۱۳۸۹ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

گزارش آژانس اتمی؛ هشدار کاخ سفید به رژیم تهر ان

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از واشنگتن نوشت، کاخ سفيد گزارش روز دوشنبه آژانس بينالمللى انرژى اتمى در مورد رفتار رژیم تهران را نگران کننده دانست.

رادیو آلمان: کاخ سفید اعلام کرد که گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نشان می‌دهد که رژیم تهران هیچ التزامی به تعهدات خود در زمینه هسته‌ای ندارد.

کاخ سفید همچنین اشاره کرد که رژیم ایران به تلاش‌های خود برای گسترش برنامه هسته‌ای و ساخت سلاح اتمی ادامه می‌دهد.

واشنگتن به رژیم ایران هشدار داد که با ادامه این گونه رفتارها، بر انزوای خود می‌افزاید.


رژیم تهران اجازه ورود و بازرسی نمی دهد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که رژیم تهران به بازرسان باتجربه این آژانس اجازه ورود و بازرسی از تاسیسات هسته ای خود را نمی دهد و بدین ترتیب مانع انجام تحقیقات در باره برنامه هسته ایش می شود.

بنا به گزارشی که یک کپی آن بدست خبرگزاری فرانسه رسیده است، رژیم تهران بطور مرتب با ورود بازرسان باتجربه ای که از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای این رژیم معرفی می شوند، مخالفت می کند.

این گزارش حاکیست که مخالفتهای رژیم تهران، مانع از انجام ماموریت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نظارت بر فعالیتهای هسته ای این رژیم می شود.

این در حالیست که رژیم تهران ادعا می کند فعالیتهای هسته ایش تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.

کشورهای غربی معتقدند که رژیم تهران دارای یک برنامه مخفی تسلیحات اتمی است و به همین خاطر شورای امنیت سازمان ملل متحد، برنامه های اتمی این رژیم را تهدیدی برای صلح و امنیت جهان می داند.