۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

اجرای دهمین حکم اعدام مرداد ماه در بهبهان

تارنمای سایت رسمی دادگستری خوزستان گزارش داده که شنبه ۹ مرداد ماه یک نفر به نام ص.د به اتهام خرید یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و حمل ۶۵۰ گرم از هروئین خریداری شده به صورت انباری، در زندان بهبهان به دار آویخته شد.

به گزارش رهانا، پیش از این رضا مهاجر زندانی زندان رجایی‌شهر بود که به جرم قتل ۱۱ سال در زندان بود، در تاریخ ۱۱ مرداد ماه اعدام شده بود. همچنین دو نفرنیز در زندان دزفول به اتهام حمل و نگه‌داری مواد مخدر در تاریخ نهم مرداد ماه اعدام شده بودند.

در تاریخ دهم مرداد ماه نیز دو نفر در زندان اصفهان اعدام شده بودند. یک نفر به نام «بهنام ـ ج» ۳۲ ساله که به اتهام خرید، حمل و نگهداری یک‌کیلو و ۶۴۵ گرم هروئین و «شهرام ـ الف» به اتهام نگهداری ۱۶۶ گرم کراک(خشک) و فروش ۱۵ گرم دیگر کراک و اعتیاد به مواد مخدر در این روز اعدام شده بودند.

یوسف خمسه نیز دیگر زندانی است که در تاریخ هفتم مرداد ماه در زندان قزوین به اتهام «تجاوز به عنف» اعدام شده بود.

همچنین به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان خوزستان حکم اعدام سه نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر روز شنبه دوم مرداد اجرا شده بود. حکم اعدام سه نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر، از سوی دادگاه انقلاب اهواز صادر شده بود. این حکم توسط دادستانی کشور تایید و به اجرا در آمد.

طبق گزارش‌های ماهانه رهانا سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» در دو ماه گذشته، خردادماه و تیر ماه ۵۹ نفر در شهرهای مختلف ایران اعدام شده‌اند.