبه حدود ساعت 16 در دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشجویی که قصد تذکر لسانی به عده ­ای دختر و پسر که به وضع نامناسبی در حال صحبت با هم بودند، داشت، توسط جمعی از این افراد به شدت مضروب گشت و دچار عوارضی در نواحی مختلف بدن خود گشت.

سال 92 سال "مار"؛ سالی پر از اتفاقات عجيب و غريب؟


معروف است که سال مار هميشه با حوادث عجيب و غريب و اتفاق‌هاي غيرمنتظره همراه بوده است. از وقایع 28 مرداد تا حمله به برج‌هاي دوقلو در آمريکا. 
********

روزنامه ابتکار: سال 92 در بعضي گاه شمارها سال مار ناميده شده است. سالي که مي‌گويند پر از اتفاق‌هاي عجيب و غريب است.

فراخوان سازمان مجاهدين خلق ايران به اعتراض و قيام در جشن ملي چهارشنبه سوري


سازمان مجاهدين خلق ايران، به مناسبت فرارسيدن جشن ملي چهارشنبه سوري، فراخواني خطاب به هموطنان و جوانان اشرف نشان ايران انتشار داد، متن اين فراخوان به شرح زير است:
مردم آزاده ايران،نيروها و جوانان اشرف نشان،

محکومیت دو ایرانی در آمریکا برای طرح انتقال قطعات هواپیما

به گزارش رادیو آلمان، یک شهروند ایرانی و یک خلبان ایرانی−آمریکایی به خاطر نقشی که در طرح ارسال قطعات یدکی هواپیما و هلیکوپتر برای شرکت هواپیمایی دولت ایران داشتند، در دادگاهی در آمریکا به ترتیب به ۲۳ و ۴۶ ماه حبس محکوم شدند.

شکنجه جوانان اهل سنت كُرد در زندانهای رژیم

سنی نیوز: 270 تن از جوانان اهل سنت كرد در زندانهاى حكومت ايران زير شكنجه هستند. 18 تن از زندانيان نیز بسبب اعتصاب غذاى خشک، خطر مرگ را احساس می کنند.

ایران «تاریخ» است ! - محمد جلالی چیمه (م.سحر)


دربارهء  برخی واژه های نا اصل
درفرهنگ سیاسی ایرانیان معاصر                                    


واژه ها و مصطلحاتی  هستند که بر مبنای منافع سیاسی خاص یا بر مبنای برخی نظریات ایدئولوژیک وارداتی در ایران جعل شده اند .