۱۳۹۲ فروردین ۱۸, یکشنبه

علیرضا کرمی خیرآبادی زندانی سیاسی در بیمارستان جان باخت

علیرضا کرمی خیرآبادی زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار که روز پنجم فروردین به صورت اورژانسی به بیمارستانی در تهران منتقل شده بود؛ روز گذشته در بیمارستان هزار تخت خوابی تهران درگذشت.

بشار اسد و و مالكي كيسه بوكسهاي عُظما و نظام پوسيده اش

شکست دومين روز مذاکرات کشورهای ۵+۱ و رژیم آخوندی

تلويزيون الجزيره گزارش داد جلسه صبح امروز شنبه در دومين روز گفتگوهای رژيم ايران و کشورهای پنج به علاوه يک در آلماتی قزاقستان، بدون هيچ پيشرفتی به پايان رسيد. برای دور بعد مذاکرات نیز زمان و مکان مشخصی تعیین نشده است.

بیخبری مطلق از وضعیت دو فعال حقوق بشر خسرو و مسعود کردپور پس از یک ماه


با وجود گذشت یک ماه از بازداشت خسرو و مسعود کردپور ایشان تا کنون موفق به تماس با خانواده نشده‌اند و در بلاتکلیفی بسر می‌برند.
خسرو کردپور در تاریخ ۱۷ اسفند ماه سال گذشته با مراجعه ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شد و برادر وی مسعود کردپور روز بعد که برای پیگیری پرونده وی به اداره اطلاعات مهاباد مراجعه کرده بود بازداشت گردید.

وضعیت وخیم جسمی یک زندانی سیاسی بلوچ و بی‌توجهی عوامل رژِیم


حبیب الله ریگی‌نژاد شورکی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان مرکزی زاهدان با وجود وضع وخیم جسمی از درمان مناسب محروم است.
حبیب الله ریگی‌نژاد شورکی زندانی سیاسی ۳۳ ساله زندان مرکزی زاهدان مدت یک ماه و نیم است که از ناراحتی شدید کلیه رنج می‌برد و تا کنون اقدام مناسبی برای درمان وی انجام نشده است.

توقیف کشتی ایرانی در ساحل مصر


کشتی ایرانی به همراه ۱۰ سرنشین در فاصله ۱۲ مایل دریایی از ساحل بندر «راس محمد» مصر و در جنوب صحرای سینا توقیف شد.
تعدادی از روزنامه های مصری از توقیف یک کشتی ایرانی در سواحل این کشور خبر می دهند.

فراخوان برای حمایت از حقوق پناهندگان بی‌ دفاع

ضروت اقدام عاجل سازمان ملل، آمریکا و دولت‌های اروپایی برای تضمین حفاظت پناهندگان بی دفاع
فردا شنبه، ۶ آوریل، ایرانیان آزاده در چند شهر بزرگ اروپا به همراه شهروندان این کشورها ، در یک تظاهرات بزرگ نسبت به حمله قریب الوقوع بعدی و قتل عام برزگتر درکمپ لیبرتی هشدار خواهند داد.

اتفاق نظر آمریکا و ترکیه برای انتقال قدرت در سوریه

صدای آمریکا: جان کری وزیر امورخارجه آمریکا از ترکیه و اسرائیل خواستار تسریع در از سرگیری مناسبات دیپلماتیک شده است و می گوید هر یک از این دو کشور در حل و فصل مسائل دیگر در خاورمیانه نقش مهمی دارند.

یک زندانی امنیتی زندان مخوف رجايی شهر درگذشت

یک زندانی امنیتی پس از ده روز کما در بیمارستان امام در حالیکه با دستبند و پایبند به تخت بسته شده بود درگذشت.

به گزارش سایت جرس، علیرضا کرمی‌خیرآبادی، زندانی امنیتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج بود که از بیماری قلبی رنج می‌برد و با نظر پزشکان باید سریع تحت درمان قرار می گرفت. وی دو هفته پیش پس از تاخیر به بیمارستان منتقل شد.

بحران اتمی؛ هشدار کری به رژیم تهران/دلار گران شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز با اشاره به شکست گفتگوهای هسته ای آلماتی هشدار داد که فرصت برای رژیم تهران در حال سپری شدن است.

وزیر خارجه آمریکا که در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای ترک خود در استانبول سخن می گفت، افزود، رژیم تهران باید بداند که زمان برای حل مناقشه‌ هسته ای آنها نامحدود نیست.

جان کری گفت، ما بار دیگر به رژیم تهران یادآوری می کنیم که خواهان یافتن یک راه حل دیپلماتیک هستیم، ولی انتخاب با آنها است و به تصمیم آنها بستگی دارد.


اختلاف بین ما و آنها از زمین تا آسمان

ويليام هيگ، وزير خارجه انگلستان نیز پیش تر طی بيانيه ای درباره مذاکرات هسته ای آلماتی گفته بود، اختلاف ميان رژيم تهران و ما بر سر مسئله هسته ای و رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک از زمين تا آسمان است. 

رضا اکوانیان، وبلاگ نویس بازداشت شده است

کمیته گزارشگران حقوق بشر - رضا اکوانیان، وبلاگ نویس، شاعر، نویسنده و فعال حقوق بشر روز یک شنبه چهارم فروردین، حدود ساعت ۳ نیمه شب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

آلزایمر انتخاباتی خامنه‌ای و اصولگرایان

خبرنگار ما از تهران: در حالیکه کمتر از سه ماه تا برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، اصولگرایان سنتی همان جریانی که تا گذشته‌ای نه چندان دور تمام قد از محمود احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند، او و یارانش را نشانه گرفته‌اند و با تندترین لحن ممکن علیه شخص احمدی‌نژاد و آنچه جریان انحرافی می خوانند و اسفندیار رحیم مشایی بازیگر اصلی آن است موضع‌گیری می‌کنند. 

دیپلمات جوان آمریکایی در حمله طالبان کشته شد

رادیو آلمان: در پی حمله طالبان، خانم آنه سمیدینگ‌هوف، دیپلمات جوان آمریکایی که جان کری‌، وزیر امور خارجه آمریکا را در سفرش به افغانستان همراهی می‌کرد، به همراه چهار آمریکایی دیگر و یک پزشک افغان کشته شدند.

واردات چند ساعته 1000 خودرو لوکس با مصوبه دولت

 مصوبه ناگهانی دولت پس از واردات 1000 دستگاه خودروی لوکس با حجم موتور بالای 2500 سی سی از گمرک در نیمه دوم سال 91 با ابهامات گسترده‌ای مواجه شده است.

بحران سوریه و کره شمالی؛ سفر جان کری به ترکیه

وزیر امور خارجه آمریکا در اولین مرحله از سفر بین المللی ده روزه خود وارد ترکیه شد. سفر جان کری به ترکیه بخشی از سفر بین المللی وی به کشورهای مختلف با هدف رایزنی در خصوص بحران سوریه و کره شمالی است. 

بروجردی: گفتیم تحریمها را بردارند که آنها قبول نکردند

ایسنا: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در ارزیابی‌اش از دومین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 و القای رسانه‌های فارسی زبان بیگانه مبنی بر بی‌تاثیر بودن مذاکرات، گفت: این مذاکرات تاثیرگذار بوده است به طوری که با نگاهی به بیانیه رسمی روسیه بعد از آلماتی 2 که آنها اعلام کرده‌اند مذاکرات یک گام به پیش تلقی می‌شود، می‌توان این تاثیرات را دید.