۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

موافقت مصر با عبور ناوهای جنگی رژیم از کانال سوئز

خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری رسمی مصر اعلام کرد، دولت مصر امروز با عبور دو ناو جنگی رژیم تهران از کانال سوئز موافقت کرده است.

پیشتر منابع خبری از درخواست اجازه عبور این دو ناو جنگی از کانال سوئز و بررسی آن از سوی وزارت دفاع مصر خبر داده بودند.

طی دو روز گذشته گزارش های ضد و نقیضی در این باره منتشر شده بود.

یک مسئول ارشد وزارت دفاع مصر امروز گفت، مقامات رژیم تهران اطمینان داده اند که این کشتی ها حامل سلاح و یا مواد هسته ای و شیمیایی نیستند.

درخواست عبور کشتی های تجاری به مقام های کانال سوئز تسلیم می شود، اما عبور کشتی نظامی باید به تایید وزارت دفاع مصر برسد.

گفته می شود، وزارت دفاع مصر به ندرت تقاضایی را در این رابطه رد می کند.

از هنگام انقلاب سال 1357 در ایران این نخستین بار است که جمهوری اسلامی برای عبور کشتی از کانال سوئز تقاضای مجوز کرده است.

اسرائیل عبور ناوهای جنگی رژیم تهران از کانال سوئز را تحریک آمیز توصیف کرده است.

از سوی دیگر ایالات متحده نیز گفته این کشتی ها را زیر نظر خواهد داشت.



قهرمان ۲۵ بهمن شناسایی شد: اکبر امینی در خطر اعدام

جوانی  که در روز ۲۵ بهمن از جرثقیل بالا رفته بود و توسط نیرو های امنیتی بازداشت شد، شناسایی شد. خانواده او توسط نیروهای امنیتی تحت فشار برای انجام مصاحبه با صدا و سیما و اعلام عدم ثبات روانی اکبر هستند و امکان دارد حکم اعدام نیز برای وی صادر گردد. اکبر امینی که در جریان اعتراضات سال گذشته نیز چند ماهی باز داشت بوده، در روز حادثه به همراه پارچه های سبز و تصویری از شهدای سبز بالای جرثقیل رفته بود. وی گردن خود را با طناب آبی به جرثقیل بسته بود تا در صورت دخالت ماموران به دار آویخته شود. اما ماموران امنیتی با آوردن خانواده وی به محل وی را مجبور به پایین آمدن کردند. بر ماست تا با بر سر زبان آوردن اسم وی از سوء استفاده ماموارن امنیتی از گمنامی وی جلوگیری کنیم .

انتقال دو زندانی کرد زندان ارومیه به مکان نامعلوم

صبح دیروز دوزندانی کرد به نام های حسین میرزایی و احمد تموئی توسط مسئولان زندان احضارو به ‌مکان نامعلومی منتقل شدند.
تا لحظه تنظیم خبر از علت انتقال ومحل نگهداری این دو زندانی هیچ اطلاعی در دست نیست.
یادآور می گردد که حسین میرزایی به اتهام همکاری با احزاب مخالف به دو سال حبس و احمد تموئی نیز به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کردبه 15 سال زندان محکوم شده اند.

بیانیه‌ پشتیبانی از حرکت اعتراضی روز یکم اسفند

به خیابان آمدن عمومی ساکنان تهران و اعتراض ایرانیان در دیگر نقاط ایران در روز بیست‌وپنجم بهمن، باری دیگر آشکارنمود که جنبش آزادیخواهی و ضد استبدادی مردمان ایران، علی‌رغم شدت سرکوب و نقشه‌های سیاه حاکمیت، نه تنها زنده است بلکه هر روز رادیکالتر و گسترده‌تر میشود.

برخوردنظامی و غیر انسانی حاکمیت بابهره گیری از روشهای گوناگون، منجر به شهادت دو تن دیگر از فرزندان کرد و زحمی و زندانی گشتن بسیاری دیگر از هموطنانمان گشت. از طرف دیگر تهدید به سرکوب و حذف سیماهای برجسته حرکت اعتراضی همچنان در صدر برنامه‌هایشان قرار دارد.

حزب دمکرات کردستان ضمن ارج نهادن به حماسه‌ بیست و پنجم بهمن از سوی ایرانیان و ابراز همدردی با خانواده‌های تازه‌ترین شهدای راه مبارزه با استبداد جمهوری اسلامی، خواستار تداوم نارضایتی و ابراز اعتراض به رژیم استبدادی است.

در همین راستا حزب دمکرات کردستان پشتیبانی خودرا از فراخوان نیروهای آزادیخواه، احزاب، سازمانها، انجمنهای مدنی و سیاسی جهت نشان دادن نارضایتی و'' نه'' گفتن به حاکمیت استبدادی جمهوری اسلامی در روزهای جمعه، شنبه ( 29 و 30 بهمن) و یکشنبه (1 سفند) در تمامی کشورهای جهان و ایران اعلام میدارد.

برقرارباد آزادی و پیروزباد جنبش آزادیخواهانه ضد دیکتاتوری در کشورمان

حزب دمکرات کردستان
دفتر سیاسی
29 بهمن 1389

اطلاعیه؛ یکشنبه را به روز گرامیداشت صانع ژاله کنیم

حزب کومه له کردستان ایران

در تظاهرات مردم آزادیخواه علیه دیکتاتوری ولایت فقیه در روز دوشنبه 25 بهمن، صانع ژاله دانشجوی کرد دانشگاه هنر در اثر شلیک مستقیم عوامل تبهکار جمهوری اسلامی، بسیج های لباس شخصی، به شهادت میرسد. بلافاصله بعداز به شهادت رساندن وی دستگاه اطلاعاتی رژیم با جعل سند عضویت وی در بسیج تلاش میکند تا صانع ژاله دانشجوی آزادیخواه اهل پاوه را از عوامل رژیم معرفی کند که توسط نیروهای اپوزیسیون به قتل رسیده است. مدارک و شواهد متعدد واز جمله مصاحبه برادر وی قانع ژاله و گواهی دهها همکلاسی و همرزم وی جعلی بودن ادعای این رژیم تزویر و دروغ را محرز کرده است. 
اقدام تبهکارانه رژیم در به قتل رساندن و سپس در مصادره شهادت این عزیز جانباخته، نفرت عمومی را در سرتاسر ایران و بخصوص در کردستان دامن زده و همگان را به ابراز اعتراض به این عمل جنایتکارانه و در عین حال ریاکارانه برانگیخته است. ما ضمن ابراز تسلیت به خانواده و دوستان و همرزمان صانع ژاله، برای گرامیداشت ایشان و نیز اعتراض به سرکوبهای وحشیانه، همگام با بسیاری از فعالان سیاسی ایران و کردستان روز یکشنبه  را روز گرامیداشت صانع ژاله اعلام می کنیم.

بر همگان آشکار است که خانواده این عزیز جانباخته بشدت تحت فشار بوده و قادر نیستند از این ظلم مضاعفی که در حق عزیز از دست رفته شان اعمال شده اعتراض نمایند، کمااینکه برادر وی تنها ساعتی بعداز انجام مصاحبه با بخش فارسی  تلویزیون صدای آمریکا بازداشت شد. وظیفه بلند کردن صدای اعتراض را همه باید بر دوش خود احساس کنند. به همین جهت و به پاس احترام و بزرگداشت جانباخته راه آزادی صانع ژاله، به نشانه همدردی با خانواده و دوستان دانشگاهیش که با سرکوب مراسم بزرگداشت یاد وی روبرو شدند و همچنین به نشانه تقدیر از همه جوانان کردی که در صفوف مقدم مبارزه برای دموکراسی در جنبش آزادیخواهی دوسال گذشته ایران جان باخته اند همگام با بسیاری روز یکشنبه اول اسفند برابر با 20 فوریه را روز گرامیداشت یاد صانع ژاله اعلام میکنیم.
ما همچنین شهادت جوان آزاده محمد مختاری را که او نیز در روز بیست و پنجم بهمن ماه به دست نیروهای سرکوبگر رژیم دیکتاتوری جمهوری اسلامی به قتل رسید به خانواده و دوستان و همرزمانش تسلیت میگوئیم و اطمینان داریم که مبارزه متحدانه توده-های آزادیخواه و حق طلب ایران روزهای عمر این رژیم جهل و جنایت را به پایان خود نزدیک خواهد ساخت.

27 بهمن ماه 1389 برابر با 17 ژانویه 2011

تبعید دو زندانی به زندان زاهدان

اعتصاب در زندان دیزل آباد کرمانشاه موجب تبعید دو زندانی و ضرب و شتم عدهٔ دیگر شد.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران «هرانا» روز ۲۵ بهمن تعدادی از زندانیان زندان دیزل آباد کرمانشاه، بمنظور اعتراض به‌ نقض حقوق انسانی خویش دست به‌ اعتراض زدند که علیرغم سرکوب این زندانیان توسط گارد ویژه‌ و انتقال ده‌ها زندانی به‌ سلول انفرادی و تبعید ۲ نفر از زندانیان به‌ سیستان و بلوچستان همچنان جو زندان نا‌آرام و متشنج اعلام شده‌ است.

گفتنی است، وضعیت زندانیان سیاسی محبوس در این زندان بسیار نامساعد گزارش شِده است و طی ماه‌های گذشته یک زندانی سیاسی به نام پیمان خنجری که به اتهام هواداری از سازمان مُجاهدین خلق در این زندان محبوس بود به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان جان باخته است.

بازداشت گسترده شهروندان اهل سنت جوانرود

صبح روز پنج شنبه‌ ۲۸ بهمن نیروهای اطلاعاتی در یک عملیات ضربتی اقدام به بازداشت گسترده شهروندان سنی مذهب در جوانرود نمود.
بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران «هرانا» وزارت اطلاعات اتهام این افراد راهمکاری با نیروهای جهادی و سلفی اسلامی اعلام کرد. این افراد پس از بازداشت به اداره اطلاعات کرمانشاه منتقل شدند.

در طی روزهای اخیر عملیات مشابهی در سایر شهرهای کردنشین صورت گرفته است.

بی خبری از آمار واقعی و سرنوشت مجروحان تظاهرات دوشنبه

براساس یک گزارش دریافتی، تعداد افرادی که در جریان تظاهرات روز دوشنبه 25 بهمن ماه در تهران مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند، بیش از میزان اعلام شده توسط مقامات و رسانه ‌های حکومتی است.

بنابر این گزارش، سه نفر از کسانی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته ‌اند، به بیمارستان "امام" در انتهای بلوار کشاورز منتقل شده بودند که یک نفر از آنها که گلوله به سرش اصابت کرده بود، کشته شده است.

هم ‌چنین هفت تن دیگر از مجروحین به بیمارستان سینا منتقل شده بودند که همگی بلافاصله با آمبولانس یکی از ارگان ‌های نظامی از این بیمارستان به محلی نامعلوم منتقل شده و از سرنوشتشان خبری در دست نیست.

یک نفر دیگر نیز به بیمارستان "حضرت رسول" منتقل شده است که در بیمارستان در گذشته است.

کشته شدن دستکم یک تن دیگر نیز در خیابان رودکی - توحید تائید شده است.

موج اعتراضات در منطقه به کشور عربی عمان رسید

اعتراضات اجتماعی و سیاسی در کشورهای عربی گسترش می یابد. امروز صدها نفر از جمله شماری از زنان عمانی در یک راهپیمايی مسالمت آمیز در مرکز مسقط خواستار اصلاحات سیاسی شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که دومین راهپیمایی از این نوع در یک ماه گذشته محسوب می شود، خیابان مرکزی مسقط را طی کردند.

تظاهر کنندگان شعار می دادند، ما خواستار اصلاحات هستیم.

بر روی پلاکاردی که یکی از تظاهر کنندگان در دست داشت، نوشته شده بود، دموکراسی کجاست؟

ماه گذشته نیز حدود دویست عمانی در مسقط در پدیده ای نادر در این کشور عربی خلیج فارس در اعتراض به افزایش هزینه های زندگی تظاهرات کرده بودند.

گزارش دریافتی: درگیری در شهر اردکان

درپی برپائی تجمع حکومتی درشهرستان اردکان زادگاه محمدخاتمی وفریادجمعی ازطلاب حکومتی مبنی برمرگ برخاتمی وخاتمی اعدام باید گردد،صدها موتورسواردراین شهرستان بانیروهای انتظامی درگیرشدند. دراین درگیری یک نفرازنیروهای نظامی به شدت اسیب دیده این موتورسواران درتجمعاتی دربرابرحوزه علیمه این شهرستان وبرسرآرامگاه آیت الله خاتمی تجمع نمودندوقدرت خودرادربرابرتجمع کوچک دیروزنشان دادندشایان ذکراست دیروز حوزه علمیه اردکان بابرپائی این تجمع نسبت به اقایان موسوی وکروبی وخاتمی فحاشی وخواهان اعدام نامبردگان شدنددراین بین صدها هزارتومان دربین طلاب حوزه اردکان نیزپخش گردید  .

آخوند جنتی خطاب به موسوی و کروبی: اُف بر شما

صدا و سیمای رژیم: امام جمعه موقت تهران خطاب به فتنه گران گفت: شما عمرتان تمام شده است.

آیت الله احمد جنتی در ادامه خطبه نماز افزود: مردمی که خواستار اعدام این فتنه گران هستند بدانند که اینها در جامعه سقوط کرده اند و آبروی آنها رفته است.

خطیب جمعه تهران گفت: مرتب برخی افراد از قوه قضائیه محاکمه فتنه گران را درخواست می کنند که این قوه باید با مصلحت اندیشی کاری کند که ارتباط اینها به کلی با مردم قطع شود.

آیت الله جنتی افزود: رفت و آمدها، تلفن، اینترنت و دیگر ارتباطات این فتنه گران باید قطع شود و در خانه های خود زندانی شوند.

وی خطاب به سران فتنه گفت: زمانی که کشور در حال جهش علمی و فناوری و در مسیر اجرای برنامه پنجم توسعه و قانون هدفمندسازی یارانه هاست یک دفعه به فکر می افتید از مصر حمایت کنید؛ اُف بر شما.

امام جمعه موقت تهران افزود: البته همه می دانستند که این ادعای شما دروغ، ریا و حقه بازی است چراکه مردم در 22 بهمن از مصر حمایت کردند اما شما در 25 بهمن چند فرد شاخ شکسته را به خیابانها کشاندید و با کشته و مجروح کردن چندین نفر ناراحتی ایجاد کردید.

آیت الله جنتی اضافه کرد: عاقبت کارتان را نمی دانید و نمی دانید که مردم شما را نفرین می کنند.

روز یکشنبه خانواده ژاله و مختاری را تنها نميگذاريم

فراخوان كانون حمايت از خانواده جان باختگان :

خانواده صانع ژاله و محمد مختاري را در يك اسفند تنها نميگذاريم و در تظاهرات روز یکشنبه در تمام ايران شركت ميكنيم

هموطنان عزيز،جوانان ايران زمين.

همچنانكه مطلع هستيد، مردم و دوستان و ياران جانباختگان راه آزادي، صانع  ژاله و محمد مختاري از شركت در مراسم تشييع پيكر پاك آنان و همچنين
خاكسپاري اين عزيزان محروم گرديدند، چرا كه هماناني كه جان اين دو عزيز را  گرفتند، سعي در مرثيه سرايي براي آنان دارند و به نيرنگ و ريا ميخواستند كه از مسئوليت كشتن اين جوانان طفره روند! دانشجويان و دوستان صانع ژاله چه خوب و نيك گفتند كه، چرا در ايام 22 بهمن و مناسبتهاي ويژه خود حكومت بسيجيان مورد تعرض قرار نگرفته و نميگيرند!؟ هرچند كه اين طرفندها براي همه مردم ما شناخته شده بوده و هست. مردم آزاديخواه كردستان و همشهريان شهيد صانع ژاله نيز، بدون شركت در  مراسمي كه قاتلين شهيد صانع راه اندازي كرده بودند،با خانواده اين شهيد در منزل آنان اظهار همدري كرده و به قاتلين اين جوان نه گفتند ونشان دادند كه مردم ما بيدارتر از اين است كه گول دروغگويان و رياكاران را بخورند.

اما جوانان اين ميهن عزم جزم كرده اند كه ياد شهيدان،صانع ژاله و محمد مختاري را در هفتمين شب شهادتشان، در خيابانهاي ايران و بخصوص تهران گرامي داشته و بر عزم آنان براي آزادي درود بفرستند. كانون حمايت از خانواده هاي جانباختگان و بازداشتي ها ضمن تسليت و اظهار همدردي مجدد با خانواده هاي اين شهيدان، جهت گرامي داشت شب هفت آنان، ازتمامي جوانان ايران زمين   و خانواده هاي شهدا و زندانيان سياسي  ميخواهد كه در هر كجاي اين ميهن در هفتمين روز شهيدان، ياد آنان را گرامي داشته و  فرياد دادخواهي سر بدهند.

ما از همه جوانان و دانشجويان دانشگاههاي تهران ميخواهيم كه همصدا با همكلاسي هاي صانع و دوستان محمد در روز يكشنبه اول اسفند 89 راه و روش و منش آزاديخواهانه آنان را فرياد بزنند و در اين بزرگداشت شركت كنند.

كانون حمايت از خانواده هاي جانباختگان و بازداشتي ها

یکشنبه، روز اعتصاب سراسری در کردستان ایران

در حالی که مردم کردستان و سرتاسر ایران در شوک کشته شدن صانع ژاله، دانشجوی کرد بسر می برند، پیکر این جوان کرد، تحت تدابیر شدید امنیتی، از سوی قاتلانش در پاوه به خاک سپرده شد. صانع ژاله، فرزاد وکیانوش و احسان و شوانه ای دیگر است. محمد مختاری، سهراب و اشکانی دیگرند. . قاتلان همه آن‌ها یکی است. کشتار جوانان هیچ گاه از سوی مردم کردستان بی پاسخ نمانده است. کردستان همه فرزندان ايران را در آغوش خواهد گرفت. دانشجویان کرد، زنان و جوانان، فعالان سیاسی و مدنی کرد، احزاب و نهادهای اجتماعی، در چند روز گذشته، آمادگی خود را به اشکال مختلف برای نشان دادن اعتراضات سراسری به ‌این جنایت اعلام کرده‌اند. مردم کردستان اینبار هم برای قاتلان صانع و صانع ها پیامی دارند: کردستان ایران به شکلی قاطع و گسترده دست به اعتراض خواهد زد. کردستان خواب قاتلان صانع ژاله و محمد مختاری را آشفته خواهد کرد و بار دیگر آنها را رسوا می کند.

ماموران امنیتی دولت محلی کردستان عراق دستکم ۹ نفر را به قتل رساندند

بی بی سی: بر اساس تازه ترین گزارش ها دست کم ۹ نفر بر اثر تیر اندازی پلیس به سوی تظاهرکنندگان در شهر سلیمانیه در شمال عراق، کشته شده و بیش از چهل نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

یک مشاور دولت محلی کردستان به بی بی سی گفت که صدها نفر در شهر سلیمانیه علیه فساد و بیکاری دست به تظاهرات زده بودند. به گفته شاهدان عینی معترضان به سمت مقر دو حزب اصلی سیاسی کردستان عراق، راهپیمایی می کردند و شعار "محاکمه افراد فاسد" سر داده بودند.
حزب دموکراتیک کردستان و اتحاد میهنی کردستان، دو حزب اصلی کردستان عراق، در دهه های اخیر منطقه کرد نشین شمال عراق را تحت کنترل خود داشته اند.

این شاهد عینی گفته است که تیراندازی پلیس هنگامی رخ داد که بعضی از تظاهرکنندگان قصد هجوم به داخل یکی از ساختمان های مقر حزب را داشتند. خبرگزاری رویترز گزارش کرده که معترضان در نقاط دیگر عراق از جمله کرکوک و بصره نیز علیه دولت محلی دست به تظاهرات زده و خواهان آن شده اند که کمبود برق و مواد غذایی به پایان برسد. بر اساس این گزارش در عراق، برخلاف شورش های ضددولتی در سایر کشورهای عربی، معترضان خواهان برکناری دولت منتخبی که کمتر از یک ماه پیش شکل گرفت، نشده اند. این در حالی است که بعضی از تظاهرکنندگان نسبت به نوری المالکی، نخست وزیر عراق ابراز خشم کرده اند.

آقای مالکی پیشتر از تظاهرکنندگان درخواست کرده بود که نارضایتی های خود را به نحو صلح آمیز ابراز کنند. وی در یک کنفرانس خبری خطاب به آنها گفت: "من به تظاهرکنندگان می گویم که این حق شماست که اعتراض کنید اما بدون خشونت. به اغتشاش گران اجازه ندهید که دفاتر و اماکن عمومی را به آتش بکشند زیرا این کار، خرابکاری عمدی است." آقای مالکی اضافه کرد: "از تظاهرکنندگان حفاظت می شود و من همین جا اعلام می کنم که نیروهای امنیتی اجازه ندارند علیه آنها به زور متوسل شوند."در شهر کوت در شرق عراق نیز حدود
۷۰۰ نفر برای دومین روز دست به تظاهرات زدند.
روز گذشته (چهارشنبه
۱۶ فوریه) درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروی پلیس منجر به کشته شدن سه نفر و مجروح شدن حدود ۶۰ نفر دیگر شد.

خامنه ای و عنترش

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/59211_142066022501540_136755513032591_195037_316044_n.jpg

همراه شو عزیز

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/185776_181405038567638_136755513032591_387047_2925082_n.jpg

مهمترين شرکت مخابراتی خاورميانه در آستانه تعطيل

مهمترين كارخانه مخابراتي خاورميانه , بعد از واگذاري به بخش خصوصي به مدت 4 سال است كه راكد شده و در آستانه تعطيلي كامل قرار دارد .
شركت مخابرات راه دور شيراز ( آي تي آي ) كه اساسا با هزينه و تخصص ژاپني ها ساخته شده و مهمترين شركت مخابراتي خاورميانه بود بعد از خصوصي سازي از 4 سال قبل بصورت راكد در آمده و اکنون حتي ميز و صندلي هاي آن بعنوان آهن قراضه به فروش ميرود واين شركت در آستانه تعطيلي كامل قرار دارد اين شركت كه با ظرفيت 6000 تن درست شده و با 2700 نفر آغاز به كار كرده بود داراي توانمندي بالاي کار بود و حتي هنوز هم ميتواند به خوبي پاسخگوي بازار باشد اما هيچ پروژه اي براي پرسنل شرکت داده نميشود و اكنون تنها 370 نفركارگر كارخانه باقي مانده اند كه تمامي آنها نيز 20 ماه است كه حقوقي دريافت نكردند وآنرا طلب دارند .
ماه گذشته بعد از اينكه همه اعتراضات و پيگيري هاي محلي بي نتيجه مانده بود . كارگران قصد حركت به تهران براي تجمع و تحصن در مقابل مجلس را داشتند كه با رايزنيهاي مختلفي كه توسط مقامات و ارگانها انجام شده بود اين موضوع به تعويق افتاد.
درحال حاضر وضعيت به گونه اي ميباشد كه هر 50 روز به مبلغ 300 هزار تومان به كارگر پرداخت ميشود در حاليكه دستمزد هر كدام از اين پرسنل حدود 450 هزار تومان در ماه ميباشد . به گفته يكي از اين كارگران ,اين پول فقط براي اين هست كه كارگران نميرند و زنده باشند , مابقي پول پرداخت نشده دستمزدها , به حقوق معوقه ماههاي گذشته كارگران اضافه ميشود.

 

انجمن جهانی قلم خواستار آزادی فوری تقی رحمانی شد

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: کمیته "نویسندگان در زندان" در انجمن بین‌المللی قلم در بیانیه‌ای نسبت به بازداشت روزنامه نگار برجسته ایرانی تقی رحمانی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ، کمیته "نویسندگان در زندان" انجمن بین‌المللی قلم در بیانیه‌ای نسبت به بازداشت تقی رحمانی ابراز نگرانی کرد و نوشت که او بدون ایراد و تفهیم اتهام و در مکانی نامعلوم در بازداشت است. این انجمن در ادامه می‌نویسد که تقی رحمانی در معرض خطر شکنجه و بدرفتاری است و این نگرانی وجود دارد که سلامتی‌اش به مخاطره افتاده باشد.

بر اساس بیانیه انجمن قلم، تقی رحمانی در میان تعدادی از فعالان مدنی قرار داشت که پیش از تظاهرات دموکراسی خواهانه مردم ایران در 14 فوریه مورد هدف قرار گرفته بود.

انجمن بین‌المللی قلم در ادامه با تاکید بر اینکه تقی رحمانی صرفاً به دلیل فعالیت مسالمت آمیز بر اساس حق آزادی بیان که در ماده 19 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی تضمین شده است و دولت ایران متعهد به اجرای آن است، بازداشت شده است، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط او شد.

بازداشت دیپلماتها در 25 بهمن؛ احضار سفیر رژیم در فرانسه

وزارت خارجه فرانسه برای اعلام اعتراض رسمی به دستگیری یک دیپلمات اسپانیايی که در حاشیه تظاهرات روز 25 بهمن در تهران توسط ماموران رژیم بازداشت شده بود، سفیر جمهوری اسلامی در پاریس را احضار کرد.

سایت وزارت ‌خارجه فرانسه روز پنجشنبه با اعلام این خبر نوشت، دولت فرانسه از مقامات اسپانیا در برابر این اقدام غیرقانونی رژیم تهران حمایت می ‌کند.

این منبع نوشت، وزارت خارجه فرانسه، سفیر رژیم تهران در پاریس را احضار کرد تا اعتراض رسمی خود را در باره بازداشت چند ساعته یک دیپلمات اسپانیایی در ایران به وی ابلاغ کند. این اقدام ناقض کنوانسیون وین در زمینه مناسبات دیپلماتیک محسوب می شود. فرانسه بعنوان یک عضو اتحادیه اروپا، همبستگی خود را با مقامات اسپانیايی در برابر این اقدام غیرقابل قبول رژیم تهران اعلام می دارد.

فوت ۹۶ نفر به دلیل ابتلا به ایدز در شهر مذهبی قم

مدیر کل سازمان بهزیستی استان قم از فوت ۹۶ قمی بر اثر ابتلا به بیماری ایدز خبر داد.

به گزارش عصر ایران، دکتر ابراهیم حاجی مظفری در جلسه کار گروه فرهنگی اجتماعی که در استانداری قم برگزار شد گفت: "تا تاریخ ۱۹بهمن ماه سال جاری ۵۲۲ مورد افراد مبتلا به ایدز در قم به ثبت رسیده که ۴۵ نفر خانم و ۴۷۷ نفر نیز از آقایان مبتلا به بیماری ایدز هستند."

مدیر کل سازمان بهزیستی استان قم افزود: "سه فوتی در خانم‌ها و ۹۳ فوتی نیز در آقایان رخ داده است که به صورت کلی ۱۸ و چهار دهم درصد بیماران ایدزی قم فوت کرده‌اند."

وی با اشاره به اینکه بیماری ایدز یک مدت مخفی را سپری می‌کند اظهار داشت: "از این میزان باقی مانده ۹۸ نفر در فاز بیماری هستند و این تعداد ۸۹ آقا و مابقی خانم هستند."

وی درخصوص حل مشکلات افراد مبتلا به ایدز اظهار داشت: "نخست باید وضع و شرایط را بپذیریم که در چنین شرایط و موقعیتی قرار داریم و سپس به دنبال راهکار خدمات و درمان این امر باشیم."

حاجی جعفری هم چنین عدم معرفی بسیاری از زنان مبتلا به ایدز را معضل دانسته است.