۱۳۹۲ دی ۷, شنبه

بيانيه وزارت خارجه آمريكا- محكوميت حمله موشكي به كمپ ليبرتي

بازداشت جمعی از نوکیشان مسیحی در ایام کریسمس


اِعمال محدودیت، فشار و آزار نوکیشان مسیحی در ایران همچنان ادامه دارد. پنج تن از نوکیشان مسیحی در مراسم کریسمس امسال در یکی از کلیساهای خانگی شرق استان تهران بازداشت شدند.

به گزارش « محبت نیوز» روز سه شنبه سوم دی ماه سالجاری در آستانه ایام کریسمس ماموران امنیتی با هجوم به منزل مهندس حسینی، اقدام به بازداشت وی و چند تن از نوکیشان مسیحی به نامهای احمد بازیار، فائقه نصرالهی، مستانه رستگاری و همچنین امیرحسین نعمت اللهی نمودند.

گزارش‌ها می‌گوید: این افراد برای دعا و نیایش و مراسم کریسمس، سالروز تولد عیسی مسیح در آن محل حاضر شده بودند.

تحریمهای جدید سنای آمریکا؛ افزایش قیمت دلار


روزنامه دنیای اقتصاد: روز دوشنبه گذشته به دلیل اربعین حسینی، بازار تهران در تعطیلی رسمی به سر می‌برد، اما در پایان معاملات روز قبل از آن، قیمت دلار در بازار آزاد بالاخره تکانی خورد و توانست از نوسان بسیار محدود پیرامون قیمت 2940 تومان عبور کند و کمی افزایش بها بگیرد. در این روز دلار توانست به 2950 تومان هم برسد.

گفته می‌شود دلیل این امر تا حدودی به افزایش تقاضای خرید دلار مسافرتی - با توجه به تعطیلات پیش رو – باز می‌گردد و از سوی دیگر می‌توان این نوسانات را با گمانه‌زنی‌های فعلی از احتمال تصویب تحریم‌های جدید سنای آمریکا علیه جمهوری اسلامی در روز ششم ژانویه بی‌ارتباط ندانست. دلار البته به همین افزایش بها بسنده نکرد و روز سه شنبه به 2965 تومان هم رسید.

خبر اعدام های قریب الوقوع در بلوچستان

صدور احکام سنگین زندان، تبعید و اعدام برای مولوی نقشبندی و همراهان وی

متاسفانه خبر صدور احکام سنگین زندان، تبعید و اعدام که چند روز پیش توسط کمپین فعالان بلوچ مخابره شده بود، اکنون توسط بولتن نیوز تائید شده است.  به گزارش چند روز پیش کمپین فعالین بلوچ به نقل از یک منبع موثق در زاهدان احکام مولوی فتحی محمد نقشبندی و برخی از همراهان وی به اتهام بی اساس قتل مولوی مصطفی جنگی زهی رئیس پایگاه بسیج راسک، صادر و در زندان زاهدان به آنان ابلاغ شده است.

اعدام پنج زندانی در محوطه زندان دیزل‌آباد


خبرگزاری هرانا – طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۴ و ۵ دی ماه ۵ زندانی با اتهام قتل عمد در زندان مرکزی کرمانشاه دیزل‌آباد از طریق چوبه دار اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه روز چهارشنبه ۴ دی ماه سال جاری فردی به‌نام «علی آقا زارعی» به همراه دونفر دیگر به اتهام قتل عمد در زندان دیزل‌آباد به‌دار آویخته شد.