۱۳۸۹ مهر ۲۵, یکشنبه

مقاومت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در برابر جداسازی جنسیتی



تلاش بسیجیان و مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد برای جداسازی دانشجویان دختر و پسر با اعتراض دانشجویان مواجه گردید و جلسه‌ی معاونت "ارزشی" دانشگاه با آنها به تشنج کشیده و تعطیل شد.
این اقدام در پی آن صورت گرفت که معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی در هماهنگی با بسیج این دانشگاه طرح جداسازی دانشجویان دختر و پسر ورودی جدید را به اجرا درآوردند. دانشجویان در اعتراض به این اقدام جلسه‌ای تشکیل دادند و از مسئولان پاسخ خواستند. اقدام دانشجوان سال اول مورد حمایت دانشجویان سال‌های بالاتر قرار گرفت. جلسه به تشنج کشیده شد. سایت جهان‌نیوز خبر مقاومت دانشجویان در برابر جداسازی جنسیتی را به این شکل منعکس کرده است:
"نکته جالب اینجاست که صبح روز برگزاری این جلسه معاون آموزش دانشکده و مسئولین بسیج دانشجویی از لزوم شرکت آنها در این جلسه باخبر شدند، اما در جریان برگزاری این جلسه به هیچ عنوان اجازه بررسی موضوع به آنها داده نشد و دانشجویان معترض به انواع مختلف به عاملان این تصمیم و دانشجویان بسیجی حاضر در جلسه توهین کردند. علاوه بر آن در این جلسه توهین به مقدسات و دانشجویان بسیجی تا جایی بالا گرفت که به یکی از خواهران محجبه ورودی جدید که در دفاع از این طرح پشت تریبون رفته بود توهین های مستقیم شد. همچنین ترک جلسه توسط دانشجویان بسیجی موجب ضرب وجرح آنها توسط دانشجویان خواهان آزادی شد. به طوریکه که یکی از دانشجویان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه گوش راهی بیمارستان شد".
 به نقل از معاون "ارزشی" دانشگاه فردوسی نوشته است که دانشگاه در تصمیم خود برای اجرای مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر جداسازی جنسیتی دانشجویان مصمم است.