۱۳۹۳ فروردین ۳۱, یکشنبه

روحاني اعدامهاي ضد انساني را «قانون خدا» و «قانون مردم» توصيف كرد

بازداشت ۵ تن از فعالان مذهبی کُرد در بوکان و مهاباد

در ادامه اعمال محدودیت، فشار و آزار اهل سنت در ایران، جمعه ۲۹ فروردین ۵ تن دیگر از فعالان سنی مذهب کُرد در شهر بوکان و مهاباد بازداشت شدند. به گزارش خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: ۵ تن از فعالان مذهبی اهل سنت کُرد، ساعت ۷ صبح دیروز جمعه ۲۹ فروردين‌، در شهرهای بوکان و مهاباد دو شهر کُردنشین استان آذربایجان غربی، توسط نیروهای مزدور اطلاعات در خانه‌هایشان بازداشت شدند.

نیروهای زمینی آمریکا به لهستان می‌روند

روزنامه واشنگتن پست نوشت: وزیر دفاع لهستان اعلام کرده که نیروهای زمینی آمریکا قرار است با هدف گسترش حضور ناتو همزمان با افزایش ناآرامی‌ها و بحران در اوکراین به ورشو اعزام شوند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "توماس سیمونیاک"، وزیر دفاع لهستان به واشنگتن پست گفت: طراحان نظامی پیشتر روی جزئیات این مساله کار کرده و بر این اساس لهستان قرار است نقش راهبردی را در این روند بر عهده بگیرد. 

وی افزود: نیروهای زمینی ارتش آمریکا احتمالا به کشورهای حوزه بالتیک اعزام می‌شوند چرا که این روند برای گسترش حضور ناتو در مرکز و شرق اروپاست. استقرار این نیروها احتمالاً چند روز آینده صورت می‌گیرد.

یک و نیم میلیارد دلار دیگر پول نفت غیب شد

روزنامه شرق: «دیوان محاسبات» با تهیه گزارش مقایسه‌ای تفریغ بودجه سال‌های 90 و 91، از تخلف حدود 5/1‌میلیارددلاری یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران در عدم واریز پول فروش نفت ایران پرده برداشت. 

در گزارش «دیوان محاسبات» از تفریغ بودجه 91 درخصوص تخلف حدود 5/1‌میلیارددلاری شرکت ملی نفت آمده است: «شرکت ملی نفت ایران از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت طی سال 1391 اقدام به فروش چند محموله نفت خام و میعانات گازی به ارزش یک‌میلیارد و چهارمیلیون و 609هزار و 167‌دلار با سررسید قبل از دی ماه سال 1391 به شرکت ISO می‌کند.

تجمع اعتراضی خانواده های زندانيان سياسی اوين

جمعی از خانواده های زندانيان سياسی زندان اوين صبح امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع کنندگان خواستار آزادی زندانيان سياسی و همچنين برگشت زندانيانی شدند که روز پنجشنبه پس از حمله وحشیانه به بند350 اوين به سلولهای انفرادی منتقل شده اند. 

احتمال اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی کُرد

حکم اجرای اعدام مصطفی سلیمی روز پنج‌شنبه 28 فرودین به مسوول زندان سقز ابلاغ شده و نگرانی‌ سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر را نسبت به اجرای حکم اعدام وی، تشدید کرده است.

خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: مصطفی سلیمی (ایلویی) زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام که از 18 فروردین‌ماه 1393، در اعتراض به تایید حکم اعدامش از سوی دیوان عالی کشور، دست به اعتصاب غذا زده بود، روز پنج‌شنبه 28 فرودین‌ماه 1393، به اعتصاب غذای خود پایان داد و بعد از آن از سلول انفرادی به بند عمومی منتقل شد.