۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

جلال الدین قاتل: موسوی و کروبی از منافقین پست‌تر هستند

جلال الدین قاتل گفت: موسوی و کروبی از منافقین پست‌تر هستند چرا كه هنوز هم سعی در فریب مردم دارند. این دونفردرصورت دستیابی به كرسی ریاست ‌جمهوری رژیم استالینی تشكیل می‌دادند

جلال‌الدین فارسی درباره وقایع سال گذشته ادعا کرد “این دو نفر(موسوی و كروبی) نزدیك به ١۵ میلیون ایرانی را فریب دادند و دروغ گفتند لذا بنا به پافشاری كه بر مواضع باطل و دروغ خود دارند به واقع از منافقین پست‌تر هستند چرا كه هنوز هم سعی در فریب مردم دارند.”

روزنامه ایران در ویژه نامه موسوم به “نهم دی ماه”، طی گفتگویی با جلال الدین فارسی، از چهره های اصولگرا و کاندیدای اولین دوره ریاست جمهوری (که به دلیل تابعیت افغانیش از دور خارج شد)، از قول وی آورده است “میرحسین موسوی اصلاً حیات سیاسی خود را مدیون رهبری هستند، ایشان را آقای خامنه‌ای به حزب جمهوری معرفی كردند، اما بر همگان روشن بود كه خیلی از سیاسیون دلسوز و از جمله رئیس‌جمهور وقت با استمرار نخست‌وزیری میرحسین مخالف بودند، لذا ٩٩ نفر از نمایندگان با میرحسین مخالفت می‌كنند در همان ماجرا هم امام فرمودند مجلس اختیار دارد. امام با توجه به این‌كه فرمودند رای با مجلس هست حكمی ندادند البته من و مرحوم فردوسی‌پور در آن روز در مجلس حضور نیافتیم.”

جلال الدین فارسی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این كه “موسوی خوئینی‌ها یكی از افرادی است كه به عنوان لیدر اصلی جریان های اخیر از وی نام می‌برند”، ادعا کرد “خوئینی‌ها اصلا عددی نیست وی نه عالم است و نه فقیه، دادستان شدن ایشان هم جالب است. رهبری، هاشمی رفسنجانی و بنده دقیقا در جریان ماجرا هستیم. یكی از نزدیكان امام به ایشان می‌گوید خوئینی‌ها عالم و فقیه است و شاگرد آقای منتظری است، هنگامی كه منتظری به محضر امام می‌رسد در خیل صحبت‌های مختلف، امام بی‌مقدمه می‌پرسند موسوی خوئینی‌ها پیش شما درس خوانده‌اند، امام فكر می‌كنند بنا به سخنان اطرافیان و تایید آقای منتظری وی فقیه است و حكم را صادر می‌كند. بعد از صدور حكم وقتی آقایان سراغ آیت‌الله منتظری رفته و به وی می‌گویند این حكم به تایید و اظهارنظر شما صادر شده، او با رد این سخن می‌گوید من اصلا نگفتم خوئینی‌ها چقدر درس خوانده است.”

وی در پاسخ به این پرسش كه آیت و دیالمه نسبت به میر حسین بسیار موضع داشتند ریشه این مواضع چه بود اینگونه پاسخ داد “بیشتر بر سر مصدقی بودن موسوی بود.كارهای ایشان آنقدر روشن و علنی است كه نیاز به طرح شهادت آیت نیست.”

فارسی که چند سال پیش به دلیل قتل عمد یک نگهبان محیط زیست، تحت تعقیب بود و به جهت نفوذش پرونده را مختومه ساخت، در باره این كه اگر رهبر فقید نظام زنده می‌ماند حیات سیاسی میر حسین چه می‌شد؟ مدعی گردید “امام دیگر به وی مسئولیت نمی‌داد. بعد از تایید قطعنامه از سوی امام، میرحسین موسوی خودش را پنهان كرده و از انجام وظایف سر باز می‌زد. امام می‌خواست استعفای وی را قبول كند حتی در جلسه‌ای با حضور افراد شاخص كشور از جمله هاشمی، موسوی اردبیلی و … این تصمیم گرفته می‌شود. در آن جلسه رئیس‌جمهور وقت كه دیرتر به جلسه رسید، امام به محض ورود وی می‌گوید ما برای تعیین نخست‌وزیر بعدی در حال مذاكره هستیم و نظر شما چیست، رهبری می‌فرماید شما نباید استعفایش را بپذیرید، چرا كه وی با استعفا می‌خواهد وجهه‌ای برای خود مهیا كند و بگوید من طرفدار ادامه جنگ بودم و خود را تبدیل به قهرمان ملی كند؛ باید به او فرمان دهید كه وی به مسئولیت خود بازگردد؛ امام نیز با اشاره دست به سمت آقای خامنه‌ای می‌فرماید این درست است. بعد هم كه امام (خطاب به میرحسین)‌ فرمودند اگر خدمات شما نبود، شما را به عنوان ضد انقلاب معرفی می‌كردم. به نظر من رهبری نباید ایشان را وارد مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌كردد اما ایشان به طور كلی بسیار به افراد فرصت‌های مختلف می‌دهند. لذا ایشان با این حركت بلوای آنها را به تاخیر انداخت.”

این شخصیت حامی دولت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این كه “اگر در زمان امام این فتنه رخ می‌داد واكنش ایشان چه بود؟” اظهار عقیده کرد “دقیقا همان می‌كردند كه رهبری كردند. وی با موضع‌گیری‌های دقیق و ظریف خود باعث ریزش اهالی فتنه شدند و اكنون اكثریت مطلق مردم فهمیدند كه رژیم صهیونیستی و آمریكا برای كشور چه طرح‌هایی دارند.”

جلا‌ل الدین در ادامه و در پاسخ به این پرسش كه “اقدامات موسوی در بعد عقیده شخصی ایشان چگونه قابل تفسیر است؟ آیا وی هنوز در توهم به سر می‌برد؟” مدعی شد “اجازه بدهید كه صراحتا بگویم كه به نظر من میرحسین اصولا به زندگی پس از مرگ اعتقادی ندارد، چرا كه بخوبی می‌داند كه اقدامات وی موجب تضعیف قدرت‌های حق و نظام برخاسته از خون شهدا است، اینها اگر به مرگ معتقد بودند اگر به انقلاب معتقد بودند لحظه‌ای به این رفتار خود ادامه نمی‌دادند. ”

وی در همین زمینه افزود: من با یقین كامل می‌گویم كه نه كروبی و نه میرحسین اصلا با قرآن و اسلام آشنایی ندارند. حتی با وجود احترام بسیار زیادی كه برای شخص خاتمی قائل هستم و تا به حال كوچك‌ترین اظهارنظری درباره ایشان نكردم اما باید به محضر ملت بزرگوار ایران بگویم كه خاتمی هم با محتوای قرآن آشنا نیست.”

جلال الدین فارسی با ادعای این كه “حیف است كه خاتمی و فرزند شهید بهشتی به دنبال این دو حركت كنند”، گفت “من آنها را نصیحت می‌كنم كه از مسیر باطل فاصله بگیرند. به فرزند بهشتی كه چندی پیش آخرین كتاب خود را به من هدیه كرد می‌گویم این مسیر راهی نیست كه پدر شهید تو آن را طی می‌كرد.به نظر من هركس باعث آمدن میرحسین به عرصه شده، كاملاً اشتباه كرده و وی با توجه به سابقه‌اش در دوره نخست‌وزیری به هیچ‌وجه نباید تایید صلاحیت می‌شد.”

وی در پاسخ به این كه به نظرتان اگر موسوی و كروبی با دستیابی به كرسی ریاست ‌جمهوری به قدرت می‌رسیدند چه اتفاقاتی ممكن بود رخ دهد؟ ادعایی عجیب کرد و گفت “بدانیم كه آنها كاری می‌كردند به مراتب بدتر از رژیم سلطنت، آنان رژیم استالینی تشكیل می‌دادند.”

جلسه محرمانه نظامی در انگلستان؛ حمله غافلگيرانه به رژیم؟

روزنامه ساندی تلگراف چاپ انگلستان از يك جلسه نظامی محرمانه گزارش داده است كه روز (شنبه) در انگلستان تشكيل می شود. دراين نشست، قرار است مسئله حمله نظامی به ايران مورد بررسی قرار گيرد. مقامات بلندپايه وزارت دفاع (جنگ) انگلستان و جمعی مقامات بلندپايه وزارت خارجه و دفتر نخست وزيری در اين جلسه شركت خواهند كرد.

ساندی تلگراف می نويسد كه رهبری اين حمله را آمريكا برعهده خواهد داشت و پايان مهلت مذاکرات استانبول به ايران برای پذيرش تمام خواست های آژانس انرژی هسته ای، و 5+1 آغاز مرحله جديدی است كه در آن راه حل نظامی برای خاتمه بخشيدن به بحران هسته ای در منطقه خاورميانه محتمل ترين گزينه است.

ساندی تلگراف می نويسد كه آمريكا اميدواراست عمليات نظامی عليه ايران به صورت چند مليتی صورت پذيرد، هرچند كه فرماندهان عمليات دفاعی انگلستان معتقدند دولت اوباما خود را آماده حمله به ايران كرده است، حتی اگر اين عمليات به تنهايی و يا با همراهی احتمالی اسرائيل انجام شود.

ساندی تلگراف در بخش ديگری از گزارش خود، به جزئيات فنی عمليات نظامی عليه ايران پرداخته و می نويسد: موشك تاكتيكی ”تام هاك"  كه درجنگ خليج فارس نيز از آن استفاده شد، وظيفه نابودی امكانات دفاع هوائی ايران را برعهده خواهند داشت و سپس بمب افكن های  B2 وارد عمليات می شوند.

آزاده ای دیگر که سر بر دار شد (بهروز جاوید طهرانی)


بهروزجاويد :آزاده ای دیگر که سر بر دار شد







دل نوشتۀ زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی بازمانده از جنبش دانشجویی 18 تیر 78 به مناسبت شهادت شهید راه آزادی مردم ایران علی صارمی است که جهت انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" گذاشته شده است که متن آن به قرار زیر می باشد:
با نامه ای که طی آن بطور دست جمعی اقدام به محکومیت اعدام مجاهد و مبارز آزادیخواه شهید علی صارمی نمودیم دلم راضی نشد و دل نوشته ای دیگر لازم دیدم تا به سهم خود دینم را به این آزاده بزرگوار ادا کرده باشم.
علی صارمی به گفتۀ دوست و دشمن فردی پرهیزکار، مهربان، مردم دوست، عاشق و استوار بود وی با.... این رژیم منحوس بازداشت و بیش از 23 سال حبس کشید تا اینکه این بار در قبرستان خاوران در مراسم یادبود اعدامهای سال 67 دستگیر و به اعدام محکوم شد. در مراسم یادبود دلاور مردان و شیر زنانی که آخر خود نیز به آنها پیوست .علی صارمی آرزو داشت روزی کمیته تحقیق به همراه دادگاهی مستقل در مورد اعدام های دهۀ 60 تشکیل گردد
اعدام علی صارمی ثابت کرد که رژیم طاقت کوچکترین انتقاد و اعتراض مسالمت آمیز را هم ندارد و هر صدای مخالف را با چوبۀ دار خفه می کند.
اینک که ایرانیان برای خارج شدن نام سازمان مجاهدین از لیست گروه های تروریستی لحظه شماری می کنند رژیم حاکم قصد دارد خشم خود را از مجامع و محافل بین المللی بر سر هواداران این سازمان در زندانها خالی کند ولی با این وجود هیچ سعادت و افتخاری بالاتر از کشته شدن در راه حق و آزادی سراغ ندارم و مدالی بالاتر از آن ندیدم که دشمن حتی از جنازۀ بی جان شهیدی وحشت داشته و از تحویل کالبد بی جان شهید به خانواده اش بیمناک ومرعوب گردد.
شهادت این عزیز را به تمام مبارزین ،مجاهدین و آزدیخواهان جهان تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزو دارم راه و هدف او هدف ما گردد
ما شیشه بشکسته ایم باکی نداریم زکس شیشه هر چند بشکند تیزتر گردد
8 دی ما 1389
بهروز جاوید طهرانی
بند 3 زندان رجایی شهر کرج

قتل یک شهروند بلوچ و بازداشت یک تن دیگر

در محاصره یک روستای مرزی در بلوچستان ایران نیروهای امنیتی یک شهروند بلوچ را کشته و یکی دیگر را بازداشت کردند.
 صبح روز یک شنبه پنجم دی ماه باری دیگر نیروهای امنیتی منطقه با محاصره روستای کهنوک گنیجان دپ در منطقه کوهون اقدام به تفتیش و توهین به روستائیان می کنند که در اعتراض برخی از ایشان نیروهای امنیتی به سوی آنان تیر اندازی می کنند در نتیجه این حمله یکی از روستائیان به نام شهبیک با اصابت سه گلوله جانباخت و برادر کوچکتر وی به نام مولوی خالد توسط این نیروها بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

کشتار شهروندان بلوچ به بهانه کنترل امنیت منطقه یا مبارز با کالای قاچاق در منطقه بلوچستان ایران در طی ماه های اخیر به امری عادی مبدل شده است.

آکسیونهای اعتراض به اعدام



در ادامه ی اعتراض بر علیه اعدامِ جانباختگان علی صارمی و علی اکبر سیادت و در حمایت از حبیب لطیفی دیگر زندانی سیاسی و اعضای خانوده او و خانواده ی صارمی که دستگیر شده اند و برای آزادی همۀ زندانیان سیاسی، طی روزهای آینده آکسیونها ادامه دارند.


پیروز باد مبارزۀ مردم ایران علیه رژیم اعدام و ترور


لندن: جمعه ۳۱ دسامبر روبروی سفارت جمهوری کثیف اسلامی ساعت ۱۳ تا ۱۵




آمریکا، واشنگتن: یکشنبه ٢ ژانویه ساعت ١٢ ظهر، مقابل دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی

آدرس:

2209 Wisconsin Ave NW ,Washington DC



آلمان، کلن: پنجشنبه ٣٠ دسامبر ساعت 2 تا 3 بعد از ظهر مقابل کلیسای دم



آلمان، برمن، پنجشنبه ٣٠ دسامبر ساعت ١ تا ٣ بعدازظهر در محل

Marktplatz


سوئد، گوتنبرگ: پنجشنبه ٣٠ دسامبر ساعت ٣ تا ٤ بعدازظهر، برونز پارکن


تلفن تماس 0707432547


مونیخ: پنجشنبه ۳۰ دسامبر روبروی کنسولگری جمهوری کثیف اسلامی ساعت ۱۴


کانادا، تورنتو: پنجشنبه ٣٠ دسامبر، ساعت ٢ تا ٤ بعدازظهر تقاطع یانگ و دانداس

تلفن تماس: ٤١٦٧٢٦٩٣٢١



کانادا، اتاوا: دوشنبه ٣ ژانویه ٢٠١١، ساعت ١ تا ٣ بعدازظهر، مقابل سفارت جمهوی اسلامی


شرکت های هواپيمايی در آستانه بحران و تعطيلی

مديرعامل شرکت هواپيمايي ايران ايرتور با اشاره به افزايش نرخ سوخت هواپيما اذعان داشت: در صورت عدم افزايش نرخ بليت، شرکت هاي هواپيمايي با بحران جدي مواجه خواهند شد.

سيد مهدي صادقي، مديرعامل شرکت هواپيمايي ايران ايرتور در گفتگو با خبرنگار موج از عدم تطابق هزينه ها و درآمدهاي شرکت هاي هواپيمايي در شرايط کنوني خبر داد و گفت: شرکت هاي هواپيمايي به منظور جبران هزينه هاي خود ناچار به حذف برخي از مسيرهاي هوايي در کشور خواهند شد.

وي با تاکيد بر لزوم پرداخت مابه التفاوت سوخت هواپيما تصريح کرد: اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بدون اجاره افزايش قيمت ها، منجر به تعطيلي شرکت هاي هواپيمايي خواهد شد.

صادقي در ادامه اثرات اوليه و ثانويه افزايش قيمت ها را به نقل از کارگروه طرح تحول اقتصادي در حمل ونقل هوايي به ترتيب 34 و 43 درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: به منظور جبران هزينه ها نرخ بليت هواپيما بايد در سال 89 حداقل به ميزان 40 درصد افزايش يابد.

مديرعامل شرکت هواپيمايي ايران اير تور، با بيان اين که حمل و نقل هوايي چهار درصد از کل سبد حمل و نقل را در کشور تشکيل مي دهد اذعان داشت: اثرات ثانويه در روند افزايش قيمت ها در کشور اجتناب ناپذير است.

وي با بيان اين که ميزان سوخت مصرفي هواپيما متفاوت تر از ساير وسايل حمل و نقلي است، تصريح کرد: يک هواپيما در ساعت به صورت متوسط پنج هزار ليتر سوخت مصرف مي کند که ميزان هزينه‏هاي آن، يک ميليون و 500 هزار تومان مي شود.

صادقي از افزايش هزينه هر ساعت صندلي خبر داد و گفت: هزينه هر ساعت صندلي بر اساس تاثير هزينه هاي اوليه به ميزان 14 هزار و 300 تومان در شرايط کنوني افزايش يافته است.

نفوذ رحیمی در مجلس؛ رشوه دادن به نمایندگان


علت نفوذ رحیمی در مجلس چیست؟
گشاده دستی از بیت المال و رشوه دادن به نمایندگان سایت دادنا: عملکرد نمایندگان مجلس در عدم تصویب طرح «تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات در مجلس هفتم» در حالی در رسانه های مختلف منعکس شد که با توجه به تلاشهای دامنه دار طیف اصولگرایان منتقد از جمله نادران و زاکانی، انتظار می رفت که حداقل این بار دیگر نتیجه آزمون، با قبولی محمدرضا رحیمی همراه نباشد، انتظاری که به واقعیت نزدیک نشد.

رابطه نیکوی محمدرضا رحیمی با نمایندگان مجلس هفتم و هشتم منحصر به مدارای دیروز نمایندگان با وی نیست و در گذشته نیز نمایندگان در چندین بزنگاه حساس به شکل کاملا غیر منتظره‌ای – که البته بعدها با تکرار، قابل پیش‌بینی جلوه کرد- به هواداری از وی برخواسته‌اند و او را در کشاکش اتهامات حمایت کرده‌اند.

اولین ماجرا مربوط به چک‌های 5 میلیون تومانی معروف زمان استیضاح مرحوم کردان بود، ماجرایی که ترکش‌های آن به مدد عملکرد مصالحه‌جویانه برخی نمایندگان نافذ مجلس به جای معاون پارلمانی به مدیرکل معاونت پارلمانی اصابت کرد و رحیمی با اقبالی بلند از این خان به سلامت عبور کرد.

پیگیری‌های بعدی نمایندگان منتقد نیز به جایی نرسید و تلاش برخی از آنها برای تذکر به رئیس‌جمهوری یا توبیخ رحیمی عقیم ماند.

نقطه اوج ماجرا اما جایی بود که پس از این همه فعل و انفعال و این همه انتقاد از عملکرد رحیمی و نیروهای تحت مدیریتش در ماجرای استعفای کردان، 215 نماینده مجلس بیانیه صادر کرده و از رئیس‌جمهوری به دلیل انتصاب رحیمی به سمت معاون اولی تشکر کردند. این بیانیه آب سردی بر پیکره مخالفان رحیمی در مجلس بود و نشان داد که معاونت پارلمانی رابطه خوب خود را با نمایندگان حفظ کرده و کماکان لابی‌گر قهار راهروهای پارلمان ایران است.

همراهی استراتژیک برخی از مجلسیون با محمدرضا رحیمی در مقاطع حساس دیگر نیز ادامه یافت، ایراد اتهامات سنگین تحصیلی و فساد اقتصادی از جانب نادران در تریبون مجلس علیه رحیمی، موضوع مهم دیگری بود که مجلسی‌ها به قول امروزی‌ها به رحیمی «حال دادند» و اگر هم علنا از رحیمی حمایت نکردند، لا اقل به هواداری از همکار خود نیز بر نخواستند و سکوت را به اظهارنظر ترجیح دادند. همین عدم اقبال نمایندگان هوادار رحیمی هم بود که شاید سبب شد عملیات انتحاری نادران (به تعبیر خودش) چندان موفقیت آمیز نباشد و به رسیدگی قضایی اتهامات ادعایی منجر نشود.

طرح تحقیق و تفحص از دیوان محاسبات جدیدترین نمونه از روی خوش نشان دادن‌های مجلس به رحیمی بود. علی‌رغم تمام مسائل مطرح شده توسط نادران و متحدانش در مجلس، اکثریت نمایندگان مجلس بررسی عملکرد رحیمی در دیوان را جایز ندانستند تا وی همچنان به حمایت حامیانش در مجلس دلخوش باشد.

حذف یارانه ها؛ كاهش 80 درصدی ورود مسافر به مشهد

هدفمندي يارانه‌ها بيشترين تاثير را بر افزايش هزينه حامل‌هاي انرژي گذاشته و همين مسئله مهمترين عامل كاهش مسافران ورودي به مشهد بوده است كه به نسبت مشابه در سال گذشته در همين زمان 80 درصد كاهش داشته است
مدير اتحاديه هتل داران مشهد با اعلام كاهش آمار ورودي مسافران به مشهد و هتل‌ها درطول هفته گذشته گفت: بدون حمايت دولت صنعت هتل داري با ورشكستگي مواجه خواهد شد.

محمد قانعي مدير اتحاديه هتل داران استان خراسان در گفت و گو با CHN افزود: هدفمندي يارانه‌ها بيشترين تاثير را بر افزايش هزينه حامل‌هاي انرژي گذاشته و همين مسئله مهمترين عامل كاهش مسافران ورودي به مشهد بوده است كه به نسبت مشابه در سال گذشته در همين زمان 80 درصد كاهش داشته است.


وي با بيان اينكه دفاتر خدمات مسافرتي در طول هفته گذشته با كاهش فروش بليط مواجه بوده و پروازهاي بسياري به مشهد لغو شده است، تاكيد كرد:فروش روزانه بليط در بسياري از آژانس‌ها طور ميانگين از 200 بليط در روز به 4 بليط كاهش پيدا كرده و در روز يكشنبه هفته گذشته نيز 5 پرواز به مشهد لغو شده و تنها دو پرواز به اين شهر انجام گرفته است كه اين موضوع تاثير منفي آغاز هدفمندي يارانه ها در اذهان عمومي مردم را نشان مي دهد.


قانعي با اعلام اين مطلب كه در فصل زمستان به طور معمول تعداد سفرها كاهش پيدا مي‌كند، افزود: با افزايش قيمت سوخت تعداد مسافران شخصي هم كاهش پيدا كرده و اين مسئله در كنار كاهش مسافران در فصل زمستان باعث تاثير بيشتر هدفمندي يارانه ها در كاهش مسافر شده است.


مدير اتحاديه هتلداران استان خراسان با اشاره به اينكه هتل‌ها آسيب پذير ترين قشرصنعت گردشگري بوده و بدون حمايت دولت با آغاز طرح تحول اقتصادي با ورشكستگي مواجه خواهند شد افزود:هتل‌ها عمده ترين مصرف كننده انرژي هستند و از طرفي امكان صرفه جويي در مصرف انرژي در هتل امكان پذير نيست و اگر ما از يارانه‌ها بهره اي نبريم با مشكلات جدي مواجه شده و مجبور به تعديل نيرو خواهيم شد.


وي تصريح كرد: بيشتر مسافران ورودي به مشهد معمولا از قشر محروم جامعه بوده و بر خلاف ساير شهرها مانند كيش كه گردشگران از وضعيت مالي نسبتا خوبي برخوردار هستند،سطح درآمد پايين تري داشته و اولين چيزي كه از سبد خانواده آنها حذف مي شود سفر است.


قانعي با بيان ضرورت حمايت از صنعت هتل داري گفت:پيش از آغاز طرح هدفمندي يارانه ها هتل‌ها از تخفيفات پرداخت ماليات و يا هزينه حامل‌هاي انرژي برخوردا بودند ولي با آغاز هدفمندي يارانه ها نه تنها حمايت دولتي شامل حال هتلداران نشده بلكه با افزايش هزينه‌هاي انرژي فشار مضاعفي بر اين قشر وارد آمده است.


وي افزايش هزينه خدمات ارائه شده در هتل را براي تامين هزينه‌هاي ناشي از هدفمندي يارانه ها را نا كارآمد دانسته و تصريح كرد:ما در شرايط عادي براي جلب مسافر 50 درصد تخفيف در قيمت هتل‌ها لحاظ كرده ايم ولي با اين حال باز هم تعداد كمي مسافر از هتل استقبال مي كنند چه برسد با اينكه بخواهيم هزينه خدمات را بالا ببريم.از اين رو تنها راه نجات از ورشكستگي حمايت دولت است. منبع : خبرگزاري ميراث فرهنگي

دستگیری یک مدیر شهرداری کرج/اختلاس 5/1میلیاردی

سه شنبه شب هنگامی که یکی از مدیران مناطق شهرداری کرج در حال آماه سازی برای انجام معامله ای صوری بود به اتهام یک ونیم میلیارد تومان اختلاس دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش البرز این مدیر شهرداری که با تشکیل شورای سوم در مدیریت یکی از مهمترین مناطق شهرداری کرج قرار گرفته بود بعد از سه سال حضور در این مسند با تغییر در یکی دیگر از مناطق مهم شهرداری کرج قرار گرفت.

این مدیر منطقه به همراه دو تن از یاران نزدیک خود که چندی پیش توسط همین گروه به استخدام شهرداری در آمده بود دستگیر شده است.گفته می‌شود در بازرسی‌هایی که از منزل یکی از دستگیر شدگان انجام شده 28 دستگاه مهر متعلق به برخی سازمانها و نهادها و همچنین شرکتهای خصوصی کشف و ضبط گردیده است.

كرايه اتوبوس‌ها 25 تومان افزايش می‌يابد


رئيس كميسيون توسعه وعمران شوراي اسلامي شهرتهران گفت: درصورت تصويب نهايي درصحن شوراي شهر، نرخ كرايه اتوبوس‌هاي بخش خصوصي
25 تومان افزايش مي‌يابد.
حمزه شكيب درگفتگوبا فارس، درباره افزايش نرخ حمل ونقل عمومي درراستاي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، اظهارداشت: آنچه در كميسيون عمران شورا جمع‌بندي شد و5 عضواين كميسيون به آن رأي دادند افزايش15 درصدي كرايه تاكسي‌ها واتوبوس‌هاي بخش خصوصي بود.
وي ادامه داد: همه ملاحظات براي تعيين اين نرخ‌ها درنظر گرفته شده وفكرمي‌كنم با ورود اين مصوبه به صحن علني شورا، سايراعضا نيزآن را بپذيرند.
شكيب خاطرنشان كرد: مبناي تعيين اين نرخ هزينه‌هايي است كه ناشي ازهدفمندي يارانه‌ها و افزايش نرخ سوخت به راننده‌هاست؛ به طور كلي شرايط جزئي وكلي را درتعيين اين نرخ‌ها درنظرگرفته‌ايم.

دستگیری هفت نفر در شهرستان سردشت

طی روزهای گذشته هفت نفر درشهرستان سردشت واقع در استان آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شدند.

به گفته منابع آگاه، مأمورین از این افراد که پیشتر تحت پیگرد قانونی بوده اند، تعداد زیادی کتاب، جزوه و ...  گرفته اند.

گفته می شود اتهام این افراد عضویت و تبلیغ در منطقه به نفع یکی از گروههای مذهبی عنوان شده است.

شهرستان 100 هزار نفری در حسرت سینما

شهرستان 100 هزار نفری پلدختر از توابع استان لرستان از داشتن سینما محروم است و مردم این شهرستان همچنان در حسرت هنر هفتم باقی مانده اند.

به گزارش مهر، در حال حاضر نبود برخی از امکانات تفریحی و سرگرمی مناسب از جمله سینما و استخر شنا و مکان های ورزشی و تفریحی مناسب در پلدختر باعث شده اوقات فراغت بسیاری از جوانان و نوجوانان این شهر به بطالت سپری شود.

برخی از والدین جوانان پلدختری در این زمینه به خبرنگار مهر گفتند: وجود امکانات فرهنگی از جمله سینما در این شهر می تواند اوقات فراغت جوانان پلدختری را پر کرده و از روی آوردن آنان به فعالیتهای غیرسازنده جلوگیری کند.

آنها از مسئولان فرهنگی دست اندر کار در این زمینه خواستند تا به حوزه امکانات و زیرساختهای فرهنگی این شهرستان توجه بیشتری کنند تا خانواده ها کمتر دغدغه جوانان خود را داشته باشند.

یکی از دانشجویان پلدختری نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سینما یکی از ارکان فرهنگی شهر به شمار می رود که می تواند اوقات فراغت اقشار مختلف به ویژه دانشجویان را به خوبی پر کند.

مجتبی عیدی نژاد افزود: به علت نبود این مکان فرهنگی و تفریحی در پلدختر بسیاری از دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی این شهر اوقات فراغت خود در خیابانها یا بوستانهای شهر به بطالت سپری می کنند.

یکی دیگر از جوانان پلدختری نیز با گلایه از عدم توجه مسئولان پلدختری به ایجاد و توسعه امکانات فرهنگی در این شهر گفت: پلدختر با توجه به اینکه با مرکز استان فاصله زیادی دارد، ضروری است مسئولان شهرستان برای توسعه زیرساخت های فرهنگی هنری برنامه ریزی جدی تری داشته باشند.

مریم شهسواری افزود: سالها آرزوی جوانان پلدختری این است که دارای امکانات فرهنگی هنری از جمله سینما در شهر خود شوند.

وی گفت: جوانان پلدختری امیدوار بودند که در سفرهای استانی دولت، مسئولان این شهرستان آرزوی های این نسل را به دولت انتقال دهند، اما به نظر می رسد اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر نیز در این باره به خبرنگار مهر گفت: از آنجا که تاسیس سینما نیاز به مشارکت بخش خصوصی دارد تاکنون تلاش های زیادی از سوی این اداره برای ایجاد سینما در پلدختر صورت گرفته است.

غلام رضا محمودی اظهار داشت: افرادی برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی کردند اما به علت کمبود درآمد آن از ادامه پیگیری برای تاسیس سینما در این شهر منصرف شدند.

وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر آماده است از کمک خیرین برای ایجاد امکانات فرهنگی هنری در این شهرستان استفاده کند.