۱۳۹۳ فروردین ۱۰, یکشنبه

تصويب تمديد مأموريت گزارشگر ويژه ملل متحد براي بررسي وضعيت حقوق بشر در ايران

۹ فروردین سالگرد شهادت زندانی سیاسی محسن دگمه چی

روز نهم فروردين ۱۳۹۰، زندانی سیاسی محسن دگمه چي زندانی سياسی با ۹سال سابقهٴ اسارت درسياهچالهای ولی فقيه ارتجاع بر اثر ممانعتهای دژخيمان از درمان پزشکی به شهادت رسيد.
در پيام رئيس جمهور برگزيده مقاومت دربارهٴ او آمده بود: «سلام بر اين
زندانی سیاسی محسن دگمه چی، با مقاومتی شگفت در برابر فشارهای جلادان خامنه ای، در اسارت به شهادت رسيد و به همرزمان و هم بندان شهيدش، علی صارمي، جعفر کاظمي و محمدعلی حاج آقاييی پيوست.
محسن از بازاريان خوشنام تهران بود. او از سال ۶۰ تا۶۷ به مدت هفت سال در اسارت و تحت شکنجه بود و مجدداً در شهريورماه ۸۸ به خاطر کمک به خانواده های زندانيان سياسی و حضور دخترش در اشرف، دستگير و به ده سال زندان و تبعيد محکوم شد.

اوکراین؛ روسیه: ادعای کاخ سفید واقعیت ندارد

روسیه وجود طرح مشترک واشنگتن-مسکو برای حل بحران اوکراین را رد کرد 

به گزارش ایتارتاس، "سرگئی ریابکوف" با بیان این موضوع در ادامه گفت: روسیه و آمریکا در مورد وضعیت اوکراین دیدگاه های متفاوت دارند و دو طرف به تبادل نظر در خصوص این مساله ادامه می دهند. یافتن راه حلی مشترک برای بحران اوکراین به رایزنی های بیشتر نیاز است.

حضور در برنامه هالو؛ نسرین ستوده احضار شد

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، در فیسبوک شخصی‌ خود اعلام کرده که امروز نسرین ستوده و میزبان آنها در دزفول به وزارت اطلاعات احضار شده اند. او در توضیح نوشت که به اتفاق فرزندان خود برای مدت دو روز به استان خوزستان سفر کرده بودند که وقتی‌ ظهر امروز در بازار شهر دزفول مشغول خرید بودند به نوشته او از وزارت اطلاعات تماس گرفتند و نسرین ستوده و میزبان را به روشی‌ غیرقانونی و بی‌ ادبانه احضار کردند. 

تهدید تازه رژیم کره شمالی: آزمایش هسته ای

خبرگزاری فرانسه از اعلام موضع مقامات کره شمالی در مورد یک آزمایش هسته ای خبر داده است . کره شمالی اعلام کرده است احتمال آزمایش هسته ای را مردود ندانسته و گزینه آن را از روی میز خود برنداشته است .

کره شمالی در پی آزمایش چند موشک بالستیک میان برد که مورد محکومیت جهانی قرار گرفت ، اعلام کرده یک آزمایش اتمی توسط این کشور دور از ذهن نیست .

کره شمالی امروز یکشنبه درحالی این خبر را رسانه ای کرده که روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل متحد آزمایش موشکی میان برد و تعداد زیادی راکت توسط این کشور را محکوم کرده بود . 

اوکراین؛ ضعف آقای اوباما و گستاخ شدن پوتین

رادیو فردا: به گزارش خبرگزاری رويترز ديپلمات ها گفته اند، پيش از رای گيری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص همه پرسی در شبه جزيره کريمه در روز پنجشنبه، روسيه شماری از کشورهای اروپای شرقی و آسيای ميانه را  تهديد کرده بود که به این قطعنامه رای مثبت ندهند.

طبق اين گزارش در حالی خبر تهديد روسيه به اقدام تلافی جویانه عليه شماری از کشور ها منتشر شده است که مسکو پيشتر کشورهای غربی را به فشار های «شرم آور»‌ از طريق تهديدهای سياسی و اقتصادی برای وادار کردن کشورهای عضو سازمان ملل به حمايت از این قطعنامه سازمان ملل متحد متهم کرده بود.