۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

بی خبری از دانشجوی دربند در گفتگو با پدر وی


 شبنم مددزاده زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از چندی پیش از ملاقات و یا گفتگوی تلفنی وی با برادر زندانی اش و خانواده اش جلوگیری شده است در وضعیت نامعلومی بسر می برد.

پدر این زندانی سیاسی  گفت: "شبنم را بدون اینکه بگویند چرا ممنوع الملاقات کرده اند تحت فشار قرار داده اند و ما هیچ خبری از او نداریم".

وی در ادامه افزود: متاسفانه ما علت این محدودیت ها را نمی دانیم ولی در طی دو ماه گذشته و از زمانی که ایشان به زندان رجایی شهر کرج تبعید شدند همواره با قطع تماس های تلفنی  و یا ممنوع الملاقات کردنش و یا عدم رسیدگی پزشکی وی را تحت فشار قرار داده اند.

وی محدودیت های اعمال شده را از سوی اطلاعات سپاه پاسداران دانسته و گفت که مسئول بند 8 و رئیس زندان نیز با این ارگان همراهی میکنند.

عبدالعلی مددزاده سپس به تشریح زمان و نحوه آخرین ملاقات مادر این زندانی با وی کرد و گفت: هفته گذشته مادر شبنم به صورت کابینی بعد از گذشته هفته ها موفق به ملاقات با دخترم شد که آن نیز در شرایط خاص امنیتی صورت گرفته بود.

مسئولین از مادر شبنم خواستند که در کابینی که آنها تعیین کردند با هم صحبت کنند و به علت اینکه می خواستند مکالمه را  شنود کنند به دلیل مشکل فنی پیش اومده انها را به کابین دیگری منتقل و بالای سر هر کدامشان یک مامور گذاشتند.

وی هم چنین در خصوص مجموع اقداماتی که برای دیدار با فرزندش انجام داده است گفت: "در پی این فشار ها ما به دادستانی کرج مراجعه کردیم که آنها با ما ملاقات نکردند و گفتند که مسائل مربوط به این زندانی در حوزه کاری ما نیست و باید به دادستانی تهران مراجعه کنیم که بعد از آن بارها به دادستانی مراجعه و درخواست ملاقات کردیم که هیچ گاه مورد موافقت قرار نگرفته و یکبار نیز نامه ای نوشتیم که سرباز مقابل در دادگاه نامه را از من تحویل نگرفت و گفت این نامه ها فایده ای ندارد و ما نیز نامه نمیگیریم."

پدر شبنم مددزاده با اشاره به وضعیت جسمی نامناسب مدد زاده گفت:شبنم  از بیماری دستگاه گوارشی و بیماری قلبی رنج می برد و در زندان هم در بین زندانیان خطرناک نگهداری می شود و تا کنون نیز بهداری زندان هیچگونه رسیدگی برای درمان ایشان انجام نداده است وقتی هم که ما درخواست دادیم که به بیمارستان مجهز منتقل شوند، گفتند که اینجا زندان هست مرکز درمانی نیست که زندانی شما را درمان کنیم و یا برای درمان به خارج از زندان بفرستیم ، زندانی باید اینجا حبس بکشد و شکنجه شود.

استمداد پدر نوجوان محکوم به اعدام از مردم


رادیو آلمان: محمدرضا حدادی، نوجوانی که به خاطر دریافت ۱۵ میلیون تومان پول حاضر شد ارتکاب یک قتل را بر عهده بگیرد، اینک در انتظار ۷۰۰ هزار تومان برای انجام عمل جراحی کلیه در بیمارستان زندان به سر می‌برد.

پدر محمدرضا حدادی به دویچه‌وله گفت: «پریروز با محمدرضا ملاقات کردم. وضع خوبی ندارد. کلیه‌اش کار نمی‌کند. زندان گفت ۶۰ هزار تومان به حساب بریزید تا عملش بکنیم. حالا که پول را به حساب ریخته‌ایم می‌گویند باید به بیمارستان برود. بیمارستان هم می‌گوید ۷۰۰ هزار تومان بدهید تا عملش کنیم، من هم توانش را ندارم. می‌خواهم مردم یک کمکی به من بکنند تا بتوانم بچه‌ام را عمل کنم.»

آقای حدادی گفت، توان جسمی و مالی اینکه از کازرون تا شیراز را برای ملاقات پسرش برود ندارد و از نوروز تا به حال نتوانسته بوده با وی ملاقات کند. وی درباره پرونده پسرش گفت: «حکم او قصاص بوده ولی اولیای دم محبت کرده‌اند و گفته‌اند فعلا در زندان بماند تا ببینیم چه کار می‌توانیم برایش انجام دهیم. اولیای دم محبت کردند و خیلی از لطفشان ممنونم.»

معصومه طهماسبی، وکیل محمدرضا حدادی، قبلا به دویچه‌وله گفته بود: «دو نفر از زندانیان شاهد بودند که دو متهم دیگر این پرونده با وعده‌ی دادن ۱۵ میلیون تومان پول، از محمدرضا خواسته‌اند که قتل را بر عهده بگیرد. محمد هم به خاطر وضع نامناسب معیشتی خانواده‌اش این شرط را قبول می‌کند، با این امید که این پول را می‌گیرد و سروسامانی به خانواده‌اش می‌دهد. ولی بعد آنها منکر می‌شوند و محمد هم هرچه می‌گوید که در چه شرایطی این قتل را قبول کرده دیگر مورد قبول قرار نمی‌گیرد.»

محمدرضا حدادی در حال حاضر ۲۳ سال دارد. وی از ۱۵ سالگی در زندان به سر می‌برد.

دیدارسخنگو واعضای جبهه ملی ایران با پرستوفروهر در سالگرد قتل داریوش و پروانه

روز گذشته سخنگو و اعضای جبهه ملی ایران در سالگرد دشنه آجین شدن داریوش و پروانه فروهر با حضور در "خانه آزادی" (منزل مسکونی آن مبارزان دیرپای ملی) به دیدار پرستوفروهر رفته ،ضمن ابراز همدلی و همدردی با پرستو آن داریوش و پروانه را گرامی داشتند.
در این دیدار دکتر داودباوند،سخنگوی جبهه ملی ایران با درود به روان آن جانباختگان قتلهای زنجیره ای پاییز 77 به بررسی ابعاد حقوقی و تاریخی پدیده قتل سیاسی در تاریخ معاصر ایران و بویژه مقطع پس از انقلاب پرداخت.
مهندس کوروش زعیم نیزبا بیان خاطراتی از شهید فروهر یاد و نام وی و پروانه را یادی ارجمند برای ایرانیان آزادیخواه دانست و گفت: تا زمانیکه ابعاد قتلهای زنجیره ای کاملا برای افکار عمومی روشن نشود و حاکمیت به شکلی صمیمانه از کرده خویش ابراز پشیمانی نکند، بخشش این جنایت امکان ناپذیر خواهد بود.
مه لقا اردلان، همسر مرحوم اردلان نیز با ذکر خاطراتی از مبارزات مشترک داریوش فروهر و علی اردلان از واپسین روزهای حیات پروانه گفت و اینکه دو روز پیش از وقوع آن اتفاق شوم پروانه میهمان ایشان بوده است که پیروز دوانی (دیگر مفقود قتلهای زنجیره ای نیز حاضر میشود.) و در این حال پروانه میگوید: همین روزهاست که به سراغ این جوان و شاید هم به سراغ ما بیایند!
پیمان عارف نیز اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد برخورد به شدت سختگیرانه حاکمیت در قبال برگزاری سالگرد برای داریوش و پروانه هستیم. سوال اینجاست که اگر موضع حاکمیت همان است که رهبری نظام در نماز عیدفطر سال 77 گفتند و داریوش فروهر را دشمنی نجیب دانستند ،حال سوال این است که آیا حاکمیت نیز با این "دشمن نجیب" از موضع نجابت برخورد کرده و اگر نه با زنده آن شادروان، لااقل با مرده و جسم به خاک سپرده وی برخوردی از سر نجابت داشته است؟ این چه دشمن نجیبی است که آقایان حتی اجازه برگزاری سالگرد را هم برایش نمیدهند؟ آیا آقایان خدای ناکرده میخواهند به صدزبان بگویند که خود نجابت از دست داده اند؟!
بانوان سمیرا جمشیدی و ضیایی نیز از  سوی سازمان زنان جبهه ملی ایران مراتب همدردی و همدلی خویش با پرستو فروهر را ابراز داشتند.
در این دیدار همچنین محمد کریمی و اکبر فهیمی از سوی سازمان دانش آموختگان جبهه ملی حضور داشتند.

عدم رسیدگی پزشکی به زندانی سیاسی زندان رجايی شهر

مشاالله حائری زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در وضعیت بد جسمی به سر میبرد و مسئولین زندان به وضعیت وی توجه ای نمیکنند.م
اشاالله حائری زندانی سیاسی 53 ساله محبوس در زندان رجایی شهر به علت خونریزی داخلی و مشکل حاد قلبی احتیاج به پزشک متخصص و داروهای مخصوص دارد. این در حالی است که مسئولین زندان از رساندن داروهای مخصوص او توسط خانواده اش جلوگیری میکنند.
وی به جرم عضویت در یک گروه معاند نظام بازداشت و توسط دادگاه انقلاب به 15سال زندان محکوم شد.

دادگاه جنحه پاریس به محکومیت چاقوکش مزدور آخوندها به خاطر حمله به پناهندگان ایرانی رای داد

 در یک ضربه کاری به دیکتاتوری آخوندی و شبکه مزدورانش در خارج کشور، شعبه ۱۶ دادگاه جنحه پاریس، روز چهارشنبه ۱۰ نوامبر رأی خود را در مورد محکومیت چاقو کش مزدور آخوندها به نام جیمز قره گوزلو که همراه با دیگر ماموران اطلاعات آخوندی در پاریس، از جمله حسین سبحانی دستگیر شده بود صادر کرد و او را به ۲ سال زندان، شامل شش ماه زندان قطعی، و همچنین به پرداخت ۱۸۰۰۰ یورو محکوم کرد. 
 چاقوکش محکوم شده، که به همراه مزدور محمد حسین سبحانی و یکی دیگر از اجیرشدگان در جریان چاقوکشی مأموران اعزامی اطلاعات آخوندی علیه ایرانیان مخالف، در پاریس در۲۷خرداد۱۳۷۶در محل سالنهای فیاپ پاریس بازداشت شد در همان محل، ضمن حمله به پناهندگان ایرانی و هواداران مقاومت ایران، یکی از آنها آقای هادی نصیبی نژاد را به شدت زخمی کرد بود.
سند محکومیت ماموران وزارت اطلاعات آخوندی
 این حکم محکومیت، رسوایی توطئه و اقدام جنایتکارانه مزدوران وزارت اطلاعات را، که  در۲۷ خرداد سال ۱۳۸۶تحت پوشش برگزاری جلسه در سالنهای فیاپ پاریس به اجرا گذاشته شد، مهرکرد، و همزمان با رسوایی نمایش سفارت آخوندی دربغداد علیه مجاهدان اشرف و نمایشهای مشابه رژیم در خالص و بعقوبه، نشان داد که این قبیل ترفندهای ننگین وجنایتکارانه، درپرتو ایستادگی وروشنگری وحاکمیت قانون، نتیجه یی جز آوارشدن برسر سلسله جنبانانش در وزارت منفور و بیت العنکبوت خامنه ای ندارد.
اکنون سه سال ونیم بعد از چاقوکشی و وحشیگری مأموران اعزامی اطلاعات آخوندی علیه ایرانیان مخالف در پاریس،  با صدور حکم دادگاه پاریس، بار دیگر دیکتاتوری آخوندی و شبکه مزدورانش یک ضربه سخت دیگری را دریافت کردند و به این ترتیب یک جنایت روشن دیگر در پرونده سیاه  رژیم آخوندی وشبکه مزدورانش ثبت گردید.
سابقه امر
مزدوران که همزمان با ساگرد ۱۷ژوئن  در ۲۷خرداد ۱۳۸۶برای توطئه علیه مقاومت وحامیانش در پوشش برگزاری یک جلسه در پاریس  گردآوری شده بودند، در محل سالنهای فیاپ و درهنگامی که مورد سؤال چند تن از ایرانیان مخالف رژیم قرار گرفتند، با چاقو و گاز اشک‌آور وحشیانه به پناهندگان ایرانی حمله ورشدند و آنها را مضروب و مجروح کردند.

 پلیس پس از اطلاع از این وحشیگری مأموران اطلاعات و شماری از مهاجمان را دستگیرکرد و پس از ارجاع پرونده به قاضی تحقیق، سه تن از مهاجمین یعنی محمد حسین سبحانی،جیمز قره گوزلو  واشکان زردوز تحت پیگرد قرار گرفتند .
استفاده از چاقو و قمه و گاز اشک آور
در جریان این حمله و هجوم، مزدوران دست اول و دوم وزارت اطلاعات با ضرب و جرح و با بکارگرفتن گاز اشک آور، چندین تن از پناهندگان ومخالفان رژیم را مجروح ومصدوم کردند . یکی از چاقوکشانی که جهانگیر شادانلو با طراحی قبلی به محل آورده بود با ضربه قمه به آقای هادی نصیبی نژاد از پناهندگان ایرانی، بیش از بیست سانتیمتر از شکم اورا درید. یکی از انگشتان دست وی نیز در اثر ضربه چاقو از کار افتاد وضربات دیگری نیز بر زانو وسر وی وارد امدپزشک قانونی بعدا برای آقای نصیبی نژاد گواهی یک ماه از کارافتادگی صادر نمود. 
مامورانی که در این حمله شرکت داشتند
شماری از ماموران اعزامی که در این جنایت و تبهکاری شرکت داشتند عبارت بودند از جهانگیر شادانلو,  مسعود خدابنده و زنش ان سینگلتون, علی راستبین، علی اکبر راستگو, علی قشقاوی, حسین سبحانی و هادی شمس حائری وهمچنین مزدور فرانسوی آخوندها آلن شوالریاس
چاقوکش مزدور، پس از ارتکاب جنایت قمه خود را در زیر زمین ساختمان فیاپ مخفی نمود اما این کار از طرف افراد حاضر در محل به اطلاع پلیس رسید وآلت جرم همان روز کشف شد. در عین حال تلویزیون مدار بسته ساختمان فیاپ نیز ورود وخروج وی به زیر زمین را ضبط نمود. این سند نیز بعدا  در اختیار پلیس قرار گرفت. یک چاقوی دیگر نیز دو سه روز بعد در همان زیر زمین کشف شد وتحویل پلیس وضمیمه پرونده گردید.  
نعل وارونه اطلاعات آخوندی
عوامل رژیم درادامه همین چاقوکشی و به قصد پرونده سازی علیه مجاهدان اشرف، درسایتهای زنجیره یی وزارت اطلاعات به سبک رایج رژیم آخوندی مدعی شدند که مجاهدین به آنها حمله کرده اند و محمد حیاتی از اشرف برای فرماندهی این حمله به  سالن فیاپ درپاریس آمده وفردای آن روز به عراق برگشته است! این درحالی است آقای محمد حیاتی بیش از هفت سال است مقیم اشرف و تحت محاصره، است و همه طرفهای درگیر در قضیه اشرف میدانند که ساکنان اشرف امکان خروج از آنجا را طی این سالها نداشته اند. آقای محمد حیاتی بعد از شنیدن این دروغ، نامه ای خطاب به مجامع بین المللی که در بخشی  آن چنین آمده است: «عوامل وزارت اطلاعات...مدعی شده اند که اینجانب محمد حیاتی «فرماندهی اعضای سازمان مجاهدین» را  در سالن فیاپ پاریس برای حمله به ایادی وزارت اطلاعات آخوندی به عهده داشته ام. این شیوه دجالگرانه رژیم ایران است  که با فرافکنی همواره سعی داشته تا پس از ارتکاب شنیع ترین جنایتها, اپوزیسیون خودش را به ارتکاب آن جنایت متهم کند و در این رابطه از هیچ اقدامی حتی تهمت و افتراء رویگردان نیست . از نمونه های بارز آن میتوان قتل فجیع سه تن از رهبران مذهبی مسیحی در سال ۱۹۹۴ یاد کرد و یا انفجار حرم امام رضا در شهر مشهد در همان سال که منجر به کشته و زخمی شدن  دهها تن از زائران بیگناه گردید. رژیم حاکم برایران در هر دو مورد فوق, رذیلانه سازمان مجاهدین خلق ایران را مسؤل این جنایتها معرفی کرد»
 پروسه قضایی
به رغم تمامی دروغپردازیها ونیرنگهای سازمانیافته شبکه مزدوران وزارت بدنام وسایتهای زنجیره یی مربوطه، پرونده اقدامات جنایتکارانه عوامل و اجیرشدگانآخوندی درسالنهای فیاپ پاریس، پس از رسیدگیهای گسترده وبازجوییهای متعدد از شادانلو، قره گوزلو، سبحانی و زردوز شعبه ۱۶ دادگاه جنحه پاریس ارجاع گردید. شعبه مزبور این موضوع ر ا  در جلسه روز ۶ اکتبر امسال مورد بررسی قرار داد. در این جلسه دادستان برای قره گوزلو درخواست ۳۰ ماه زندان نمود ورییس دادگاه او را بشدت زیر سوآل وجوابهای گسترده قرارداد. بطوریکه قره گوزلو تا حدود زیادی تعادل خود را از دست داده بود. آقای کوهن سابان وکیل شاکی خصوصی در دفاعیات خود تأکید ورزید که در این جنایت بایستی دست نه چندان پنهان عاملات وزارت اطلاعات ایران، وبطور خاص جهانگیر شادانلو را دید. او تأکید کرد که این پرونده بین مخالفان وموافقان رژیم ایران شکل گرفته است وبا این ماهیت باید آن را مورد بررسی وقضاوت قرار داد. مزدور شادانلو که این چاقو کش را به جلسه فیاپ آورده بود حتی از شرکت در جلسه دادگاه خودداری ورزید. دادگاه پس از شنیدن دفاعیات وکیل مدافع هادی نصیبی نژاد واظهارات دادستان ختم رسیدگی را اعلام کرد ووارد شور شد.حاصل این شور که حدود یکماه و نیم  بطول انجامید حکمی است که امروز صادر شده است. 
 اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت
 دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران باصدور اطلاعیه یی به تاریخ۲۷خرداد ۱۳۸۶(۱۷ژوئن۲۰۰۷) و تحت عنوان«چاقوکشی و وحشیگری مأموران اعزامی اطلاعات آخوندی علیه ایرانیان مخالف در پاریس » ، اعلام کرد: «مقاومت ایران، دولت فرانسه را فرامی‌خواند که بر اساس مصوبه شورای وزیران اتحادیه اروپا در آوریل ۱۹۹۷ از ورود وحضور  مأموران اطلاعاتی ملایان در خاک فرانسه ممانعت کند و از هرگونه همکاری و ایجاد تسهیلات توسط سرویسهای فرانسوی برای  این مأموران جلوگیری نمایند.و اجازه ندهد فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، دیکتاتوری و سرکوب خود علیه مخالفان را به خیابانهای پاریس نیز گسترش دهد.مقاومت ایران هم‌چنین از دستگاه قضایی فرانسه می‌خواهد که مأموران اعزامی ملایان که ایرانیان مخالف را وحشیانه مجروح کردند، مورد پیگرد ومجازات قانونی قرار دهد».

کشته و زخمی شدن چهار کاسبکار کرد طی چهار روز گذشته

در ادامه کشتار کاسبکاران در کردستان طی چهار روز گذشته دست کم چهار تن بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند.

به گزارش روا نیوز، شامگاه دوشنبه 25 آبان ماه شماری از کاسبکاران کرد در منطقه "وزین" سردشت هدف تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی جمهوری اسلامی قرار گرفته و در نتیجه آن یک کاسبکار به نام "ریباز" فرزند "مصطفی بابکر" جان خود را از دست داد.
در جریان این تیراندازی، کاسبکار دیگری به نام "ئاوات حاجی احمد" فرزند رسول مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی گردید.

همچنین این منبع خبری از توقیف پانزده اتومبیل متعلق به کاسبکاران در مناطق "قەت قەتیانی" واقع در پیرانشهر و "چەکو" در شهرستان سردشت خبر داد.
اموال این کاسبکاران از سوی نیروهای امنیتی ضبط شده است.

پیشتر نیز خبرگزاری های هرانا و رووداونێت اخبار مربوط به کشته شدن دو کاسبکار کرد را منتشر نمودند که در آن به کشته شدن یک جوان 18 ساله و فرد دیگری از اهالی روستای سرخبان جوانرود اشاره شده بود.

در اولین روز از عید قربان "مراد ئەسکەنیار" 18 ساله، در حین بازگشت به محل سکونت خود، در منطقه مرزی ئوزالپ واقع در استان وان در کمین ماموران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی قرار گرفته و بر اثر تیراندازی این نیروها جان خود را از دست داد.

صبح روز دوشنبه، 24 آبان ماه نیز جمعی از کاسبکاران کرد در منطقه مرزی نوسود در کمین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی گرفتار آمده و یکی از کولبران به نام "شاهو بابایی" فرزند یونس اهل روستای سرخبان جوانرود مورد اصابت گلوله این ماموران مسلح قرار گرفته و دردم جان باخت.

یک پاسدار: فرمانده سپاه محمد رسول الله قاتل است

سردار عراقی فرمانده وقت سپاه تهران در زمان انتخابات قاتل است و از قاتلها حمایت می کند،از کسی حمایت می کند که فرزند من را کشته است،من امنیت جانی ندارم،من را تهیدید کرده اند که رضایت بدهم و از خون فرزندم بگذرم،من گذشت نخواهم کرد.
نکته قابل توجه این است که وقتی شخصی که خودش سردار سپاه است و سالها در جنگ بوده، فرمانده سپاه تهران را قاتل معرفی می کند و خود را در خطر و مورد تهدید معرفی می کند و می گوید سپاه و فرماندهان آن از قاتلین حمایت می کنند دیگر چه آبرو و اعتباری برای سپاه و فرماندهان آن امثال عراقی باقی می ماند.
گفتنیست این سخنان در حضور سرداران سپاه و نماینده ولایت فقیه "موحدی کرمانی" گفته می شود.این گونه برخوردها و اعتراض ها و اظهار نظرها در سپاه عادی شده به طوری که بعد از انتخابات پیشنهاد تسویه سپاه و بازنشستگی 240 نفر از سرداران سپاه داده شد، با این خیال که از نفوذ مخالفین و عناصر جنبش سبز در داخل سپاه جلوگیری شود، این اقدامات نشان دهنده متزلزل بودن رهبری در قوی ترین پایگاه خود یعنی سپاه است. فرماندهان ارشد سپاه می دانند که بدنه اصلی سپاه به هیچ وجه با آنها همراه و همگام نیستند.