۱۳۹۳ فروردین ۲۸, پنجشنبه

اخراج 64 دانشجویان اعزامي رژيم از نروژ

پلیس امنیت ملی کشور نروژ اعلام كرد 64 دانشجوی ایرانی که در رشته های فیزیک هسته‌ای، الکترونیک، متالوژی و مکانیک تحصیل می کردند را از آن کشور اخراج کرده است.
در این گزارش و به نقل از پلیس نروژ آمده است اتهام این دانشجویان تلاش برای دستیابی به اطلاعات در ارتباط با توسعه و بهینه‌سازی سلاح‌های کشتار جمعی و در راستای پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران بوده است.
به گزارش سایت نروژی "نیوز این اینگلیش"، پلیس امنیت نروژ در پی آن است تا از انتقال هرگونه "علوم حساس" به رژيم ایران جلوگیری کند. این اقدام پلیس نروژ در راستای تحریمهای سازمان ملل متحد در مورد کشورهایی مانند ایران و کره شمالی اعمال می شود.
پیش از این نیز دیگر کشورهای اروپایی اقدامات مشابه ای را برای دانشجویان ارسالي رژيم به رشته های حساس علمی به اجرا گذاشته اند. دولت هلند در سالهای 2008 و 2012 تحصیل دانشجویان اعزامي رژيم  در این کشور را محدود کرد.
پنجشنبه - 28 فروردين 93

۸۶ مقام و يک ارگان سرکوبگر رژيم ايران هم چنان در ليست تحريمهای وزارت خارجه انگلستان

وزارت خارجه انگلستان ۸۶مقام و يک ارگان سرکوبگر رژيم آخوندی را به خاطر نقض حقوق بشر در ايران در ليست تحريمهای خود ابقا کرد. در اين ليست بالاترين سرکردگان نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و قضايی رژيم آخوندی به چشم می خورند. آخوند صادق لاريجانی سردژخيم قضاييه، محسنی اژه يی، دادستان کل رژيم، پاسدار محمدعلی جعفری سرکرده سپاه پاسداران، پاسدار حسن فيروز آبادی رئيس ستاد کل نيروهای مسلح رژيم، پاسدار مسعود جزايری، معاون رئيس ستاد مشترک نيروهای مسلح رژيم، پاسدار نقدی سرکرده بسيج و دهها پاسدار و مهره اطلاعاتی و امنيتی به چشم می خورند. ارگان سرکوبگر پليس سايبری نيز در اين ليست است.

عکس؛ چهره واقعی رژیم اعدام در روزنامه انگلیسی

اوباما به پوتین: عواقب تجاوز به اوکراین را خواهید دید

باراک اوباما بار دیگر به پوتین در ارتباط با "حمایت و تحریک بیشتر" هواداران روسیه در شرق اوکراین هشدار داده است.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، باراک اوباما که در تلویزیون سخن می‌گفت ادعا کرد تحریم‌های کاخ‌سفید و اتحادیه اروپا علیه روسیه ثمربخش بوده است.

وی افزود: آنچه پیشتر هم بارها تکرار کرده‌ام این است که هربار روسیه در مسیر بی‌ثبات کردن و تجاوز به تمامیت ارضی اوکراین گامی بردارد، عواقبش را خواهد دید.

واکنش روسیه به عدم صدور ویزا برای گروگانگیر

وزارت خارجه روسیه با انتقاد از اقدام امریکا در عدم صدور روادید برای سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، اعلام کرد که این موضع‌گیری موجب بهت و حیرت ما شده است. 

به گزارش تسنیم وزارت خارجه روسیه با انتقاد از اقدام امریکا در عدم صدور روادید برای سفیر جدید ایران در سازمان ملل، اعلام کرد که این موضع‌گیری موجب بهت و حیرت ما شده است.

نقض حقوق کارگران ایرانی در شرکتهای حفاری چینی

خبرگزاری هرانا – شرکتهای حفاری چینی که در میدان‌های نفتی آزادگان و یادآوران مشغول بکارند قرار دادهای ظالمانه‌ای با کارگران ایرانی منعقد می‌کنند و برخورد غیر انسانی‌ای دارند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شرکت حفاری گریت وال (GWDC) و شرکت سینوپک (SIPC) دو شرکت نفتی چینی که در استان خوزستان در میدان‌های نفتی آزادگان و یادآوران به حفرچاه نفت مشغول هستند قراردادهای ظالمانه‌ای با کارگران ایرانی منعقد می‌کنند.