۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

هاشمی رفسنجانی:احکام صادر شده زندانیان جائرانه است

هاشمی رفسنجانی در دیدار با خانواده زندانیان سیاسی احکام صادر شده برای زندانیان سیاسی را جائرانه دانست.
به گزارش جهان در این دیدار محتشمی پور همسر تاجزاده با بیان اینکه رفتارهایی در یکسال اخیر و پس از  انتخابات صورت گرفته است، از هاشمی خواست تا شکایت ۷ اصلاح طلب از یک فایل صوتی را پیگیری کند.
خانواده باستانی، صفایی فراهانی و هنگامه شهیدی از بی تفاوتی مسوولان زندان به سلامتی زندانیان، گله کردند و اینکه مسوولان زندان اجازه مرخصی و بستری شدن به زندانیان نمی دهند.
خانم میردامادی در این جلسه از محدودیت در ملاقات و تماسهای تلفنی گلایه کرد.
مادر شیوا نظر آهاری نیز با اعتراض به رأی دادگاه، به هاشمی رفسنجانی گفت: مأمورین امنیتی مدعی اند که دختر من با منافقین ارتباط داشته است.
در این دیدار برادر عبدالرضا تاجیک نیز به بیان وضعیت برادرش پرداخت و همسر بهاره هدایت، از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند تا کمیته ای را برای بررسی وضعیت زندانیان تشکیل دهد.
خانواده محمد نوری زاد هم در این دیدار حضور داشتند و همسر وی از هاشمی رفسنجانی درخواست کرد تا امکان ملاقات با رهبری را برای آنها فراهم کنند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با بیان اینکه بارها به صورت علنی و غیر علنی وضعیت زندانیان را پیگیری کرده است، احکام صادر شده را جائرانه خواند و گفت: من به واسطه زندان در زمان شاه حال شما را درک می کنم.
هاشمی با بیان اینکه رهبری در دستوری خواستار رعایت حقوق زندانیان شده بود، ابراز کرد که با این حال وضعیت ناگوار زندانیان و بازداشتی ها همچنان ادامه یافت.
رئیس مجلس خبرگان گفت که شرح این جلسه و مشکلات زندانیان را در ملاقاتی با رهبری در میان خواهد گذاشت.