۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

پیام جدید کروبی: برای دادگاه علنی آماده ام


کروبی: شجاعت داشته باشید ما را محاکمه علنی کنید

سحام نیوز: مجتبی واحدی مشاور مهدی کروبی اعلام کرد به عنوان مشاور آقای کروبی پیام مستقیم ایشان را که چند دقیقه پیش با سختی بسیار توانستم از ایشان بگیرم، به اطلاع کسانی که این صحبت را می‌شوند می‌رسانم.

در این پیام آقای کروبی قبل از هرچیز از همسایگان و اهالی صبور محل که دیشب بار دیگر تا حدود ساعت نیمه شب، ناچار شدند شعارهای رکیکِ «لات»های حکومت را بشنوند، عذرخواهی کرد.

متن منتشر شده در صفحه فیس بوک محتبی واحدی به شرح زید است:

دقایقی پیش با سختی فراوان با شیخ شجاع وافتخار آفرین ، صحبت کردم . برای من که بیست ونه سال است با شیخ در ارتباط هستم تعجبی نداشت که روحیه او با زمانی که رئیس مجلس بود هیچ فرقی نکرده و حتی استوار تر از آن ایام ،  بر سر عهد خود با ملت ایستاده است.
او از من خواست پیامش را به مردم ایران وهمه آزادگان جهان برسانم

یک-آقای کروبی قبل از هرچیز از من خواست که از همسایگان و اهالی صبور محل که دیشب بار دیگر تا حدود ساعت نیمه شب ، ناچار شدند شعارهای رکیکِ « لات » های حکومت را بشنوند عذرخواهی کرد

دو ـ  کروبی بار دیگر آمادگی خود را برای محاکمه در یک دادگاه علنی اعلام  وخطاب به سران حکومت گفت :« اگر غیرت و شجاعت دارید  لااقل مانند حکومت شاه رفتار کنید که ا گر مبارزانی مانند طالقانی ، گلسرخی ، بخارایی و دهها مبارز با اندیشه های متفاوت به بند می کشید اجازه انتشار محاکمات آنها در رسانه ها را می داد.
کروبی گفت تکلیف صدا وسیمایِ دروغ پرداز مشخص است اما اگر حاکمیت ، شجاعت و غیرت دارد فوراً دادگاه علنی برای من تشکیل دهد  وبه رسانه های مکتوب  ومجازی در داخل کشور اجازه دهد دفاعیات واسناد من را منتشر نمایند

سه ـ کروبی پیامی هم برای آقایان قالیباف ، ناطق نوری و حسن روحانی داشت او با اشاره به اینکه شکستن هم زمان سکوت این سه نفر وبرخی ظرایف موجود در اظهار نظر آنها و نیز هم زمانی آن با اطلاعیه دستوری هیئت رئیسه خبرگان هر نوع تردید در خصوص الزام آقایان به اظهار نظر را برطرف می کند از این سه نفر خواست با صدور اطلاعیه ای، محاکمه علنی او واجازه انتشار دفاعیاتش در رسانه ها را نیز خواستار شوند.

چهار – کروبی از برخی شیرهای کاغذی حکومتی خواست اگر شجاعت وغیرت دارند او را به صورت علنی محاکمه کنند تا او در یک دادگاه علنی نشان دهد براندازان اصلی چه کسانی هستند .
به گفته کروبی ، بر اندازی قبلا توسط بخش هایی از حاکمیت انجام شده و آنچه امروز در کشور جاکم است نه جمهوری است ونه اسلامی . یعنی جمهوری اسلامی توسط  میراث خواران حکومتی ، سرنگون شده است.


بازداشت فعال حقوق زنان/محکومیت سه دانشجوی کرد به زندان

هومن فخار مقدم، فعال حقوق زنان بازداشت شد
خبرگزاری هرانا - هومن فخار مقدم از فعالین حقوق زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضا بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران "هرانا"، هومن فخار مقدم که به قید وثیقه و به طور موقت آزاد بود، پس از احضار در روز یکشنبه بیست و چهارم بهمن ماه، با لغو وثیقه بازداشت شده است.

مسئولان این فعال حقوق زنان را پس از بازداشت بلافاصله به زندان اوین منقل کرده‌اند.

شایان ذکر است که وی در طی این مدت تنها موفق به برقراری یک تماس تلفنی کوتاه و با خانوادهٔ خود شده و ایشان را از سلامت خود با خبر نموده است.

محکومیت سه دانشجوی کرد به ۶ سال زندان
خبرگزاری هرانا - سه دانشجوی کرد از سوی دادگاه انقلاب جمعا به ۶ سال حبس محکوم شده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران "هرانا"، سروه ویسی، آمانج رحیمی و احمد اسماعیلی دانشجویان کردی که در جریان تجمع اعتراضی ۲۵ آبان ۱۳۸۸ در اعتراض به اعدام "احسان فتاحیان" بازداشت شده بودند؛ هر یک به ۲ سال حبس محکوم شدند.

شایان ذکز است که حکم ۲ سال زندان هر یک از ایشان که قابل تبدیل به جزای نقدی است.

گفتنی است که دانشجویان مزبور بعد از بازداشت حدود ۳ ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین در حبس بودند و پس از آن نیز با قرار وثیقه آزاد شده بودند.


عاقبت دیکتاتورها؛ بن علی سکته مغزی کرده در کما است

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد، زین العابدین بن علی، دیکتاتور سابق تونس که به عربستان سعودی گریخته است، در اثر فشارهای روحی، دو روز پیش دچار سکته مغزی شده و در کما بسر می برد.

به گفته  یکی از نزدیکان بن علی، وی هم اکنون در بیمارستانی در جده بستری است و پزشکان حال او را وخیم اعلام کرده اند.
دیکتاتور سابق تونس که 74 سال دارد، ماه گذشته بدنبال اعتراضات مردمی در این کشور مجبور به فرار از تونس شد و به عربستان سعودی گریخت .

تشدیدسرکوب : دستگیری تهدید و گرونگان گیری نزدیکان روزنامه‌نگاران

 
 گزارش‌گران بدون مرز  تشدید سرکوب روزافزون در ایران را محکوم می‌کند. از روز ٢٠ بهمن مقامات ایران با ارسال پارازیت بر روی امواج تلویزیونی و از جمله تلویزیون‌های فارسی زبان بی بی سی و صدای امریکا، حمله به سایت‌های اینترنتی، ممانعت از کار رسانه‌های خارجی، و دستگیری حرفه‌کاران‌رسانه‌ها، سرکوب آزادی بیان در ایران را تشدید کرده‌اند.
در تاریخ ٢٦ بهمن ماموران امنیتی لباس شخصی به منزل حسین کروبی مدیر اجرایی روزنامه توقیف شده‌ی اعتماد ملی حمله و پس از شکستن درب اصلی و در نبود وی در منزل، رفتاری خشونت آمیز با اعضای خانواده داشته‌اند. ماموران امنیتی همچنان خانه را در اشغال خود دارند.
از سوی دیگر  قانع ژاله برادر صانع ژِاله یکی از کشته شدگان تظاهرات ٢٥ بهمن پس از مصاحبه با صدای امریکا و تکذیب ادعای رسانه‌‌های دولتی مبنی بر وابستگی برادرش به بسیج و هواداری از حکومت، از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.
از تاریخ ٢٠ بهمن مقامات جمهوری اسلامی اقدام به سانسور گسترده‌ رسانه‌هایی کردند که در باره‌ی تظاهرات ٢٥ بهمن اطلاع‌رسانی می‌کنند. گزارشگران بدون مرز حمله به سایت‌های اطلاع‌رسانی و اختلال در اینترنت و شبکه تلفن موبایل را در ایران تائید می‌کند. بسیاری از سایت‌های مستقل اطلاع‌رسانی و نزدیک به مخالفان از حمله جرس،کلمه،سایت اشتراک نظر بالاترین که یکی از پایگاه‌های اصلی هواداران جنبش اعتراضی است و سایت پربیننده گویا نیوز که اخبار متنوع را منتشر می‌کند، تحت حملات شدید قرار گرفته‌اند. در بسیاری از مناطق ایران صفحات جی‌میل، گوگل ریدر و یا صفحه ای‌میل یاهو قابل دسترسی نیستند.
پیام‌گیر رادیو فردا که امکانی برای پخش اظهار نظر شنوندگان برای میلیونها شنونده در داخل کشور است، پس از حمله دچار اختلال شده است. آرمان مستوفی مدیر رادیو فردا با تائید حملات از ادامه داشتن آنها خبر داد، وی در باره‌ی انگیزه این حملات به گزارش‌گران بدون مرز گفت " در کشوری که به سانسور کردن شهرت دارد هدف این ممانعت از اطلاع رسانی است" 
در تاریخ ٢٧ بهمن محمد حسین خوشوقت مدیر سایت فرارو و غلامعلی دهقان مدیر سایت آفتاب نیوز از سوی مقامات وزارت اطلاعات بازداشت شدند. سایت فرارو به همراه سایت سحام نیوز که نزدیک به مهدی کروبی یکی از رهبران جنبش اعتراضی در ایران است، از اولین قربانیان حملات اینترنتی هواداران حکومت ایران بودند.
علت دستگیری مدیران فرارو و آفتاب نیوز،  انتشار خبری در تاریخ ٢٤ بهمن ماه  در باره " صدور مجوز از سوی وزارت کشور برای تظاهرات ٢٥ بهمن  به درخواست عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه " منتشر کرده بودند. مدیران این دو سایت اعلام کرده‌ بودند انتشار خبر به دلیل  هک شدن سایت بوده است. محمد حسین خوشوقت سال‌ها در دوران ریاست جمهور اصلاح‌طلب محمدخاتمی مسئولیت بخش مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشت. 

حرف مفت شریعتمدار شکنجه گر

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/183175_190508977637745_100000359329020_552958_2304505_n.jpg

سهل انگاری مسئولان در درمان منصور اسانلو

طی روزهای اخیر، مسئولان عموما و مسئولان زندان رجایی شهر کرج خصوصا، علی رغم وضعیت حاد جسمی منصور اسانلو، رئیس هیات مدیرهٔ سندیکای شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه، نسبت به درمان وی سهل انگاری می‌نمایند.
منصور اسانلو در آخرین ساعات جمعه بیست و دوم بهمن ماه در بیمارستان دچار حملهٔ قلبی شد و به حالت نیمه بیهوش درآمد.

مسئولان زندان اما با وجود وضعیت اضطراری این زندانی سیاسی، با نیم ساعت تاخیر وی را به بیمارستان منتقل کردند و پس از معاینه ای سطحی و رسیدگی‌های اولیهٔ درمانی به زندان بازگرداندند.

این در حالی بود که آقای اسانلو در طی مدتی که در بیمارستان و تحت درمان بود، دست و پا بند شده بود.

این فعال کارگری محبوس در زندان به علت شرایط نامساعد جسمی بار دیگر در وضعیتی حاد قرار گرفت و مسئولان علی رغم میل باطنیشان او را مجددا به بیمارستان بردند.

گفتنی ست اینبار نیز بدون توجه به علت این ناراحتی و عدم تحمل زندان با هواخوری کم و محیط آلوده، مجددا به زندان بازگزدانده شد.

شایان ذکر است که سازمان عفو بین الملل نیز به تازگی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت سلامت فعال کارگری، منصور اسانلو، ابراز نگرانی کرده است.

استقرار نیروهای امنیتی درمنزل پدری صانع ژاله

در پی بازداشت قانع ژاله برادر صانع ژاله، نیروهای امنیتی در منزل خانواده ایشان مستقر شده و با اعمال فشار و تهدید از مصاحبه این خانواده با خبرنگاران جلوگیری کرده اند.

به گزارش دانشجونیوز، پیش این نقش سردار زین الدین انصاریان، پسر خاله صانع ژاله،د ر دروغ سازی و اعمال فشار های گسترده بر علیه خانواده این شهید افشا شد،ه بود.

هم چنین قانع ژاله، برادر شهید، دیروز طی مصاحبه ای صریحا اعلام کرده بود که تمامی شایعه های نیروهای حکومتی در مورد صانع دروغ بوده و او هیچگونه وابستگی به بسیج ندارد.

این گزارش ها می افزاید، زین الدین انصاریان پسر خاله صانع ژاله میباشد که پس از کشته شدن وی در اعتراضات مردمی روز بیست و پنجم بهمن ماه، به دروغ اعلام کرده است که وی بسیجی بوده است.

بر اساس این گزارشات، نیروهای حکومتی داخل منزل شهید ژاله در شهرستان پاوه مستقر شده اند و به اعمال فشار بر این خانواده برای سکوت و عدم مصاحبه با خبرنگاران می پردازند.

همسر و خواهر سردار زین الدین در منزل شهید صانع ژاله در شهر پاوه حاضر شده اند و تلفن های منزل این شهید را در اختیار گرفته اند و تلفن های خبرنگاران را جواب می دهند.

شایان ذکر است در پی شهادت صانع ژاله توسط نیروهای امنیتی و بازداشت قانع ژاله برادر وی توسط عوامل سپاه، حال مادر شهید صانع به شدت وخیم میباشد.

فراخوان برای ادامه تظاهرات: مبارک، بن علی، نوبت سیدعلی

سایت کلمه متعلق به موسوی: شورای هماهنگی راه سبز امید باصدور بیانیه ای از مردم ایران دعوت کرد روز یکشنبه، اول اسفندماه، به منظور هفتمین روز شهادت دو شهید تظاهرات ۲۵ بهمن و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره سایر شهدای جنبش سبز،در تجمع های تهران و شهرستان شرکت کنند.

در این بیانیه آمده است: با عرض تسلیت به مناسبت شهادت دو تن از جوانان مظلوم این مرز و بوم درتظاهرات ۲۵ بهمن و با گرامیداشت خاطره دهها شهید جنبش سبز، از ملت بزرگوار ایران دعوت می شود تا در تجمعات بزرگداشت هفتمین روز شهادت این عزیزان که روز یکشنبه اول اسفندماه ۸۹، ساعت ۳ عصر در تهران و شهرستانهای سراسر کشور برگزار می شود، حضور به هم رسانند.

اعتصاب غذا زندانی سیاسی زندان امیرآباد گرگان

عبدالناصر مهیمنی، رئیس خانه مطبوعات استان گلستان که روز ۲۳ بهمن ماه در گرگان بازداشت شده بود، دست به اعتصاب غذا زده است.
مهیمنی پس از ۶ روز بی‌خبری در نخستین تماس تلفنی خود از زندان امیرآباد گرگان اعلام کرده است که از اولین روز بازداشت در اعتصاب غذای کامل به سر می‌برد.

وی دلیل این اعتصاب غذا را اعتراض به بازداشت غیر قانونی توسط اداره کل اطلاعات گلستان اعلام کرده است. وی پیش از بازداشت از بیماری جسمانی رنج می‌برد و بر همین اساس در حال حاضر وضعیت جسمی وخیمی دارد.

عبدالناصر مهیمنی در این تماس گفته است که به دلیل عدم پاسخگویی به بازجویانش وی را از زندان اطلاعات به زندان عمومی امیرآباد گرگان (بند مالی) منتقل کرده‌اند.

رئیس خانه مطبوعات گلستان هم چنین اشاره کرده که که در ۱۳ نامهٔ جداگانه (بالغ بر ۵۰ صفحه) تخلفات صورت گرفته در طول بازداشتش را به مسوولین قضایی اعلام کرده است.

شایان ذکر است که از وضعیت محمدحسین مهیمنی، دیگر بازداشتی خانواده مهیمنی و فرزند استاندار گلستان در دوره اصلاحات که ۲۲ بهمن بازداشت شده بود، هنوز خبری در دست نیست و خانواده وی در بی‌خبری کامل به سر می‌برند و نسبت به سلامت جسمی و روحی وی نگرانند.


یک هفته عزای عمومی در دانشگاه های ایران

یک هفته عزای عمومی در دانشگاه ها در سوگ دانشجویان شهید

دانشجونیوزکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر كشور (دفتر تحكیم وحدت) با صدور بیانیه ای شهادت صانع ژاله و محمد مختاری  را به خانواده های ایشان و تمامی دانشجویان کشور تسلیت گفت.

دفتر تحکیم وحدت در بیانیه خود ضمن اشاره به اعمال وقیحانه حاکمیت در قبال کشتن دانشجویان و خیمه شب بازی تشییع جنازه ها گفته است: "قاتلان می گویند که یاور ماست، جاسوسان رفیق خود می خوانندش و کافرانش به کیش خویش. به زشت مردمانی گرفتار آمده ایم که تاریخ نظیرشان را در سفاکی و دغلکاری به خود ندیده است. لیک ما را سر باز ایستادن نیست. راهی را که صانع و محمد رفته اند ادامه خواهیم داد و خون شان را پاس خواهیم داشت. آن ها که آخرین آرزویشان این بود که "ایستاده بمیرند، چرا که از نشسته زیستن در ذلت خسته بودند".

دفتر تحکیم وحدت در این بیانیه همچنین ضمن یک هفته عزای عمومی دانشگاه های کشور بازداشت های گسترده دانشجویان در روزهای اخیر را محکوم کرده و نسبت به کوچک ترین تعرضی به مهدی کروبی و میرحسین موسوی، هشدار داده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

این شهادت ره جولانگه اغیار مباد
که به خون جگر و خشت خطر ساخته ایم

سوگی تلخ بر دل هایمان نشسته، دردی غریب بر جانمان افتاده و بغضی گران گلویمان می فشرد. در روزی كه مردم معترض در خیابان های تهران و دیگر شهرهای ایران حضور یافتند تا اعتراض مسالمت آمیز خویش به استبداد حاكم در ایران و حمایت از خیزش های مردمی كشورهای منطقه را اعلام نمایند، نیروهای لباس شخصی دولت كودتا صانع ژاله، دانشجوی كرد و اهل تسنن دانشگاه هنر تهران، و محمد مختاری، دانشجوی دانشگاه آزاد شاهرود، را با شلیک گلوله مستقیم به شهادت رساندند.

کشتن جوانان برومند وطن از یک سو و تلاش برای مصادره خون پاک شان توسط بانیان این جنایت و اعمال فشار بر خانواده رنج کشیده و عزادارشان، از سوی دیگر، معجونی نفرت انگیز از پلشتی و بیداد است که بر خشم و انزجار عمومی از تمامیت خواهان حاکم خواهد افزود. باور نمی توان کرد که انسانیت چنان به زانو افتاده که گشاده دهنان با پنجه های خون آلود در پیش چشم اشک بار ملتی، شهید سربلند را نسبت مزدوری و جاسوسی می دهند و در همان زمان برادری داغدار که این شهید را از این همه دغل بری می داند، بازداشت می شود تا آن چه را که پسند اقتدارگرایان است به زبان آورد.و در مراسم تشییع جنازه ای، که به سان خیمه شب بازی ای سیاه آن را ترتیب داده اند، با باتوم و شوکر به جان دوستان و همکلاسی هایش می افتند و دانشجویان مظلوم و داغدار را مضروب و مجروح می کنند.

به راستی تجمیع این همه حیوان خویی و درنده صفتی در آدمی چگونه امکان پذیر گشته است؟! مگر می شود خشم و اندوه فروخورده پدر و اشک خونبار مادری را دید و عربده کشان جنازه پاره جگر را از آغوششان بیرون کشید و حتی فرصت آخرین خدانگهدار را از آن ها دزدید؟! وقاحت و بیشرمی مگر حدی نمی شناسد که می توان با دستان پلیدی که خون مردمان بیگناه بر آن خشکیده، تابوت کشته خود را کشید و از شرم فرو نریخت؟! اما دستان آلوده قاتلان به شهیدان ما نرسید، آن ها پیشتر از این رسته بودند.

شهادت دو تن دیگر از دانشجویان معترض و و پیوستن آنان به شهدای سربلند جنبش دانشجویی و جنبش سبز بار دیگر دانشگاه و دانشگاهیان را در ماتم نشانده است. دانشجویان عزیز! جوانان پاک و سربلندی را از میان ما به خون کشیدند. قاتلان می گویند که یاور ماست، جاسوسان رفیق خود می خوانندش و کافرانش به کیش خویش. به زشت مردمانی گرفتار آمده ایم که تاریخ نظیرشان را در سفاکی و دغلکاری به خود ندیده است. لیک ما را سر باز ایستادن نیست. راهی را که صانع و محمد رفته اند ادامه خواهیم داد و خون شان را پاس خواهیم داشت. آن ها که آخرین آرزویشان این بود که "ایستاده بمیرند، چرا که از نشسته زیستن در ذلت خسته بودند".

سرکوبگران و حامیانشان پیراهن خونین این شهیدان راه آزادی را بر علم رسوایی خویش آویخته اند و عربده کشان بر منازل آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی حمله برده اند و تقاص خونی که خود ریخته اند از ایشان طلب می کنند. بی خبری مطلق از ایشان طی چند روز گذشته بر نگرانی ها افزوده است. اقتدارگرایان همچنین با به راه انداختن موج گسترده بازداشت مردم، فعالین سیاسی و دانشجویی، در چند هفته اخیر، تلاش کرده اند هراس و نگرانی خویش را از حضور و فریاد آزادیخواهانه مردم، اندکی فرو نشانند. در چند روز گذشته متاسفانه بار دیگر ده ها دانشجوی بیگناه دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، شهرکرد، نوشیروانی بابل، قوچان، مشهد، قزوین، هنر تهران و... بازداشت شدند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر كشور (دفتر تحكیم وحدت) ضمن محکومیت بازداشت های گسترده اخیر، نسبت به کوچک ترین تعرضی به همراهان همیشگی جنبش سبز، آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی، هشدار می دهد. این تشکل دانشجویی همچنین شهادت صانع ژاله و محمد مختاری را توسط عمال کودتاگران به شدت محکوم و این ضایعه را به خانواده های داغدارشان تسلیت می گوید. همچنین اعلام می دارد که شایسته است هفته پیش رو را به عنوان عزای عمومی در دانشگاه های سراسر کشور به سوگ یاران رفته بنشینیم و آن گونه که سزاوار است یادشان را گرامی بداریم.

روابط عمومی
دفتر تحکیم وحدت
٢۸ بهمن ماه ١٣۸٩


با رویش ناگزیر جوانه ها چه می کنید؟

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/185755_142698952461771_139858942745772_277867_4739034_n.jpg

گاردین؛ اتهام جدید رژیم ایران: شهید دزدی و مرده خوری

گزارش ارسالی یکی از خوانندگان: روزنامه گاردین نوشت، رژیم ایران متهم به دزدیدن پیکر یک دموکراسی‌خواه درجریان تظاهرات روز دوشنبه شده است. یکی از اعضا خانواده صانع ژاله دانشجوی ۲۶ ساله رشته نمایش دانشگاه هنر تهران به گاردین گفت مقامات رژیم ایران تلاش کرده اند صانع را به عنوان یک طرفدار رژیم و عضو نیروهای بسیج جا بزنند.

وی می‌گوید: «نیروهای امنیتی وی را به قتل رساندند و حالا می‌خواهند از قتل وی به نفع خود برای اهداف سیاسی بهره برداری کنند. اعضا خانواده صانع از این حادثه بشدت غمگین و اندوهگین هستند و از سوی مقامات امنیتی شدیدا تحت فشار قرار دارند.»

برادر این شهید، نیمه شب چهارشنبه 27 بهمن به جرم گفتگو با تلویزیون وی.اُ.ای دستگیر شد. او در این گفتگو تصریح کرد که صانع از مخالفین دولت ایران بوده و آرزو داشته همچون بهمن قبادی فیلمساز شود.

گزارشها از حضور بی سابقه نیروهای بسیج در اطراف خانه «قادر ژاله» پدر صانع خبر می دهند. حضور حسین شریعتمداری در تلویزیون دولتی ایران و توهین به شهید صانع ژاله خشم بسیاری از مردم پاوه و کردستان را برانگیخته است.

در ستایش نسلی که عوض ِ وصیت‌نامه، صفحه‌ فیس‌بوک‌..

یادم باشد دهه هفتادی‌ها را، دهه هشتادی‌ها را و دهه نودی‌ها که از بهار امسال آغاز خواهند شد را قضاوت نکنم...

سه سال پیش بود، در همین وبلاگ‌ستان خودمان. دهه شصتی‌ها را نقد می‌کردند و دهه «شستی» می‌خواندن‌شان. از بی‌هویتی‌ دهه شستی‌ها می‌گفتند و از بی‌آرمانی‌شان. ازین‌که باری‌به‌هرجهت‌اند. خدایگان و غول و قهرمان ندارند و علی‌موتوری و چه‌گوارا و فیدل‌کاسترو را نمی‌شناسند.

راست می‌گفتند. ما این‌طور آدم‌هایی بودیم، هستیم. خودم را می‌گویم. در زندگی‌ام اسطوره‌ای ندارم. به جز مادرم کسی قهرمان‌ام نیست. خودِ پارسال پیرارسال‌ام را اگر بیاورید جلویم بنشانید ممکن است نشناسم‌اش. سالی دو سه بار دیدگاه‌هایم عوض می‌شوند، علایق و سلایق‌ام هم. به هیچ‌ کدام‌شان نچسبیده‌ام و روی هیچ‌کدام اصرار و پافشاری ندارم. هرجا عیب کنند ول‌شان می‌کنم و می‌روم، شانه بالا می‌‌اندازم و می‌گویم خب.

بعد ارجاع‌مان می‌دادند به فیلم‌های کیمیایی و ‌فرمان‌آرا. که دهه‌شصتی‌های سناریوهاشان بی‌قید بودند و یلخی و یواش. دهه بیستی نبودند که تیزی بکشند و برای رفیق جان بدهند و دهه سی-‌چهلی نبودند که جبهه بروند و دهه پنجاهی هم نبودند که طعم کمیته و بمب‌باران و موشک‌باران را چشیده باشند. دهه شصتی بودند و همه چیز را به مسخره می‌گرفتند.

سه سال پیش در سکوت می‌آمدم، مضمحل کردن دهه شصتی‌ها را می‌خواندم و می‌رفتم. امروز عشق‌ام کشیده جواب بدهم. دهه شصتی کینه‌ای بدجنس‌ای که من‌ام، صبر کردم تا امروز برسد. به اوین سری بزنید. دسته‌دسته دهه شصتی دربند دارد. به باغ‌فردوس کرمانشاه سربزنید. به قطعه‌ی‌ دویست‌وپنجاه‌وهفت بهشت‌زهرا سربزنید. گوش‌تاگوش دهه شصتی‌ خوابیده است. از متولد شصت هست تا متولد شصت‌ونه. چه جورش را می‌خواهید؟ همه قلم‌اش را داریم. خوشگل و خندان و رقصان داریم. بلند بالا و چشم‌ابرومشکی داریم. تنبورنواز داریم. دانشجو داریم. دیپلمه داریم. کارگر هم داریم. تا خرداد هشتادوهشت همه زنده بوده‌اند. بعد یکی یکی مرده‌اند. دانه به دانه. گلوله خورده‌اند یا چاقو و باتوم نمی‌دانم. فقط می‌دانم یک روز به خیابان رفته‌اند و هرگز برنگشته‌اند. می‌دانم وصیت‌نامه در جیب‌شان نگذاشته بودند و پلاک بر گردن‌شان نینداخته بودند. گفتم که، از نسل بی‌آرمان‌ها بوده‌اند. برای مردن نرفته‌ بودند، برای زندگی کردن رفته بودند. همین است که عوض ِ وصیت‌نامه صفحه‌ی فیس‌بوک می‌ماند ازشان.

آخ. آخ هم‌نسلی عزیز بی‌ادعای من. که عوض چه‌گوارا و فیدل‌کاسترو، هوادار دیوید‌بکهام بودی و باباشاه و لولک‌وبولک. از دیشب نشسته‌ام صفحه‌ی فیس‌بوک‌ات را ورق می‌زنم. گریه امان‌ام نمی‌دهد..

وبلاگ؛ صانع ژاله، نقطه بد شانسی حکومت

داستان خیلی ساده است… جمهوری اسلامی درس خود را گرفته، تجربه دار شده… از نوع خودش فهمیده که کشته دادن تظاهرات مخالفان برایش گران تمام می شود… فهمیده که خروار خروار مستند و مشوش گویی هایش برای ندا آقاسلطان کارگر نبوده… فکر می کند شاید چون دیر گفته، گوش کسی به حرفهایش بدهکار نبوده… اینبار زودتر جنبیده و هنوز کفن کشته شده ها خشک نشده، مقصرها را پیدا کرده…  دستگاه رادیو تلویزیونش را به کار گرفته و بسیجی خطاب کردن  دانشجوی کشته شده را از نخستین واکنش هایش  کرده  به تظاهرات مخالفان… چادری و ریشو به خیابان آورده که هوار هوار کشتن دانشجوی بسیجی طرفدار نظام را…  اما بد شانسی آورده… دانشجویی کرد، اهل تسنن، دانشجوی دانشگاه هنر تهران (با تمام ویژگی هایی که از عمده دانشجویانش سراغ داریم)  به تیر غیبی کشته شده و  نظام باید از او بسیجی طرفدار حکومت بسازد…  داستان دور و برش زیاد است. تصویرش با آیت الله منتظری… همکلاسی سابقش به من گفت که او در تمامی تظاهرات سبز ها شرکت می کرده… نزدیک بوده در تظاهرات عاشورای سال گذشته دستگیر هم بشود…  حتی حزب اللهی های خوابگاه دانشگاه که صانع در آن ساکن بوده هم صدایشان در آمده که این ضد انقلاب بوده و به ما نچسبانیدش…  از حرفهای  برادرش با صدای آمریکا بگذریم که تق ماجرای کارت بسیجش را هم در آورده.  بدشانسی حکومت به کنار، عجله اش در پاسخ به توجیه مخالفان در بسیجی نبودن صانع هم داستانی است…  حکومت خوش نام و قیافه تر از حسین شریعتمداری پیدا نکرده بود تا بیاید و عکس صانع ژاله و منتظری را توجیه کند؟ توجیه بهتری از جاسوس کردن مرده نداشتند؟ چرا  به جای جاسوس کردن صانع مثلا نگفتند عکس با فوتوشاپ درست شده؟  آقای شریعتمداری که به لطف تصویر بزرگ روی جلد کیهانش، خوب با فوتوشاپ و تکنیک دستکاری عکس ها آشناست… دلیل یک چیز می تواند باشد: خودشان خوب فهمیده اند که بسیجی کردن این یکی کار آسانی نیست… حتی اگر باشد هم قبولش برای مردم سخت است… باید به گونه ای مردم را از او متنفر و منزجر کرد… چه کسی منفورتر از حاج حسین که بگوید فلانی جاسوسیش را می کرده؟

تایید حکم اعدام دو زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج


اعدام







آژانس ايران خبـــــــــــــر: حکم اعدام زانیار مرادی، زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان رجایی شهر، قطعی و احتمال محکومیت مشابه برای لقمان مرادی گزارش شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعتراض زانیار مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام توسط مراجع قضایی رد و حکم صادره مورد تایید نهایی قرار گرفت. این در حالیست که منابع غیررسمی هم چنین از تایید مشابه حکم لقمان مرادی، دیگر متهم این پرونده گزارش می دهند که تلاش گزارشگران هرانا برای تایید این مهم ادامه دارد.
لازم به ذکر است زانیار و لقمان مرادی پیشتر به اتهام "ترور پسر امام جمعه ی مریوان" محارب شناخته شده و توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی صلواتی به اعدام در ملاء عام محکوم شده بودند.
این دو زندانی محکوم به اعدام پیشتر با نگارش رنج نامه ای که از سوی هرانا منتشر شده بود به شکنجه های شدید و تهدید به تجاوز جهت اخذ اعترافات دروغین اشاره کرده بودند.
لازم به یادآوری است این دو زندانی سیاسی هم اکنون به همراه ده ها تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر، در سالن 12 بند 4 این زندان(معروف به بند امنیتی) محبوس اند.

رجزخوانی های دادستان جنایتکار رژیم در تهران

صدا و سیمای رژیم:   دادستان تهران گفت: مردم مطمئن باشند که فرزندان انقلاب و اسلام، هرگز اجازه نخواهند داد، عده ای آرمان‌ های حضرت امام (ره) و انقلاب را به سخره گیرند.
   عباس جعفری دولت آبادی درهمایش سراسری قضات دادگستری کل استان تهران با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته در تهران افزود: چهره مجرمان 25 بهمن که دنباله آن حمایت‌ های خارجی و حرکت در پازل دشمن بود، بیش از گذشته افشا شده است.

وی با بیان اینکه سران فتنه چهره خود را پشت سر انتخابات و حوادث آن پنهان کرده بودند، گفت: آنان با جدا شدن از ملت در راهپیمایی 22 بهمن، هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

جعفری دولت آبادی افزود: دستگاه قضایی با مجرمان، محرکان و کسانی که در حوادث اخیر شرکت داشتند، قاطعانه برخورد می کند.

وی افزود: به لطف خدا این انقلاب با سرافرازی حرکت خود را ادامه خواهد داد و کسانی که در مقابل صف انقلاب ایستاده‌اند، به سزای اعمالشان می رسند.



بیانیه مادران صلح کردستان به مناسبت شهادت صانع ژاله

امروز مادران صلح کردستان لبریز از بغض و اشک جوانان خونین مال وطن دیگر طاقت تحمل رنجش رو به افزون و داغدار شدن مادران دیگر را ندارد.مادرانی که هر لحظه ثمره عمرشان در گرو عشیرهای از ناپاکان به تاراج می‌رود.

چگونه امکان دارد که چنان کسانی به خود جرات می‌دهند عزیزانمان را پیش چشم همگان با تمامی وقاحتشان به دار می‌آویزند،به گلوله می‌بندند و زیر شکنجه می‌کشند و ملت را نیز به سخره می‌گیرند.آیا تاکنون فهمیده‌اید مادری که فرزندش را از دست می دهد چه بار گرانی بر دوش می کشد،آنگاه که حتی از دیدن فرزند بی جانش هم دریغش می کنند و حتی کوچکترین یادگارش که مزارش باشد را از او سلب می کنند، می دانید درون مادری که در انتظار وصال فرزندش است وصف ناشدنی ست؟

امروزه صدها تن از این فرزندان ملت تن‌هایشان با استخوانهای عریان شده‌ی این عشیره‌ی ناپاک دریده و نفس‌شان با پوست چروکیده از سیر تاج و تختِ خونینشان گرفته شده و می شود.

امروز تنها چند نفر خونین‌بخت نشده‌اند امروز خونین‌بختان دوباره به یادمان می‌آیند.آنقدر زمان به عقب رانده می‌شود که چه جنایاتی در سیر این زمان روی داده باشد به یادمان می‌آید  و هر لحظه  اشک و بغض چندچندان.

در شرایطی به سر می‌بریم که دین و مسلک  و هر آنچه جانمایه‌ی ملت است را به بازی گرفته‌اند و ملت را از ارزشها پوچ کرده‌اند به نام عشیره‌ای ناپاک. خود را نماینده مردم خوانده و هر آنچه را که ارزشی داشته باشد به خود می‌آلایند.چنین است رسم ناپاکان که نگزارند خونین‌روزانمان را با خونین‌تنانمان حتی بگذرانیم ،باورشان کنیم ،به یادشان آوریم ،در پس افکارشان آرام گیریم و با مزارشان خلوت کنیم.این اشک لبریز باید به جایی بریزد،کم نیستند مادران لبریز از اشک .

ما به عنوان مادران صلح کردستان که سالهای مدیدی‌ست داغ عزیزان را با رنج‌ها در خود پرورانده‌ایم و دیگر راهی برای تحمل هتک حرمت شهدای راه آزادی را نداریم ،از تمامی مردم شریف ایران زمین خواستاریم تا روز دوشنبه مصادف با هفتمین روز شهادت دوتن از جوانان رشید این مرز و بوم(صانع ژاله و محمد مختاری) را تعطیل و فعالیت عادی روزانه خود را به حرمت تمامی شهدای راه آزادی متوقف نمایند و در روزهای بعد و بلکه ماه های در پی به عنوان نارضایتی مدنی از پرداخت هرگونه قبض حکومتی خودداری نمایند.

باشد که ناپاکان به رنگ و بوی وطن سیقل یابند.

  ۲۸  بهمن ماه 1389
مادران صلح کردستان 

تجمع خانواده های دستگیرشدگان ٢۵بهمن در مقابل زندان اوین

صدها تن از خانواده های دستگیرشدگان راه پیمائی اعتراضی مردم در ٢۵ بهمن، صبح روز پنچ شنبه ۲۸ بهمن در اعتراض به دستگیری عزیزان شان در مقابل زندان اوین در تهران تجمع کرده و خواستار آزادی آن ها شدند.  بنابر گزارش شاهدان عینی، ماموران امنیتی مستقر در زندان اوین به خانواده های حمله کرده و آنان مورد ضرب و شتم قرار دادند. گزارش شده است، بسیاری از این خانواده ها از زمان دستگیری عزیزان شان در بیست و پنچ بهمن در مقابل زندان اوین تحصن کرده اند.

دادستانی رژیم واقع در خیابان معلم یک روز از پس دستگیری ها، شماره دست گیرشدگان حوادث بیست و پنچ بهمن تهران را هزار و پانصد نفر اعلام کرد. به گزارش سه تن از آزادشدگان از زندان کهریزک، شماری از دستگیرشدگاه به این شکنجه گاه منتقل شده اند.     

مدیران مسئول دو سایت حکومتی به دلیل پخش یک خبر دستگیر شدند

در پی انتشار خبری در برخی سایت ها در بامداد دوشنبه ٢۵ بهمن ماه، مبنی بر "صدور مجوز تظاهرات برای راهپیمایی  به درخواست رئیس جمهور ترکیه"، مدیران مسوول و   کادر فنی دو سایت حکومتی فرارو و آفتاب نیوز دستگیر شدند. به گزارش سای اصلاح طلب  جرس، غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه که از حدود یک ماه ییش به عنوان مدیر مسئول سایت آفتاب معرفی شده و همچنین سلیمی، مسول فنی آن سایت دستگیر شدند. . همزمان محمدحسین خوشوقت، مدیر مسول سایت فرارو و مدیرکل مطبوعاتی وزارت ارشاد در دوران خاتمی نیز دستگیر شدند.

این بازداشتها به دلیل انتشار خبر "دریافت مجوز راهییمایی به مساعدت عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه" صورت گرفته است، که برای اولین بار در آفتاب و فرارو منتشر شده بودند. در ادامه این گزارش آمده است: گفتنی است بازداشت شدگان تاکید دارند سایت هایشان در آن زمان مورد حملات هکرها و هک واقع شده بود.

لازم به ذکر است بامدا دوشنبه و چند ساعت قبل از آغاز تظاهراتِ مردمی در حمایت از اعتراضات مردم منطقه، و درحالیکه شامگاه قبل از آن، وزارت کشور اعلام کرده بود که مجوز صادر نخواهد شد، برخی رسانه ها به درج خبری مبنی بر "صدور مجوز راهپیمایی سکوت" توسط وزارت کشور مبادرت کرده بودند، مبنی بر اینکه "وزارت کشور در پاسخ به در خواست عبدالله گل رئیس جمهور کشور ترکیه که هم اکنون در تهران به سر می برد، راهپیمایی سکوت امروز، ساعت سه ظهر، ٢۵ بهمن ماه را در صورت همکاری و مساعدت مردم مجاز و قانونی خوانده است. همچنین آمده بود "وزارت کشور در ادامه پیام با اشاره به اینکه «مبادا گرفتار وسوسه عوامل های بیگانه و منافق شوید» افزود، در صورت تخطی از قوانین کشور و ایجاد صدمات مادی و معنوی، تمامی مسئولیت ها بر گردن رهبران جنبش سبز خواهد بود".



دستگیری چهار فعال دانشجوئی در مشهد


چهار فعال دانشجوئی در آستانه تظاهرات بیست و پنچ بهمن در مشهد دستگیر شدند. به گزارش سایت اصلاح طلب ندای سبز آزادی، درپی ادامه بازداشتهای اخیر در سراسر کشور ، چهار تن از  فعالان دانشجوئی مشهد در صبح 25 بهمن ماه دستگیر شدند.

در این رابطه علی رزاقی، مرتضی باقرزاده ، حسین احمدنژاد و فرزانه نجار نژاد از جمله کسانی هستند که تا کنون خبر دستگیری آنها مورد تائید قرار گرفته است. گفتنی است هیچگونه خبری از وضعیت آنها در دست نیست.  این افراد بعد از تماس اداره اطلاعات و احضارشان به مراجع قضائی دستگیر و روانه زندان شدند.

قانع ژاله، برادر صانع، بعد از افشای جعل کارت بسیج برای برادرش دستگیر شد

 بنا به گزارش منابع خبری، ساعاتی پس از آنکه قانع ژاله، برادرِ صانع، در گفتگو با رسانه های بین المللی، ماجرای کارت بسیج ساخته شده برای برادرش را افشا کرد، ماموران امنیتی وی را دستگیر و به محل نامعلومی منتقل کردند

گفتنی است با گذشت دو روز از جان باختن صانع ژاله، دانشجوی دانشگاه هنر در جریان حوادث ٢۵ بهمن ماه تهران و بعد از آنکه رسانه ها و نهادهای حکومتی، به دروغ او را بسیجی قلمداد کرده و شلیک گلوله به وی را نیز کار گروههای مخالف رژیم ذکر کردند، برادر این دانشجوی جان باخته، ماجرای کارت بسیج وی را افشا کرد و آنرا جعلی خواند. قانع ژاله در گفتگو با صدای آمریکا، با انكار بسیجی بودن برادر خود، گفت که پسر خاله شان كه یك مامور شناخته شده اطلاعات می باشد، صبح زود سه شنبه ٢۶ بهمن ماه، به خانه آنها می آید و درخواست عکس صانع را می کند و خانواده اش که هنوز از شهادت پسرشان خبر نداشته اند، به رسم فامیلی و بدون شک، عکس را به وی می دهند، تا اینکه عصر همان روز، همان تصویر صانع بر روی کارت بسیج در سایتهای وابسته به حکومت منتشر می شود . وی همچنین گفت که از سوی وزارت اطلاعات و سپاه مورد تهدید قرار گرفته است که در صورت درج خبری مبنی بر بسیجی نبودن صانع، او و برادرش دستگیر و اعدام می شوند.

به گزارش سایت اصلاح طلب ندای سبز آزادی، ماموران وزارت اطلاعات قانع ژاله را تحت فشار شدید قرار داده‌اند تا در روزهای آینده در مصاحبه با صدا و سیما جمهوری اسلامی گفته خود را تکذیب کند.


دستگیری فرزند وزیر کشور خاتمی در حوادث ٢۵ بهمن

بنا بر گزارش سایت های حکومتی چون بولتن نیوز و رجا نیوز، سید مرتضی موسوی لاری، فرزند عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور محمد خاتمی، در میان دستگیرشدگان حوادث ٢۵ بهمن بوده و هم اکنون در زندان اوین به سر می برد. منابع دانشجویی نیز گزارش داده اند که میثاق افشار، دانشجوی دانشگاه بهشتی نیز در بامداد روز ۲۶ بهمن دستگیر شده است .

دروغ‌های متناقض درباره عکس صانع ژاله با آیت‌الله منتظری

ندای سبز آزادی از تناقض‌گویی دو نماینده رهبری در کیهان و دانشگاه درباره عکس شهید صانع ژاله خبر داد و با اشاره به اینکه یک مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها، عکس مذکور را جعلی خوانده اما شریعتمداری در برنامه زنده تلویزیونی ادعا کرده که شهید ژاله، جاسوس او بوده!! نوشت:

در حالی که حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در تلویزیون مدعی شده است که صانع ژاله خبررسان روزنامه کیهان بود و به عنوان مثال خبر دیدار با آیت الله منتظری را به این روزنامه داده است، مدیر تشکل های نهاد رهبری در دانشگاه ها، عکس صانع ژاله با آیت الله منتظری را جعلی دانست.

روزنامه کیهان پس از ترور سعید حجاریان در اسفند ۷۹، سرمقاله ای به قلم حسین شریعتمداری نوشت و در آن حجاریان را با عنوان “سعید جان” مخاطب قرار داد. این درحالی بود که تا پیش از ترور عنوان حجاریان در روزنامه کیهان تئوری پرداز “فشار از پایین، چانه زنی در بالا” بود. در عین حال روزنامه کیهان در ستون خبرهای ویژه خود پس از ترور حجاریان مدعی شد که حجاریان به عنوان مدیرمسئول روزنامه صبح امروز با اعضای شورای سردبیری مشکل داشته است.

خوشبختانه سعید حجاریان زنده ماند تا رسوایی روزنامه کیهان نمایان شود و دوباره حجاریان با عنوان نظریه پرداز جنگ روانی و این اواخر سرباز جنگ نرم علیه انقلاب نام گیرد. کیهان و حسین شریعتمداری هیچ گاه در مورد آن سرمقاله و خبر ویژه خود صحبت نکردند و ترجیح دادند خود را به فراموشی بزنند. شاید فکر نمی کردند حجاریان از تیر سعید عسگر به سلامت بیرون آید.

این بار اما حسین شریعتمداری پس از آنکه مطمئن شد، صانع ژاله، دانشجوی کرد شهید شده است، “شهید دزدی” کرد و مدعی گردید که صانع ژاله دانشجوی بسیجی و خبرچین روزنامه کیهان بوده است و خبر دیدار با آیت الله منتظری را هم او بود که به کیهان داد. این در حالیست که برادر صانع ژاله، در مصاحبه مستقیم با تلویزیون صدای آمریکا این امر را تکذیب کرد و گفت کارت بسیجی که برای برادرش صادر شده توسط پسرخاله اش که از عوامل امنیتی شهرستان پاوه است جعل شده است. حجت الاسلام داود رنجبران مدیر تشکل های نهاد رهبری در دانشگاه ها در مصاحبه با خبرگزاری مهر هم پیش از این ادعای حسین شریعتمداری همه چیز را از اساس منکر شد و گفت اساساً عکس دیدار شهید ژاله با آیت الله منتظری جعلی است و این شهید هیچ گاه با آیت الله منتظری دیداری نداشته است.

اوضاع شهر پاوه ملتهب است

بنا به‌ اخبار رسیده‌ از پاوه‌ پس از آنکه‌ رژیم از تحویل دادن جنازه‌ شهید صانع ژاله‌ به‌ خانواده‌اش امتناع مینماید،اقشار مختلف و جوانان شهر طی این 2 روز شبانه‌روز در منزل پدری شهید تجمع کرده‌ و اعلام نموده‌اند که‌ مراسم تشییع جنازه‌ آن شهید در شهر را به‌ میدان اعتراض علیه‌ حاکمیت پلید نظام جمهوری اسلامی تبدیل کرده‌ وتاوان خون به‌ ناحق ریخته‌ و به‌ تاراج رفته‌ آن جوان کرد را از نیروهای سرکوبگر رژیم در منطقه‌ خواهند گرفت. در اولین اقدام از ورود پسر خاله‌ ایشان (زین الدین انصاری) که‌ از عوامل و حلقه‌ بگوشان سپاه‌ و اطلاعات در منطقه‌ است به‌ منزل شهید جلوگیری نموده‌اند.همچنین بنیاد شهید و ادارات دولتی و امام جمعه‌ شهر مزورانه‌ نسبت به‌ نصب پلاکاردهای تسلیت در کوچه‌ منزل آن شهید اقدام نموده‌اند که‌ توسط جوانان و مردم شهر پاره‌ شده‌اند.
فرماندار و مسئولین امنیتی شهر در تدارک مراسم تشییع جنازه‌ شهید صانع ژاله‌ در ورودی شهرپاوه‌ هستند .این در حالیست که‌ یکی از برادران شهید در مصاحبه‌ با صدای آمریکا کلیه‌ نقشه‌های شوم رژیم برای مصادره‌ شهدا را نقش بر آب نموده‌ و در همان دقایق پس از مصاحبه‌، شورای تامین شهر به‌ ریاست فرماندار تشکیل جلسه‌ داده‌،هنوز از تصمیمات این جلسه‌ اطلاعی در دست نیست.