۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

تجمع تعدادي از معلمين حق ‌التدريس در مقابل مجلس

جمعي از معلمين حق‌التدريس مقطع راهنمايي و متوسطه‌ي استان تهران در اعتراض به جذب 40 هزار نيروي جديد از سوي وزارت آموزش و پرورش و دعوت آنها به كار در مقطع دبيرستان به جاي اين افراد، ظهر امروز دوشنبه هشتم شهریورماه، براي چندمين بار در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.

به گزارش ايسنا، اين معلمين كه درخواست ملاقات با نمايندگان مجلس را داشتند، طي بيانيه‌اي اعتراض خود را نسبت به انتقال آنها از مقاطع دبيرستان و راهنمایی به دبستان اعلام کردند.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: وزارت آموزش و پرورش نيروهاي نهضت را كه سابقه‌ تدريس در مقطع ابتدايي دارند، به مقطع راهنمايي دعوت به كار كرده و ابلاغ آنها صادر شده است.

در حالي كه ما را كه در مقطع دبيرستان و راهنمايي تخصص داريم بالاجبار به مقطع ابتدايي فرستاده‌اند كه اين مساله و عدم مديريت در سازماندهي نيروهاي متخصص سبب بازدهي پايين و ناكارآمدي در سيستم آموزش و پرورش و هدر دادن استعدادها در زمينه‌ تدريس براي معلمين و در زمينه‌ شكوفايي براي دانش‌آموزان خواهد شد.

لذا ما خواستار اجراي قانون به نحو احسن و برگشت تمامي معلمين حق‌التدريس به مقطع اصلي خود كه در آن سال‌ها زحمت كشيده‌اند، مي‌باشيم.