۱۳۹۲ تیر ۱۴, جمعه

18 تیر


منابع عربی: ارتش مصر راه حل اوباما را نپذیرفت

یک منبع عربی فاش کرد که فرماندهی ارتش مصر طرح دولت اوباما برای باقی ماندن محمد مرسی در قدرت و آرام کردن مردم مخالف با حکومت گروه اخوان المسلمین به مدت شش ماه و سپس برگزاری همه پرسی را نپذیرفت.

نیویورک تایمز: ارسال سلاح از ليبی برای مخالفان سوری

به گزارش خبرگزاری روسی ایتارتاس از مسکو، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد ارسال سلاح از لیبی برای گروه های مخالف سوری به مفهوم نقض آشکار تحریم تسلیحاتی لیبی خواهد بود. 

قحطی شیر خشک در گناوه بوشهر

نبود شیر خشک در گناوه معضلی که مصرف کنندگان را نگران کرده است. در چند ماه اخیر شیرخشک در گناوه بصورت سهمیه ای تقسیم می شد ولی در حال حاضر هیچ نوع شیری در بازار و داروخانه های گناوه یافت نمی شود.

صدای روسیه: مشکلات جدی در مسیر مذاکرات اتمی

به گزارش افکار نیوز، صدای روسیه اعلام کرد: مشکلات جدی در مسیر مذاکرات اتمی با رژیم ایران وجود دارد 

معاون وزیرخارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس گفته است، زمان آن رسیده است تا مذاکرات رژیم ایران و گروه پنج به علاوه یک به سطح جدیدتری وارد شود.

احمدی نژاد، داغ گران بر پیشانی باند ولایت

منصور امان

پس از دوبار لغو برنامه از پیش اعلام شده، سرانجام آقای احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر منصب ریاست جمهوری، توانست بر صفحه تلویزیون دولتی پدیدار شود. او که گفته بود مایل است برای "ارایه گُزارش از کارنامه 8 ساله" اش "با مردُم" "گُفت وگو" کند، نخُست به دلیل آنچه که "پخش بازی والیبال" عُنوان شد و سپس به علت انجام سفری که قرار بود بعدا انجام شود، موفق به برآوردن خواسته اش نگردید. 

البرادعی: کودتا نبود/ارتش جلوی جنگ داخلی را گرفت

محمد البرادعی از سران عمده مخالف دولت محمد مرسی گفت، اقدام ارتش کودتا نبود بلکه اقدامی اصلاحی بود که از وقوع جنگ داخلی جلوگیری کرد.

به گزارش سی ان ان، البرادعی گفت این اقدام کودتا نیست، متاسفانه رئیس جمهور بعد از انتخابات ریاست جمهوری همه چیز را به هم ریخت به شکلی که در نهایت خود را با بیست میلیون نفر روبرو دید که کناره گیری فوری وی را خواستار شدند.