۱۳۹۱ مهر ۲۸, جمعه

زمین لرزه شیراز و خشت کازرون فارس را لرزاند

شیراز - دو زمین لرزه به قدرت سه و دو دهم درمقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت های چهار و 34 دقیقه و سه ثانیه و هشت و 59 دقیقه صبج روز جمعه، به ترتیب شیراز و منطقه خشت از توابع شهرستان کازرون استان فارس را لرزاند.

به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه لرزه نگاری شیراز وابسته به مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه شیرازدرعرض جغرافیایی 37/29 وطول جغرافیایی 52/52 وزمین لرزه خشت درعرض جغرافیایی 63/29 طول جغرافیایی 29/51 رخ داد.

شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است و هنوز از زیان های احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

روز گذشته نیز دو زمین لرزه به قدرت دو و نه دهم و سه و شش دهم درمقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت چهار و 59 دقیقه و 52 ثانیه و پنج و پنج دقیقه و 48 ثانیه، به ترتیب شیراز و منطقه نودان از توابع شهرستان کازرون استان فارس را لرزاند.

شهرشیراز شامگاه چهارشنبه 19 مهرجاری نیز درفاصله زمانی حدود یک ساعت، چهار بار لرزید که پس لرزه ها برای ساکنان مرکز این کلانشهر کمترمحسوس بود.

انفجار در بیروت؛ دستکم 8 کشته و 78 مجروح

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انفجار خودروی بمبگذاری شده در بیروت، دستکم 8 کشته و 78 مجروح برجای گذاشته است.

این انفجار امروز در مقابل ساختمان یک بانک در میدان ساسین در منطقه اشرفیه که محل زندگی مسیحیان بیروت می باشد، رخ داده است.

بر اثر انفجار به ساختمان‌های اطراف محل حادثه خسارات زیادی وارد شده و احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد.

خبرگزاری ملی لبنان می گوید که این انفجار در 200 متری دفتر حزب مسیحی کتائب (از احزاب مخالف رژیم سوریه) رخ داده است.

در پی وقوع این انفجار نیروهای امنیتی به حالت آماده باش درآمده و نیروهای امدادی نیز در حال تخلیه ساختمان‌های واقع در محدوده انفجار هستند