۱۳۹۳ اردیبهشت ۸, دوشنبه

ايران: اعدام سه زنداني سياسي در ملأعام

وزیر کار: 200 هزار شغل در خطر تعطیلی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خطر تعطیل شدن 200 هزار شغل در کشور خبر داد. 

به گزارش مهر، علي ربيعي ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز كارگر و توديع و معارفه مديران قديم و جديد تعاون، كار و رفاه اجتماعي فارس، گفت: بخش اعظمی از اشتغال های در حال تعطیلی کشور در استان فارس است. 

وی با بیان اینکه در سال آینده باید هر ساعت یک شغل ایجاد کنیم، ادامه داد: در سال آینده روزانه 50 هزار نفر به افراد جوياي كار اضافه خواهند شد، بنابراين اگر نتوانيم هر ساعت يك شغل ايجاد كنيم،‌ با مشكل مواجه خواهيم شد. 

کشف نقاشی پیکاسو در روستایی در اردبیل

کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل از کشف یک تابلوی نقاشی منتسب به پیکاسو نقاش معروف جهان در روستای اولتان از توابع شهرستان پارس‌آباد این استان خبر داد.

به گزارش مهر، بنا به ادعای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل، کارشناسان میراث فرهنگی این استان در بررسی های اولیه و با در نظر گرفتن ویژگیهای اثر و مقایسه آن با سایر آثار به جا مانده از نقاش معروف یادشده، اصالت این اثر را تایید کردند اما تایید نهایی و قطعی را منوط به آزمایش های خاص درباره آن دانستند.

حکم اعدام برای رهبر اخوان المسلمین مصر

دادگاه جنایی منیا در جنوب مصر روز دوشنبه 683 نفر از هواداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور را که در میان آنها نام محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین نیز دیده می شود به اعدام محکوم کرد.

عبدالملک عبدالرحیم از وکلای دادستانی در شمال منیا در این باره گفت: دادگاه جنایی پرونده این 683 نفر را برای مفتی کشور ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از منیا، این افراد متهمند که در خشونت های ماه اوت منیا که در آن چند افسر پلیس کشته شدند دست داشتند.

هولوکاست؛ رژیم ایران درصدد نابودی اسرائیل

نخست‌وزیر اسرائیل در محل یادبود قربانیان هولوکاست گفت که حکومت ایران در پی نابودی کشور اسرائیل است. وی از رهبران جهان خواست که تهدیدات اتمی رژیم ملایان را نادیده نگیرند و مرتکب اشتباه دیگری، همانند شش دهه گذشته نشوند. 

به گزارش رادیو آلمان، نتانیاهو تصریح کرد که کشتار ۶ میلیون یهودی در جریان جنگ جهانی دوم هشداری برای جهانیان است و باید از هولوکاست درس عبرت گرفت و از تکرار آن جلوگیری کرد.