۱۳۹۲ آذر ۲۱, پنجشنبه

ايران: 22 اعدام طي سه اعدام جمعي

اعدام ۷ تن دیگر؛ سردژخیم: اعدام حکم اسلام است

خبرگزاری هرانا – سپیده دم روز جاری ۷ زندانی با اتهاماتی همچون، قتل، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر در زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز گذشته ۹ زندانی از زندان‌های قزلحصار و رجایی هشر جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند که حکم ۷ تن از ایشان سحرگاه روز جاری در محوطه زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار به اجرا در آمد.

گام نهايی در توافق‌ ژنو مبهم و غيرشفاف است


جوان آنلاین: دانشگاه شريعتي در جنوب تهران، ظهر ديروز ميزبان مناظره‌اي با موضوع بررسي محتواي توافقنامه ژنو با حضور دكتر عبدالله گنجي، مدير‌مسئول روزنامه جوان و دكتر حسن بهشتي‌پور، كارشناس مسائل بين‌الملل بود.
دانشگاه شريعتي در جنوب تهران، ظهر ديروز ميزبان مناظره‌اي با موضوع بررسي محتواي توافقنامه ژنو با حضور دكتر عبدالله گنجي، مدير‌مسئول روزنامه جوان و دكتر حسن بهشتي‌پور، كارشناس مسائل بين‌الملل بود. بهشتي‌پور از توافقنامه دفاع كرد و در برابر وي، گنجي انتقاداتي را به محتواي توافقنامه وارد كرد. عبدالله گنجي معتقد بود كه اين توافقنامه، تركنمچاي نيست؛ اما فتح‌الفتوح هم نيست. در آن سو بهشتي‌پور كاملاً از آن دفاع كرده و محتواي توافقنامه را كه هيچ، حتي صرف آن را كه شش كشور قدرتمند جهان با ايران پاي ميز مذاكره نشسته‌اند، موفقيت دانست.

دور زدن تحریمها؛ آمریکا ۱۹ فرد و شرکت را متهم کرد


وزارت بازرگانی آمریکا در اخطاریه‌ای جدید ۱۹ شرکت و فرد را به کمک برای دور زدن تحریم‌ها علیه رژیم ایران متهم کرده است.

به گزارش فارس، وزارت بازرگانی آمریکا 19 فرد و شرکت در اروپا و آسیا را به میانجی‌گری برای دور زدن تحریم‌های آمریکایی وضع شده علیه شرکت هواپیمایی ماهان ایر ایران متهم کرد. مطابق این ادعاها شرکت‌های مذکور به این شرکت ایرانی برای تهیه تجهیزات و قطعات یدکی هواپیماها که نقض قوانین تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود، کمک کرده‌اند.

جریمه بانک انگلیسی به دلیل نقض تحریم رژیم تهران


یک بانک مشهور انگلیسی به خاطر آنچه که نقض تحریم های رژیم ایران، سودان، میانمار و کوبا، خوانده شده، حدود 100 میلیون دلار (61 میلیون پوند) توسط آمریکا جریمه شده است.

به گزارش ایرنا، منابع خبری در انگلیس چهارشنبه شب گزارش دادند که بانک سلطنتی اسکاتلند (آر بی اس) با پرداخت این جریمه به وزارت خزانه داری و بانک مرکزی آمریکا و همچنین دپارتمان خدمات مالی نیویورک موافقت کرده است.

انتقال چهار زندانی عقیدتی به نقطه ای نامعلوم


خبرگزاری هرانا – چهار تن از زندانیان عقیدتی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افشین انتظاری، فخرالدین غفوری، ناصح حسین‌پور و وفا عایلی صبح روز سه‌شنبه ۱۹ آذر ماه از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلومی منتقل شدند.

ایران سرافراز


کرکسها در جنگ قدرت، لرستان دربودجه تحریم شده است

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌‌آباد  در گفت‌گو

با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری مافیای نظامی پاسداران   
  از استعفای 7 نفر از 9 نماینده استان لرستان خبر داده
است و علت استعفای این افراد را «اعتراض به بودجه تخصیص
یافته به این استان برای سال آینده» که بخشی از مافیا هستند خاطرنشان
نموده است  این نمایندگان  استعفای خود را تقدیم هیئت ‌رئیسه مجلس کرده‌اند.