۱۳۸۹ خرداد ۲۹, شنبه

به یاد شهدای سی خرداد



فراخوان دانشجویان سبز دانشگاه امیرکبیر و شریف به تجمع اعتراضی در روز ۳۰ خرداد

دانشجویان سبز دانشگاه های شریف و امیر کبیر برآنند تا در روز یکشنبه 30 خرداد و به پاسداشت شهدای این روز، تجمع اعتراضی برگزار کنند.

به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر امروز اعلامیه ها و تراکت هایی در دعوت از دانشجویان و اساتید در سطح دانشگاه پخش کردند که در آن محل و ساعت برگزاری تجمع ذکر گردیده بود.

این دانشجویان محل تجمع خویش را مقابل دانشکده معدن و ساعت گردهم آیی اعتراضی را 12 ظهر اعلام کرده اند.

همچنین دانشجویان سبز دانشگاه شریف در اطلاعیه ای دانشجویان را به گردهم آیی اعتراضی در روز 30 خرداد ساعت 12 و در مقابل دانشکده کامپیوتر فراخوانده اند.


بیش از پانزده نفر دیگر از دانشجویان معترض به احمدی نژاد در دانشگاه شهید بهشتی با احکام سنگین انضباطی روبرو شدند

کمیته انضباطی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه برخوردهای گسترده با دانشجویان این دانشگاه که تاکنون محرومیت از تحصیل بیش از 40 تن از این دانشجویان را در پی داشته است، احکام تعلیق دیگری برای بیش از 15 نفر دیگر از دانشجویان معترض صادر کرد.

به گزارش دانشجونیوز، در ادامه صدور احکام سنگین انضباطی برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران، در چند روزه گذشته، بیش از 15 نفر دیگر از دانشجویان این دانشگاه با احکام سنگین کمیته انضباطی مواجه شدند و برخورد با دانشجویان را وارد مرحله جدیدی کردند.

پیش از این نیز برای بیش از 40 نفر از دانشجویان این دانشگاه احکام سنگینی مشتمل بر تعلیق از تحصیل به مدت دو ترم و محرومیت از خوابگاه و تحصیلات دانشجویی و رفاهی محکوم شده بودند.

طی یک ماه گذشته و پس از حضور محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه شهید بهشتی و اعتراض دانشجویان به حضور وی در این دانشگاه، حراست و کمیته انضباطی برخوردهای بی سابقه‌ای را با دانشجویان این دانشگاه کرده است. کمیته انضباطی بدون اخذ دفاعیات دانشجویان و به صورت غیابی احکام سنگینی را برای تعداد بسیاری از دانشجویان صادر نموده است.

تعداد و نوع احکام صادره در تاریخ دانشگاه شهید بهشتی و همچنین در قیاس با برخوردهای دیگر دانشگاه ها از نظر گستردگی، بی سابق بوده است. در بندی از احکام صادره شورای انضباطی، پیشنهاد تعلیق 4 ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات را در قالب ارائه بند 16 آیین نامه تنبیهات انضباطی به شورای مرکزی انضباطی دانشگاه داده است. این در حالی است که بسیاری از دانشجویان تعلیقی تعداد واحدهای تحصیلی بسیار کمی برای فارغ التحصیلی از دانشگاه باقی مانده دارند و بسیاری نیز در کنکور کارشناسی ارشد موفق شده اند و با وجود احکام تعلیق از ورود به دوره ارشد باز خواهند ماند.

با صدور احکام جدید، بنا به اطلاعات واصله تعداد حکم های انضباطی به حداقل 60 عدد رسیده است، و این تعداد دانشجو به مدت حداقل دو ترم از تحصیل در دانشگاه باز خواهند ماند و تا انتهای تحصیل نیز از خدمات رفاهی و خوابگاه دانشگاه محروم خواهند بود.
برخورد با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از زمانی شدت گرفت که حضور مخفیانه محمود احمدی نژاد و دولت مردانش در این دانشگاه با اعتراض گسترده دانشجویان مواجه شد و فضای دانشگاه را برای یک روز ملتهب کرد.

هر چند دانشجویان این دانشگاه بر این عقیده‌اند که فشارها و دستورهای مقامات دولتی بیرون از دانشگاه و شخص وزیر علوم مسئولین این دانشگاه را ملزم به برخورد گسترده و سنگین با دانشجویان کرده است، اما یکی از مسئولین حراست مدعی شده است که اطلاعات سپاه پاسداران و همچنین ستاد تامین استاد تهران مستقیما پیگیر وضعیت این دانشگاه است.

در این راستا چند شب گذشته نیز در شب 25 خرداد و شکل گیری تجمع آرام دانشجویان در محوطه خوابگاه و سر دادن الله اکبر از سوی دانشجویان با برخورد شدید و خشن نیروهای حراست و فحاشی و توهین دانشجویان بسیجی این دانشگاه مواجه شد و فردای آن روز بیش از 6 نفر از دانشجویان معترض به حراست دانشگاه احضار شدند.

دانشگاه شهید بهشتی طی سال تحصیلی گذشته علی رغم محدودیت ها و فشارهای فزاینده بر دانشجویان شاهد اعتراضات گسترده به مناسبت های مختلف بوده است. و در حالی که ارعاب، تحدید و تهدید و همچنین برخوردهای سنگین با دانشجویان شهید بهشتی افزایش یافته است، اما به همان نسبت میزان اعتراضات دانشجویی نیز افزایش یافته است.