۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

نسرین ستوده؛ نگرانی مادران کمپین یک میلیون امضا


تغییر برای برابری: مادران کمپین یک میلیون امضا که پیش از این در روز 5آبان ماه، در نامه ای خواستار رسیدگی به وضعیت نسرین ستوده شده بودند، بار دیگر برای پیگیری نامه و اعلام نگرانی شدید خود از وضعیت نسرین ستوده که هم اکنون در اعتصاب غذای خشک به سر می برد به ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مراجعه کردند.

تعدادی از مادران کمپین، روز 17 آبا مانه با تعیین وقت ملاقات قبلی در دفتر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه حاضر شده و با یکی از مسئولان این ستاد دیدار و گفتگو کردند. مادران کمپین یک میلیون امضا در این دیدار نگرانی شدید خود نسبت به وضعیت نسرین ستوده، وکیل و عضو کمپین یک میلیون امضا، را اعلام کردند و خواهان رسیدگی فوری به وضعیت وی شدند.

نسرین ستوده که از روز 13شهریور ماه در بند 209اوین به سر می برد، در اعتراض به وضعیت غیرقانونی بازداشت خود، به مدت 27روز دست به اعتصاب غذا زده بود. نسرین ستوده بعد از شکستن چند روزه اعتصاب غذای خود، به دلیل مشخص نشدن وضعیت پرونده اش و محروم بودن از حقوق قانونی خود از جمله تماس تلفنی و دیدار حضوری با اعضای خانواده و دو فرزند خردسالش، این بار از روز نهم آبان ماه دست به اعتصاب غذای خشک زده است. نسرین ستوده، فعال حقوق زنان و کودکان، وکیل تعداد زیادی از زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر و زنان در ایران است.

مادران کمپین یک میلیون امضا در این دیدار همچنین به شرح وضعیت دیگر فعالان دربند جنبش زنان و دانشجویی از جمله بهاره هدایت، عالیه اقدام دوست، مهدیه گلرو و شبنم مدد زاده و همچنین دو تن از مادران بازداشت شده گروه مادران عزادار، اکرم نقابی و ژیلا مهدویان، پرداختند و خواستار آزادی کلیه زنان زندانی شدند.

مادران کمپین در این دیدار همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت محمد اولیایی فرد، دیگر وکیل زندانی، شدند. محمد اولیایی فرد در زندان اوین در وضعیت نامساعد جسمی و روحی به سر می برد.

در این دیدار کلیه سخنان مادران کمپین یک میلیون امضا ثبت شد و به آنان قول داده شد که کلیه این موارد به اطلاع مسئول ستاد حقوق بشر خواهد رسید. مادران بار دیگر بر پیگیری مستمر وضعیت نسرین ستوده و دیگر زنان زندانی و مراجعه مجدد به این ستاد تاکید کردند.

اختصاص سالانه ۳۵۰ میلیون دلار به دو گردان‌ بسیج


سایت سحام نیوز: فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان اعلام کرد هر سال به منظور تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز گردان‌های عاشورا و الزهرای بسیج معادل ۳۵۰ میلیون دلار اختصاص می‌یابد.

محمد مطهری امروز سه‌شنبه این خبر را در همایش بسیجیان گردان ۲۰۲ عاشورای پالور شهرستان سیریک اعلام کرده است.

از سال گذشته به این سو، جمهوری اسلامی تلاش‌های بسیاری برای تجهیز و گسترش پایگاه‌های بسیج آغاز کرده است.

عمده وقت نیروی بسیج در دوران جنگ عراق و ایران در جبهه‌های جنگ صرف می‌شد، اما بعد از جنگ، فعالیت‌های بسیج در متن جامعه ایران مفهوم گسترده‌تری پیدا کرده است.

دست‌اندرکاران سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی که بسیج و نیروهای انتظامی را مکمل یکدیگر می‌دانند، بارها اعلام کرده‌اند با توجه به تغییر شکل «تهدیدها» علیه انقلاب و جمهوری اسلامی لازم است این نیروها هم با قالب‌شکنی، خود را برای مقابله با تهدید‌های تازه آماده کنند.

پیش‌تر رهبر جمهوری اسلامی از بسیج با عنوان «یکى از آیات قدرت الهى» نام برده و تاکید کرده بوده که بسیج در «فتنه سال ۸۸» اشتباه نکرده است.

نیروهاى بسیج و سپاه در سرکوب خونین اعتراض‌هاى مردمى به نتایج انتخابات ریاست جمهورى سال گذشته در ایران نقش محورى ایفا کردند.

رژیم حکم اعدام 127 افغانی را صادر کرده است


سایت العربیه: محمد امان امین معاون بخش کنسولی وزارت خارجه افغانستان امروز سه شنبه اعلام کرد ایران از تحویل اجساد اعدامیان افغانی خودداری می کند.

محمد امان امین که در مجلس سنای افغانستان سخنرانی می کرد افزود: دستگاه قضائی ایران اخیرا حکم اعدام 127 افغانی را صادر کرده است.

این در حالی است که سازمان جهانی عفو بین الملل بارها از اعدام پناهجویان افغان در ایران ابراز نگرانی كرده است .

در بیانیه های جهانی عفو بین الملل آمده است که مقامات کشور ایران باید روند محرمانه اعدام پناهجویان افغان را پایان دهند.

وزیر امور خارجه افغانستان پیشتر گفته بود كه در ایران در حدود 3000 افغانی به اتهام ارتکاب جرایم مختلف در زندانهای اين كشور به سر می برند.

گفتنی است که بر اثر جنگهای مستمر و فقر شدید در افغانستان بیش از 3 میلیون پناهنده این کشور در ایران بسر می برند.

اعدام شش تن از جمله یک زن در زندان گنبد کاووس


 سحرگاه امروز سه شنبه 18 آبان ماه 5 مرد به همراه یک زن در محوطه زندان گنبد کاووس به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام شدند.

 دستگاه قضایی در اطلاعیه به خبرگزاری های داخلی اعدام پنج تن را به اتهام قاچاق مواد مخدر اعلام کرده است این در حالی است که منابع خبری خبرگزاری هرانا از اعدام یک زن به همراه پنج تن دیگر اطلاع حاصل نموده است.

گفتنی است، از اتهامات این زن و مشخصات وی اطلاعی در دست نیست. هم چنین افراد اعدام شده اکثرا بیش از 4 سال در زندان گنبد نگهداری میشدند.

قتل يک جوان در ديواندره بر اثر تيراندازي

شب گذشته يک جوان اهل روستاي تازه ده از توابع شهرستان ديواندره به نام علي اصغري بر اثر تيراندازي توسط افراد ناشناس کشته شد.
به گفته منابع آگاه ، حادثه هنگامي روي داد که مقتول در زمين کشاورزي مابين روستاي تازه ده و و تازه آباد مشغول کارکشاورزي بود.
گفته مي شود اختلاف بر سر زمين زراعي انگيزه قتل اين جوان بيست و پنج ساله ديواندره اي بوده است.
ياد آور مي گردد پيشتر نيز فردي ديگر نيز با همين انگيزه در اين منطقه کشته شده بود.

حکم هفت سال زندان، دو سال پس از بازگشت به ایران

 در ادامه صدور احکام زندان و دستگیری فعالان سیاسی و مدنی در کردستان، یکی از اهالی "نوبار" بوکان بازداشت و همچنین یک شهروند دیگر به هفت سال زندان محکوم شد.

به گزارش سایت کردستان و کردنیوز، دادگاه انقلاب شهر سنندج هفته گذشته "هیوا مینوی" فرزند عبدالله و از اهالی روستای "دەرەتفی" مریوان را به اتهام عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام به هفت سال زندان محکوم نمود. گفته می شود که نامبرده حدود دو سال پیش و به دنبال یک سال عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون به ایران بازگشته و طی دو سال گذشته هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته است.

از سوی دیگر منبع مذکور از بازداشت یک تن در بوکان به اتهام احتمالی همکاری با احزاب کردی خبر داد.

روز پنج شنبه مورخ 13 آبان ماه، ماموران اداره اطلاعات بوکان با هجوم به منزل شخصی "فتاح اسماعیل زاده"، اقدام به بازداشت وی نمودند.

تاکنون از محل نگهداری و وضعیت این شهروند کرد اطلاعی به دست نیامده است.

استخدام 361 فرزند شهید در آموزش و پرورش مازندران


شمال نیوز: 361فرزند شهید جذب آموزش و پرورش شدند
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از جذب فرزند و خانواده شهید استان در دستگاه تعلیم و تربیت مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوحید فیاضی بعد از ظهر دوشنبه در همایش یکروزه معلمان جدید الاستخدام فرزندان شاهد و ایثارگر مازندران اظهار داشت: فرزندان شاهد به عنوان برگزیده‌ترین برگزیدگان در جمع آموزش و پرورش هستند.

وی تصریح کرد: فرزندان شهید را به صرف دادن حقوق و ایجاد معشیت جذب نکردیم بلکه نسلی از ایثار و شهادت را وارد جرگه تعلیم و تربیت کردیم.
فیاضی یادآور شد: آنچه در این کشور و استان اتفاق افتاد ثمره خون شهیدان است که تک تک آنها طلا‌یی‌ترین انسان‌های روی زمین بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود : فرزند شهیدی که در راستای وصیت امام و رهبر به جرگه تعلیم و تربیت در می‌آید نقشی فراتر از معلم عادی است.

وی خاطرنشان کرد :فرزند شهیدی که به عنوان معلم جدید وارد مدرسه می‌شود نگاه و رفتارش باید متفاوت باشد اگر شهید جایگاه ویژه‌ای دارد از یک معلم فرزند شهید در مدرسه توقع بیشتری است.

فیاضی گفت: معلمان شاهد سفیران نظامی هستند که امام و رهبر انقلاب در راس آنها حضور دارند و مسئولیت سنگینی را امام(ره) و انقلاب بر دوش آنها نهاده است.

مدیر کل آموزش وپرورش مازندران خاطرنشان کرد: معلمان شاهد در مدرسه علاوه بر گسترش دانش باید نگرش و بینش دانش‌آموز را عوض کنند و فکر ،روح وجان دانش‌آموزان را با فرهنگ شهید و شهادت آشنا کنند.

فیاضی با اشاره به وجود چهار هزار مدرسه در مازندران تصریح کرد: فرزندان شاهد را استخدام کرده‌ایم تا ذخیره‌ای برای جامعه باشند و361 فرزند شهید استخدام شده در آموزش و پرورش باید آماده پذیرش مسئولیت‌های سنگین‌تر در استان داشته باشند.

فاتحان ( مهبد یزدان پرست )


ما سبز می شویم و می روئیم
شکوفه می شویم وگل می کنیم
آب می شویم ومی خروشیم
خورشید می شویم ومی تابیم
باران می شویم و می باریم
ما پیروز می شویم
سرود می شویم ومی سرائیم
نغمه می شویم ومی خوانیم
ما دستان عاشق فرهاد می شویم
ما پتک خواهیم شد
ما شعله های سرخ ایران می شویم
ما آزاد می شویم،رها می شویم
ما پیروز می شویم

انتقال چهار دانشجوی بازداشت شده به زندان اوین


علی قلی زاده، محسن برزگر، علیرضا کیانی و محمد حیدرزاده از اعضای دفتر تحکیم وحدت به زندان اوین منتقل شده اند.

 دادستان بابل در پاسخ به خانواده های محسن برزگر و علیرضا کیانی علت دستگیری این دو فعال دانشجوئی را شکایت مقامات قضائی در تهران اعلام کرده است.

همچنین یک منبع مطلع از مشهد به نقل از خانواده علی قلی زاده اعلام کرد که وی در حال انتقال به زندان اوین می باشد.

روز جمعه علی قلی زاده دبیر انجمن اسلامی شاهرود در منزل پدریش در مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، علیرضا کیانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در بابلسر توسط چند نیروی ناشناس و مسلح دستگیر شد، محسن برزگر پس از مراجعه به زندان متی کلای بابل و اتمام کاررفع نقص پرونده اش، پس از خروج از زندان متی کلا  توسط یک خودروی نیروی انتظامی بازداشت شد، محمد حیدرزاده دیگر عضو دفتر تحکیم وحدت پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرکرد بازداشت شد.

دستگیری شش تن از هوادران آیت الله بروجردی


  طبق گزارش دریافتی 6 تن از هواداران زندانی مخالف ولایت فقیه، سید حسین کاظمینی بروجردی، شامگاه دوشنبه 17 آبان دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند . آقای محمد رضا صادقی و بانوان مریم عظیمی، سیده طیبه حسینی، فروغ همت یار، نرگس غفار زاده و رویا عراقی صرفا بخاطر هواداری از آقای بروجردی توسط دستگاه سرکوبگر ولی فقیه دستگیر شده اند و تا این لحظه اتهام مشخصی متوجه آنها نمی باشد . بدیهی است اینگونه دستگیری های فرا قانونی بخاطر تشدید فشار بر آقای بروجردی است تا بلکه دست از مخالفت با ولی فقیه برداشته و در برابر فشارهای وارده تسلیم خواسته های رژیم گردد .
لازم بذکر است با وجود اینکه آقای بروجردی بخاطر شکنجه های وارده در معرض فلجی و نابینایی قرار دارد تا کنون حاضر نشده است تن به خواسته های رژیم بدهد؛ بلکه بارها سران رژیم را دعوت به برگزاری مناظره ای آزاد کرده تا دلایل خود را مبنی بر لزوم جدایی دین از حکومت و اثبات عدم مشروعیت رژیم جمهوری اسلامی اعلام نماید

برادر زندانی سیاسی به یک سال حبس محکوم شد


 افشین حسین پناهی، برادر انور حسین پناهی زندانی سیاسی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

 افشین حسین پناهی که در شهریور ماه سالجاری به دلیل پیگیری پرونده برادرش بازداشت شده بود به یک سال زندان محکوم گردید.

اعضای خانواده انور حسین پناهی پس از بازداشت وی بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته اند.