۱۳۹۲ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

فوري - زلزله 7.8 ریشتری سراوان را لرزاند

اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران: زلزله يي به بزرگي 8ريشتر در شهرهاي سراوان و خاش

رويترز: زمين لرزه ای 8 ريشتری ايران را لرزاند

خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد مرکز زمین شناسی آمریکا اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی هشت در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ایران را نزدیک مرز پاکستان در عمق هفتاد و سه مایلی زمین لرزاند. این زمین لرزه در منطقه خلیج فارس و دهلی نو نیز احساس شده است.

وبلاگ نویس دربند را به قزل حصار فرستادند تا بمیرد

روزآنلاین: خانواده محمدرضا پورشجری، وبلاگ نویس زندانی در زندان قزل حصار کرج، در مصاحبه با "روز" اعلام کردند که جان این وبلاگ نویس در خطر است. 

انفجارهای مرگبار بوستون؛ واکنش‌ های جهانی

رادیو فرانسه: حدود دوازده سال پس از انفجار تروریستی یازده سپتامبر در نیویورک، آمریکایی‌ها نگرانند که قربانی یک انفجار تروریستی دیگری شده باشند.

تحریم‌های ‌جدید ‌آمریکا علیه ‌رژیم تهران ‌پیچیده‌ تر است

یک کارشناس روابط بین الملل با اشاره به تحریم جدیدی که کنگره آمریکا درصدد است به صورت یکجانبه علیه جمهوری اسلامی تصویب کند، گفت: این تحریم ها به لحاظ مشکلاتی که ایجاد می کند پیچیده تر و برداشتن آنها زمان بر است.

آغاز همکاری پیشمرگه های کُرد با ارتش آزاد سوریه


<strong>رادیو آلمان: کردهای سوریه بیش از پیش در درگیری‌های نظامی علیه نیروهای دولتی شرکت می‌کنند. نشریه آلمانی "دی ولت" از همکاری کردهای مسلح با "ارتش آزاد سوریه" در محله‌های کردنشین شهر حلب گزارش می‌دهد.

نشریه‌ی آلمانی "دی‌ولت" در گزارشی که دوشنبه (۲۶ فروردین/۱۵ آوریل) منتشر شد نوشت که اتحادیه دموکراتیک کرد سوریه که از آغاز جنگ داخلی در این کشور از رژیم بشار اسد حمایت می‌کرد با "چرخش غیرمنتظره‌ای" با نظامیان مخالف حکومت همکاری می‌کند.

"اتحادیه دموکراتیک کرد سوریه تشکلی است که گفته می‌شود وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک.) است.

بنابر این گزارش، شبه‌نظامیان کرد در محله‌های کردنشین شهر حلب، که از اهمیت استراتژیک فراوانی برخوردارند، راه را برای ورود نیروهای "ارتش آزاد سوریه" گشوده و همراه آنها با نیروهای دولتی نبرد می‌کنند. ارتش آزاد بزرگترین تشکل نظامی مخالفان حکومت اسد محسوب می‌شود.

نبرد شدید در دو محله کردنشین حلب

نیروهای دولتی تا کنون کنترل نیمی از محله‌ی کردنشین "شیخ مقصود" و محله‌ی مجاور آن "اشرفیه" را در اختیار داشتند. شمار کردهای ساکن حلب حدود ۲۵۰ هزار نفر برآورد می‌شود که اغلب آنها، به ویژه پس از درگیری‌های سه هفته‌ی گذشته خانه و کاشانه‌ی خود را ترک کرده‌اند.

پلیس بوستون: دو کشته و 22 زخمی/کشف شی مشکوک


به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس بوستون اعلام کرد در انفجارهای امروز در مسابقه ماراتن در این شهر دستکم تا کنون دو نفر کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند. 

پلیس جراحات افراد را جدی توصیف کرده است.

حضور آخوندها در استادیوم فوتبال: حاج آقا باید برقصه

گزارش خبرنگار ما از تهران: دو تیم استقلال تهران و سپاه اصفهان از ساعت 19 روز دوشنبه 26 فروردین به مصاف هم رفتن که این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت و با این نتیجه دو هفته مانده به پایان رقابت ها تیم استقلال صدر جدول را همچنان حفظ کرد.