۱۳۸۹ مهر ۲۳, جمعه

حبس در تبعید خشونتی مضاعف است


 جمعی از فعالان حقوق زنان و حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ی به صدور احکام حبس طولانی‌مدت برای دستگیرشدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری و تلفیق زندان با تبعید اعتراض کرده‌اند.

در این بیانیه‌ ضمن اشاره به مختصری از پرونده‌ی زندانیان تبعیدی به جرم‌تراشی دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات برای دستگیرشدگان از قبیل اقدام علیه امنیت ملی، معاند، و عضویت در سازمان‌های سیاسی اشاره شده و آمده است که جهت دشوارکردن شرایط برای این زندانیان، آنان به زندان‌های شهرهای دوردست تبعید شده‌اند.

بیانیه اسامی تعدادی از دانشجویان، فعالان حقوق زنان، زندانیان سیاسی و عقیدتی، زندانیان کرد، زندانیان بهایی و زندانیان آذری را که به تحمل زندان در تبعید محکوم شده‌اند ذکر کرده و افزوده‌ است: "تبعید زندانیان به مناطق دوردست تنها به صدور حکم تبعید خلاصه نمی شود. در حال حاضر بسیاری از زندانیان بدون دریافت حکم تبعید به زندان های دیگری منتقل شده اند وهمین امر نه تنها امکان دسترسی آنان به همشهری ها و همزبانانشان را محدود کرده است بلکه امکان دیدار خانواده ها را با فرزندانشان تقریبا نا ممکن کرده است.

ما امضا کنندگان این بیانیه نهادهای حقوق بشری، دولت ها و مجامع بین المللی را به اعمال فشار بر دولت ایران برای توقف رفتار خشونت طلبانه علیه زندانیان ایران فرا می خوانیم و خواهان پایان دادن به اقدام غیرانسانی علیه زندانیان، توقف و لغو صدور و اجرای حکم تبعید برای زندانیان هستیم."