۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

یک تاجر ایرانی فرستندۀ سلاح های کشف شده در نیجریه

شرکت حمل و نقل کشتیرانی "اورست" که در اصل یک شرکت فرانسوی است با انتشار اطلاعیه ای تأئید کرد که فرستندۀ سلاح هایی که چند روز پیش در بندر "آپاپا" در نیجریه کشف و توقیف شد یک تاجر ایرانی است.
در هفتۀ جاری مقامات نیجریه سیزده کانتینر مملو از سلاح و مهمات را در بندر "آپاپا" در لاگوس، مهمترین شهر نیجریه کشف کردند.
مقامات نیجریه هنوز بررسی میزان سلاح های کشف شده را به پایان نبرده اند. کانتینرهای کشف شده که به اسم تجهیزات ساختمانی در بندرعباس ایران بارگیری شده اند حاوی مقادیر بسیار بالایی خمپاره و نارنجک اند که جمهوری اسلامی قصد داشته از طریق نیجریه و سپس توسط کاروانی از کامیون ها از راه سودان و صحرای سینا به نوار غزه برساند.
ایرانی در مورد محتویات این محمولۀ باری به این شرکت دروغ گفته است. شرکت حمل و نقل کشتیرانی فرانسوی در بیانیۀ خود تصریح کرده است که تاجر
سرویس های اطلاعاتی نیجریه از دستگیری دو تن همزمان با کشف محموله های نظامی کشتی توقیف شده در بندر "آپاپا" خبر داده اند. اما، هنوز از هویت دستگیرشدگان چیزی نگفته اند.
اولین بار نشریۀ اسرائیلی هاآرتص خبر کشف و توقیف محمولۀ نظامی یک کشتی باری در نیجریه را فاش کرد و همزمان تصریح نمود : این محموله عبارت از سیزده کانتینر مملو از سلاح و مهمات جمهوری اسلامی به قصد نوار غزه بوده که از سال 2005 در کنترل کامل سازمان حماس است