۱۳۹۱ خرداد ۵, جمعه

گزارش آژانس: کشف اورانیوم غنی شده ۲۷ درصدی در ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در تازه ترین گزارش خود در باره فعالیتهای هسته ای رژیم تهران اعلام کرد که رگه‌هایی از اورانیوم بیش از ۲۰ درصد غنی ‌شده را در تاسیسات زیرزمینی فردو کشف کرده است.

در این گزارش گفته شده است که در نمونه برداری هایی که در اواسط ماه فوریه گذشته در اطراف تاسیسات فردو در نزدیکی قم برداشته شده، رگه هايی از اورانیوم بیش از ۲۰ درصد غنی ‌شده دیده می شود که تا سطح 27 درصد غنی شده است.

اگر چه اورانیوم مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای باید تا سطح 90 درصد غنی شود و این رقم با 27 درصد فاصله دارد، اما از آنچه که رژیم تهران تا کنون به آژانس انرژی اتمی گزارش کرده، بیشتر است.

رژیم تهران می گوید به اورانیوم غنی شده با درجه خلوص 20 درصد برای راکتور تحقیقات پزشکی خود نیاز دارد، اما کشورهای غربی، جمهوری اسلامی را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی تحت پوشش برنامه صلح آمیز هسته ای متهم می کنند.

دیپلماتهای غربی در وین می گویند که رژیم تهران در حال افزایش تعداد سانتریفیوژهای خود در تاسیسات زیرزمینی فردو است.

یک بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مرتبا از تاسیسات هسته‌ای رژیم تهران بازرسی می‌کند، بر این باور است که روند غنی‌سازی اورانیوم در ایران همچنان قوی است.

وی بر این باورست که با افزایش تعداد سانتریفیوژها، افزایشی در توان غنی‌سازی اورانیوم در ایران رخ خواهد داد.

کشته شدن دو تن در انفجار انتحاری در ترکیه



به گزارش واحد مرکزی خبر، طی انفجاری در مرکز پلیس ترکیه دو تن کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند.

منابع خبری ترکیه اعلام کردند که نیروهای امنیتی ترکیه بر روی فردی انتخاری که با ماشین خود سعی در انفجار مرکز پلیس منطقه قیصری را داشت آتش گشودند.

طی این انفجار دو تن کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که ماشین فرد انتحاری حاوی مواد منفجره بوده است.

پلیس امنیتی ترکیه اعلام کرد که، یکی از قربانیان این حادثه از افسران پلیس منطقه قیصری بوده است.

وخامت وضعیت جسمی زندانی سیاسی زن در اوین



خبرگزاری هرانا - فرح واضحان زندانی سیاسی محبوس در بند نسوان زندان اوین وضعیت جسمی وخیمی دارد و مسئولان مربوطه از انتقال وی به بیمارستان ممانعت به عمل می‌آورند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرح واضحان که از سوی دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری محکوم است به دلیل درد در ناحیه‌ی شکم به بهداری زندان منتقل شده است. 

پزشکان مستقر در بهداری زندان اوین با انجام معاینات اولیه تشخیص داده‌اند که وی بایستی هرچه سریعتر به بیمارستان خارج از زندان جهت انجام عمل جراحی منتقل شود. این در حالیست که مسئولین زندان بر خلاف نظر پزشکی، این زندانی را تنها با تزریق یک آمپول مسکن مجددا به بند نسوان بازگرداندند.

گفته می‌شود این زندانی به دلیل وجود غده‌هایی در رحم ا ش می‌بایست تحت عمل جراجی قرار گیرد.

لازم به یادآوری‌ست که فرح واضحان، ۵۰ ساله، اندکی پس از اعتراضات مردمی ششم دی ماه سال ۱۳۸۸(عاشورا)، در تهران و در منزل خود به همراه سایر اعضای خانواده‌اش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. 

این زندانی سیاسی در ابتدا از سوی قاضی صلواتی، رئیس شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام "شرکت در اعتراض‌های خیابانی" و "محاربه از طریق همکاری با گروههای معاند نظام "به اعدام محکوم شد که این حکم در دیوان عالی کشور لغو گردید.

تمام تحریمها در جریان مذاکرات با "1+5"حفظ می شوند


واشنگتن،5 خرداد،خبرگزاری «ریا نووستی»/ تمام تحریم هاعلیه ایران به موازات تدارکات برای برگزاری دورنوبتی مذاکرات گروه"1+5" میانجیان با این کشور اعمال خواهد شد. 

این مطلب را "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد.

وی گفت: "طوری که خانم کاترین اشتون رییس دیپلماسی اتحادیه اروپا پیشتر اظهار داشت ما و ایران کمافی السابق دارای اختلافات جدی هستیم. ما در دور بعدی مذاکرات در مسکو در روزهای 18 و 19 ژوئن برای رفع این اختلاف نظرها کار خواهیم کرد. 

کلینتون افزود: ما در جریان تدارکات برای این مذاکرات به وارد کردن فشار بر ایران ادامه خواهیم داد و تمام تحریم های ما اعتبار خود را حفظ کرده و اعمال  آنها در این دوره ادامه خواهد یافت.

وی گفت:  به این ترتیب ایران چنین انتخابی را در پیش دارد: پیروی از تعهدات بین المللی خود و یا نه.

بحران اتمی؛ اظهارات کلینتون و یک کارشناس هسته ای

به گزارش رادیو فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفته، بر عهده رژیم ایران است تا در جهت پیشرفت مذاکرات هسته ای و حل اختلافات خود با کشور های 5+1 اقدام کند.

رژیم ایران و کشور های عضو گروه 5+1 روز پنجشنبه پس از دو روز گفتگوهای فشرده در بغداد، به اختلاف نظر های مهمی در مسایل اصلی پرونده هسته ای جمهوری اسلامی اشاره کردند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با موری مک کالی، وزیر خارجه نیوزیلاند، این اختلاف نظرها را تائید کرده و گفت، ما فکر می کنیم که این بر عهده رژیم ایران است تا برای حل این اختلافات اقدام کند.

از اين مذاکرات نبايد انتظار چندانی داشت

همزمان با آغاز مذاکرات بغداد، روز گذشته اولی هاينونن کارشناس ارشد و سرپرست پيشين بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی گفت، با توجه به سوابق رژيم تهران از اين مذاکرات نبايد انتظار چندانی داشت. 

اين کارشناس اتمی در پاسخ به به این سئوال که آيا می توان به رژيم تهران اعتماد کرد؟ گفت، در گام اول توافق مطرح است، بعد اجرای اين توافقات خود يک موضوع است، بنابراين اگر سوابق رژيم تهران را در نظر بگيريم، بايد محتاط باشيم. 

مُقدّس (18 رباعی) - م.سحر


توهین

هرگز به مُقدّسات،  توهین نکنید
انگشت در آن شکافِ پایین نکنید
گر دین به شما تجاوزی کرد که کرد
حکم است: شما شکایت از دین نکنید

دست خدا

با بطری یا شیاف یا با مسواک
گر دین به شما تجاوزی کرد چه باک؟
چون دست شکنجه گر همان دست خداست
خوش باش که می دَرَد ترا دستی پاک

کردار

دینی که شکنجه گر نگهدار ِ وی است
کفتار ، امیر  و  سگ سپهدارِ  وی است
دینی چونین کجا برازنده بود
انسانی را که  عشق  ، کردار وی است ؟

دشمن و دوست

شد سی و چهار سال و ما دین داریم
بالای تُهی و غم ِ پایین داریم
دشمن داریم نام او آمریکا
اما یار از روسیه و چین داریم

وسیلهء سیاست

دینی که وسیلهء سیاست شده است
اسباب صدارت و ریاست شده است
جامی ست که آب زمزمی بود در او
امّا اکنون پُر از نجاست شده است !

آدم کُشی

ما، پاس ِ مُقدّسات ، آدم کُشتیم
کُشتیم هزارها  ، ولی کم کُشتیم
در حضرت ِ مرگ ، زندگی سوزاندیم
شادی از بهرِ سلطهء غم کُشتیم

ویرانی

ما پاس مُقدّسات ،  ویران کردیم
باحربهء دین کار ِ شریران کردیم 
تاریخ به جز بدی ندیده ست ازما
با آنهمه بد که ما به ایران کردیم

غارت

ما پاس ِ مُقدّسات ، غارت کردیم
در حُجرهء اهلِ دین تجارت کردیم
حالی دل و دست پاک با ماست ، که خوش
با خون دل ِ خلق ، طهارت کردیم

تقلید

ما پاس مقدسات ، توهین کردیم
کین ورزیدیم  و نام او دین کردیم
با آنکه عَلَمدارِ محمد بودیم
تقلید ز اصحاب تموچین * کردیم

هیزی

ما پاسِ مُقدّسات  ، هیزی کردیم
حُرمت سوزی،  شرف گریزی کردیم
تاریشه ی راستی برآریم از خاک
فرهنگ کُشی ، هُنر ستیزی کردیم

سهل

ما پاسِ مُقدّسات ، جهل آوردیم
نا اهلی ها به جلدِ اهل آوردیم
آوردن دین به جنگِ انسان  ، دشوار
کاری ست که ما راحت و سهل آوردیم !

بد ها

ما پاس ِ  مُقدّسات بد ها کردیم
نه یک ، نه ده ، نه صد ، که صدها کردیم
صدها نه ، هزارها نه ،  ملیون ها نه 
بی مر بد ها و بی عدد ها کردیم !

سراب

ما پاس ِ مُقدّسات ، برخاک ِ وطن
از پیکر ِ دین ، نه روح ماندیم و نه تن
بُردیم مُقدّسات ِ خود را به سراب
بستیم مُقدّساتِ خود را به لجن !

آلت کینه

ما پاس مُقدّسات ، بر ایرانشهر
از دین کردیم آلت ِ کینه و قهر
دردا که به کام آرزوهای بزرگ
در جام نریختیم جز جرعه ی زهر !

آلودن

ما دین ِ خدا به کین ِ خویش آلودیم
وان میوهء قُدس را به نیش آلودیم 
اکنون به تَقدّس از چه بالیم که ما
وجدان به ریا ، زُهد به ریش آلودیم

سبُحه و ریش

ما سبُحه و ریش را مُقدّس خواندیم
بر این سند ِ ریا گلاب افشاندیم
اکنون که نمانده آبرویی با ریش
در کار ِ چنین تقدّسی واماندیم !

رجَز

ریشی که شپش در او رجز می خواند
خود را به صدای معده می جنباند ؛  
دیگر نه کسی به بازی اش می گیرد
دیگر نه کسی مقدسش می داند  !

قِدّیس

گر ریش مقدس است ، بُز ، قِدّیس است
ور  زُهد ِ ریا  حقَ ست ، با ابلیس است
دیریست که آبروی دین ریخته اند
زآن آبروی ریخته ، عالم خیس است !

ـــــــــــــــــــــــــ
* تموچین همان چنگیز مغول است

م.سحر
پاریس ـ 22.5.2012
http://msahar.blogspot

افشای جنایات حکومت اسلامی در گزارش سالانه آمریکا



رادیو فرانسه: وزارت امورخارجۀ آمریکا در گزارش سالانۀ خود در مورد نقض حقوق بشر در جهان، بار دیگر جمهوری اسلامی ایران را به نقض بارز، مکرر و مداوم حقوق بشر در این کشور متهم کرد.

در این گزارش ادامۀ بازداشت های خود سرانه، جلوگیری از برگزاری اجتماعات، ممانعت از آزادی بیان و عقیده و ادامۀ اعمال شکنجه علیه شهروندان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

سرکوب وکلای دادگستری و مدافعان حقوق بشر، نقض حقوق اقلیت های قومی و دینی و بالاخره پیگرد و آزار واذیت فعالان دانشجوئی به عنوان دیگر نمونه های نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در این گزارش مطرح شده است.

وزارت امورخارجۀ آمریکا در گزارش سالانۀ خود به موارد خاص و فردی نیز پرداخته و از جمله بازداشت، محاکمه و محکومیت به زندان و محرومیت از کار افراد و چهره هائی چون خانم نسرین ستوده را یادآور شده است.

حبس های دراز مدت در سلول های انفرادی، کتک زدن، تجاوز به عنف، شلاق زدن و تحقیرهای جنسی از جمله موارد و مصداق های شکنجۀ شهروندان ایرانی در گزارش سالانۀ وزارت امور خارجۀ آمریکاست.

در بخش دیگری از این گزارش سرکوب دگرباشان جنسی مورد انتقاد قرار گرفته است.

سرانجام این که وزارت امورخارجۀ آمریکا در این گزارش به نقل از "مرکز اسناد حقوق بشر ایران" می نویسد در جریان سال ٢٠١١ میلادی جمهوری اسلامی ایران ٦٥٩ نفر اعدام کرده است.

شکست نشست بغداد امری بدیهی بود


جعفر پویه

مذاکرات اتمی نمایندگان کشورهای 5+1 با رژیم جمهوری اسلامی در بغداد پس از نشست در وقت اضافه نیز حاصلی نداشت و با شکست کامل به کار خود پایان داد.

روز گذشته در حالی که خبرنگاران در انتظار کنفرانس خبری جلیلی و اشتون پس از دور دوم نشست بودند، مایکل مان سخنگوی خانم اشتون با پوزش‌خواهی اعلام کرد که به دلیل یک دور دیگر مذاکره، کنفرانس به تعویق می افتد.

این درحالی است که منابع خبری گزارش می دهند که خانم اشتون حتا تا پشت در محل کنفرانس خبری آمده بود، اما توسط نمایندگان روسیه و چین بازگردانده شد تا با حضور آنان نشست دیگری برگزار شود. از کلیه ماجرا اینگونه می شود برداشت کرد که روسیه و چین تلاش کرده اند تا فضاحت این شکست را اندکی کاهش داده و با پا در میانی دو طرف را قانع کنند تا دور دیگری از مذاکره در 29 و 30 خرداد در مسکو برگزار شود.

شکست این دور از مذاکرات که دو طرف به آن بسیار دل بسته بودند، نشان داد که رژیم جمهوری اسلامی بر هیچ قول و قراری پایبند نیست و تنها با نمایندگان جامعه جهانی بازی می کند. این موضوع از آنچه در نشست خبری دو طرف بیان شد، بخوبی هویداست.

در حالیکه خانم اشتون در نشست خبری گفت: "گروه ۱+۵ از ایران می‌خواستند که گام‌های عملی در مورد نگرانی‌های موجود درباره برنامه‌ هسته‌ای‌اش بردارد." سعید جلیلی گفت: "طرف‌های حاضر در مذاکرات به حق ایران برای غنی‌سازی اذعان کردند و ایران نیز حاضر است درباره این موضوع و به خصوص درباره رآکتور تهران به گفت‌وگو بنشیند."

با این حساب برداشت نماینده رژیم از این نشست که خانم اشتون ادامه آن را در مسکو پذیرفته این است که "نمایندگان 5+1 غنی سازی و تاسیساتی که دور از چشم آژانس و به طور مخفیانه ساخته شده است را پذیرفته است". در حالیکه خانم اشتون ابراز امیدواری کرد که "جمهوری اسلامی تا برگزاری نشست مسکو نسبت به جلب اعتماد جامعه جهانی گام بردارد".

ارائه بسته پیشنهادی رژیم به خانم اشتون در مورد موضوعاتی همچون بحران بحرین، مدیریت جهانی و خلع سلاح اتمی و ... آنقدر بی ربط به این نشست است که نیازی به تکرار این نیست که چرا رژیم آنرا روی میز مذاکرات اتمی می گذارد.

غنی سازی و چرخه سوخت، خط قرمز رژیم است. ولی فقیه رژیم و همه پادوهای او بارها آنرا تکرار کرده اند، این موضوع به معنی ادامه پروژه دستیابی رژیم به بمب اتمی است، چیزی که خانم اشتون و نمایندگان چین و روسیه به خوبی از آن آگاهند، حال چرا می پذیرند تا این نشست های بی حاصل را ادامه دهند؟ پاسخ اش به راحتی از جانب سیاستمداران و سیاست بازان کهنه کار شنیده نخواهد شد.

مرگ دانشجوی نخبه به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه بیمارستان

رژیم ضد ایرانی جمهوری اسلامی، تروریستهای عرب را بصورت رایگان در مجهزترین بیمارستانهای ایران درمان می کند، ولی دانشجوی نخبه ایرانی به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های بیمارستان، جان خود را از دست می دهد.

به گزارش دانشجونیوز، پس از درگذشت منصور فیروزی، فضای دانشگاه مازندران امنیتی شده و علاوه بر بازداشت چندین نفر از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی، شماری از فعالین قدیمی این دانشگاه نیز به حراست مرکزی احضار و تهدید می شوند. در حدود بیست نفر از دانشجویان نیز به دانشگاه ممنوع الورود شده اند.

منصور فیروزی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته ی تربیت بدنی دانشگاه مازندران، روز چهارشنبه ی هفته گذشته به علت سردرد شدید و شرایط نامناسب جسمی به بیمارستان شفای بابلسر رجوع می کند و پس از انجام سی تی اسکن، پزشک متوجه پارگی یکی از مویرگ ها در ناحیه سر او شده و فوریت عمل در یک بیمارستان مجهز بر آن ها محرز می شود.

به دلیل عدم تمکن مالی، وی به خوابگاه برگشته و به همراه دوستانش از چندین نفر از مسئولین دانشگاه تقاضای کمک می کنند، که تا ٤٨ ساعت هیچ یک از مسئولان و نهادهای دانشگاه پاسخگوی وی نیست. تا این که روز یکشنبه حال وی در خوابگاه وخیم تر شده و دوستانش با اورژانس خوابگاه تماس می گیرند. اورژانس با تاخیر بسیار زیاد به محل رفته و وی با هزینه ی شخصی یکی از اساتیدش در اخرین لحظات به بیمارستان ١٧ شهریور شهر آمل منتقل شده و بستری می شود، اما به دلیل تاخیر در درمان در همان روز دچار مرگ مغزی شده و فوت می کند.

پیکر منصور فیروزی که عضو بنیاد نخبگان ایران و دارنده چند مدال قهرمانی داخلی و بین المللی بوده روز دوشنبه برای مراسم تدفین به محل سکونت خانواده اش یعنی شهر داراب استان فارس منتقل می شود.

فضای امنیتی در دانشگاه مازندران

بنابر گزارش های دانشجویی، از همان ساعات اولیه ی در گذشت منصور فیروزی، فضای دانشگاه و خوابگاه به شدت امنیتی شده و چندین نفر از فعالین قدیمی این دانشگاه به حراست مرکزی احضار و تهدید می شوند.

روز دوشنبه صدها اعلامیه در دانشگاه مازندران منتشر شده و از دانشجویان خواسته می شود ظهر سه شنبه جهت گرامیداشت و همدردی با خانواده ی منصور فیروزی و همچنین اعتراضی صنفی به مسئولین دانشگاه، که چندین بار مسبب حادثه های مشابه شده اند، گرد هم آیند. در همین روز چندین نفر از دانشجویان موقتا بازداشت شده و پس از بازجویی های بلندمدت ازاد می شوند. همچنین لیستی ده نفره از دانشجویان در اختیار انتظامات قرار می گیرد که از ورود آن ها به دانشگاه ممانعت شود. تماس های تهدیدامیز نهادهای امنیتی با برخی دانشجویان و احضار آن ها نیز همچنان ادامه دارد.

همچنین از طرف حراست مرکزی با خانواده ی بیش از ده نفر از دانشجویان  تماس گرفته شده و به آن ها گفته می شود "به فرزندتان بگویید وارد تجمع نشود چون ما می خواهیم بازداشتش کنیم".

احضار و بازداشت دانشجویان در پی تجمع اعتراضی

در ادامه فراخوان دانشجویان، وز سه شنبه ساعت ١١.٣٠ تجمعی در مقابل دانشکده ی انسانی دانشگاه مازندران صورت می گیرد. بعضی از دانشجویان پلاکاردهایی با متن "ما عزادار منصور فیروزی هستیم" نیز حمل می کرده اند.

پس از حدود سی دقیقه چندین نفر از اعضای حراست دانشگاه به تجمع هجوم برده و پس از ضرب و شتم ابولفضل گرمابی، دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه، وی را سوار اتومبیل کرده و به همراه خود می برند. پس از ده دقیقه جمعیت به تدریج پراکنده شده و پوریا خالقی، مبین رستمیان و راستین اعلمی نیز بازداشت می شوند.

در همین راستا، در دو روز گذشته چندین نفر از دانشجویان مازندران به اطلاعات بابلسر احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند. همچنین تعداد دانشجویان ممنوع الورودی به دانشگاه به حدود بیست نفر رسیده است.

بنا بر گزارش دانشجویان، سه نفر از چهار دانشجوی بازداشتی تا این لحظه آزاد شده و از یکی از دانشجویان هیچ اطلاعی در دست نیست.

گفتنیست در سال ٨٧ نیز دو دانشجوی دختر دانشگاه مازندران به نام های شیوا دلفانی و ثریا رئیسی بدلیل نشت گاز در خوابگاه دانشجویی و بی توجهی مسئولین این دانشگاه، در گذشته بودند.

تا زمان انتشار این خبر، فضای خوابگاه دانشگاه مازندران امنیتی گزارش شده است.