۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

اعتصاب طلافروشان در تهران، قزوین، اردبیل، مشهد، همدان، شیراز و… ادامه دارد

تعطیلی بازار طلافروشان - آرشیو
تعطیلی بازار طلافروشان
روز یکشنبه اعتصاب طلافروشان تهران، قزوین، و اردبیل ادامه داشت. اعتصاب بازاریان مشهد از یک هفته گذشت، طلافروشان همدان بهطور کامل بسته بودند. اعتصاب طلافروشان شیراز بهرغم تهدیدات رژیم ادامه داشت بازاریان بندرعباس، نیز به بازاریان اعتصابیسایر شهرها پیوست.

بنابه گزارشهای دریافتی در تهران علاوه بر تعطیل بازار طلافروشان، طلافروشان خیابان کریمخان نیز تعطیل کرده و به اعتصاب بازاریان پیوستند. در تهران هم‌چنین بازار آهن شاد آباد و سایر بازارهای آهن هم‌چنان در اعتصاب بهسر میبرند.
در قزوین روز یکشنبه مانند روزهای گذشته طلافروشان و زرگران در اعتصاب بودند. یکی ازطلافروشان خیابان خیام قزوین گفت واقعاً جای عقبنشینی ندارد. مردم نقدینگی ندارند و بعضاً حتی مخارج یومیه زندگی را نمیتوانند تامین کنند، بیشتر از این دیگر نمیشود به مردم فشار وارد کرد و این کار ظالمانه میباشد. از این جهت قطعاً بازار بیشتر از گذشته در رکود خواهد رفت و لذا این اعتصابها تا رسیدن به خواستهمان، یعنی عقبنشینی دولت از افزایش مالیات ادامه خواهد یافت.

در همدان - از صبح روز 9مهر تقریبا کلیه طلافروشان اعتصاب خود را شروع کردند که روز گذشته نیز ادامه داشت.
در شیراز بهرغم تهدیدات طلافروشان به اعتراض خود ادامه دادند. ، طلافروشان شیراز که از روز پنجشنبه اول مهر ماه عتصاب خود را شروع کردهاند کماکان دراعتصاب بهسر میبرند. یکی از طلافروشان خیابان ملا صدرا گفت که اعتصاب طلافروشان امروز وارد یازدهمین روز خود شد و همه همکاران سخت و مصمم ایستادهاند که زیر بار زور نرویم.

در بندرعباس طلافروشان این شهر به جمع اعتصابیون طلافروش در کشور پیوستند.
روز یکشنبه طلافروشان چهار راه مرادی، بازار طلا، ستاره جنوب و طلافروشاتن بازار روز تعطیل و در اعتصاب بودند.
در مشهد بازار طلافروشان که بیش از ده روز است تعطیل شده، روز گذشته نیز ادامه داشت. در این مدت طلافروشان معترض چند بار در مقابل استانداری و دادگستری رژیم در مشهد تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازاریان مشهد گفتهاند مصمم هستند که این اعتصاب را تا رفع این فشار ظالمانه ادامه دهند.

در اردبیل اعتصاب طلافروشان وارد دوازدهمین روز خود شد. به گفته طلافروشان، همه طلافروشان شهرهای تابعه اردبیل مانند خلخال و مشکین شهر نیز تعطیل میباشد… بازاریان اردبیل گفتند مصمم هستند که این اعتراض را تا رسیدن به نتیجه ادامه دهند.
درکرمانشاه روز یکشنبه همه طلافروشان در اعتصاب بودند. این اعتصاب ا ز چند روز قبل شروع شده است.

در تبریز طلافروشان و هم‌چنان در اعتصاب بهسر میبرند، بازار امیرکبیر، بازار محمدی، بازار امیر، بازار طلافروشان نزدیک آبرسان تعطیل میباشند.

اهدای قلم طلايی آزادی سال ۲۰۱۰ به احمد زيدآبادی

موسسه جهانی مطبوعات، روز چهارشنبه ۶ اکتبر، طی مراسمی رسمی، قلم طلايی آزادی سال ۲۰۱۰ را به احمد زيدآبادی اهدا خواهد کرد.
اين موسسه در سال ۱۹۴۸ تأسيس شده و مقر آن در شهر پاريس است. روزنامه نگاران ۱۲۲ کشور عضو اين موسسه هستند که تعداد آنها بالغ بر ۱۸۰۰ نفر است.
به گزارش جرس اهداف اصلی اين موسسه دفاع و ارتقاء آزادی مطبوعات و کمک به استقلال مالی آنها، توسعه رسانه های مکتوب و ديجيتالی و برقراری شبکه های ارتباطی بين تحريريه و سردبيری نشريات در جهان، همکاری بين سازمان های عضو در سطح ملی، منطقه ای و بين المللی عنوان شده است.
اين موسسه هر سال در سطح جهان، يکی از روزنامه نگاران را به دليل فعاليت های آزادی خواهانه، به عنوان روزنامه نگار برتر جهان در آن سال انتخاب می کند و قلم طلايی آزادی را به او در يکی از شهرهای جهان اهداء می کند.

سرنوشت نامشخص 8 شهروند بازداشت شده مريوانى

با گذشت بیش از 50 روز از بازداشت شدن چند شهروند کرد مریوانی توسط نیروهای اصلاعات و سپاه پاسداران در روستای "نی" از توابع این شهر، هنوز این بازداشت شدگان بلاتکلیف در سلولهای انفرادی اطلاعات شهر مذکور به سر میبرند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بهمن فتاح زاده، بورهان درخشانی، بریار کاوه، بورهان خسروی، مورخ 23 مرداد ماه سال جاری با یورش نیروهای مسلح اطلاعات و سپاه پاسداران مریوان به منازلشان، بازداشت شدند. نیروهاى امنیتی در حین بازداشت نامبردگان منازلشان را تفتیش و اعضای خانواده‌ی آنهارا مورد تحقیر قرار دادند.
همچنین چند روز بعد، سه جوان دیگر همان روستا به اسامی امیر کاوه، مصلح بدخش و مختار افرا توسط نیروهای اطلاعات و سپاه بازداشت شدند. جوان دیگر روستای مذکور به نام محمود مردانی پس از احضار و مراجعه به اداره‌ی اطلاعات مریوان، بازداشت شد.
علیرغم مراجعات مکرر خانواده‌ی این بازداشت شدگان، تاکنون جواب مشخصی به آنها داده نشده است و علت بازداشت و اتهامات احتمالی این شهروندان کرد هنوز مشخص نیست.
شایان ذکر است خانواده‌ی بازداشت شدگان از تمام سازمانها و فعالان حقوق بشر درخواست می کنند که نسبت به وضعیت نامشخص فرزندانشان در حد توان از هیچ اقدامی دریغ نکنند.



اعتصاب کارگران در تهران، کرمان و…


تجمع اعتراضی کارگران کیان تایر
تجمع اعتراضی کارگران کیان تایر

کارگران کارخانه لاستیک البرز (کیان تایر)، از روز شنبه، ۱۰مهر در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه دستمزد معوقه خود و سایر مشکلات موجود در کارخانه دست به اعتصاب زدند این اعتصاب روز یکشنبه نیز ادامه یافت.
بر اساس گزارش «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، کارگران پس از عدم توفیق مذاکرات با مدیریت کارخانه لاستیک البرز، ”مدیران آن واحد صنعتی را از محل کارخانه بیرون کرده و خاطرنشان ساختند تا رسیدن به خواستهای خود، کارخانه را ترک نخواهند کرد“.

براساس گزارش دریافتی، کارگران لاستیک البرز خواستار دریافت چهار ماه دستمزد خود و پرداخت حق بیمههایشان هستند که از تیرماه امسال به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است. اتحادیه آزاد کارگران ایران همچنین خبر داد که ۳۵۰۰ کارگر کارخانه لاستیک بارز در استان کرمان نیز، هفته گذشته در اعتراض به شرایط کاری خود و پرداخت نشدن اضافه کاری دست به اعتصابی سه روزه زدند. این اعتصاب در پی وعده رئیس اداره کار کرمان برای رسیدگی به خواستهای کارگران پایان یافت. گفتنی است طی هفتهای که گذشت، کارگران کارخانه «چیلرسازی زهش» خاطرنشان کردند ”با وجود فعال بودن خطوط تولید و فروش محصولات این کارخانه، طی سه ماه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند“ و دست به اعتصاب زدند.

کارگران کارخانه کرپ ناز کرمانشاه نیز- همراه با اعتصاب- در مقابل ارگانهای ذیربط دست به تجمعات اعتراضی زدند. همزمان کارگران کارخانه روغن نباتی قو (واقع در جنوب تهران)، در اعتراض بهعملکرد مدیریت و پرداخت حقوق کارگران از محل فروش املاک شرکت، دست ازکار کشیدند. و کارگران کارخانه ریسندگی کاشان، در حالیکه ماهها حقوق معوقه خود را طلب دارند و هیچیک از مسئولین نیز به آنها پاسخگو نیست، دست به اعتصاب زدند.

حکم ناعادلانه حبس و شلاق برای طبرزدی محکوم است

سرانجام حکم دادگاه مهندس حشمت الله طبرزدی پس از ۹ ماه بازداشت و حبس در تبعید ( زندان رجایی شهر کرج ) و شرایط تحت فشار بدون آن که طی این مدت یک روز هم از امکان مرخصی برخوردار گردد و با گذشت یک ماه از محکمه ای که صلاحیت آن به شهادت حقوقدانان مستقل مورد پرسش است، درشرایطی که دادگاه به صورت غیرعلنی و بدون حضور هیأت منصفه و با بازداشت برخی از وکلا و فشار وزارت اطلاعات بر قاضی پیر عباسی برای اعلام اشد مجازات طی شد، حکم ۹ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایم بر ضد امنیت داخلی کشور و اهانت به مقام معظم رهبری ( آقای خامنه ای ) اعلام گردید .
به طور قطع پیشینه مهندس طبرزدی در تحمل حبس و آزار طی ۱۵ سال اخیر بر حکومت گران ثابت کرد که این گونه فشارها نه تنها او را از مبارزات آزادیخواهانه باز نخواهد داشت بلکه تنها ثمره آن درخشش بیش از پیش چهره طبرزدی برای ملت تحت ستم ایران و نیز افشای بیش از پیش ماهیت قضا درحکومت دینی خواهد شد .
دیر نیست اقلیت حاکم که تنها راه مواجهه با اکثریت مردم ایران را سرکوب بی ترحم و حکومتی که پاسخ هر حق خواهی و برخورداری از حقوق شهروندی را با زندان، شکنجه و اعدام می جوید به فرجام حاکمان مستبد و دیکتاتوری های منفور تاریخ دچار گردد . زمانی که مستی قدرت از سر حکام خودکامه بدر شود و آنان که دستان خود را به ظلم و جنایت آغشتند روزی به خود می آیند که در پیشگاه دادگاه عدل ملت می بایست پاسخگوی همه ستم ها و بی عدالتی های خود گردند .
حکومتی که هیچ گاه محنت روز افزون ملت ایران را ندیده اما هر روز برای یک گوشه ای از جهان نوحه می سراید تا با طرح مصایب دیگران بی کفایتی ها و سوء تدبیرهای خود در اداره امور کشور را به فراموشی بسپرد . حکومتی که مدعی عدالت برای جهان است اما بی عدالتی را به شدید ترین وجه برای ملت تحت یوغ خود به ارمغان آورده است . از کرامت انسانی می گوید اما حقوق شریف ترین فرزندان میهن را در کنج زندان ها و بازداشتگاه ها پایمال می کند . از توسعه و پیشرفت ایران سخن می راند اما درتمام عرصه ها بیشترین نابسامانی و قهقرا در تاریخ این کشور را به بار می آورد . و حکومتی که با ادعای اخلاق سر برآورد اما وقیح ترین بی اخلاقی ها را درکارنامه خود به ثبت رساند .
روشن است چنین حاکمانی انجام تاریک خود را نه درعرصه رویارویی با دشمنان خیالی و بین المللی بلکه در پس سیاست ها و اقدامات نابخردانه خود رقم خواهند زد .
جبهه دموکراتیک ایران ضمن محکوم کردن حکم ناعادلانه حبس و شلاق مهندس طبرزدی که نمونه ای از سیل احکام ضد ایرانی و ضد انسانی حاکمیت است خواهان آزادی هرچه سریع تر کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی و تداوم استقامت مدنی ملت برای دست یابی به جامعه ای آزاد و حکومتی سکولار دمکرات می باشد .
زنده باد آزادی – گسسته باد زنجیر استبداد - بر قرار باد دموکرسی
جبهه دموکراتیک ایران
۱۱ مهر ماه ۱۳۸۹ خورشیدی
ایران / تهران