۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

تحریم باید شامل همه جانیان از جمله خامنه ای باشد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در پی اقدام دولت اوباما مبنی بر تحریم تعدادی از ناقضان حقوق بشر در ایران، یک عضو ارشد کنگره آمریکا گفت، این تحریم باید شامل همه جانیان از جمله خامنه ای باشد.
بنابراین گزارش، خانم ایلیانا رزلهتینن، نماینده کنگره آمریکا و رئیس فراکسیون جمهوریخواه در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از تحریمهای دولت اوباما علیه شماری از ناقضان حقوق بشر در ایران به عنوان اولین گام مثبت استقبال کرد و گفت، ایالات متحده باید بسرعت اقدام کند و تحریمها را علیه تمامی جانیان تشنه به خون مردم ایران از جمله خامنه ای اعمال نماید.
خبرگزاری فرانسه نوشت، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته هشت تن از مقامات رژیم ایران را به دلیل نقض جدی و مستمر حقوق بشر در لیست تحریمها قرار داد.
اسامی این تعداد از سرکوبگران مردم ایران که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند، عبارتند از: محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران)، صادق محصولی (وزیر دفاع فعلی و وزیر سابق کشور)، غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات)، سعید مرتضوی (دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران)، حیدر مصلحی (وزیر اطلاعات)، مصطفی محمد نجار (وزیر کشور و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی)، احمدرضا رادان (جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی) و حسین طائب (معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده سابق نیروی بسیج).
گزارش صدای آمریکا: ایالات متحده در کنار مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد.
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا فرمانی امضا کرده است که اجازه می دهد تحریم هایی علیه مسئولان نقض حقوق انسانی مردم ایران وضع شود.
در این بیانیه آمده است: ایالات متحده آمریکا قاطعانه به پیشبرد حقوق بشر در سراسر جهان، از جمله در ایران پای بند است. بر اساس قوانین آمریکا و تعهد دولت به حقوق بشر برای مردم ایران، رییس جمهوری یک فرمان اجرایی امضا کرده که به وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری اجازه می دهد تحریم هایی را علیه هشت مقام حکومت ایران که به نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران مرتبط هستند وضع شود.
این اقدامات در تعقیب قانون جامع تحریم های ایران، پاسخگوئی و عدم سرمایه گذاری، مصوبه سال ۲۰۱۰ صورت گرفته است. این قانون، تحریم هایی را علیه مقامات بلند پایه در دولت ایران که، بر اساس شواهد معتبر، در نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران در جریان یا پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ دست داشتند وضع می کند.
بر پایه قوانین آمریکا این افراد هدف تحریم های مالی و عدم صلاحیت صدور ویزا برای آنها قرار خواهند داشت. فهرست اسامی کامل نیست، و در حالی که اطلاعات و شواهد بیشتری در دسترس قرار می گیرد توسعه خواهد یافت.
آنگونه که رییس جمهوری در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، حقوق بشر مقوله ای با الزام اخلاقی و عملی برای آمریکا است. ایالات متحده در کنار مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد.