۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

عید فطر امسال با 11 سپتامبر همزمان خواهد بود

ایام عید فطر امسال با روز 11 سپتامبر همزمان خواهد بود. همین امر موجب شده که مؤسسات و جمعیت های مختلف اسلامی در ایالات متحده آمریکا از پلیس این کشور درخواست کنند که تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از وقوع هرگونه اقدامی علیه مسلمانان را اتخاذ کنند.

در همین راستا خانم «آیدینا لیکوویچ» سخنگوی شورای اسلامی مسلمانان در لوس آنجلس طی اظهاراتی در این باره گفت: تعداد زیادی از مسلمانان و یا مؤسسات اسلامی آمریکا از پلیس ایالات متحده آمریکا خواستند که تدابیر امنیتی شدید در این أیام اتخاذ کند و در آماده باش کامل بسر ببرد زیرا این احتمال وجود دارد که عملیات علیه مسلمانان انجام گیرد و یا عملیات علیه یکی از مراکز مهم آمریکا صورت گیرد تا مجددا مسلمانان در موضع اتهام قرار گیرند.

سخنگوی شورای اسلامی مسلمانان در لوس آنجلس در ادامه افزود: نمونه چند تظاهراتی که اخیرا در مقابل مساجد و یا مراکز اسلامی آمریکا انجام شد، نشان دهنده این است که این احتمال وجود دارد که هرگونه عملیاتی علیه مسلمانان انجام گیرد. البته موافقت مقامات رسمی آمریکا با ساخت مسجدی در نزدیکی محل حادثه 11 سپتامبر بر خشم و حساسیت این افراد ضداسلامی افزوده و در نتیجه احتمال وقوع هر اتفاقی ممکن خواهد بود.

خانم «آیدینا لیکوویچ» در پایان گفت: ناگفته نماند یکی از کلیساهای بزرگ ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا نیز اعلام کرد که قصد دارد در روز 11 سپتامبر «طرح قرآن سوزی» را اجرا کند. اعلام این طرح اعتراض و خشم شدید مسلمانان و مراکز مختلف اسلامی را برانگیخت و موجب متشنج تر شدن اوضاع و روابط میان مسلمانان و غیرمسلمانان در آمریکا شده است. از همین رو چنین درخواستی از پلیس آمریکا صورت گرفته است.