۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

گزارش تلویزیون صدای آمریکا از مراسم خاکسپاری بانو مرضیه



عكس از رويتر
تلویزیون صدای آمریکا ـ صبح امروز مراسم خاکسپاری بانو مرضیه که در ۸۵سالگی درگذشت در گورستان اورسورواز انجام گرفت. این مراسم تا ظهر در گورستان و سپس در دفتر مرکزی شورای ملی مقاومت در همان محل برگزار شد.
محمدرضا شاهید خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا در پاریس گزارش میدهد:
پاییز حتی به آسمان آبی، فصل غمانگیزی است به سمت گورستان شهرک اورسورواز در شمال غربی پاریس میرویم تا آخرین دیدار را با بانو مرضیه خواننده یی که بیش از نیم قرن آواز خواند داشته باشیم. خانم مرضیه وصیت کرده بود تا در کنار قبر دخترش هنگامه به خاک سپرده شود. همه مراسم با جدیت پیش بینی و در حال برگزار شدن است.
خانم رجوی شخصا به جلو درب گورستان می آید و در حال و هوای خارج از محیط مصاحبه به صدای آمریکا میگوید برای شجاعت خانم مرضیه احترام بسیار قائل است و درگذشت او را به مردم ایران تسلیت میگوید. وی رابطه بسیار نزدیکی با خانم مرضیه داشت. جمعیت انبوه از کلیسا به دنبال تابوت میآید تا آن زمان که صدای اذان و دعا با صدای خود خانم مرضیه همگان را به تأثر چند برابر فرو میبرد. (پخش اذان با صدای مرضیه)
مهدی سامع عضو شورای ملی مقاومت درباره خانم مرضیه میگوید: من در ابتدا در گذشته خانم مرضیه را به همه، همه مردم ایران تسلیت میگویم خانم مرضیه یک انسان بسیار والا، یک انسان عاطفی و پر احساس بود. یک هنرمند برجسته و یک زن شجاع بود هر چی بخواهم بگویم نمیتوانم آن موقعیتی که خانم مرضیه داشت بگویم به جز اینکه بگویم مرضیه یک مرضیه بود، همینطور که حافظ یک حافظ بود و فردوسی یک فردوسی بود.
در گوشه دیگر از گورستان آقایان رجوی و رضا دقتی در تأثر از دست دادن مرضیه به گفتگو پرداختهاند. و به این ترتیب حادثه های ندیده تاریخ، خانم مرضیه را در ۲۰۰متری قبر وانگوگ نقاش برجسته امپرسیونیستها، در فاصله ۵هزار کیلومتر از خاک وطنش قرار میدهد.