۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

با تاکید بر نزدیک شدن تهران به دست یابی به بمب اتم

درخواست نمایندگان گنگره آمریکا از اوباما برای اقدام سریع علیه ایران



تهران همواره اعلام کرده که برنامه اتمی اش صلح آمیز است

تهران همواره اعلام کرده که برنامه اتمی اش صلح آمیز است
 
واشينگتن – خبرگزاریها، العربیه.نت
50 نماینده عضو کنگره ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری خواه این کشور، جمعه 24-9-2010 در نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور هشدار دادند که شاید تنها چند هفته و یا چند ماه برای جلوگیری از دست یابی جمهوری اسلامی ایران به بمب اتم زمان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اعضای حزب جمهوری خواه که از اعضای مجلس نمایندگان هستند، در نامه خود از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند "هر آن چه در توان دارد برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی اتمی" به کار گیرد.


این نامه به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرده و تاکید می کند که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را ظرف سه ماه 15 درصد افزایش داده و اکنون به طور بالقوه می تواند دو بمب اتمی تولید کند.


یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین المللی عصر دوشنبه 6-9-2010 در گزارش محرمانه خود که در اختیار شورای حکام قرار گرفت ، هشدار داده است که میزان تولید اورانیوم غنی شده در ایران به رغم تحریم ها 15در صد افزایش داشته است.


جمهوری اسلامی، این گزارش را رد کرده و آمریکا را متهم به اعمال نفوذ در گزارش های این سازمان کرده است.


نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود گفته اند که ایران، اسرائیل را چند بار تهدید به نابودی کرده و اکنون به پیشرفت های مهمی در برنامه موشک های بالستیک مجهز به کلاهک های اتمی دست یافته است.


این نمایندگان از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند که "همه گزینه ها" را برای توقف برنامه اتمی ایران مد نظر قرار دهد و همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد را تشویق به اعمال تحریم های شدید علیه ایران کند.


شورای امنیت سازمان ملل متحد، نهم ژوئن گذشته، دور چهارم تحریم ها علیه ایران را به منظور مقابله با برنامه اتمی این کشور، تصویب کرد. پس از آن آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، ژاپن و کره، تحریم های یک جانبه مضاعفی علیه این کشور اعمال کردند.


تهران همواره اعلام کرده که برنامه اتمی اش صلح آمیز است. اما غرب در نوایای اتمی جمهوری اسلامی، تشکیک می کند و از احتمال تلاش این کشور برای دست یابی به بمب اتم سخن می گوید.


این نمایندگان کنگره آمریکا مدعی هستند که جهان وقت چندانی ندارد و نه چند سال بلکه شاید تنها چند ماه یا حتی چند هفته برای پیشگیری از یک بحران وقت مانده است.