۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

محمد پیام آور صلح،دوستی و عدالت



هيلاري کلينتون: سخنان احمدي نژاد خسته کننده، کذب و بي اساس است



هيلاري کلينتون، وزير امور خارجه ايالات متحده آمريكا، روز گذشته، به هنگام سخنراني در نشست بازبيني پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي، در واکنش به سخنان محمود احمدي نژاد، اظهارات وي در مورد ايالات متحده را ”خسته کننده، کذب و بي اساس“ خواند.

سايت راديو فرانسه : محمود احمدي نژاد، روز گذشته در حاليکه دربرابر نمايندگان کشورهاي امضا کننده پيمان منع گسترش سلاحهاي هستهاي سخنراني ميکرد، گفت: دولت آمريکا متهم اصلي در توليد، اشاعه و استفاده از سلاخ هسته اي و تهديد به وسيله ي آن است. وي در ادامه سخنان خود خواستار انحلال عضويت آمريکا در شوراي حکام آژانس بين المللي اتميشد.

هيلاري کلينتون، وزير امور خارجه ايالات متحده آمريكا، همچنين تصريح کرد: ايران در حال حاضر ”تنها کشوري است“ که از اجراي تعهدهاي پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي سرپيچي ميکند.

وزير امور خارجه ايالات متحده در ادامه تاکيد کرد: به همين منظور ايران با انزوا و فشارهاي روزافزون از سوي جامعه جهاني روبه رو است.

189
کشور امضا کننده پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي ان پي تي هر پنج سال يکبار گردهم ميآيند تا در زمينه اتخاذ رويکردهاي تازه و همکار در زمينه منع گسترش سلاحهاي هسته ي و چگونگي تقويت آن رايزني کنند.

نشست بازنگري معاهده منع توليد و گسترش سلاحهاي هسته اي از روز گذشته دوشنبه- در مقر سازمان ملل در نيويورک آغاز يه کار کرد و تا هفتم خرداد ماه ادامه خواهد يافت.

يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي، روز دوشنبه در نشست بازبيني پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي اعلام کرد آژانس بين المللي انرژي اتمي نميتواند صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران را تاييد کند.

مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: از آن‌جائي که ايران به‌طور کامل با آژانس همکاري نميکند، اين آژانس نميتواند تاييد کند که برنامه هسته اي ايران به منظور اهداف صلح آميز دنبال ميشود.

بان کيمون، مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي، در اقدامي نادر، پيش از حضور احمدي نژاد در جايگاه سخنراني، سالن را ترک کرد.

آخرین گزارشها در باره اعتصاب بازاریان تهران

خبرنگار ما از تهران: از شب گذشته شنیده شد که نمایندگان دولت با وجود ساعت ها رایزنی با برخی چهره های مطرح و معتمد بازار بزرگ تهران برای پایان دادن به اعتصابات حتی با وجود حضور در منازل برخی از آنها و اعلام رسمی اینکه دولت طرح افزایش مالیات را لغو نموده است خواستار آن شدند که از روز یکشنبه و با پایان یافتن تعطیلات بازاریان کار خود را شروع نمایند. اما عدم موافقت چهره های اصیل بازار برای پایان بخشیدن به اعتصابات سبب شد تا دولت برای یافتن راهکاری دیگر به بهانه گرمای هوا برای 2 روز در تهران تعطیلی اعلام نماید. اما خبر رسید که با توجه به بافت سنتی و پیوندهای کهن میان بازاریان تهران و برخی شهرهای بزرگ همچون تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز اصناف مختلف در نظر دارند تا با اعتصابی هماهنگ بازار های بزرگ در کل کشور را وارد فاز جدید اعتصاب ها نمایند. دولت نیز مجبور شد تا برای مقابله با این شکست تمام کشور را به مدت 2 روز و به بهانه گرمای هوا تعطیل اعلام نماید. هيئت دولت نیز طي اطلاعيه‌اي روزهاي يكشنبه و دوشنبه هفته جاري را در برخي از استانهاي كشور به دليل گرماي شديد هوا در اين مناطق تعطيل اعلام كرد. مجلس شورای اسلامی در ابتدا با این طرح مخالفت نمود و اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي هيئت رئيسه مجلس با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد که مجلس شوراي اسلامي به منظور بررسي دستور جلسه هفتگي خود روز يكشنبه 20/ 4/ 89 جلسه علني خواهد داشت! مخالفت مجلس با دولت برای تعطیلی باعث شد تا بار دیگر اختلاف بین این دو نهاد روشن تر گردد. بسیاری از نمایندگان مجلس که خود در زمان انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی با لابی که با بازاریان شهرهای خود داشتند توانستند به مجلس راه یابند . از این رو با فشار بازاریان، مجلس در ابتدا با این طرح دولت مخالفت کرد. اما با ورود بیت خامنه ای به موضوع و بیان اینکه دولت برای ادامه رایزنی ها با بازاریان نیاز به زمان دارد و همکاری مجلس را می طلبد قوه مققنه نیز با دولت هماهنگ شود و بلافاصاله با دستور حکومتی محسن كوهكن سخنگوي هيات رئيسه مجلس اعلام نمود که با توجه به اعلام تعطيلي روزهاي يكشنبه و دوشنبه بيستم و بيست و يكم تيرماه، مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه (فردا صبح) جلسه علني نخواهد داشت. که برخی از خبرگزاری های حکومت نیز اخبار متناقض این درگیری را ناخواسته مخابره می نمودند.
خبرگزاری فارس که اخبار این تعطیلی غیر منتظره را با تناقض گویی مخابره می کند در ساعت 12:25 امروز شنبه اعلام کرد که مجلس فردا تعطیل نیست اما در ساعت 14:09 اعلام کرد که مجلس فردا تعطیل است!
با توجه به نفوذ دولت در صدا و سیما، تلویزیون جمهوری اسلامی در ساعات اولیه صبح با زیر نویس اعلام نمود که روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل خواهد بود و قبل از هماهنگی با مجلس تیر خلاص اعلام تعطیلی را شلیک کرد و دست مجلس برای هرگونه اظهار نظر خالی ماند.
دیروز جمعه مجلس ختم حاجی کاشانی از چهره قدیمی بازار پارچه فروشان که توسط نیروهای بسیج با چاقو و قمه کشته شد تحت شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار شد و برخی از بازاریان وابسته به حکومت برای گفتگو با چهره های اصیل بازار ماموریت حل این اعتصاب را داشتند که بی نتیجه ماند.
به طور حتم کشته شدن حاجی کاشانی که از چهره های مذهبی و خیر بازار تهران بود و چندان رابطه خوبی با جمهوری اسلامی نداشت و همینطور وحشیگری های لباس شخصی ها در سطح بازار بهانه مناسبی برای این فلج سازی بوده که در تاریخ انقلاب سابقه نداشته است.
اضافه می شود که بازاریان تهران نفوذ زیادی در بین نمایندگان مجلس دارند چرا که ثروت آنها پله های پیروزی بسیاری از نمایندگان در انتخابات مجلس بوده است. از طرفی همین نمایندگان پس از ورود به مجلس همانند یک جاده صاف کن برای حل مشکلات لابی های بازار کمک بزرگی خواهند بود. اخذ مجوز های ساخت و ساز، برطرف کردن مشکلات گمرکی، کمک برای تسهیل امور اداری و رانت و پارتی بازی های غیر قانونی از جمله دلایلی است که سبب پیوند محکم بازار و مجلس است.