۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

اعتصاب کارگران در تهران، کرمان و…


تجمع اعتراضی کارگران کیان تایر
تجمع اعتراضی کارگران کیان تایر

کارگران کارخانه لاستیک البرز (کیان تایر)، از روز شنبه، ۱۰مهر در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه دستمزد معوقه خود و سایر مشکلات موجود در کارخانه دست به اعتصاب زدند این اعتصاب روز یکشنبه نیز ادامه یافت.
بر اساس گزارش «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، کارگران پس از عدم توفیق مذاکرات با مدیریت کارخانه لاستیک البرز، ”مدیران آن واحد صنعتی را از محل کارخانه بیرون کرده و خاطرنشان ساختند تا رسیدن به خواستهای خود، کارخانه را ترک نخواهند کرد“.

براساس گزارش دریافتی، کارگران لاستیک البرز خواستار دریافت چهار ماه دستمزد خود و پرداخت حق بیمههایشان هستند که از تیرماه امسال به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است. اتحادیه آزاد کارگران ایران همچنین خبر داد که ۳۵۰۰ کارگر کارخانه لاستیک بارز در استان کرمان نیز، هفته گذشته در اعتراض به شرایط کاری خود و پرداخت نشدن اضافه کاری دست به اعتصابی سه روزه زدند. این اعتصاب در پی وعده رئیس اداره کار کرمان برای رسیدگی به خواستهای کارگران پایان یافت. گفتنی است طی هفتهای که گذشت، کارگران کارخانه «چیلرسازی زهش» خاطرنشان کردند ”با وجود فعال بودن خطوط تولید و فروش محصولات این کارخانه، طی سه ماه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند“ و دست به اعتصاب زدند.

کارگران کارخانه کرپ ناز کرمانشاه نیز- همراه با اعتصاب- در مقابل ارگانهای ذیربط دست به تجمعات اعتراضی زدند. همزمان کارگران کارخانه روغن نباتی قو (واقع در جنوب تهران)، در اعتراض بهعملکرد مدیریت و پرداخت حقوق کارگران از محل فروش املاک شرکت، دست ازکار کشیدند. و کارگران کارخانه ریسندگی کاشان، در حالیکه ماهها حقوق معوقه خود را طلب دارند و هیچیک از مسئولین نیز به آنها پاسخگو نیست، دست به اعتصاب زدند.