۱۳۹۲ مهر ۲۷, شنبه

30 مهر سالروز انتخابی برای آزادی ایران


كنفرانس در بروكسل با حضور دكتر طارق الهاشمي نائب رئيس جمهور عراق به رياست استرون استيونسون

آمریکا: رژیم سوریه به کاروان‌های امداد اجازه عبور بدهد

صدها کودک در مناطق جنگ‌زده سوریه از بیماری‌های ناشی از سوءتغذیه در رنج هستند. دولت آمریکا رژیم بشار اسد را فراخوانده به کاروان‌های بین‌المللی امداد اجازه عبور از این مناطق را بدهد. رژیم سوریه از این کار سر باز می‌زند.

به گزارش رادیو آلمان، دولت آمریکا از رهبری سوریه خواسته است به کاروان‌های امداد اجازه عبور به سوی مناطق جنگ‌زده را بدهد.

جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز جمعه (۱۸ اکتبر/۲۶ مهر) در این رابطه گفت که در این مناطق "شمار بسیار بالایی از کودکان در اثر ابتلا به بیماری‌هایی می‌میرند که ناشی از سوءتغذیه است".

موج جدید بحران بیکاری جوانان

یکی از مهمترین مسائل و موضوعاتی که در طول حداقل یک و نیم دهه اخیر برای خانواده ها به وجود آمده، بحران بیکاری جوانان و به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است. دولت های گذشته با وجود انجام برخی تلاش ها و سرمایه گذاری ها در این باره به دلیل آنچه که از آن به عنوان اجرای برنامه های ناهماهنگ و بی هدف نام برده می شود، نتوانستند در زمینه مهار نرخ بیکاری جوانان به ویژه تحصیل کرده های دانشگاهی موفق باشند.

به گزارش مهر، این موضوع در آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نیز قابل مشاهده است، به نحوی که در دوره ۸ ساله فعالیت دولت های نهم و دهم فاصله نرخ بیکاری جوانان و نرخ عمومی بیکاری در کشور حداقل ۱۰ درصد بوده است که فاصله قابل تاملی محسوب می شود.

پدافند هوایی؛ حضور یک هیئت نظامی روسیه در تهران

هیئت نظامی کشور روسیه به سرپرستی فرمانده نیروی هوایی این کشور با حضور در ایران با فرماندهان عالیرتبه نظامی جمهوری اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش فارس، دیدار و گفتگو با امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ازجمله برنامه‌های این هیئت نظامی روس است که فردا برگزار خواهد شد.

کلاهبرداری میلیاردی با پیامک عقد موقت

عامل انتشار پیامک های صیغه ۹۰ هزار تومانی مردان بسیاری را در استان های مختلف کشور سر کیسه کرد.

به گزارش خبر جنوب، ماجرا از آن جا آغاز شد که این فرد نا شناس با ارسال پیامک هایی به شماره های «۰۹۱۲ - ۰۹۱۷ - ۰۹۱۴ و ۰۹۱۵» متنی با این مضمون برای مردان ارسال می کرد: «من حاضرم صیغه شما بشوم. فقط با ۹۰ هزار تومان، در صورت تمایل عدد هفت را به همین شماره sms کنید».

فعالیت ۱۳ هزار نفر در سازمان انرژی اتمی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه صنعت هسته‌ای کشورمان بومی شده است، یادآور شد که بالغ بر ۱۳ هزار نفر در سازمان انرژی اتمی مشغول به کار هستند که بخش عمده‌ای از آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا هستند، در واقع باید گفت بهترین مهندسین در صنایع دیگر افرادی هستند که از سازمان انرژی اتمی به این صنایع رفته‌اند، آنها در شرایط سختی کار کرده‌اند و الان هم از افراد موفق و پیشرو در صنایع دیگر هستند.