۱۳۹۲ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

اعدام يک زندانی در زندان سلماس

محكوميت نسل كشي و جنايت ننگين عليه بشريت در بيست و پنجمين سالگرد آن

اعتراضات در شهرهاي ميهن

وضعيت درهم شكسته اقتصادي در ايران تحت حاكميت آخوندها و دزدي و چپاول حكومتي كه هر روز توسط باندهاي رقيب افشا ميشوند، فشارطاقت فرسايي را برگرده مردم وارد كرده و اعتراضات مردمي را در اقشار مختلف برانگيخته است.
گزارشی کوتاه از اعتراضات مردمی در شهرهای تهران، شهر كرد، اصفهان، مياندوآب، اهواز، رباط كريم، ديواندره كردستان، بندرعباس، رفسنجان و شيرا را در زیر میخوانیم:

دفاع جانانه برادران کردپور در دادگاه

روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ، اولین جلسه دادگاه آقایان ” مسعود و خسرو کردپور ، پس از حدود ۴ ماه بازداشت و بلاتکلیفی در اداره اطلاعات برگذار شد.
برادران کردپور با دستبند و پابند و پوشاندن لباس زندان در دادگاه حضور پیدا کرده که منجر به اعتراض وکلا طبق قانون آیین دادرسی کیفری شد که قاضی جلسه به اعتراض وکلا اعتنایی نکرد.

سخنگوی اشتون: توپ در زمین رژیم تهران است

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در باره بحران اتمی جمهوری اسلامی و تحریمها گفته توپ الان در زمین رژیم تهران است. آن‌ها باید قدم اول را بردارند.

به گزارش ایلنا، «مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به سخنان «حسن روحانی» مدعی شده است که رژیم تهران هنوز نتوانسته کاری جدی درباره نگرانی‌های غرب انجام دهد.

روحانی گفته بود که به جای زبان تحریم با زبان تکریم با جمهوری اسلامی سخن بگویید.

پیام کتبی دیکتاتور خونریز سوریه به همدست خود

در دیدار علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و نخست‌وزیر سوریه، پیام کتبی بشار اسد خطاب به رهبر معظم انقلاب تسلیم وی شد.

به گزارش فارس، صبح امروز وائل الحلقی نخست وزیر سوریه با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل دیدار و پیام مکتوب بشار اسد رئیس جمهور سوریه را خطاب به مقام معظم رهبری، تسلیم وی کرد.

نگرانی رفسنجانی از تحریمهای جدید آمریکا

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اقدامات غیردیپلماتیک آمریکا علیه انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته گفت: تصویب تحریم و تشدید تهدید در کار دولتی که حرکت خود را با تدبیر و امید و پرهیز از تنش در روابط خارجی آغاز کرده، بی‌تدبیری دیپلماتیک و نشان از برتری بی‌منطقی بر عقلانیت سیاسی در تصمیم‌گیری‌هاست.

بازداشت گروهی دیگر از نوکیشان مسیحی در اصفهان

کمیته گزارشگران حقوق بشر- بنا به گزارش منابع خبری، در ادامه فشارها و آزار نوکیشان مسیحی در ایران، تعداد دیگری از نوکیشان مسیحی در استان اصفهان بازداشت شدند. بر اساس گزارش ها، روز پنجشنبه دهم مرداد ماه ۹۲، ماموران امنیتی با حمله به یکی دیگر از کلیساهای خانگی در شهر اصفهان، با ایجاد ارعاب و تهدید افرادی که در آن محل مشعول نیایش هفتگی بودند، ضمن تفتیش محل و حاضران، خانمها صدیقه امیرخانی، صاحب محل مذکور، همچنین مهناز رفیعی و همچنین وی آقای محمدرضا پیمانی را دستگیر و به محلی نامعلوم منتقل کردند.

در صورت مرگ در زندان؛ بدنم را کالبد شکافی کنید

فعالان در تبعید: محمد رضا پورشجری، نویسنده وبلاگی با عنوان گزارش به خاک ایران است که در ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ ؛ بی وقفه و بدون مرخصی زندانی بوده است ؛ در آخرین گفتگو با دخترش میترا پورشجری ، درخواست کالبد شکافی پس از مرگ احتمالی در زندان کرده است.

وی که پنجاه و دوسال سن دارد و از بیماری‌های متعددی هم‌چون مشکلات تنفسی، ضعف بینایی، دیسک کمر، نارسایی کلیوی، درد معده و سوءتغذیه رنج می‌برد، در مهر ماه سال گذشته او بر اثر حمله‌ی قلبی در زندان تحت عمل آنژوگرافی قرار گرفت .