۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

نامه سناتور كارل لوين رئيس كميته نيروهاي مسلح سناي آمريكا به وزير خارجه جان كري

فراخوان الساندرو پاگانو نماينده پارلمان ايتاليا: ضرورت دخالت فوري براي آزادي 7 گروگان اشرفي

آمریکا اجازه پیشرفت در برنامه اتمی رژیم تهران را نخواهد داد

مشاور باراک اوباما و معاون مشاور امنیت ملی این کشور در گفتگوی اختصاصی با العربیه اعلام کرد واشنگتن اجازه پیشرفت در برنامه تسلیحات هسته ای رژیم تهران را نخواهد داد.

بن رودز اکید کرد دستیابی رژیم تهران به سلاح هسته ای نه تنها تهدیدی برای خاورمیانه است ، بلکه باعث آغاز مسابقه تسلیحاتی در این منطقه خواهد شد.

رودز با اشاره به مسئله خلع سلاح شیمیایی رژیم سوریه نیز اظهار داشت :" خلع سلاح شیمیایی اسد فقط به چند هفته وقت نیاز دارد و ما نمی گذاریم این مسئله به ماه ها طول بکشد. می خواهیم مطمئن شویم که رژیم اسد تا چه حد به تعهدات بین المللی خود نسبت به منع تسلیحات شیمیایی پایبند است".

سوریه؛ توافق آمریکا و روسیه: اسد يک هفته فرصت دارد

جان كري و سرگئي لاوروف وزيران امورخارجه آمريكا و روسيه در نشستي خبري موضع خود نسبت به تحولات سوريه را ابراز داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روسيااليوم، "جان كري" وزير امورخارجه آمريكا در نشست خبري مشترك با "سرگئي لاوروف" همتاي روسي خود اظهار داشت: استفاده از سلاح شيميايي نبايد تكرار شود و سوريه يک هفته فرصت دارد فهرست سلاح هاي شيميايي خود را ارائه کند.

دستبر ميلياردی از کاخ موزه نياوران

سارق که در يک شب ۶ ميليارد ريال عتيقه را از کاخ موزه نياوران خارج کرده بود، در حين فروش آنان دستگير شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ماه گذشته فردي به پايگاه يکم پليس اگاهي تهران بزرگ مراجعه کرد و از سرقت عتيقه جاتش در کاخ موزه نياوران خبر داد و در تشريج ماجرا به کارآگاهان گفت:

افزایش 45 درصدی تورم خوراکی‌ها

 ایسنا: نرخ تورم روستایی با فاصله بیش از شش درصدی از تورم شهری به 41.4 درصد در مرداد ماه سال جاری افزایش یافت.

بنا براعلام مرکز آمار ایران شاخص کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در ماه گذشته با رشد 1.3 درصدی به 789.1 رسید که نسبت به ماه مشابه سال گذشته 42.6 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که درصد تغییرات کل در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه 92 نسبت به دوره مشابه سال قبل یعنی نرخ تورم برای خانوارهای روستایی از 40.4 در تیر ماه به 41.4 در مرداد افزایش یافته است.

دستگیری فعالین مذهبی، سیاسی و اینترنتی بلوچ

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  یورش به منازل مردم و دستگیریها  به بهانه های واهی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

طلبه زندانی یعقوب جهانی ۲۷ ساله با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل شخصی اش در شهر سروان  دستگیر گردید. طلبه زندانی به مدت ۱ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت بازجویی و شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان ولی فقیه آخوند علی خامنه ای قرار داشت.او در این مدت از داشتن تماس با خانواده اش محروم بود.بازجویان وزارت اطلاعات پس از ۱ ماه شکنجه جسمی و روحی وی را به زندان مرکزی زاهدان منتقل کردند.دستگیری وی به صرف اینکه از اهل سنت می باشد صورت گرفته است.

سازمان ملل اسد را به جنایت علیه بشریت متهم کرد

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از نیویورک به نقل از مسئولان سازمان ملل نوشت، گزارش بازرسان این سازمان استفاده از سلاح شیمیايی در سوریه را تائید می کند و تلویحا رژیم دمشق را مسئول حمله شیمیایی می‌ داند

بنابراین گزارش، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز جمعه طی سخنانی در مورد استفاده از سلاح شیمیايی در سوریه، بشار اسد را متهم کرده که بارها مرتکب جنایت علیه بشریت شده است و گفته آنهايی که به چنین جنایاتی دست زده اند، باید حساب پس دهند.


وی گفت روز دوشنبه گزارش بازرسان سازمان ملل را به شورای امنیت ارائه خواهد داد.

گفته می شود بان ‌کی ‌مون در گزارش خود به شورای امنیت، رژیم اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم خواهد کرد.

برخی کشورها از جمله انگلیس گفته بودند برای پیوستن به یک ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه رژیم اسد، در انتظار گزارش سازمان ملل خواهند ماند.

از سوی دیگر فرانسه اعلام کرده که اظهارات بشار اسد در مورد تسلیحات شیمیایی به تنهایی کافی نیست و پاریس نمی‌تواند صرفا به اظهارات وی درباره از بین بردن تسلیحات شیمیایی اعتماد کند.


 اسد مسئول حمله شیمیایی است

دیپلمات‌های غربی می‌گویند که بازرسان سازمان ملل شواهدی مبنی بر مسئولیت رژیم اسد در حمله اخیر شیمیایی یافته‌اند. قرار است بازرسان سازمان ملل گزارش خود را روز دوشنبه ارائه دهند.

به گزارش رادیو آلمان، تیم بازرسان به سرپرستی یک کارشناس سوئدی باید مشخص کند که آیا اصولاَ در ۲۱ اوت از گازهای سمی استفاده شده است یا خیر. در اصل وظیفه بازرسان تعیین مقصر و یا عاملان این حمله نیست.

اما به گفته دیپلمات‌های غربی این گزارش "به طور غیرمستقیم رژیم اسد را مسئول بکارگیری سلاح شیمیایی معرفی خواهد کرد." در این حمله شیمیایی صدها غیرنظامی کشته شدند.

به گفته برخی دیپلمات‌ها، گزارش بازرسان بطور غیرمستقیم ادعای آمریکا و برخی کشورهای غربی مبنی بر مسئولیت رژیم اسد در حمله شیمیایی اخیر را تایید می‌کند.

اشپیگل آنلاین به نقل از دیپلمات‌های غربی می‌نویسد که در این گزارش به استفاده از گاز سمی سارین (سمی که باعث اختلالات عصبی می‌شود) در حومه دمشق اذعان شده است.

بنا به این گزارش "از آنجایی که مخالفان سوری دسترسی به گاز سمی سارین ندارند"، بازرسان به طور غیرمستقیم حکومت سوریه را مسئول این حمله دانسته‌اند. 

در این گزارش حتی مسیر پرتاب سلاح‌های شیمیایی محاسبه و محل برخورد آنان نیزمعین شده است.

جزئیات گزارش نشان می‌دهد که محل شلیک سلاح‌‌های شیمیایی در مناطقی قرار دارد که در کنترل نیروهای رژیم اسد بوده‌اند.