۱۳۹۲ مهر ۲۱, یکشنبه

دستگيري جاسوس نيروي تروريستي قدس و تلاش شكست خورده براي نفوذ در مجاهدين

سومین سالگرد هجرت بانوی آواز ایران زمین را گرامی می داریم


محکومیت یک زندانی سیاسی کرد به اعدام

خبرگزاری هرانا – شعبه ۱۶ دادگاه عمومی ارومیه یک زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه را به اتهام قتل به اعدام محکوم کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صابر مخلد ماوانه شهروند اهل ارومیه که در تابستان سال ۹۱ به اتهام ارتباط با کومله بازداشت و به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود از سوی شعبه ۱۶ دادگاه عمومی ارومیه به اتهام قتل محاکمه و به اعدام محکوم شده است. 

این زندانی سیاسی هم اکنون در بند ۳ زندان مرکزی ارومیه تحمل حبس می‌کند.

کاهش امیدواری ها نسبت به مذاکرات هسته ای ژنو

تاثیر کاهش سطح مذاکرات بر نتایج تصمیم گیری‌ها در ژنو 

یک کار‌شناس روابط بین الملل درباره دور تازه مذاکرات هسته‌ای رژیم ایران و گروه ۱+۵ در ژنو گفت: اتفاق قابل توجه در این دور از مذاکرات کاهش سطح مذاکرات است که نمی‌تواند بی‌تاثیر در نتایج تصمیم گیری‌ها باشد. 

علی بیگدلی استاد روابط بین الملل دانشگاه با بیان مطلب در گفتگو با فرارو گفت: دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بر اساس توافقی که در نشست نیویورک در سطح وزاری خارجه برگزار شد قرار است طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری دوباره از سر گرفته شود. 

مرگ روزانه دستکم 50 ایرانی در تصادفات رانندگی

تلفات حوادث رانندگی در پنج ماهه نخست امسال ۹. ۸ درصد کاهش یافت و از هشت هزار و ۵۴۰ فوتی در مدت مشابه سال گذشته به هفت هزار و ۷۰۶ نفر در سال جاری رسید. از کل تلفات حوادث رانندگی در پنج ماهه امسال پنج هزار و ۹۳۹ نفر مرد و یکهزار و ۷۶۷ زن بودند. همچنین در حوادث رانندگی این مدت ۱۴۲ هزار و ۹۱۱ نفر مصدوم شدند که از این تعداد نیز ۱۰۳ هزار و ۶۱۱ نفر مرد و ۳۹ هزار و ۳۰۰ نفر دیگر زن بودند. بر اساس این گزارش تعداد مصدومان حوادث رانندگی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲. ۵ درصد افزایش یافته است.

قطر گاز ایران را به اروپا صادر می‌کند

همزمان با تاخیر در توسعه فازهای پارس جنوبی، قطر به عنوان مهمترین شریک گازی ایران در این میدان مشترک قراردادهای جدیدی به‌منظور صادرات LNG با آلمان و انگلیس امضا کرده است.

به گزارش مهر، همزمان با تاخیرهای چندین و چند ساله در توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی و حتی افت تولید گاز در این میدان مشترک، قطر یکی از بزرگترین قراردادهای فروش LNG جهان را برای انتقال گازهای ترش پارس جنوبی را با آلمان امضا کرده است.

مستند فوق العاده درمورد قتل عام اشرف