۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

    مُشت ِ من

ملت ایران   بیا     یک انقلاب ِ تازه کُن !
جنبشی نیکو ، خردمندانه ، با اندازه کن  !

هیچکس در این جهان غمخوار و دلسوز تو نیست
هیچکس    در انتظار     صبح پیروز تو    نیست

روس و امریکا و غربی ها همه در فکر خویش
بی تفاوت ،     گر که ایرانی شود زار و پریش

میچکد   از دیده ی ایرانیان     سی  سال خون
می شود هر روز اندوهی به غم هاشان  فزون

اعتیاد و     خود فروشی    آشکارا    هر کجا
ارمغان آورده       ملّا    اینهمه     درد و بلا

هموطن مگذار با رؤیا سر ِخود را کلاه
خودفریبی    می کند آینده ی ایران سیاه

گو به دشمن  : بعد از این  دندان ِ تو ، وین ُمشت ِ من
"کس نخارد   پشتِ من         جز ناخن ِ انگشت ِ من !"

گزارش تلویزیون صدای آمریکا از مراسم خاکسپاری بانو مرضیه



عكس از رويتر
تلویزیون صدای آمریکا ـ صبح امروز مراسم خاکسپاری بانو مرضیه که در ۸۵سالگی درگذشت در گورستان اورسورواز انجام گرفت. این مراسم تا ظهر در گورستان و سپس در دفتر مرکزی شورای ملی مقاومت در همان محل برگزار شد.
محمدرضا شاهید خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا در پاریس گزارش میدهد:
پاییز حتی به آسمان آبی، فصل غمانگیزی است به سمت گورستان شهرک اورسورواز در شمال غربی پاریس میرویم تا آخرین دیدار را با بانو مرضیه خواننده یی که بیش از نیم قرن آواز خواند داشته باشیم. خانم مرضیه وصیت کرده بود تا در کنار قبر دخترش هنگامه به خاک سپرده شود. همه مراسم با جدیت پیش بینی و در حال برگزار شدن است.
خانم رجوی شخصا به جلو درب گورستان می آید و در حال و هوای خارج از محیط مصاحبه به صدای آمریکا میگوید برای شجاعت خانم مرضیه احترام بسیار قائل است و درگذشت او را به مردم ایران تسلیت میگوید. وی رابطه بسیار نزدیکی با خانم مرضیه داشت. جمعیت انبوه از کلیسا به دنبال تابوت میآید تا آن زمان که صدای اذان و دعا با صدای خود خانم مرضیه همگان را به تأثر چند برابر فرو میبرد. (پخش اذان با صدای مرضیه)
مهدی سامع عضو شورای ملی مقاومت درباره خانم مرضیه میگوید: من در ابتدا در گذشته خانم مرضیه را به همه، همه مردم ایران تسلیت میگویم خانم مرضیه یک انسان بسیار والا، یک انسان عاطفی و پر احساس بود. یک هنرمند برجسته و یک زن شجاع بود هر چی بخواهم بگویم نمیتوانم آن موقعیتی که خانم مرضیه داشت بگویم به جز اینکه بگویم مرضیه یک مرضیه بود، همینطور که حافظ یک حافظ بود و فردوسی یک فردوسی بود.
در گوشه دیگر از گورستان آقایان رجوی و رضا دقتی در تأثر از دست دادن مرضیه به گفتگو پرداختهاند. و به این ترتیب حادثه های ندیده تاریخ، خانم مرضیه را در ۲۰۰متری قبر وانگوگ نقاش برجسته امپرسیونیستها، در فاصله ۵هزار کیلومتر از خاک وطنش قرار میدهد.

سفر خامنه ای به قم - هیچکدام از مراجع قم در استقبال از خامنه ای شرکت نکردند


با وجود هفته ها تبلیغات گسترده حکومتی و رایزینها و پادرمیانی مهره های ولی فقیه ارتجاع برای شرکت دادن مراجع در استقبال از خامنه ای، به منظور رونق بخشیدن به سفر وی  به قم، مراجع قم یکپارجه از رفتن به استقبال ولی فقیه ارتجاع و شرکت در سخنرانی او خودداری کردند. خبرگزاری حکومتی مهر پیش از آغاز سخنرانی خامنه ای در میدان آستانه قم، نوشت که شماری از مراجع در این سخنرانی در جایگاه ویژه قرار گرفتند، اما همین خبرگزاری در خبر بعدی خود تنها از شماری از نمایندگان خبرگان ارتجاع از جمله آخوند مصباح یزدی، آخوند بوشهری، آخوند متقدایی نام برد و بدون ذکر نام نوشت: نمایندگان بیوت مراجع نیز در این مراسم حضور داشتند.
از سوی دیگر، دیکتاتوری آخوندی از مدتها قبل به کلیه مغازه های قم دستور داده بودند که روز ورود خامنه ای مغازه ها را ببندند و به منظور اطمینان، طی اقدامی مفتضحانه، مغازه ها را پلمب کردند که صاحبان مغازه نتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند. به گزارش رسانه های حکومتی، حوزه های عملیه نیز رسما تعطیل اعلام شده بود و انبوهی از مزدوران رژیم نیز از چند روز پیش از شهرهای مختلف و منجمله ازتهران برای استقبال از خامنه ای به قم گسیل شده بودند.

استاد دانشگاه علم و صنعت محاکمه می شود


  جلسه رسیدگی به اتهامات فرامرز جوانرودی، استاد دانشگاه علم و صنعت، روز چهارشنبه، ۲۸ مهرماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد.به گزاش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این دادگاه در حالی برگزار می‌شود که تاکنون دوبار جلسه دادگاه دکتر جوانرودی به تعویق افتاده است. از اتهامات این فعال فرهنگی اطلاع دقیقی در دست نیست.فرامرز جوانرودی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت، ۲۶ آبان ماه سال گذشته بازداشت شد و در فروردین ماه سال جاری با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

برگه های تفتیش عقاید و عضویت اجباری در بسیج

حراست دانشگاه تهران کارکنان بیمارستانها،درمانگاه ها و مراکز بهداشتی وابسته به دانشگاه تهران را مجبور  به پر کردن برگه تفتیش عقاید و عضویت اجباری در بسیج می کند. به گزارش "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، کارکنان بیمارستانها ، درمانگاهها و مراکز بهداشتی وابسته به دانشگاه تهران برای پر کردن برگه هائی که نظرات و افکار و وضعیت سیاسی خانوادگی آنها را مورد تفیتش قرار می دهد و از آنها می خواهد به عضویت بسیج در آیند، به حراست دانشگاه تهران احضار می شوند.

اخراج فعال دانشجويی دانشگاه اصفهان

 کمیته مرکز وزارت علوم، طی حکمی ارسلان صادقی دانشجوی رشته مهندسی IT دانشگاه اصفهان را به 2 نیمسال محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محروم کرد که با توجه به اتمام سنوات این دانشجو حکم مزبور به منزله ی اخراج وی می باشد.
بنا به اطلاع گزارشگران ، این اخراج در حالی صورت گرفته است که ارسلان صادقی تمامی واحدهای درسی خود را گذرانده و مشغول نوشتن پروژه پایانی خود بوده است.
شایان ذکر است، ارسلان صادقی مدیرمسئول نشریه اشتراک در دانشگاه اصفهان بوده است که پیش از این به خاطر شرکت در تجمعات روز دانشجو و روز زن و همچنین اعتصاب غذای 8 روزه در دانشگاه، به دو نیمسال محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محروم شده بود و با وجود کناره گیری از فعالیت های سیاسی مجدداً با محرومیت مواجه شده است.
نامبرده همچنین سابقه 2بار بازداشت در زندان دستگرد اصفهان در مهر و اسفند سال 87 را در پرونده دارد و پرونده وی همچنان در دادگاه انقلاب شهر اصفهان در حال رسیدگی است.

یک ارتشی به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد

یک شهروند کرد از سوی یک دادگاه نظامی در سنندج به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد. بنا به اطلاع گزارشگران ، عبدالله سروری یکی از ساکنان شهر سنندج که دارای سابقەی 25 سال خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران است اخیرا توسط دادگاه نظامی این شهر به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده است.
عبدالله سروری که آخرین محل خدمت وی لشکر 28 سنندج بوده، سال گذشته به منظور دیدار با یکی از اقوام خود به اقلیم کردستان سفر نموده بود که پس از بازگشت توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

قتل فجیع یک استاد زن دانشگاه؛ قتل دولتی یا شخصی


به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا،  عصر 30 شهريور ماه سال جاري، ماموران كلانتري141، از طريق تماس شهروندي با مرکز فوريتهاي پليسي 110، در جريان یک قتل در شهرک قائم قرار گرفتند. مأموران با حضور در صحنه حادثه با جسد خون‌آلود زن جواني به نام «خاطره . ل» در حالي که آثار بريدگي با شي برنده بر روي بدن او مشهود و دست و پاهايش با پارچه بسته شده، در اتاق خواب منزلش به قتل رسيده بود، روبرو شدند. در ادامه این گزارش آمده است: بررسي کارآگاهان در محل کشف جسد ادامه داشت تا اينكه آنان دريافتند دختر 5 ساله‌ اين زن نيز که در ناحيه گلو دچار بريدگي شده بود، توسط عوامل اورژانس به بيمارستان منتقل شده است. ماموران نيروي انتظامي در صحنه حادثه دريافتند، مقتوله استاد يكي از دانشگاه‌هاي كشور است.

در این گزارش ادعا شده است که یک پسرجوان براي تهيه پول موادمخدر، این زن را با ضربات چاقو از پاي درآورده و متواري شده و سپس با اصرار پدرش خود را به پليس آگاهي معرفي کرده است. دستگاه سرکوب رژیم  در یک سال اخیر اقدام به ترور چند استاد نارضای دانشگاه های ایران کرده است. با توجه به این وضعیت، مرگ این استاد زن نیز ممکن است به دست عوامل حکومتی انجام گرفته باشد.