۱۳۹۲ تیر ۴, سه‌شنبه

فرانسه؛ بازداشت شش فرد مظنون به فعاليتهای تروريستی

ماموران پلیس فرانسوی شب گذشته در عملیاتی در حومه پاریس شش نفر را در ارتباط با انهدام شبکه های افراطی بازداشت کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، اعضای این گروه اسلامگرا به طراحی حملات تروریستی در خاک فرانسه متهم شده اند.

پلیس در حال بازجویی از افراد مظنون در مقر سازمان ضد تروریستی فرانسه است. 

شناگر زن: این لباس مسخره را به تن رضازاده کنید

سایت آفتاب: نخستین دختر رکورددار شنا در آب‌های آزاد ایران که خردادماه رکورد شنای کرال سینه را در دریای خزر شکست، برای ثبت این رخداد مهم با مشکلی باورنشدنی مواجه شده است.

به گزارش عصرایران، «الهام السادات اصغری» با اشاره به این که تاکنون مراحل اداری ثبت رکورد شنای 18 کیلومتری او نتیجه‌ای در پی نداشته، می‌گوید: «با این که هنگام شنا از پوشش کامل اسلامی استفاده کردم و ناظران قانونی هم تمام مدت در پلاژ حضور داشتند، اما پس از آن مسوولان وزارت ورزش به من گفتند که باید ثبت این رکورد را فراموش کنم.»

درخواست پنتاگون از دانشگاه محل تحصیل روحانی

آخرین نیوز- گلوبال پست نوشت: یک دانشگاه اسکاتلندی بخشی از سوابق تحصیلی حسن روحانی را در واکنش به توجهات و درخواست های بین المللی رو به افزایش منتشر کرده است. 

وزارت دفاع آمریکا طی تماسی با دانشگاه کلدونیان گلاسکو از آن ها درخواست کرده است که اطلاعات تحصیلی روحانی را در اختیار پنتاگون قرار دهد. 

براساس این گزارش، پنتاگون همچنین به دنبال پایان نامه های رئیس جمهور جدید ایران است. 

حضور صدها تبعه ایرانی در زندان‌های ترکیه

سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه وزارت دادگستری از تشکیل کارگروه انتقال محکومین با حضور دستگاه‌های ذیربط در وزارت دادگستری خبر داد.

به گزارش ایسنا، شاهرخ هدایتی اظهار کرد: این کارگروه در راستای تفویض اجرای موافقتنامه‌های انتقال محکومین به وزارت دادگستری از سوی ریاست قوه قضاییه و با هدف تسریع و ایجاد انسجام بیشتر برای انتقال زندانیان خارجی در ایران به کشورهای متقاضی ایجاد شده است.

معمای «ارز» ارزان در پایان دولت احمدی‌نژاد

روزنامه شرق: این روزها افت قیمت دلار را به عرضه زیاد آن در بازار آزاد نسبت می‌دهند. مردمی که طی دو سال گذشته دلار خریده بودند برای جلوگیری از ضرر این سرمایه‌گذاری سراسر سود، قصد فروش دلارهای خانگی خود را کرده‌اند. کاهش قیمت به پشتوانه دلارهای خانگی که 18 تا 20‌میلیارد تخمین زده می‌شود دلیلی دیگر نیز دارد که گمانه‌ای است کاملا سیاسی.