۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

حمایت رژیم از اقدامات تحریک آمیز رژیم کره شمالی

خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه کره شمالی در اثر ایستادگی و مقاومت خار چشم رژیم های سلطه شده است، تاکید کرد: کره شمالی راه استقلال خود را ادامه خواهد داد و مزاحمت های آمریکا و نوکرانش تاثیری در روند پیشرفت این کشور نخواهد شد. 

سردار سید مسعود جزایری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سیاست کره شمالی نه گفتن به آمریکا و حامیان سیستم های امپریالیستی و استکباری است، اظهار داشت: علت اصلی همه دشمنی‌های بلوک سرمایه داری و رژیم های خودکامه با کره شمالی از این مسئله ناشی می شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پایداری کره شمالی سبب شکست های آمریکا در تحمیل خواسته ها و عقایدش به این کشور شده است، گفت: کره شمالی کشور بزرگی نیست لیکن در اثر ایستادگی و مقاومت خار چشم رژیم های سلطه شده است.

جزایری تاکید کرد: کره شمالی راه استقلال خود را ادامه خواهد داد و مزاحمت های آمریکا و نوکرانش تاثیری در روند پیشرفت این کشور نخواهد شد.

وی تاکید کرد: آمریکا در عراق، افغانستان و کره شمالی ، تونس ، مصر و یمن شکست خورده و به زودی به این فهرست کشورهای دیگری افزوده خواهد شد.

در پایان این گفتگو جزایری خطاب به کشورهای حوزه بیداری اسلامی تاکید کرد: مواظب جاسوسان غربی و مزدوران بعضی کشورهای عربی که در جهت انحراف نهضت های منطقه فعالیت می کنند باشند و فرصت حضور را از آنها بگیرد و هسته های مقاومت در این خصوص باید آمادگی لازم را  ایجاد کنند.

فریادهای مرگ بر خامنه ای زندانی سیاسی زیر ضربات شلاق

بنابه گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " روز گذشته رضا ملک از مسئولین ارشد سابق وزارت اطلاعات که به دلیل افشای برخی از جزئیات قتلهای زنجیره ای از 12 تیر 1380 در زندان به سر میبرد و در حال حاضر در سالن دو بند 7 زندان اوین و خارج از بند 350 نگهداری میشود، تحت عنوان آزادی ناشی از اتمام محکومیت از بند خارج شده و پیش از آزادی برای اجرای حکم شلاق که تحت عنوان "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" از طریق انتشار فیلمی از درون زندان علیه وزارت اطلاعات اخیرا بدان محکوم شده بود، به دادیاری اجرای احکام دادسرای اوین (مقدس) منتقل میگرد.
این زندانی سیاسی سپس در یکی از اتاقهای طبقه زیرزمین دادسرای اوین که پیشتر حکم شلاق پیمان عارف به دلیل آنچه که اهانت به رییس جمهور خوانده شده بود، نیز در آنجا اجرا گردیده بود، منتقل شده و در حضور "خدابخش"دادیار اجرای احکام دادسرای اوین به زمین خوابانده شده و شلاق تعزیری او در اقدامی تکراری از سوی دادسرای اوین بر تن برهنه و به صورت حدی اجرا میگردد که این زندانی سیاسی 75 ساله زیر ضربات شلاق با فریادهای "مرگ بر خامنه ای" به واکنش میپردازد
در پی این فریادها، مسئولان دادسرای امنیتی اوین از آزاد نمودن ملک خودداری نموده و با انتقال او به دادیاری شعبه دوم دادسرای اوین به ریاست آخوندی بنام نوریان و با تفهیم اتهام "اهانت به رهبری"، با تشکیل پرونده جدید او را مجددا به زندان باز میگردانند.
گزارشهای دریافتی از بند 7 اوین از وخامت شدید شرایط جسمانی این زندانی سیاسی مسن حکایت دارد
گفتنی است حکم شلاق اخیرا به عنوان مجازات اتهام نشر اکاذیب از طریق انتشار فیلمی از درون زندان که در سال 88 انتشار یافت، توسط قاضی مقیسه رییس شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران و با شکایت وزارت اطلاعات صادر گردیده بود.

28 فروردین 1391 برابر با 16 آپریل2012

اعدام هشت نفر و صدور حکم اعدام برای سه تن دیگر

دادستان انقلاب شیراز از اعدام ۸ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر خبر داد.

اعدام این ۸ نفر به طور همزمان در زندان عادل‌آباد شیراز اجرا شده است.

دادستان انقلاب شهرستان شهرکرد نیز از صدور حکم اعدام برای سه تن دیگر خبر داده است.

اتهام این افراد نیز قاچاق مواد مخدر اعلام شده است.

جمهوری اسلامی از نظر شمار اعدام‌شدگان در جهان مقام دوم را پس از چین دارا است.

باراک اوباما:تحریم های بیشتری در راه است


به گزارش سایت کاخ سفید باراک اوباما در کنفرانس مطبوعاتی مشترک باسانتوس از کلمبیا گفت:به‌لحاظ گفتگوها با ایران، من موضع روشنی راجع به آن داشته‌ام. ایران قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده است.
 آنها تنها کشوری هستند که عضو ان.پی.تی [پیمان منع تکثیر سلاح کشتارجمعی] می‌باشند اما نتوانسته‌اند جامعه جهانی را قانع کنند که از مقررات حاکم بر  ان.پی.تی  متابعت می‌کنند.
حالا هم نه تنها آمریکا بلکه جامعه جهانی اکنون برخی از شدیدترین تحریمها که تاکنون  دیده‌ایم  را علیه ایران اعمال کرده است و تازه تحریمهای بیشتری هم در راهند. نظر من حالا این است که مغایر منافع امنیتی آمریکاست و برای جهان و  منطقه هم بی‌ثبات‌کننده است که ایران کسب یک سلاح اتمی را دنبال کند و به توسعه آن بپردازد.
بنابراین موضع من روشن بوده است و اخیراً هم مفصل‌تر در این ارتباط صحبت کرده بودم. آن‌چه در این باره روشن کرده‌ام این است که بهترین راه‌حل این مسأله دیپلوماتیک است و اعتقادم این است که ما هنوز دریچه‌یی داریم که از طریق آن می‌توان این منازعه را به‌طور دیپلوماتیک حل‌وفصل کرد. اما این دریچه درحال بسته شدن است و لازم است ایران این را دریابد و از آن استفاده کند.
اما مطلقاً برای آمریکا کار درست این است که؛ در هماهنگی با سایر اعضای دائم شورای  امنیت کار کند و با آلمان و بقیه جامعه جهانی کار کنند و این را دنبال نمایند.
بخشی از دلیل این‌که یک ائتلاف قوی بین‌المللی در منزوی ساختن ایران در مورد منازعه اتمی ایران ایجاد شده این بوده است که؛ من صادقانه عمل کرده‌ام و دولت من در دادن این فرصت  به ایران  که مسیر صلح‌‌آمیز انرژی اتمی را دنبال کند و از  دنبال کردن سلاح اتمی را صرفنظر نماید، صادقانه عمل کرده است.
این موضوع، دست ما را پر و ما را  تقویت می‌کند. این بخشی از دلیل توانمندی ما در  اعمال تحریمهای قوی  بوده است. ما پیشرفت در این پروسه را مانیتور می‌کنیم. حالا ساعت در حال تیک‌تاک است و من نسبت به ایران و برای شرکای مذاکره کننده‌مان روشن کرده‌ام که ما نمی‌خواهیم  این گفتگوها به درازا کشیده شود و جنبه وقت‌کشی داشته  باشد.
اما تاکنون ما چیزی نبخشیده‌ایم غیر از این‌که فرصتی برای ما بوده تا مذاکره کنیم و ببینیم آیا ایران با نیت درستی به پای میز می‌آید یا خیر.
این ایده که برخی گفته‌اند که ما به‌نحوی ”انعام ”داده‌ایم گویا که ایران چیزی به‌دست آورده است  در واقع چیزی که آنها گیرشان آمده شدیدترین تحریمها بوده است که اگر از فرصت این گفتگوها استفاده نکنند طی یکی دو ماه آینده با آن مواجه می‌شوند. امیدوارم این فرصت را دریابند...
(منبع سایت کاخ سفید، ۲۷فروردین ۱۳۹۱)

کرزای: شکست دستگاههای اطلاعاتی افغانستان و ناتو

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان امروز اعلام کرد، حملات انتحاری هماهنگ روز یکشنبه طالبان در کابل و سه شهر دیگر افغانستان از شکست دستگاه های اطلاعاتی نیروهای افغان و ناتو حکایت دارد. 

وی در بیانیه ای اعلام کرد، نفوذ تروریست ها در کابل و دیگر استان ها شکست اطلاعاتی برای ما و به ویژه برای ناتو است و باید درباره آن تحقیقی جدی انجام شود.

طالبان که از همان حملات اولیه از آغاز تهاجم بهاری خود سخن گفتند دهها عامل انتحاری خود را اعزام کردند که به ویژه پارلمان، سفارتخانه های غربی، نیروی ناتو و یک معاون رئیس جمهوری را در کابل و همچنین تاسیسات دولتی و پلیس را در سه شهر دیگر استان هدف قرار دادند. 

رئیس جمهور افغانستان در بیانیه خود از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی که به گفته وی به سرعت برای مهار کردن تروریستها وارد عمل شدند، تجلیل کرد. 

درحالی که کارشناسان و دیپلماتهای غربی از قدرت نمایی جدید طالبان با نزدیک شدن به زمان خروج نیروهای ناتو در اواخر سال و هزار وچهارده، متعجب شده اند، کرزای گفت، نیروهای امنیتی افغان به ملت ثابت کردند که می تواننند از کشور خود با موفقیت دفاع کنند.

  در سال دو هزار وچهارده قرار است روند انتقال مسئولیت امنیتی کشور به نیروهای افغان خاتمه یابد .

کارشناسان این کار را غیر عملی می دانند و عقیده دارند این نیروها به سبب کمبود امکانات و فساد مالی هرگز نمی توانند این کار را در این تاریخ انجام دهند.

دین آمد و دین آمد؛ تیغ و تبرزین از روس، سجاده از چین آمد



 م.سحر

ایرانیان دین آمد
از ماه و پروین آمد
شمشیر و خنجر در مشت
با دست سنگین آمد

خطّ ِ خدا در جیبش
بر رُقعهء تخریبش
اللهُ اکبر گویان
با پرچم کین آمد

کیدِ از نجف زی قم شد
گور شرافت گُم شد
بی‌راهی و بی‌رسمی
در رسم و آئین آمد

ریش و ریا ، نان گشتند
معنای ایمان گشتند
یکرنگی و یک رویی
با خوابِ رنگین آمد

از عَرش ، رخت آورند
منبر به تخت آوردند
بر رخشِ رستم دیوی
درخانهء زین آمد

جمع ِ دَدان بر گِردَش
کُشتار و غارت وِردش
زانسان که کفتاری با 
چنگالِ شاهین آمد

در نهر‌ها خون راندند
وحشت به هامون راندند
پایین به بالا برشد
بالا به پایین آمد

تا زور و زر در گیتی
دین گسترَد بر گیتی
تیغ و تبرزین از روس
سجاده از چین آمد

بر حق، تبر بنهادند
زر زیر ِ سر بنهادند
زان، زی دروغ، آزادی
از بهر تمکین آمد 

خونی کز انسان خوردند
بر نطعِ قرآن خوردند
ای آدمیت بگریز
دین آمد و دین آمد 

.................................
م. سحر
پاریس ۱۵. ۴. ۲۰۱۲
http://msahar.blogspot.fr/

نرخ بيكاری دورقمی در 23 استان كشور


روزنامه شرق: نرخ بيكاري سال 90 در 31 استان منتشر شد كه بر اساس آن اين نرخ در هشت استان تك‌رقمي و در 23 استان دورقمي است. يزد با شش درصد كمترين و استان‌هاي البرز و لرستان به ترتيب با 3/19 و 2/19درصد بالاترين نرخ بيكاري را دارند. 

به گزارش فارس، مركز آمار ايران در گزارش طرح آمارگيري نيروي كار در سال 90، نرخ بيكاري تمام استان‌ها را منتشر كرد كه نرخ بيكاري هشت استان تك‌رقمي و 23 استان دورقمي شده است. بنا بر اين گزارش، نرخ بيكاري در كل اين سال 3/12درصد اعلام شده است. 
تك‌رقمي‌ها
براساس اين گزارش كمترين نرخ بيكاري در كشور به ترتيب مربوط به استان‌هاي يزد با نرخ شش درصد، خراسان جنوبي و زنجان 4/8درصد، گلستان 7/8درصد، آذربايجان شرقي 8/8درصد، خراسان رضوي 1/9درصد، قم 8/9درصد و سيستان و بلوچستان 9/9درصد بوده است. 
دورقمي‌ها
همچنين بيشترين نرخ بيكاري در كشور به ترتيب در استان‌هاي البرز 3/19درصد، لرستان 2/19درصد، فارس 5/18درصد، گيلان 6/16درصد، ايلام و كرمانشاه 7/15درصد، كهگيلويه و بويراحمد 1/14درصد، كردستان 14درصد، چهارمحال و بختياري 3/13درصد، اصفهان 2/13درصد، آذربايجان‌غربي 13درصد، اردبيل 7/12درصد، قزوين و همدان 4/12درصد، خراسان شمالي و كرمان 1/12درصد، تهران 3/11درصد، بوشهر، مركزي و هرمزگان 11درصد، خوزستان 5/10درصد، سمنان 3/10درصد و مازندران 2/10درصد به ثبت رسيد. 
مقايسه بيكاري در استان‌ها 
در حالي نرخ بيكاري از مجموع 31 استان در سال 90 در 23 استان دو رقمي و هشت استان تك‌رقمي شد كه اين نرخ در سال 89 از بين 30 استان كشور در 24 استان دورقمي و شش استان تك‌رقمي بوده است. 
بنا بر اين گزارش، نرخ بيكاري در سال 90 در مقايسه با سال 89 در 21 استان آذربايجان شرقي، اردبيل، اصفهان، ايلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، خوزستان، زنجان، سمنان، سيستان و بلوچستان، فارس، قم، كردستان، گيلان، مازندران، هرمزگان، همدان و يزد كاهش يافته است. نرخ بيكاري در سال 90 در مقايسه با سال 89 در استان‌هاي آذربايجان غربي، خراسان‌شمالي، قزوين، كرمان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، گلستان، لرستان و مركزي افزايش داشته است. 

افزايش 50 درصدی قيمت‌ها نسبت به فروردين ماه


قيمت‌هاي كنوني ميلگرد و تيرآهن نسبت به فروردين ماه سال 90 حدود 50 درصد افزايش داشته است.

ايلنا: رئيس اتحاديه آهن فروشان اعلام كرد: از ابتداي سال قيمت جهاني آهن 30 تا 40 دلار در هر تن افزايش داشته است. 

محمد آزاد در خصوص آخرين وضعيت قيمت ها در سال جاري به ايلنا گفت: در حال حاضر قيمت ميلگرد به حدود 1380 تومان در هر كيلو و نرخ تيرآهن به 1320 تومان در هر كيلوگرم رسيده است. اين قيمت ها عمدتا با نرخ هاي كنوني جهاني منطبق است. 

وي اظهار داشت: قيمت هاي كنوني ميلگرد و تيرآهن نسبت به فروردين ماه سال 90 حدود 50 درصد افزايش داشته است. مهمترين عامل رشد قابل ملاحظه قيمت اين محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ناشي از تفاوت قيمت هاي جهاني و رشد نرخ ارز در كشور است،‌ ضمن اينكه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها نيز بر اين وضعيت بي تاثير نبوده است. 

به گفته آزاد؛ در اواخر سال گذشته قيمت ها حدود 10 درصد افزايش داشت و در شيب صعودي قرار گرفت. 

شماری از افسران ارتش ترکيه محاکمه شدند


به گزارش آسوشیتدپرس از آنکارا، مقامات قضایی ترکیه، دهها نفراز افسران ارتش این کشور از جمله چهار ژنرال بازنشسته را به اتهام تلاش برای سرنگونی نخست وزیر پیشین ترکیه امروز دوشنبه در دادگاه محاکمه کردند. 

براساس دستورات مقامات قضایی، نه نفر دیگر از مظنونان شامل سویک بیر ژنرال بازنشسته به اتهام تلاش برای سرنگونی نجم الدین اربکان درسال هزار و نهصدو هفتاد نه به زندان محکوم شدند.

مقامات قضایی ترکیه از بیست و نه مظنون هجده نفر آنان را به زندان محکوم کرده اند. 

سویک بیر، معاون سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه که درسال هزار و نهصدو نود وسه فرمانده نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد در سومالی بود، از جمله مقامات بلندپایه نظامی سکولار و ازمخالفان اسلامگریان این کشور بشمار می رفت.

برخورد قضایی با گروهی از مقامات بلند پایه نظامی ترکیه در پی تلاش دولت این کشور به منظور کاهش نفوذ نظامیان در فضای سیاسی این کشور انجام شده است.

تنگه هرمز؛ وزیر دفاع رژیم دوباره غرب را تهدید کرد


سپاه نیوز: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در صدر هیاتی از بازرسان و کارشناسان نظامی و دفاعی از منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه دیدار می‌کرد، تأکید کرد: شرایط امنیتی ایجاب می‌کند که در بهترین حالت آمادگی باشیم.

سردار پاسدار احمد وحیدی با اشاره به موقعیت استراتژیک خلیج فارس در مناسبات اقتصادی، امنیتی و سیاسی منطقه‌ای و جهانی، اظهار كرد: جمهوری اسلامی ایران مهمترین تامین كننده امنیت در تنگه هرمز است. 

وی افزود: ملت ایران از حقوق مسلم خود در هیچ عرصه‌ای گذشت و چشم پوشی نمی‌کند و اگر كسی بخواهد امنیت خلیج فارس را به خطر اندازد،‌ در آن صورت امنیت آن برای همه به خطر می‌افتد. 

وحیدی و هیات همراه از نزدیک با کارکنان و فرماندهان نیروی دریایی سپاه مستقر در منطقه پنجم این نیرو دیدار و گفت‌وگو کرد و از امکانات، تجهیزات توانمندی‌ها و همچنین ناوگروه‌های مختلف مستقر در منطقه و بیمارستان صحرایی جدیدالاحداث در این منطقه بازدید نمود. 

پروژه ۱۷۰ میلیاردی برای قرارگاه سپاه پاسداران


گزارش ها از ایران حاکی از آن است که پروژه‌ ۱۷۰ میلیارد تومانی سد هراز در شهرستان آمل با ترک تشریفات (مناقصه) به قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» سپاه پاسداران واگذار شد.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه های دولتی، رمضان طهماسبی٬ مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران روز گذشته گفته است که قرارداد اجرای این پروژه پیش‌تر با یک شرکت چینی منعقد شده بود که در ‌‌نهایت به قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» واگذار شد.

گفته می شود قرارداد این پروژه، همچون بسیاری از پروژه های بزرگ و ملی سال های اخیر، بدون رعایت تشریفات مناقصه و به صورت غیر رقابتی با قرارگاه خاتم الانبیا امضا شده است.

گفتنی است قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء شرکتی از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بعد از جنگ ایران و عراق با دستور آیت الله خامنه‌ای تشکیل شد و هدف از تأسیس آن آب‌رسانی، صدور نفت و گاز، پروژه‌های سدسازی و انتقال آب و نیرو و راه‌سازی بود.

رویکرد دولت نهم و دهم در واگذاری پروژه‌های بزرگ کشور به نهادهای نظامی، قرارگاه خاتم‌الانبیا را به یکی از بزرگترین پیمانکاران ایران بدل کرده است. بخش خصوصی پیوسته به این رویکرد دولت انتقاد و اعتراض داشته‌اند.

رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفته است که تأمین مالی عملیات در فازهای ۱۵ و ۱۶ میدان مشترک گازی پارس جنوبی در گرو برداشت یک میلیارد دلاری از حساب ذخیره ارزی است.

شرکت ملی گاز ایران در یک قرارداد ساخت خط لوله ۲۷۰ کیلومتری با ارزش حدود ۲۵۰ میلیون دلار را به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا واگذار نمود. بخش اول این خط لوله در سال ۱۳۸۵ به ارزش ۱ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار نیز به این قرارگاه واگذار شده بود

بر اساس آمارهای موجود در ۴ سال اخیر، لااقل ۱۵۰۰ مورد از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور در حوزه‌های مختلف آب، گاز ، نفت و راه‌سازی به قرارگاه عمرانی خاتم‌الانبیا واگذار شده است.

دارایی‌های این مجموعه‌ی عظیم اقتصادی نیز از بودجه دولتی جداست و مشمول هیچ‌گونه نظارت از سوی نهادهای دولتی نمی‌شود.

قرارگاه خاتم‌الانبیا تحت شدیترین تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد و کشورهای غربی در هر دور تحریم، لیستی از افراد و شرکت‌های زیرمجموعه که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم به این قرارگاه سپاه پاسداران مربوط می‌شوند را اعلام و دارایی‌های آن‌ها را توقیف یا تحت تحریم قرار داده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۰ کل مجموعه‌ی این قرارگاه و چهار شرکت زیرمجموعه را به همراه ۴۰ شرکت و موسسه ایرانی را که به شکل غیرمستقیم با این قرارگاه مربوط هستند تحریم کرد. تمامی مسئولان ارشد این قرارگاه در این دور تحریم‌ها، از حق مسافرت بین‌المللی محروم شدند.

شرکت‌های وابسته به این نیرو مهر ماه سال ۱۳۸۸ در بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس ایران، ۵۰ درصد شرکت مخابرات به ارزش حدود هشت میلیارد دلار را خریداری کردند.

۲۰ بهمن ماه سال گذشته نیز ضیاءالدین حزنی٬ فرمانده «قرارگاه سازندگی قرب کوثر» گفته بود سپاه طی دو سال گذشته ۱۱ هزار پروژه اجرا کرده است

امارات سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرد


دولت امارات با احضار سفیر جمهوری اسلامی در ابوظبی، به سفر احمدی نژاد به جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

به گزارش سایت عصر ایران به نقل از روزنامه "امارات الیوم"، "انور محمد قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات عصر روز یکشنبه سفیر ایران را احضار و یادداشت اعتراض آمیز درباره سفر  رئیس جمهور ایران به جزیره ابوموسی را تسلیم وی کرد. در این یادداشت، سفر احمدی نژاد، محکوم شده است.

این مقام اماراتی به محمد علی فیاض سفیر ایران گفت: این سفر، سابقه خطرناک و به معنی نقض حاکمیت امارات و نادیده گرفتن توافق دو دولت ایران و امارات درباره یافتن وسیله ای برای حل نزاع بین دو طرف از طریق مذاکرات دوجانبه است.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد: سفر احمدی نژاد به جزیره ابوموسی، واقعیت های تاریخی و حقوقی را تغییر نمی دهد و چیزی از حاکمیت دولت امارات بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک  و تنب برزگ نمی کاهد.

در این یادداشت اعتراض آمیز که تسلیم سفیر ایران شده آمده است: این سفر احمدی نژاد، تلاش های دیپلماتیک که دو کشور برای حل مسالمت آمیز (مسئله جزایر) توافق کرده بودند را ناکام گذاشت. امارات برای ایجاد فضا و زمینه مناسب برای حل مسالمت آمیز و مشترک، به این توافق پایبند بود.

وی همچنین خواهان حل مسئله جزایر سه گانه از طریق گفت وگو های دو جانبه با ایران یا مراجعه به دادگاه لاهه شد.

احمدی نژاد در هفته گذشته با سفر به جزیره ایرانی ابوموسی در خلیج فارس، اعتراض و انتقاد مقامات اماراتی را به دنبال داشت. 
دولت امارات همچنین ضمن فراخواندن سفیر خود از تهران، مسابقه تیم ملی فوتبال این کشور با تیم ایران را لغو کرد.

امارات علاوه بر این، شکایت نامه ای را در این باره، تحویل شورای امنیت و سازمان ملل متحد کرد. 

محمد نوری زاد خواستار رفراندوم اصل ولایت فقیه شد


محمد نوری‌زاد در گفتگو با وب‌سایت کلمه خواستار رفراندوم اصل ولایت فقیه شده و از مسئولان خواسته «اجازه بدهند ببینند مردم این همه نفوذ رهبر در زیر و بالای مملکت را قبول دارند یا نه؟»

آقای نوری‌زاد در این گفتگو که بخش دوم آن به تازگی منتشر شده تاکید کرده یک انتخابات آزاد «می‌تواند آرامش را به کشور باز گرداند.»

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها، وی در این گفتگو در ارتباط با مساله رهبری در ایران گفته است که اساساً دوره ی رهبری های مادام العمر و طولانی سپری شده. دنیا به رشدی رسیده که دیگر سر به اطاعت های این چنینی فرود نمی آورد. مگر این که پادشاهی باشد و رهبری باشد و اینها بصورت نمادین در گوشه ای بنشینند و به اوضاع کشور نظاره کنند و اختیار کشور مطلقاً در دست مردم و نمایندگان مردم باشد. دخالت بی دخالت.

وی در ادامه گفته است: آقا ما سپاه و اطلاعات دزد و دخالت گر و شنودگر و کلاً دستگاه ها و سیستم های امنیتی بی در و پیکری که بر هست و نیست این کشور خیمه بسته اند و به هیچ خدایی نیز بنده نیستند نمی خواهیم. ما می گوییم: ما مجلس بزدل و ترسو و مطیع و حرف گوش کن نمی خواهیم. دستگاه قضایی فشل و مظلوم کش نمی خواهیم. ما دولت دزد و فریبکار و توجیه گر نمی خواهیم. ما نمی خواهیم شهروند درجه چندم باشیم. ما می گوییم: چرا باید از منظرحقوق شهروندی بین شیعه و سنی و بهایی فرق باشد؟ ما می گوییم: دروغ ممنوع. چه از زبان رییس جمهور چه از صدا و سیمای ملی.

نوری زاد همچنین تاکید کرده است: بعضی وقت ها که خودم را بجای یک پاسدار فربه از مال حرام و یک دژخیم اطلاعاتی و یک دولتمرد دزد و یک قاضی و یک روحانی آشوبگری که فتوای قتل عده ای را صادرکرده می گذارم، به اینها حق می دهم به برگشتن خود اصلاً فکر هم نکنند و مدام در همین باتلاق پیش بروند.

وی ادامه داده است: باورم بر این است که بهمین زودی بشار اسد سقوط می کند و بعد از سقوط وی همه ی نگاه ها به سمت سرزمین ما می چرخد. من تردیدی در سقوط یا برکناری خزنده ی او ندارم. کسی که برای بقای خودش دستش را به خون مردم بی دفاع کشورش آلود، رفتنی است.

محمد نوری زاد در بخش دیگری از پاسخ هایش گفته است: پیش از انتخابات به آقای خاتمی پیشنهاد کردم سه نامه با فاصله ی زمانی یک ماه به رهبری بنویسند و منتشر کنند. نامه ی نخست خیرخواهانه و منصفانه باشد. با درخواست هایی. و اشاره به این که محتوا و شیب و لحن نامه های بعدی را پاسخ و اعتنای رهبری مشخص می کند. اگر پاسخی دریافت نکردید که نمی کنید بر همان درخواست ها پافشاری کنید و به نامه ی سوم که نامه ی پایانی است اشاره کنید. در نامه ی سوم بنویسید که ای مردم، دیدید که رهبری وقعی به درخواست های ابتدایی ما نکرد و اساساً نخواست که صدای ما را بشنود. حالا که اینجور است ما در این انتخابات شرکت نمی کنیم. انتخابات را تحریم نمی کنیم اما در آن شرکت هم نمی کنیم. اصرار من بر نگارش نامه های سه گانه از جانب آقای خاتمی این بود که این نامه ها در تاریخ بماند. و گرنه همه ی ما به انتهای این بن بست واقف بودیم.

مذاکرات اتمی؛ اوباما: هیچ امتیازی به رژیم تهران ندادیم



به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که در مذاکرات هسته ای استانبول، هیچ امتیاری به رژیم تهران داده نشده است.

باراک اوباما این سخنان را در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بیان کرده که گفته بود، احساس من اینست که به رژیم تهران هدیه داده‌اند، چرا که بدین ترتیب آنها پنج هفته دیگر وقت به دست آورده اند تا غنی ‌سازی اورانیوم را بدون هیچ محدودیتی ادامه دهند.

رئیس جمهور آمریکا که در کلمبیا در آمریکای لاتین بسر می برد، در واکنش به این سخنان گفت، ما هیچ امتیازی به رژیم تهران ندادیم، موضع ما و همپیمانانمان در این باره کاملا روشن و واضح است: ما اجازه نخواهیم داد که مذاکره در مورد برنامه هسته ای رژیم تهران طولانی شود.

باراک اوباما افزود، اینکه گفته شود که ما به رژیم تهران هدیه داده ایم، یعنی اینکه آنها چیزی نصیبشان شده است، آنچه که واقعا نصیب رژیم تهران شده، تحریمهای بسیار سختی است که در ماههای آینده در انتظار آنهاست، اگر از فرصت گفتگوهای تازه استفاده نکنند. 

برکناری 60 تن از سفيران رژيم در کشورهای مختلف



به نوشته روزنامه مردمسالاری، احمدی نژاد قصد دارد 60 تن از سفيران رژيم در کشورهای مختلف را يکباره برکنار کند. 

اين روزنامه این مطلب را در شماره يکشنبه خود فاش ساخته و ضمن اشاره به سابقه قلع و قمع های جمعی سفيران در دولت احمدی نژاد نسبت به عواقب آن هشدار داده است.

این روزنامه نوشت، با گذشت 7سال از عمر دولت احمدی نژاد می توان گفت که ديگر اقدامات عجيب اين دولت عجيب نيست و دولتی که وزارت خارجه اش با آن رفتار عجيب آغاز به کار کرد، منطقا بايد با برکناری در سنگال روبه رو می شد تا همه چيزش با هم هماهنگ باشد!

تورم 60 درصدی برخی اقلام مصرفی


با محاسبه اينكه كارگران براي خريد یک کیلو گوشت منجمد وارداتی و یا یک شانه تخم مرغ چند روز از حقوق خود را بايد بپردازند مي‌توان به تصويري از وضعيت معيشتي آنان دست يافت.

ایلنا: يك فعال كارگري در سمنان گفت: با افزایش ۶۰ درصدی قیمت برخي اقلام مصرفی در سال جدید، مشکلات معیشتی کارگران هم افزايش يافته است. 

حسین طاهر‌زاده در گفتگو با ایلنا ضمن انتقاد از تعیین حداقلی دستمزد کارگران در روزهای پایانی سال گذشته تصریح کرد: با افزايش 18 درصدي دستمزد كارگران، در سال جديد کارگران برای خرید گوشت و تخم‌مرغ ناگهان و ساير اقلام مصرفي گاهي با افزايش ۶۰ درصدي قيمت‌ها مواجه شدند. با محاسبه اينكه كارگران براي خريد یک کیلو گوشت منجمد وارداتی و یا یک شانه تخم مرغ چند روز از حقوق خود را بايد بپردازند مي‌توان به تصويري از وضعيت معيشتي كارگران دست يافت. 

اين فعال كارگري با طرح اين سئوال كه مزد تعین شده تا چه حد می‌تواند جوابگوی هزینه‌های معیشتی کارگران باشد، اظهار داشت: در روزهاي پاياني سال گذشته شورای عالی کار در تعیین حقوق کارگران واقعیتهایی چون تورم، خط فقر و حداقل معاش برای زنده بودن وزندگی یک خانواده کارگری را نادیده گرفته است. 

طاهرزاده ادامه داد: کارگران در امروز خود و خانوادشان مانده‌اند و دیگر با وعده دریافت یارانه نمی‌توانند شکم فرزندان‌شان را سیر کنند. 

وی ادامه داد: به دلیل وعده‌های دولت مبنی بر ارائه بسته‌های حمایتی به کارگران، دستمزد امسال کمتر از نرخ تورم تعیین شد ولی هیچ کدام از آن وعده‌ها تاکنون عملا محقق نشده است. 

این فعال کارگری ضمن بیان اینکه افزایش هزینه‌ها معیشت خانوار کارگری را در خطر انداخته است گفت: با قطع ارزاق کارگران و بن کارگری مشکلات معیشتی کارگران بیشتر شده است. 

او ادامه داد: نقدی کردن بن کارگری باعث تاثیرات تورمی و گران شدن اقلام شده است. 

طاهرزاده در خاتمه خواستار شد: با اجرای کامل بسته‌های حمایتی پس از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها و همچنین در خصوص افزایش دستمزد و همکاریهای جانبی دیگر به معیشت زندگی کارگران کمک کنیم. 

اخراج کارگران کارخانه سیمان بوکان

 طی دو هفته‌ی اخیر نزدیک به 150 کارگر کُرد از سوی مسئولان کارخانه‌ی سیمان "کاوان" شهرستان بوکان اخراج شده‌اند.

 در دو هفته‌ی گذشته، مسئولان شرکت سیمان کاوان"سردار" بوکان اقدام به اخراج 150 کارگر کارخانه که همگی جوان هستند، نموده است.

در گزارش ارسالی خبرنگار کُردپا از بوکان آمده که علت اخراج گروهی این تعداد از کارگران هنوز مشخص نیست.

به علت تحریم‌های بین‌المللی و اجرای غلط هدفمندی یارانه‌ها، بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌های متوسط از گردونه‌ی سرمایه‌ی داخلی ایران خارج و مسئولان آن بتدریج کارگران خود را اخراج می‌کنند.

پیشتر نیز 21 کارگر کارخانه‌ی کشت و صنعت مهاباد و 12 نفر از کارگاه ریسندگی پرریس سنندج از کار اخراج شدند که برخی از آنان پیشینه‌ی 10 سال فعالیت در این کارخانه‌ها را داشتند.

دانشجوی دربند پس از خونریزی داخلی به بهداری منتقل شد


جواد علیخانی، فعال دانشجویی، که از بیماری کلیوی و خونریزی داخلی رنج می برد، برای چندمین بار به بهداری اوین منتقل شد.

مادر این دانشجوی زندانی می گوید که جواد علیخانی حاضر نشده است او را با دستبند به بیمارستان منتقل کنند.

به گزارش دانشجونیوز، جواد علیخانی، دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه چمران اهواز، برای دومین بار، در دوم خرداد ١٣٨٩ بازداشت شد.

این فعال دانشجویی پیش از این نیز در مهر ماه سال ٨٦ بازداشت و پس از ۱۱ ماه حبس در شهر اهواز، با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود. وی در پاییز سال ١٣٨٧ در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به سه سال زندان کاهش یافت.

جواد علیخانی که ماه های نخست محکومیت خود را در زندان های اهواز سپری کرده بود، پس از انتقال به تهران، هم اکنون در زندان اوین دوران محکومیت خود را می گذراند.

تارنمای کلمه در گزارشی از وضعیت نامناسب پزشکی وی آورده است که آزمایش های لازم از این زندانی چند بار انجام شده و سونوگرافی به بهانه تعطیلات نوروزی انجام نشده بود و این زندانی خواستار انجام سونوگرافی و درمان قطعی بیماری کلیوی خود است. جواد علیخانی پیشتر دچار انسداد مجرای مثانه شده بود که با انجام عملیات سونداژ، ادرار وی تخلیه شده است و در حال حاضر خونریزی مداوم دارد.

«سلامت پسرم در خطر است»

مادر جواد علیخانی نیز در گفتگویی با جرس  گفته است که مسئولین به وضعیت وخیم فرزندش توجهی ندارند: "پسرم باید هر چه سریعتر تحت درمان قرار گیرد اما مسئولین توجهی نمی کنند، فقط او را به بهداری می برند و مسکن می زنند. خیلی پیگیری کردم و گفتم که سلامت پسرم در خطر است بگذارید حداقل خود من او را دکتر ببرم، اما موافقت نمی کنند. مشکل کلیه و سنگ کلیه دارد. الان خونریزی اش نسبت به قبل خیلی زیاد شده و درد شدید دارد. خودشان هم دیدند حالش بد است و خواستند او را با دستبند به بیمارستان ببرند که پسرم قبول نکرد و گفت مگر من قاچاقچی هستم که با دستبند به بیمارستان ببرید. من اگر می خواستم فرار کنم که اصلا خودم را معرفی نمی کردم. خلاصه زمانی هم که او را با حال بیمار می خواهند به بیمارستان ببرند خیلی اذیت می کنند. دیگر نمی دانم کجا برویم و به چه کسی حرفمان را بزنیم."

او با گریه ادامه می دهد: "در ملاقات که او را دیدم خیلی لاغر شده بود. باور کنید حدود ده پانزده کیلو وزن کم کرده بود، بس که درد می کشد. گفتم جواد چرا اینجوری شدی؟ گفت مامان حرص نخور مریضم و خوب می شوم. به بچه ها هم گفته به مامان نگویید مریضم. اما مگر می شود من رنگ و رو و ضعف بچه ام را ببینم و نفهمم که او چه می کشد؟ بخدا اینقدر نگران و ناراحتش هستم، اعصابم خرد شده و قرص اعصاب می خورم..."

مادر جواد علیخانی در پایان می گوید: "با حقوق کارگری شوهرم این بچه ها را وارد دانشگاه کردم. جواد اول در دانشگاه آزاد قبول شد اما می دانست پدرش با حقوق کارگری نمی تواند هزینه تحصیلش را بدهد، نرفت. بعد یکسال حسابی درس خواند تا در دانشگاه سراسری قبول شد. نمی دانید وقتی دانشگاه قبول شد چقدر شادی کردم اما حالا می بینم بعد از آن همه درس خواندن، او باید به این وضعیت جوانی و سلامتی اشان را در زندان از دست بدهد. چرا؟ اینقدر ناراحت و نگران هستم که آیا امسال می گذارند در دانشگاه درسش را تمام کند، زیرا یکسال بیشتر از درسش نمانده تا دکترایش را بگیرد. نمی دانم چه می شود؟ برای خودش ناراحت هستم اینقدر درس می خواند و علاقه داشت..."( در اینجا مادر علیخانی گریه می کند و دیگر قادر به ادامه حرف زدن نبود)

از تورنتو تا اوین؛ حکم اعدام برای دو ایرانی-کانادایی



سایت خودنویس: از تورنتو تا اوین؛ حکم اعدام سوغات بازگشت به ایران برای دو ایرانی-کانادایی

حمید قاسمی تنها شهروند ایرانی-کانادایی محکوم به اعدام نیست که زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین با او آشنایی دارند. سعید ملک پور اینک از بند ۳۵۰ به بند دو الف سپاه برده شده و هرآن احتمال اجرای حکمش وجود دارد.

شوخی‌هایی که برای چند دقیقه هم که شده ممکن است باعث فراموشی حکمش شود. علی جمالی زندانی سیاسی عضو شورای مرکزی  ادوار تحکیم وحدت می‌گوید «آقا بیائید پرینت حکم من را ببیند در کجای حکم من تحمل حمید قاسمی نوشته شده است."عبدالله مومنی سخنگوی ادوار تحکیم همیشه بیشترین شوخیها را با او دارد. می گوید "اینکه تو می گویی شهروند کانادا بوده ای راست است ؟چون من شنیده ام که تو سرایدار موسسه ایران،کانادا بوده ای و برای همین مدعی شده ای شهروند کانادا هستی.»

یکی دیگر از زندانیان می‌گوید: «نه بابا حمید توی شرکت "کانادادرای" کار می کرده برای همین می گوید شهروند کانادا است.» این شوخی‌ها البته تنها می‌تواند لحظاتی از فکر کردن درباره سرنوشت آینده حمید  بکاهد.

آخرین تولد حمید را که گرفتند عبدالله مومنی  گفت: «انشاء الله آخرین جشن تولدت در زندان باشد.» یکی دیگر از زندانیان به شوخی به حمید گفت: «عبدالله با تو مشکل دارد و این جمله را طوری گفت که انگارمی‌گوید آخرین جشن تولد تو باشد.» این شوخی البته هر لحظه امکان جدی شدن دارد  چرا که حکم حمید برای اجرای احکام ارسال شده است. حمید قاسمی برای فراموشی حکم خود زمان را در زندان با ورزش و گپ زدن می کشد و امیدواراست، هر چند در همین زندان مرگ برادر را مقابل چشمان خود دیده. کاپیتان البرز قاسمی که مقابل چشم زندانیان سیاسی در زندان درگذشت. 

ماجرا از بازداشت البرز شروع شد. حمید از کانادا به ایران آمده بود که البرز بازداشت و حمید پیگیر کارش شد. البرز ناخدا یکم بود. ۲۹ سال سابقه عضویت در نیروی دریایی ارتش داشت و ۵ سال سابقه حضور در جنگ. چند سالی هم  از بازنشستگی‌اش می‌گذشت. حمید هیچ گاه باور نمی‌کرد برای دو برادر نقشه مشترکی چیده شده چرا که به جای فرار و بازگشت به کانادا چند بار برای پیگیری کار برادر به حفاظت اطلاعات ارتش رفت و دریکی از دفعات بازداشت و با اتهام جاسوسی مواجه شد. 

حمید درجوانی از ایران خارج و ساکن کانادا شده بود. پس از دوم خرداد که فکر می‌کرد فضای کشور متفاوت شده ۸ بار به ایران سفر کرده و دراین سفرها هیچ گاه مشکلی برای‌اش رخ نداده بود. ازهمین رو همیشه خود را سرزنش می‌کند که کاش هرگز هوس دیدن ایران دوباره به سرش نمی‌زد.

به گفته حمید آنچه از آن به عنوان جاسوسی نام برده می‌شود یک پرینت از ایمیلی است که برای برادرش ارسال شده و دراین ایمیل به رمز از او خواسته شده اطلاعات نظامی بدهد. البرز به ایمیل پاسخی نداده و تحت فشارهای بازجویی و انفرادی های طولانی مدت تنها پذیرفته که این ایمیل را دیده است. مامورین ارسال ایمیل را به حمید نسبت دادند اما او دربازجوئی‌ها هیچ گاه این اتهام را نپذیرفته است.

در مرحله اول دادگاه  کارشناس رسمی دادگستری از لحاظ فنی ایمیل را تائید نکرد و بازپرس اولیه هم برای  اتهام جاسوسی قرار منع تعقیب صادر کرد، اما مامورین حفاظت اطلاعات که گویا برپروژه خود اصرارداشتند پرونده را از دادگاه نظامی  به دادگاه انقلاب بردند و برای حمید و برادرش حکم اعدام گرفتند. 

به باور حمید این حکم می تواند تصفیه حسابی با برادرش بوده باشد، اما هر چه که باشد حمید درحالی که پس از مرگ برادر خواهرش را هم همین روزها از دست داده درخطر اعدام است.


لباس کامل سعید ملک پور

حمید قاسمی تنها شهروند ایرانی-کانادایی محکوم به اعدام نیست که زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین با او آشنایی دارند. سعید ملک پور اینک از بند ۳۵۰ به بند دو الف سپاه برده شده و هرآن احتمال اجرای حکمش وجود دارد.

  همبندانیان سابق او در بند ۳۵۰ می‌گویند او همیشه لباس های کامل می‌پوشید تا آثار شکنجه بر روی بدنش معلوم نشود. برخی دیگر هم فک شکسته او را به یاد دارند که هنگام سخن گفتن سعید صدایی از درون دهانش شنیده می‌شد. یکی از دندانپزشکان زندانی به دیگر زندانیان گفته بود که فک او به تازگی شکسته و خوب جوش نخورده است. سعید متهم به مدیریت سایت‌های پورنو است اما هم بندیان‌اش می‌گویند سعید تنها برنامه‌ای را نوشته که دریک سایت پورنو استفاده شده و اگر سعید واقعا گناهکار بود و  می‌دانست این برنامه بنا است دریک سایت پورنو استفاده شود چرا نام خود را پای این برنامه گذاشته است.