۱۳۹۲ فروردین ۳, شنبه

فراخوان يمن به قطع رابطه با رژيم ايران

شيخ احمد بن فريد، از رهبران ”جنبش جنوب ”و نايب رئيس کنگره گفتگوی ملی يمن به قطع رابطه با رژيم ايران و اخراج سفير اين رژيم از يمن فراخوان داد.

انتقال سه زندانی سياسی کُرد در اولین روز نوروز به سلول انفرادی

بنا به گزارش اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، سه زندانی سیاسی کرد بنامهای صباح حسین پناهی ، سیروان حسین پناهی و شیرزاد حسین پناهی واقع در زندان مرکزی قروه در اولین روز نوروز به دستور مسئول این زندان به مدت 24 ساعت به سلول انفرادی منتقل شدند.

زمین لرزه ۹ بار مازندران را به لرزه درآورد

بر اساس اعلام مرکز ژئو فیزیک دانشگاه تهران، منطقه کیاسر مازندران از روز گذشته تاکنون به مدت هشت بار و رامسر در مازندران نیز یک بار در روز گذشته لرزید.
شدت زمین لرزه‌های ثبت شده در مازندران از حدود دو ریشتر تا ۴.۹ ریشتر بوده است.

نگرانی رژیم از برقراری مجدد روابط ترکیه و اسرائیل

جهان نیوز: معاون امور فرهنگي و تبليغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عذرخواهی اسرائیل از ترکیه بازی جدید آمریکا، اسرائیل و ترکیه در راستای تاثیر گذاری بیشتر بر مقاومت منطقه، به ویژه بیداری اسلامی است.

طالبان، پرويز مشرف را به مرگ تهديد کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلام آباد، طالبان پاکستان در فیلمی ویدئویی که روز شنبه منتشر شد، تهدید کردند در صورت بازگشت پرویز مشرف ، رئیس جمهور سابق پاکستان به این کشور ، وی را به جهنم خواهند فرستاد.

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های مرتبط با رژیم

به گزارش «تابناک»، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به روابط ایران و آمریکا و موضع گیری های مقامات آمریکایی درباره ایران اختصاص دارد. در این رابطه، روزنامه «واشنگتن پست» اظهارات روز گذشته باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را مورد توجه قرار داده که بار دیگر ادعاهای سابق خود درباره ایران را تکرار کرده است.

واکنش اوباما به رجزخوانی های توخالی خامنه ای

به گزارش العربیه از امان پایتخت اردن، باراک اوباما در کنفرانس مشترک خبری خود با ملک عبدالله پادشاه این کشور، به تهدیدات آیت الله خامنه ای علیه اسرائیل با بی اعتنایی کامل برخورد کرد.

چين و روسيه در مقابل غرب کنارهم قرار گرفته اند

شبکه خبری فرانس بیست و چهار گزارش داد: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در اولین سفر خارجی خود به مسکو سفر کرد. او در این سفر با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود دیدار کرد. دو طرف درباره مجموعه ای از قراردادهای تجاری به خصوص در حوزه انرژی به توافق رسیدند.

از سرگیری رابطه سیاسی کامل میان ترکیه و اسرائیل

ره گزارش رادیو آلمان، به دنبال عذرخواهی رسمی نخست<وزیر اسرائیل از دولت ترکیه، روابط دو کشور به سطح عادی برگشت. مقامات ترکیه گفته‌اند که خواسته‌ آنها به طور کامل تأمین شده است. آشتی دو کشور بزرگترین دستاورد سفر اوباما به اسرائیل تلقی شده است.

کشیش ایرانی-آمریکايی در اوین تحت شکنجه قرار دارد

بنا بر خبرهای منتشره، سعید عابدینی کشیش ایرانی مقیم آمریکا که به خاطر ایمان مسیحی اش در ایران بازداشت و در زندان اوین نگهداری میشود، برای انکار اعتقاداتش، تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارد.

به گزارش «محبت نیوز»، به نقل از منابع خبری اینترنتی ، کشیش "سعید عابدینی" در نامه ای که گفته شده منسوب به وی و به صورت مخفیانه از زندان اوین تهران ارسال شده است  در هفته های گذشته به رویت BNL رسیده است در این نامه وی در خصوص  وضعیت جسمانی خویش گفته است: "چشمانم دیگر قوت بینایی سابق را ندارد ، توان راه رفتن برایم باقی نمانده و ضعف و آشفتگی در وجودم را حس می کنم.